Medium/dierenfluisteraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:54

marleen_usar schreef:
Ik hielp ooit een bokker of afstand ze had al jaren erge nekpijn niemand kon iets voor haar doen. Ik gaf aan dat ik iets zou doen maar niet wanneer en hoe laat. Toen kreeg ik een paar dagen later een bericht, ik stond vandaag om 12 uur af te wassen en ik voelde dat er iets gebeurde.

Na een kwartier was de pijn weg en is tot op heden niet meer terug gekomen.De artsen stonden voor een raadsel.



Dus je hebt bewust iets gedaan? En je kiest ervoor om niemand te vertellen wat? Of weet je het zelf niet?

Trouwens: als er iemand met een ziek paard zich meldt, is dan de eerste vraag die je stelt; 'Heeft er al een dierenarts naar gekeken?' ?

marleen_usar

Berichten: 24675
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:56

Als een dierenarts niks meer kan dan pas ga ik aan de slag eerder niet.

Anoniem

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:58

Nou, als iemand mij op deze manier van de pijn in m’n arm af kan afhelpen... waar de dokters me maar mee blijven doorverwijzen....
Ik teken ervoor

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:01

Cayenne schreef:
Bedenk je van tevoren wel dat er heel veel online terug te vinden is, en dat sommige mensen heel goed zijn in googlen.


bij mij was online (en zelfs via via ) zga niks terug te vinden ;)

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:05

marleen_usar schreef:
Ik hielp ooit een bokker of afstand ze had al jaren erge nekpijn niemand kon iets voor haar doen. Ik gaf aan dat ik iets zou doen maar niet wanneer en hoe laat. Toen kreeg ik een paar dagen later een bericht, ik stond vandaag om 12 uur af te wassen en ik voelde dat er iets gebeurde.

Na een kwartier was de pijn weg en is tot op heden niet meer terug gekomen.De artsen stonden voor een raadsel.


Hoe lang zou ze het nog aan jouw 'gave' geweten hebben? Wanneer vervalt dat? Een jaar later? 2 jaar later?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:32

marleen_usar schreef:
Ik hielp ooit een bokker of afstand ze had al jaren erge nekpijn niemand kon iets voor haar doen. Ik gaf aan dat ik iets zou doen maar niet wanneer en hoe laat. Toen kreeg ik een paar dagen later een bericht, ik stond vandaag om 12 uur af te wassen en ik voelde dat er iets gebeurde.

Na een kwartier was de pijn weg en is tot op heden niet meer terug gekomen.De artsen stonden voor een raadsel.


En wat was jouw ervaring met haar nekpijn? Waar kwam het volgens jou vandaan? En hoe of wat heb je gedaan of hoe reageerde je?

Het lastige is dat als de nekpijn weg is, je nooit weet waardoor. Zelfs als iemand een paracetamol neemt, weet je niet of dat pilletje heeft geholpen of de pijn toch was weggezakt.
En zeker in het gebied van hoofd en nek, spelen vaak mentale zaken mee.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:38

Wat kunnen jullie dan wel genezen en wat niet bijvoorbeeld? Marleen Usar?

Want ik mankeer zelf het e.e.a. waardoor ik dus altijd ontzettend laag in mijn energie zit. Als je dat op afstand voor mij kunt fixen, zou ik je eeuwig dankbaar zijn en je hebt gelijk eeuwige roem hier.

Kinke

Berichten: 20558
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:29

Kom maar op dan, ook hier flinke nek-en schouderpijn, inclusief wakker liggen 's nachts.

marleen_usar

Berichten: 24675
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:59

Ik heb een pb van een bokker maandag ga ik haar helpen en misschien wil ze haar ervaring hier neer zetten?

Avalanche

Berichten: 16158
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:04

Zeg Marleen, zou je iets kunnen zeggen over mijn paard? Ik betaal je achteraf als het correct is, dus geen gratis reading :)

marleen_usar

Berichten: 24675
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:47

Stuur me maar een pb.

