Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:54

Sclimpre schreef:
__Robijn__ schreef:
Van menig brokken poepen ze 2x op een dag.

Is dat dan slecht voor een hond?



Ik zeg nergens dat het slecht is, maar van vlees poept mijn hond maar 1x en dus neemt ie heel veel op van het vlees :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:59

Jennyj01 schreef:
Orijen is inderdaad niet goedkoop, maar je hoeft er minder van te voeren. Ik weeg het dan af en doe een maand met een zak van €100, . En nee dat is niet goedkoop maar een flinke labrador met een actieve lifestyle heeft toch wel wat nodig. Het beste doet hij het op vlees van dr Clauder of Renske. Wanneer ik dat voer zit op ongeveer €250,00 per maand. Soms krijgt hij vlees en soms krijgt hij brok. Beetje afhankelijk van de portemonnee.



Dan ben ik zo blij met mijn 'kleine' hond (40cm, 9,5kg). Voer ook maar echt kleine beetjes. Aangevuld met wat gedroogde producten zoals varkensoren en bullepezen, krijgt hij maar een kg of 2,5-3 per maand aan voer. Héél weinig dus. En daarmee blijft hij - ondanks een actieve levensstijl - echt heel goed op gewicht. Voer ik meer (ik vond het oprecht heel weinig), dan wordt hij al zwaarder. Dus ik ben voor zo'n 20-30 euro per maand klaar...

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:00

eva1969 schreef:
Heel eerlijk, als je pup het goed doet op de brokken die de fokker voert zou ik het daar lekker bij houden. Heb al zo veel voerdrama gezien dat ik me afvraag waarom je zou willen veranderen als pup het goed doet.


Precies dit wilde ik typen! Blijf nog even een tijdje dit voeren, wat ze bij de fokker ook krijgen. Je hond kan het daar prima op doen! Waarom dan 10 verschillende gaan proberen omdat CC misschien een ‘middelklasser’ is?
Er zijn genoeg honden die het prima doen op huismerkbrokken.

Bij mijn vorige baan verkocht ik heel veel CaroCroc. Veel tevreden klanten :)

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:18

Duhelo schreef:
caro croc is niet heel slecht, maar is imo ook niet een van de beste brokken.
Ze zijn vergelijkbaar met de reguliere brokken (royal canin, hills, proplan) maar net iets goedkoper.

Ik persoonlijk kies liever voor een granenvrije brok met hoger vleesaandeel (reguliere brok zit ong 4 % vlees in, en dan betaal je heel veel geld voor een beetje mais...).
Fijne merken zijn
taste of the wild, wolf of the wilderness, simpsons (die drie zijn goed betaalbaar), iets duurder zit je dan bv bij Acana.


Hier ben ik het mee eens maar ik kan ook purizon en nutrivet bij dit lijstje zetten.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:48

Ik ben bij elke hond begonnen met caracroc, goedkope brok die van een stuk betere kwaliteit is dat supermarkt of boerenbond voer.
We hebben er nu eentje die wat gevoeliger is en die het goed doet op profine (vergelijkbaar met proplan)
aangezien ze een kilo of 40 is, is het zo al duur genoeg haha.

vers vlees vind ik echt een gedoe, en ze doen het hier prima op hoor

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:51

__Robijn__ schreef:
Sclimpre schreef:
Is dat dan slecht voor een hond?


Ik zeg nergens dat het slecht is, maar van vlees poept mijn hond maar 1x en dus neemt ie heel veel op van het vlees :j

van 100% vlees zou ik dat ook gaan doen, zitten gewoon minder vezels in

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:25

__Robijn__ schreef:
Sclimpre schreef:
Is dat dan slecht voor een hond?



Ik zeg nergens dat het slecht is, maar van vlees poept mijn hond maar 1x en dus neemt ie heel veel op van het vlees :j


OK, in termen van efficientie kan ik volgen, maar mij lijkt het dat ballaststoffen ook hun nut hebben om het verteringsproces gezond te houden. Maar ik ben geen expert, dus misschien hebben honden dat niet zo nodig.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:26

Sclimpre schreef:
__Robijn__ schreef:
Van menig brokken poepen ze 2x op een dag.

