Voeding voor hond bij blaasgruis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Voeding voor hond bij blaasgruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 16:18

Ik ben op zoek naar brokken of natvoer voor honden met een verhoogd struviet (blaasgruis). Mijn hond is echter allergisch voor kip en rund. Dat maakt het vinden van goed voer best wel lastig. KVV is geen optie.

Welke eventueel een optie zijn:
Specific Struvite Management CCD
Royal Canin Renal Hond

Misschien weet iemand hier nog ander goed voer.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Voeding voor hond bij blaasgruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:24

Ik volg hier even mee, een van mijn honden bleek afgelopen week een flinke blaasontsteking en blaasgruis te hebben.

Wij hebben van de DA Calibra struvite meegekregen, maar dat is voor jouw hond niks, daar zit kip in.
Calibra is verder wel een goed voer, wij hebben een andere hond daar ook op vanwege zijn maag/darm problemen (de gastro-intestial variant). Hond knapte echt goed op op dit voer.

Benieuwd naar de ervaringen van andere mensen, altijd goed een alternatief achter de hand te hebben, Calibra is niet altijd gemakkelijk aan te komen.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:44

Van wie krijg je renal geadviseerd voor struviet? Dat is niervoeding.. Ik zou dan voor de RC urinary gaan. Sanimed is op basis van rund dacht ik en trovet op basis van kip, dus die vallen af. Hills c/d is ook kip dus je keus is erg beperkt denk ik.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 15:11

WillemYntJee schreef:
Van wie krijg je renal geadviseerd voor struviet? Dat is niervoeding.. Ik zou dan voor de RC urinary gaan. Sanimed is op basis van rund dacht ik en trovet op basis van kip, dus die vallen af. Hills c/d is ook kip dus je keus is erg beperkt denk ik.

Ik ben zelf gaan zoeken naar de juiste voeding. Maar dat is de renal dus blijkbaar niet.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Voeding voor hond bij blaasgruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:28

Hier voor een hond met cystine blaasgruis de variant van royal canin erg tevreden over.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:34

Tooske schreef:
Hier voor een hond met cystine blaasgruis de variant van royal canin erg tevreden over.

Voor een hond die allergisch is zou ik toch ook niet durven geven, vind de lijst met ingredienten een beetje vaag, wat zit er nu echt als diersoort in:

Samenstelling RC:
rijst, maisvoermeel, dierlijk vet, gevogelteproteine (gedroogd), maisbindmiddelvoer, mineraalstoffen, dierlijke proteine (gehydrolyseerd), lignocellulose, ei gedroogd, sojaolie, visolie, fructo-oligosaccharide, afrikaantjesbloesemmeel (bron voor luteine).
Toegevoegde stoffen (per kg) :
vitamine A: 11500 IE, vitamine D3: 1000 IE, E1 (ijzer): 45 mg, E2 (jodium): 3,5 mg, E4 (koper): 10 mg, E5 (mangaan): 59 mg, E6 (zink): 195 mg, E8 (selenium): 0,06 mg - conserveringsstoffen - antioxidanten.

Dit zit er in de Calibra struvite:
Rijst (50%), kip (17%), kippenvet, gedroogde appels, zalmolie, aardappeleiwit, natriumchloride, gehydrolyseerde kippenlever, biergist, calciumsulfaat (0,2%, urineverzurend bestanddeel), kruidenmix bestaande uit Vaccinium vitis-idaes, Urtica dioica, Carlina acaulis (2000 mg/kg), mannanoligosacchariden (150 mg/kg), fructo-oligosacchariden (100 mg/kg), yucca schidigera-extract (100 mg/kg). Deze voeding bevat geen palmolie, soja, GGO's, kunstmatige antioxidanten of kunstmatige kleurstoffen.

TS, ik zou gewoon de samenstelling van verschillende merken gaan vergelijken, en bij twijfel bij de fabrikant opvragen wat er precies inzit, voordat je beslist wat je gaat voeren.

Sanimed zit ook kip en rund in.
Ook bij Hills bijv. wordt niet gespecificeerd welk diersoort erin zit.
In de Specific struviet zit zelfs BHA en BHT :(

Wat prijzen betreft zitten het struviet voer van verschillende fabrikanten allemaal niet ver uiteen.
Allemaal rond de 60 / 70 euro voor een zak van gemiddeld 12 kilo.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 20:25

Sassy schreef:
TS, ik zou gewoon de samenstelling van verschillende merken gaan vergelijken, en bij twijfel bij de fabrikant opvragen wat er precies inzit, voordat je beslist wat je gaat voeren.

Sanimed zit ook kip en rund in.
Ook bij Hills bijv. wordt niet gespecificeerd welk diersoort erin zit.
In de Specific struviet zit zelfs BHA en BHT :(

Wat prijzen betreft zitten het struviet voer van verschillende fabrikanten allemaal niet ver uiteen.
Allemaal rond de 60 / 70 euro voor een zak van gemiddeld 12 kilo.


De Specific blijft wel een optie. Daar zit dierlijk vet in, maar daar reageren veel honden niet op. Het zijn echt de dierlijke eiwitten die het 'probleem' zijn. Ik weet alleen niet hoe ze reageert op eieren. Voor nu staat ze op natvoer en geef ik haar meerdere keren per dag wat te eten met extra water.

insun
Berichten: 677
Geregistreerd: 20-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:55