Avalanche

Berichten: 16158
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:50

Nee, ik wil graag dat je het hier in het openbaar doet :)

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:23

Askja schreef:
smileydees schreef:
meegelezen vanaf het begin. Ik moet zeggen dat ik er altijd sceptisch tegen overstond, totdat ik een hypersensitieve dochter kreeg. Het sceptische bleef, echter meer interesse in deze zaken.
Maar is hypersensitiviteit dan voor jou hetzelfde als paranormaal begaafd? Want volgens mij zijn dat twee heel verschillende dingen, omdat het eerste aantoonbaar bestaat (hoewel er genoeg mensen zijn die zich hypersensitief noemen alleen omdat ze dat wel mooi vinden klinken) en het tweede nooit overtuigend bewezen is.

Persoonlijk denk ik dat er wel degelijk fotoreaders zijn die zo hypersensitief zijn dat ze uit heel summiere informatie dingen op kunnen pikken die een ander mist. Dingen die af te lezen zijn uit lichaamstaal, oogopslag, omgeving, maar ook uit omschrijvingen, woordkeuze, wat er 'tussen de regels' te lezen is. Ik kan me zelfs voorstellen dat een eigenaar van een dier onbewust meer weet van het betreffende dier dan hij zichzelf realiseert, en dat een hypersensitief iemand dit kan waarnemen.

Is dit een gave? Ja, natuurlijk.
Is het een paranormale gave? Nee.
Is her een bezwaar dat iemand er geld voor vraagt? Tja, ik vind van wel. Het is niet toetsbaar, en ook als de waarneming authentiek is en geen gebakken lucht, kan deze ernaast zitten.
Het succes hangt bovendien voor een groot deel af van in hoeverre de klant wil dat het klopt cq. werkt. En als je ervoor kiest een reading te laten doen, dan heb je al een impliciet commitment om erin te geloven, ook al denk je van jezelf wellicht dat je kritisch genoeg bent. Dat is gewoon psychologie.

Ik zou er om die redenen persoonlijk nooit voor kiezen een reading te laten doen, betaald of niet.

Maar ik kan me voorstellen dat er oprechte readers zijn met superscherpe zintuigen en veel inlevingsvermogen. M.i. zijn er echter ook een hoop die zichzelf schromelijk overschatten, of zelfs een compleet blinde vlek hebben, in de zin dat ze ten onrechte geloven over allerlei bijzondere gaven te beschikken. En ja, ook de nodige bewuste oplichters, die mensen heb je nu eenmaal overal. En die maken m.i. misbruik van de goedgelovigheid van hun klanten.


Hypersensitiviteit is wel degelijk bewezen. Elaine Aron heeft dit bewezen. Daarbij is op MRI te zien dat hypersensitieve mensen een gevoeliger zenuwstelsel hebben.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:24

Avalanche81 schreef:
Nee, ik wil graag dat je het hier in het openbaar doet :)


Ongelooflijk. Geen woorden voor zulke reacties.
Laatst bijgewerkt door ElskaIsland op 15-08-19 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:25

Avalanche81 schreef:
Zeg Marleen, zou je iets kunnen zeggen over mijn paard? Ik betaal je achteraf als het correct is, dus geen gratis reading :)


Vraag je ook je geld terug als de dierenarts het fout heeft, of langer moet zoeken naar een juiste diagnose?

Avalanche

Berichten: 16158
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:27

ElskaIsland schreef:
Avalanche81 schreef:
Nee, ik wil graag dat je het hier in het openbaar doet :)


Hoe sneu...

Je bgrijpt dat ik hierop tem, denk ik? Mensen persoonlijk aanvallen is niet de bedoeling.


ElskaIsland schreef:
Avalanche81 schreef:
Zeg Marleen, zou je iets kunnen zeggen over mijn paard? Ik betaal je achteraf als het correct is, dus geen gratis reading :)


Vraag je ook je geld terug als de dierenarts het fout heeft, of langer moet zoeken naar een juiste diagnose?

