American / German Indian Dogs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerjonie

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-08-17

American / German Indian Dogs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 23:22

Hallo,

Wie heeft ervaring met deze soort honden en fokker uit Duitsland?
Het is niet echt een bekende ras en ik vindt verder zelf geen fokkers behalve die uit Duitsland.

De meningen zijn heel erg verdeeld heb ik begrepen betreft de bemiddelaar en fokker uit Duitsland.

Volgens diverse sites en facebookpagina’s:
-Deze honden hebben geen stamboom. Het is een registratie bij een database in Amerika.
-stichting en website staan nergens ingeschreven
-De pups gaan de grens over zonder rabiësinentingen.
-Een aantal jonge hondjes zouden Giardia hebben of gehad met leverproblemen als gevolg
-De ouder honden waren niet getest op gezondheid en geen onderzoeken ondergaan
-Pup kopers hebben zelf hun hondje DNA laten testen op deze manier waren zij erachter gekomen dat hun hondje ziek was en welke rassen er in zitten.

Omdat ik belangstelling heb voor een Indian dog.. Wie heeft ervaring en of wilt zijn ervaringen delen?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: American / German Indian Dogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:29

Zonder rabies de grens over is gewoon bij wet verboden. En er al pupkoper gewoon op staan dat je de officiële documenten van dna testen van de ouders kan inzien.
Ik ben zelf stamboomfokker van border collies, ik ben niet echt voorstander van fokken zonder stamboom. Maar ik heb me verder niet in dit “ras”/ kruising verdiept

Anoniem

Re: American / German Indian Dogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 01:32

Misschien helpt het als je de naam van de fokker en de naam van de bemiddelaar noemt waar de ervaringen over gaan?

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 01:43

Als ik dit zou lezen over een fokker, zou ik in ieder geval daar geen pup van willen, maar dat lijkt mij nogal logisch... Als het 1 ervaring is ok, maar als er meerdere mensen zijn die dit soort dingen hebben meegemaakt?

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: American / German Indian Dogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 01:52

Vraag mij trouwens af hoe jij gezocht hebt, want met 1 google zoekopdracht heb ik al een fokker in Limburg?

Toushie

Berichten: 7270
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 05:25

Ianthe schreef:
Vraag mij trouwens af hoe jij gezocht hebt, want met 1 google zoekopdracht heb ik al een fokker in Limburg?


Ze heeft goed gezocht. Omdat alle pups evt in ned gefokt verkocht 'moeten' worden via de duitse tussenpersoon.. Er is trouwens ook een fb pagina met meerdere ned. hondeneigenaren.

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Re: American / German Indian Dogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 06:06

Bezint eer ge begint... Geen idee hoe je woonsituatie is en je leefstijl maar dit zijn absoluut geen "normale" honden en vragen hun leven lang aanpassingen.

Denk niet dat het wel mee zal vallen want dat denken al zoveel mensen. Niet voor niets worden er regelmatig ter herplaatsing aangeboden. Heb een tsjech eens moeiteloos door heras hekwerk zich zien knagen om zo te ontsnappen. Een tsjech is niets vergeleken met deze "honden"

Mooi zijn ze absoluut ;)

gerjonie

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 09:42

Zoe_97 schreef:
Zonder rabies de grens over is gewoon bij wet verboden. En er al pupkoper gewoon op staan dat je de officiële documenten van dna testen van de ouders kan inzien.
Ik ben zelf stamboomfokker van border collies, ik ben niet echt voorstander van fokken zonder stamboom. Maar ik heb me verder niet in dit “ras”/ kruising verdiept


Zie op marktplaats indian dogs diverse advertenties

Puppy’s zullen worden geregistreerd en krijgen stamboom van ADF in USA
Beide ouders en het hele nest pups geregisteerd bij de ADF (American Dog Federation) in de USA.

Wij zijn aangesloten bij de Nederlands/Europees rasvereniging / stichting IDE en in de USA bij ADF
Deze knappe jongeman is geregistreerd en heeft een stamboom uit de USA

Ze praten over een stamboom en ze praten over een stichting in advertenties. Het lijkt echt professioneel en toch heel verwarrend.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:56


gerjonie

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 10:34

Van schreef:
Lekker bij weg blijven of ga voor een herplaatser https://www.kynolanguage.nl/indian-dog? ... t4aPrLRZo8

Er zijn meer van dit soort type honden waar niet zo geheimzinnig over gedaan word en waar je dus veel beter naar kunt gaan kijken als dit soort hond je aanspreekt.



