Vasectomie ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10620
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Vasectomie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 10:24

Ik ben opgegroeid met dieren en mijn hele leven dus al dieren en heb echt andere ervaringen. Met het heftigste wel de hartstilstand dus van Saartje elke operatie voor zowel reu als teef heeft dat risico. Ook hebben wij een reu gehad die incontinent werd als gevolg van de castratie zijn vacht werd een ramp en hij stonk als een rund. En een teef die zo dik werd dat het leek of ze elk moment kon gaan bevallen. Ieder heeft zo zijn eigen ervaringen. Wat van huis uit bij mijn ouders gebeurde heb ik wel van geleerd. Vroeger moesten teefjes eerst een nest krijgen voor ze "geholpen konden worden" daardoor deden mijn ouders standaard reuen castreren.

Oepsnestjes komen er niet als je verantwoordelijk om gaat met je honden. Dat er genoeg mensen rondlopen die die verantwoordelijkheid niet in zich hebben dat is waarschijnlijk zo. Maar het is echt onzin dat het niet mogelijk zou zij. Om dat te voorkomen.

De castratie is en blijft altijd discussies opwekken. Ik vind dat ieder moet doen wat hem goed dunkt. Ik maak zelf de keuzes graag wel overwogen en niet omdat iedereen het zo of zo doet.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vasectomie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:43

Maar mensen gaan niet goed met hun dieren om en nemen geen verantwoordelijkheid.

Mijn border collie teef was ook vanwege haar gezondheid niet geholpen. Zij liep altijd los, maar tijdens en na loopsheid zocht ik rustige plekken en liep ze veelal aangelijnd. Ze liep los dichtbij altijd en ik wa shelemaal alleen. Komt er een man op ons af met een witte herder die echt mijlen ver van hem af liep. Ik haar aanlijnen en die reu kwam dichtbij en wilde erop. Mijn BC was echt een werker en wilde het niet en had 100% focus op mij. Ze had geleerd te gaan zitten, dus deed dat. We konden niet weglopen.
Komt die man eindelijk, begon hij stom te lachen en opmerkingen te maken.....Tja.

En ja, toen mijn BC 7 mnd was en we trainden, hadden we al een lijst aanvragen voor een pup, maar ik wilde dat niet. Er zijn genoeg honden, ik kan zelf geen afstand doen en denk ook dat ze niet de ideale moeder was geweest.

Er zijn gewoon echt heel veel oeps nesten. Dat is gewoon een feit.

Omdat er onwijs veel oeps nesten zijn bij katten, wordt daar het laten helpen gestimuleerd en is het gewoon, zelfs vaak gewenst. Ook dierenartsen werken daaraan mee. Waar katten ook problemen kunnen hebben met narcose.

Heel fanatiek anti laten helpen bij honden doen, gaat niet helpen.

En als de narcose zo een probleem is.......De meeste dierenartsen doen veel onderzoeken en bijv gebitsbehandelingen onder narcose. Er is altijd een risico.

En mensen maken elkaar bang. Een deel krijgt misschien andere vacht, ander gedrag of wordt dik. Maar bij heel veel ook niet en die hoor je niet of daarvan weet men niet eens dat ze geholpen zijn, omdat mensen geen sticker op het hoofd van de hond plakken.

Als je vroeg laat helpen, weet je ook niet waar gedragsverandering vandaan komt. Leeftijd speelt ook een rol bij gedragsveranderingen en dat hoeft niet door een castratie/sterilisatie te komen. Vacht net zo.

Onze reu was een herplaatser en met 6mnd geholpen. Die was al onzeker en even leek het effect te hebben, maar daar werk je aan.
Dit teefje was bijna 3jr. Ze kunnen niet zonder elkaar, maar hadden ook 3x ruzie gehad.
Daarna nog een keer gebeurt en ik was er met zo een felle hond wel bang voor door alle verhalen........Maar meneer is meer zelfverzekerd door blijven trainen en zij kent haar grenzen. We gevven ze veel beweging en ze zijn heel stabiel. Teefje is nu bijna 5 en eerder minder fel. Totdat je met haar speelt......

Door standaard dingen te roepen over vacht, gewicht en gedrag, blijft het ook zo in stand gehouden. Men moet naar eigen dieren kijken, eigen situatie en eigen kunnen om in te springen op zaken.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Vasectomie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:47

Ik praat ook over eigen ervaringen. Bij eigen honden en honden die ik van dicht Bij meegemaakt heb. Dus geen standaard dingen aan het roepen, maar blijkbaar mag jij wel roepen dat het aannames zijn? Of napraten? Nee hoor, gewoon eigen ervaringen en onderzoeken naar gevolgen gedaan.

BeFunny

Berichten: 10620
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 23:02

superpony schreef:
Maar mensen gaan niet goed met hun dieren om en nemen geen verantwoordelijkheid.

Goh, knappe aanname!

Mijn border collie teef was ook vanwege haar gezondheid niet geholpen. Zij liep altijd los, maar tijdens en na loopsheid zocht ik rustige plekken en liep ze veelal aangelijnd. Ze liep los dichtbij altijd en ik wa shelemaal alleen. Komt er een man op ons af met een witte herder die echt mijlen ver van hem af liep. Ik haar aanlijnen en die reu kwam dichtbij en wilde erop. Mijn BC was echt een werker en wilde het niet en had 100% focus op mij. Ze had geleerd te gaan zitten, dus deed dat. We konden niet weglopen.
Komt die man eindelijk, begon hij stom te lachen en opmerkingen te maken.....Tja.