Weleens gedaan ja, nadat een hond van 2 daardoor bijna dood was, en uiteindelijk met een dure spoedoperatie gered moest worden.

Overigens is dat niet hetzelfde. Ik betaal mijn DA altijd achteraf :)

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:33

ElskaIsland schreef:
Avalanche81 schreef:
Nee, ik wil graag dat je het hier in het openbaar doet :)


Hoe sneu...

Je bgrijpt dat ik hierop tem, denk ik? Mensen persoonlijk aanvallen is niet de bedoeling.

Ik val niemand aan, ik geef mijn mening op jouw reactie.


ElskaIsland schreef:
Avalanche81 schreef:
Zeg Marleen, zou je iets kunnen zeggen over mijn paard? Ik betaal je achteraf als het correct is, dus geen gratis reading :)


Vraag je ook je geld terug als de dierenarts het fout heeft, of langer moet zoeken naar een juiste diagnose?

Weleens gedaan ja, nadat een hond van 2 daardoor bijna dood was, en uiteindelijk met een dure spoedoperatie gered moest worden.

Overigens is dat niet hetzelfde. Ik betaal mijn DA altijd achteraf :)[/quote]

Avalanche

Berichten: 16158
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:37

ElskaIsland schreef:
Avalanche81 schreef:
Nee, ik wil graag dat je het hier in het openbaar doet :)


Hoe sneu...


En toch heb je je reactie aangepast? Waarom dan, als er niets mis mee was?
ElskaIsland schreef:
Avalanche81 schreef:
Nee, ik wil graag dat je het hier in het openbaar doet :)


Ongelooflijk. Geen woorden voor zulke reacties.

Wat is er mis mee? Ik heb niets te verbergen, dus om mij hoeft het niet via pb.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:07

ElskaIsland schreef:
Askja schreef:
Maar is hypersensitiviteit dan voor jou hetzelfde als paranormaal begaafd? Want volgens mij zijn dat twee heel verschillende dingen, omdat het eerste aantoonbaar bestaat (hoewel er genoeg mensen zijn die zich hypersensitief noemen alleen omdat ze dat wel mooi vinden klinken) en het tweede nooit overtuigend bewezen is.

Persoonlijk denk ik dat er wel degelijk fotoreaders zijn die zo hypersensitief zijn dat ze uit heel summiere informatie dingen op kunnen pikken die een ander mist. Dingen die af te lezen zijn uit lichaamstaal, oogopslag, omgeving, maar ook uit omschrijvingen, woordkeuze, wat er 'tussen de regels' te lezen is. Ik kan me zelfs voorstellen dat een eigenaar van een dier onbewust meer weet van het betreffende dier dan hij zichzelf realiseert, en dat een hypersensitief iemand dit kan waarnemen.

Is dit een gave? Ja, natuurlijk.
Is het een paranormale gave? Nee.
Is her een bezwaar dat iemand er geld voor vraagt? Tja, ik vind van wel. Het is niet toetsbaar, en ook als de waarneming authentiek is en geen gebakken lucht, kan deze ernaast zitten.
Het succes hangt bovendien voor een groot deel af van in hoeverre de klant wil dat het klopt cq. werkt. En als je ervoor kiest een reading te laten doen, dan heb je al een impliciet commitment om erin te geloven, ook al denk je van jezelf wellicht dat je kritisch genoeg bent. Dat is gewoon psychologie.

Ik zou er om die redenen persoonlijk nooit voor kiezen een reading te laten doen, betaald of niet.

Maar ik kan me voorstellen dat er oprechte readers zijn met superscherpe zintuigen en veel inlevingsvermogen. M.i. zijn er echter ook een hoop die zichzelf schromelijk overschatten, of zelfs een compleet blinde vlek hebben, in de zin dat ze ten onrechte geloven over allerlei bijzondere gaven te beschikken. En ja, ook de nodige bewuste oplichters, die mensen heb je nu eenmaal overal. En die maken m.i. misbruik van de goedgelovigheid van hun klanten.