Ze zijn wel heel geheimzinnig erover. Wat jammer eigenlijk. Een herplaatser vindt ik ook nogal wat. Je weet niet wat de hond al heeft meegemaakt. Op zich wel een goed idee hoor zo'n hond verdiend natuurlijk ook zijn gouden mandje. Een puppy kun je direct sturen.

Een vriendin heeft van mij een wolfhond. Zij heeft echt een hele lieve mooie hond. Ik zal haar eens vragen. Door haar hond ben ik gaan zoeken op marktplaats en kwam dus op een Indian dog terecht.

Van

Berichten: 6525
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:39

Ik zal sowieso niet op marktplaats gaan zoeken voor een pup maar je verdiepen in verschillende rassen en contact opnemen met fokkers. De betere fokkers adverteren meestal niet op sites als marktplaats.
En vraag altijd naar de gezondheidstesten als je deze niet mag inzien dan wegwezen :evaw:

gerjonie

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-08-17

Re: American / German Indian Dogs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 11:34

marktplaats is toch gauw waar je naar toegaat als je wat zoekt, maar je hebt helemaal gelijk daarin.
Ik zal mij verdiepen in verschillende rassen.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:13

Die van dat topic wil geen informatie geven over het ras en haar honden.

waarom trekt dit soort honden je aan TS?Het lijkt mij als ik zo lees dat ze heel intensief zijn en nog meer opletten is dan met een 'gewone' hond.

Persoonlijk zou ik eerder voor een Saarloos oid gaan als je toch dat wilde er in wilt. Zij zijn redelijk open over hun honden en er zijn al meer mensen met ervaring die je ev kunnen bijstaan.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: American / German Indian Dogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:47

Hoeveel ervaring met honden heb jij? Eigen honden gehad, met diverse honden gaan wandelen?
Heb je een job of studeer je nog, woon je samen,..?

Maar als je van het karakter geen idee hebt dan zou ik er niet veel verder op ingaan. Wat voor een karakter zoek je en wat heb jij de hond te bieden? Daar moet je vooral naar kijken.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:57

Ik denk dat je je eerst eens moet gaan verdiepen in wat je zoekt in een hond, wat ga je er mee doen wat verwacht je.
Aan de hand daarvan een ras erbij gaat zoeken.
Ik heb een beetje het idee dat je bij de indian dogs alleen op het uiterlijk afgaat, maar het is echt een erg uitdagend ras, laten we het maar even zo zeggen.
Heb zelf Husky's gehad, is wel wat anders maar ook wel een oerras wat erg zelfstandig is.
Daar moet je echt mee kunnen leven hoor.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 07-06-19 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

amanda1980
Berichten: 809
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: delft

Re: American / German Indian Dogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:13

wbt dat stamboomverhaal, de Fokker beheert dat stamboom dus dat geeft totaal geen zekerheden. er is allang bewezen dat er geknoeid is met afstamming door de Fokker.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:13

Van schreef:
Ik zal sowieso niet op marktplaats gaan zoeken voor een pup maar je verdiepen in verschillende rassen en contact opnemen met fokkers. De betere fokkers adverteren meestal niet op sites als marktplaats.
En vraag altijd naar de gezondheidstesten als je deze niet mag inzien dan wegwezen :evaw:


Hele goede opmerking dit.

Altijd lastig natuurlijk als je een hond wilt die nog helemaal niet zo bekend is en dus ook weinig info nog over te vinden is waar nu eigenlijk een goede fokker te vinden. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid, ik kan je niet verder helpen dan het bericht van Van aan te raden!

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: American / German Indian Dogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:22

Daar ben ik het geheel mee eens.
Het is gewoon geen makkelijk ras waar je denk ik behoorlijk wat ervaring voor moet hebben en je bereid bent jezelf aan te passen aan de hond.
Nogmaals, ik vind ze prachtig maar voor mij zou het echt teveel oerhond zijn, vind de zelfstandigheid bij de husky al meeeeer dan genoeg haha.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:28

Tinkermuts schreef:
Daar ben ik het geheel mee eens.
Het is gewoon geen makkelijk ras waar je denk ik behoorlijk wat ervaring voor moet hebben en je bereid bent jezelf aan te passen aan de hond.
Nogmaals, ik vind ze prachtig maar voor mij zou het echt teveel oerhond zijn, vind de zelfstandigheid bij de husky al meeeeer dan genoeg haha.