Er komen sowieso geen andere honden bij mijn ukken "enkel andere ukken en daar gaan we niet heen als mevrouw loops is. Dat jij moeite hebt je teef veilig te houden wil niet zeggen dat anderen ook zo knullig zijn. Als ik dat ben zijn ze binnen de kortste keren dood |o

En ja, toen mijn BC 7 mnd was en we trainden, hadden we al een lijst aanvragen voor een pup, maar ik wilde dat niet. Er zijn genoeg honden, ik kan zelf geen afstand doen en denk ook dat ze niet de ideale moeder was geweest.

Heel interessant dat je zo'n geweldige hond hebt. Maar wat voegt het toe?

Er zijn gewoon echt heel veel oeps nesten. Dat is gewoon een feit.

Er zitten ook veel risico's aan een narcose en veel nadelen als zeker ook voordelen aan een castratie. Dat is ook een feit! Over de oepsnesten zul je mij niet horen zeggen dat die er niet zijn. Maar ik ben verantwoordelijk voor mijn honden en hier kan een oepsnest niet dus gebeurd het ook niet. Dan gaat mijn teef dood. Misschien heb je er over heen gelezen maar ik heb een chihuahua die de narcose niet trekt en dus ook geen keizersnede kan ondergaan. Hoe dom wil je door blijven banketstaaf?


Omdat er onwijs veel oeps nesten zijn bij katten, wordt daar het laten helpen gestimuleerd en is het gewoon, zelfs vaak gewenst. Ook dierenartsen werken daaraan mee. Waar katten ook problemen kunnen hebben met narcose.

De rede dat dierenartsen daaraan mee werken is omdat ze er aan verdienen. En de rede dat dat gebeurd is omdat katten onbeheerd buiten lopen. En dus een overschot aan katten kwam. Nouja dat was er al. Dat is dus niet te vergelijken met honden. Onze da adviseerd katten altijd te castreren maar reuen adviseren ze niet te castreren tenzij er een medische noodzaak voor is en mede daardoor vind ik het een fijne da

Heel fanatiek anti laten helpen bij honden doen, gaat niet helpen.

Waar zou het tegen moeten helpen? Ik vind reuen castreren niets toevoegen voor de reu. Maar zou niet weten wie ik daarmee zou willen helpen?

En als de narcose zo een probleem is.......De meeste dierenartsen doen veel onderzoeken en bijv gebitsbehandelingen onder narcose. Er is altijd een risico.

Bij hondjes onder de 2 en half kg is dat risico wel heel groot het doseren van het narcose middel daar begint probleem één al. Een gebitsbehandeling kan zonder Narcose en dat zullen wij ook zo doen. Maar elke ingreep onder narcose heeft een risico ook bij mensen. Je laat zelf ook geen operatieve behandeling doen als dat niet noodzakelijk is, maar bij dieren wordt er heel makkelijk over gedacht. Alsof het niks is!

En mensen maken elkaar bang. Een deel krijgt misschien andere vacht, ander gedrag of wordt dik. Maar bij heel veel ook niet en die hoor je niet of daarvan weet men niet eens dat ze geholpen zijn, omdat mensen geen sticker op het hoofd van de hond plakken.

Ik heb niks met andere mensen te maken. Heb al aangegeven dat ik vind dat men dat zelf moet weten. Ik spreek zelf enkel uit eigen ervaring. Mijn teef kreeg een hartstilstand wat je wel met je neus op de feiten drukt en wij hadden een te dikke gecastreerde teef. Als je een herplaatser in huis haald, dan weet je niet hoe het ervoor was en dus welke veranderingen de hond heeft ondergaan!

Als je vroeg laat helpen, weet je ook niet waar gedragsverandering vandaan komt. Leeftijd speelt ook een rol bij gedragsveranderingen en dat hoeft niet door een castratie/sterilisatie te komen. Vacht net zo.

Te vroeg "laten helpen" heeft op latere leeftijd enkel negatieve invloed met name op de botten en grotere kans op incontinentie. Ik vind dat je een hond op zijn minst volwassen moet laten worden. Eigenlijk vind ik het bijna misdadig om hondjes van 6 maanden onvruchtbaar te maken. Maargoed dat is mijn kijk in deze

Onze reu was een herplaatser en met 6mnd geholpen. Die was al onzeker en even leek het effect te hebben, maar daar werk je aan.
Dit teefje was bijna 3jr. Ze kunnen niet zonder elkaar, maar hadden ook 3x ruzie gehad.
Daarna nog een keer gebeurt en ik was er met zo een felle hond wel bang voor door alle verhalen........Maar meneer is meer zelfverzekerd door blijven trainen en zij kent haar grenzen. We gevven ze veel beweging en ze zijn heel stabiel. Teefje is nu bijna 5 en eerder minder fel. Totdat je met haar speelt......

Goedzo ga zo door.

Door standaard dingen te roepen over vacht, gewicht en gedrag, blijft het ook zo in stand gehouden. Men moet naar eigen dieren kijken, eigen situatie en eigen kunnen om in te springen op zaken.

Hehe eindelijk _/-\o_