Hypersensitiviteit is wel degelijk bewezen. Elaine Aron heeft dit bewezen. Daarbij is op MRI te zien dat hypersensitieve mensen een gevoeliger zenuwstelsel hebben.

Dat zeg ik ook. Beter lezen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:10

ElskaIsland schreef:
Vraag je ook je geld terug als de dierenarts het fout heeft, of langer moet zoeken naar een juiste diagnose?

Ten eerste kán een dierenarts daadwerkelijk aantoonbaar iets. Ten tweede mág een dierenarts ook echt een diagnose stellen. En een ongediplomeerde fotojomanda niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:13

Hypersensitiviteit geloof ik zelf ook wel. Maar dat vind ik niet vergelijkbaar met andere genoemde dingen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:44

Als een veearts zijn werk niet goed doet, kan je daar natuurlijk een klacht voor indienen en de rekening weigeren te betalen. Sowieso als je denkt dat die onterecht is.

Dat mensen andere mensen en of dieren beter aanvoelen ben ik het totaal mee eens. Maar ook slaan mensen weleens door. Zat gedrags deskundigen die met een mooi verhaal, mensen van alles wijsmaken. Word ik ook niet heel vrolijk van......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:28

ElskaIsland schreef:
Avalanche81 schreef:
Zeg Marleen, zou je iets kunnen zeggen over mijn paard? Ik betaal je achteraf als het correct is, dus geen gratis reading :)


Vraag je ook je geld terug als de dierenarts het fout heeft, of langer moet zoeken naar een juiste diagnose?


Het verschil met een dierenarts en iemand die een reading doet is dat een DA een opleiding gevolgd heeft, kosten maakt en niet op voorhand al roept dat hij het weet.
Het is een arts, die een behandeling mag geven die een ander niet kan en mag geven, en alle kosten die gemaakt worden om de praktijk draaiende te houden zullen gedekt moeten worden. En ook een dierenarts kan niet altijd alles goed inschatten maar hij of zij handelt wel vanuit ervaring en kennis. Die kennis en ervaring is te verifiëren, iets wat met een "medium" niet het geval is.
Het is dus helemaal niet raar dat mensen een laat maar zien idee hebben bij een reading en dat niet hebben bij een DA, die DA had namelijk niet kunnen afstuderen als hij of zij het niet had gekund.
Je zegt het zelf al, langer zoeken om een diagnose te kunnen stellen, die diagnose kan en mag een "medium" al niet stellen, die vergelijking gaat daarom dus al totaal mank.
Iemand die een reading geeft kan alleen denken het te weten, een dierenarts kan het ook echt weten.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:56

Sterker nog: ik heb dat tegenwoordig ook bij de meeste da's, vooral als ik ze nog niet ken. Dat laat maar zien gevoel....

Dus waarom moet ik een medium op de zeegroene ogen blind geloven?

Tieneke

Berichten: 21699
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:01

Hypersensitiviteit gaat over meer prikkels bewust waarnemen dan de 7+-2. Dat is iets anders dan dingen waarnemen die voor anderen niet waarneembaar zouden zijn.

Marleen_usar, je gehengel naar klanten is vrij doorzichtig. In het verleden heb je dat nog te pas en te onpas gedaan. Misschien moet je maar eens klaarheid scheppen over wat jij zogezegd kan oplossen door dat inderdaad eens openbaar te doen. Want imo is het pure quatsch en profiteer je van mensen door op een emotionele nood in te spelen. Als je toch zo'n gave hebt, waarom het niet ten goede en gratis gebruiken, dat zou een echt goed mens dan imo doen.

Een dierenarts doet trouwens zijn werk op basis van wetenschap. Significant verschil.