Is dat dan slecht voor een hond?

Nee, het is een bizar en erg onnatuurlijk doel honden zo weinig mogelijk te laten poepen van hun dieet.
Ik woon op een boerderij en honden die de vrije keus hebben eten veel "ballast" naast hun normale eten, gras, hooi ( mn silage is favoriet) en natuurlijk schapen- en paardenmest. Dit maakt de massa van hun ontlasting aanzienlijk groter dan wanneer ze braaf alleen hun brok zouden eten. En dat is een gezonde zaak.

Wesco

Berichten: 5067
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:30

Ik voer onze hond Dog Lovers Gold en ben over dat voer tevreden.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:35

Wij voeren Farmfood, qua prijs nog redelijk te doen en een zak gaat lang mee. Je hoeft er niet heel veel van te voeren. Onze pup doet het er goed op :) Maar dat zal voor een andere hond misschien weer anders zijn

kiwiwitje

Berichten: 20116
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:40

Skippy01 schreef:
kiwiwitje schreef:
Dat is wel heel makkelijk.. Mijn fokker gaf RC mee. Je moet daar maar net achter staan. En voor mijn pup werkte het alles behalve goed. Aangezien hij bijna iedere uitlaatronde moest poepen en hij bleef ook plassen.

Nu met mijn eigen nest stond alles op KVV en Wolf of Wilderness brok. En waar ik met die andere pup minimaal ieder uur buiten stond om zindelijk te maken is dat bij mijn pups niet gebeurd. De pupkopers hadden dit ook niet.

Er word iets te makkelijk gezegd; de hond doet het er goed op..

Ik zou dus wolf of wilderness gaan voeren. evt met KVV. Maar wel eerst het voer gebruiken wat je mee krijgt van de fokker en dan langzaam aan overschakelen.


Niet iedere fokker is er inderdaad écht mee bezig. Maar uitleg vragen lijkt me altijd zinvol?
Mijn hond komt van straat, ik kon het niet aan een fokker vragen.
De hond van mijn ouders kreeg KVV bij de fokker. Dat vonden wij niet echt handig ivm veel op weg zijn. Dus zijn we toen overgegaan op brok, maar wel nadat we ons eerst hebben gehouden aan de KVV die de fokker opgaf. Pas na een tijdje, toen de hond fijn zindelijk was, zijn we overgegaan op brok. En bij die hond moet het persbrok zijn, krokant gaat zijn maag op tilt...

Vragen kan altijd. Bij mij ging er een boekje mee o.a. Waarom ik voor deze voeding gekozen had en waarom ik t aanraad.

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Re: Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 22:54

Zo dan wat veel reacties! Ik kan helaas niet overal op reageren, maar heb inderdaad een beeld van hoe of wat gekregen. Zal nog even met manlief overleggen, maar denk dat we dan inderdaad voorlopig bij de CaroCroc blijven! :j

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:07

Ik voer mijn honden doglovers gold. deze Kan je online bestellen. heeft een redelijk hoog vleesgehalte.
Die van mij doen het er super op. Ze hebben er weinig ontlasting op en hun vacht ruikt niet naar de typische hondenlucht wat veel honden bij zich dragen.

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:09

Hier een 3.5 jarige labrador van ongeveer 23 kg op de CaroCroc Large Breed staan in verband met de gewone schrokt ze naar binnen en deze niet. Heb meerdere soorten brok geprobeerd maar deze doet het het beste bij haar.

En van huis uit ook meerdere honden die altijd op CaroCroc hebben gestaan en/of nog steeds. Ik ben nog altijd tevreden over dit voer.