Hahaha nou inderdaad. Je moet je sowieso aanpassen aan een hond, maar ik denk dat oerhonden en grotere mate wolfhonden echt wel next level aanpassing vragen. Mijn honden hobbelen meestal gewoon mee een zijn wat dat betreft ook wel echt gezelschapshonden. Rete intelligent maar ook heel erg bereid tot samenwerken.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: American / German Indian Dogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:37

Maar even wat anders, gerjonie, wat zoek je in een hond?
Wat verwacht je er van en wil je iets van sport gaan doen?
Er loopt ook een topic over welke ras past bij mij, misschien leuk om daar ook eens in te reageren.
Komen vaak erg leuke rassen uit.

gerjonie

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 14:48

Tinkermuts schreef:
Maar even wat anders, gerjonie, wat zoek je in een hond?
Wat verwacht je er van en wil je iets van sport gaan doen?
Er loopt ook een topic over welke ras past bij mij, misschien leuk om daar ook eens in te reageren.
Komen vaak erg leuke rassen uit.


We hebben zelf een 2 jarige husky waarmee ik hardloop en step. Ik zoek voor haar een passende maatje.
Een vriendin van mij heeft een wolfhond n.a.v. daarvan gezocht op marktplaats en ik kwam toevallig op indian dogs uit.

Ik zal de topic over welke ras past bij mij opzoeken.

gerjonie

Berichten: 58
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 14:50

amanda1980 schreef:
ik heb net een flink uitgebreid stuk geplaatst. ik raad je aan om je huiswerk heel erg goed te doen. je hebt echt geen idee wat voor ellende je je waarschijnlijk op je hals gaat halen. en ja ik weet heel goed waar ik het over heb!



Ik heb het gelezen, bedankt!! Ik zal goed onderzoek doen.

Heb je zelf een indian dog?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:54

Wij wilde ook een indiandog maar hebben het idee laten varen nadat we er ons in verdiepte.Er waren toen twee verenigingen die ruzie hadden met elkaar behoorlijke info kreeg je niet. Ik heb het idee dat mensen deze honden vooral willen omdat het stoer staat, zoveel procent wolf of zoveel procent dingo. Eigenlijk kweek je honden die in een drukke maatschapij niet horen en niet goed kunnen aarden. Waarom wil je dat. Wij vielen ook op het uiterlijk. Maar praktisch gezien zijn zulke honden niet handig. Net als alle andere rassen met wolfsbloed in.We houden maar gewoon bij de Duitsers...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:59

gerjonie schreef:
Tinkermuts schreef:
Maar even wat anders, gerjonie, wat zoek je in een hond?
Wat verwacht je er van en wil je iets van sport gaan doen?
Er loopt ook een topic over welke ras past bij mij, misschien leuk om daar ook eens in te reageren.
Komen vaak erg leuke rassen uit.


We hebben zelf een 2 jarige husky waarmee ik hardloop en step. Ik zoek voor haar een passende maatje.
Een vriendin van mij heeft een wolfhond n.a.v. daarvan gezocht op marktplaats en ik kwam toevallig op indian dogs uit.

Ik zal de topic over welke ras past bij mij opzoeken.

Waarom dan geen tweede hus of een malamute erbij? Of waarom dan als steppen en hardlopen je hobby zijn niet meer in de trekhonden rassen zoeken? Zeker als je aan evenementen mee wilt doen is het toch fijn dat een hond zich tussen mensen fijn voelt. Dat hebben de meeste wolfhybriden niet. Je hebt huskykruisingen die gekweekt worden op nog meer snelheid en uithoudings vermogen.alleen moet je er rekening mee houden dat dit soort honden ook heel veel energie vd baas vragen.

amanda1980
Berichten: 809
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:07

gerjonie schreef:
amanda1980 schreef:
ik heb net een flink uitgebreid stuk geplaatst. ik raad je aan om je huiswerk heel erg goed te doen. je hebt echt geen idee wat voor ellende je je waarschijnlijk op je hals gaat halen. en ja ik weet heel goed waar ik het over heb!



Ik heb het gelezen, bedankt!! Ik zal goed onderzoek doen.

Heb je zelf een indian dog?


nee godzijdank niet. ik ben een ex-bestuurslid van de idf