Edit. Heb even in je profiel gespiekt en zie dat je in Ermelo woont. Ik haal mij voer altijd goedkoop in Nunspeet bij Agro tuin en dier. Zit bij molen de Duif.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:06

Suusjepluus schreef:
Klopt ja, WoW en Simpsons zijn meestal nog iets goedkoper dan Wolfsblut. Omdat een van mijn honden heftig jeukt op kippeneiwit en kippeneieiwit voer ik geen kip. Wanneer je daar niet op hoeft te letten is er veel meer keuze. Dat lijkt me niet perse makkelijker trouwens :D Zelf verkies ik (zoete) aardappel boven erwten/linzen/bonen, voornamelijk vanwege de discussies rondom dcm bij Orijen/Acana. Verder vind ik calcium en fosforgehalte belangrijk, zeker nu ik een opgroeiende hond in huis heb. Als laatste voer ik liever geen bietenpulp of mais, of ongespecificeerde dingen als bouillon en pluimveevet/oceaanvis. Zoveel mensen, zoveel wensen dus de keuze is reuze :list:

Kijk eens bij taste of the wild. Ik voer Sierrra mountain, met maar 1 eiwitbron, namelijk lam, gen vismeel of kippenbijprodukt in te vinden. Speciaal voor allergieen. Je hebt ook de varkensvlees variant en de eendenvariant.

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:21

Ik voer nu even geen Acana meer ivm de heisa over DCM, maar ik was met de duurdere Acana niet meer geld kwijt dan met een goedkopere brok. Indien de prijs meespeelt, moet je zeker ook bekijken hoeveel je je hond moet voeren.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 00:54

ik kan farmfood van harte aanraden! onze 4 honden doet het er heel goed op.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:09

Als ik zie wat mijn Jack Russel dagelijks naar binnen werkt hier op het erf...haar dieet bestaat uit: muizen, Duiven, mussen en paardenstront. een voorkeur voor vers vlees dus. Veren laat ze liggen.
Krijgt evengoed een brokje van ons. Een licht verteerbare wel te verstaan anders groeit ze dicht.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:39

Voor mijn beagle pup heb ik toen hij bij mij kwam ook voor CaroCroc gekozen, dit op advies van de voedingszaak. Hij vond het heerlijk, gelijk een glanzende vacht en mooi op gewicht. Ik vind het een aanrader!

LieveLoes

Berichten: 1690
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Brabant omgeving Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-19 16:38

Oké weer even een schopje van mij. Heeft iemand ervaring met de Sam’s field brokken? Lijken mij hele goede brokken, maar er zijn ongetwijfeld mensen met ervaring!

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:57

Ik heb zelf geen ervaring met de brok maar hij lijkt niet verkeerd qua samenstelling.

ThijsG
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:03

Een ouder topic maar ik vroeg me af waar hoort Monge thuis in het rij'tje?

...en al die op maat brokken zoals just russel etc?

mvdende

Berichten: 5701
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:25

ThijsG schreef:
Een ouder topic maar ik vroeg me af waar hoort Monge thuis in het rij'tje?

...en al die op maat brokken zoals just russel etc?


Ik vind Monge een middelmatige brok, maar wél beter dan Carocroc gevoelsmatig en kijkend naar de ingrediënten.

Just Russel is gewoon troep.

ThijsG
Berichten: 17
Geregistreerd: 21-02-21

Re: Welke brokken voor onze hond? Carocroc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:46

Onze whippet is nu 8,5 maand. We hebben haar 2 maand. Ze krijgt Monge Junior medium met kip.
Dat heeft ze eigenlijk 4 a 5 weken zonder problemen gegeten.

3,5 weken geleden at ze minder om dan tijdens een wandeling gal over te geven (door de lege maag). Toen dachten we nog dat ze ziek was of iets verkeerd op at tijdens het wandelen/spelen. Een dierenarts bezoek was het gevolg.

1,5 week geleden en 1 week geleden terug hetzelfde.

Deze keer bloedonderzoek en stoelgang onderzoek. resultaat negatief. Lijkt ons toch vreemd dat ze de brokken ineens niet zou kunnen verdragen. We zijn al met alle snoepjes gestopt maar dat maakt de hondenschool quasi onmogelijk. de dierenarts stelt voor naar bvb Edgar Cooper over te stappen met zalm. Jammer genoeg had ik net 5 monge brokken aangekocht in meerdere smaken toen de problemen begonnen. Je hebt er het raden naar wat de oorzaak is....