Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:44

Tsja ik heb zelf die behoefte ook niet maar mijn hond kan nou eenmaal niet alleen thuis blijven.

Dus we hebben geen keus.

Hond weet ook niet beter en is in een restaurant of op een terras meestal onzichtbaar en ligt heerlijk te slapen onder tafel.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:47

Mijn honden gaan sinds kort mee naar het werk. Chihuahua x pinscher en een whippet.

De grote is mee naar de vrijmarkt geweest op koningsdag. Vind hij geweldig, allemaal mensen! :D

De kleine gaat wel eens mee naar het terras, of als ik met de auto even op en neer moet om iets te halen maar blijft bij (niet te warm) weer dan in principe in de auto voor een paar minuten.

Ze gaan regelmatig mee naar een vriendin.

Boodschappen en restaurants is voor mezelf ook niet handig buiten het feit dat ik het zelf niet prettig vind voor andere mensen. Beesten zijn aandachtsgeil >;) :roll:

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2427
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:51

Mee naar het werk en naar de gesloten afdeling bij opa waar hij altijd warm ontvangen wordt en daarna naar mijn oma in de aanleun woning. Verder een keer een ijsje halen en naar de paarden. Mee naar winkels of restaurants of terrasjes niet. Ligt hooguit een keer voor de supermarkt buiten omdat die op de wandel route ligt

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:52

Selka schreef:
Waar schrijf ik dat het niet mag vevina?

Nogmaals ik verbied niemand iets. Ook zal het mij persoonlijk een worst zijn waar iemand zijn hond mee naartoe neemt. Vooral een stoere grote hond kan ik waarderen en kom ik je misschien nog wel lastig vallen met een praatje ;)

Maar, zoals ik al eerder schreef, begrijp IK de behoefte niet om zo'n dier overal mee naartoe te nemen.

Die behoefte heb IK persoonlijk ook niet hoor. Ik kijk vooral naar wat zij leuk vindt, en zij vindt het wel heel leuk om mee te gaan. Maar inderdaad niet naar hele drukke plaatsten waar ze zich door een mensenmassa moet zien te wurmen. En ook niet een hele middag winkelen o.i.d. Maar daar ben ik zelf ook niet voor te porren dus dat scheelt. :P

Bij mij is het meestal een combinatie. Leuke wandeling in ander bos of plaatsje, klein boodschapje doen. Even naar vrienden waar hond meer dan welkom is en dan samen ergens lunchen of even een drankje doen waar dat is toegestaan. Zowel ik als de hond vinden dat leuk, dus dat doen we dan ook zo vaak mogelijk. En als ik merk dat ze het niet meer leuk vind dan ga ik ook naar huis.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:02

Mijn 3 honden gaan
* 3 keer per week mee naar het werk
* Iedere dag mee naar het bos
* Mee naar vriendinnen/familie (al mijn vrienden/familie zijn gek op mijn honden)
* 3 x per week mee trainen
* de jongste mechel gaat regelmatig mee naar winkels (hij word opgeleid tot politie hond en moet nog heel erg wennen aan nieuwe omgevingen)
* Regelmatig mee in de trein ook om te wennen
* 2a3 x per week mee naar het terras
* Kermissen en evenementen neem ik de 2 mechels ook mee naar toe
* Naar bed
* Vakanties
* mijn vriend is Dierenarts assistent dus gaan we regelmatig naar de praktijk om een koekje te halen en even wegen.

En voor de rest probeer ik ze zoveel mogelijk mee te nemen als het maar kan. Ik plan mijn leven om de honden heen, en ik besef dat mijn leven vooral om mijn honden draait, mensen verklaren me soms voor gek, maar ik vind het een heerlijk leven en geniet het liefst iedere seconde van de dag van mijn dieren!

Nu zitten op donderdag en vrijdag van 8 tot 5 in een grote kennel achter in mijn tuin, maar ik zorg wel altijd dat ze genoeg te doen hebben. Heb grote touwen aan het dak gehangen waar ze mee kunnen spelen. Ik vul iedere ochtend een kong met pate en brokjes waar ze wel een uur mee bezig zijn. En als het mogelijk is worden ze tussen de middag nog uitgelaten. We zijn nu bezig om een zwembadje aan te leggen voor de honden. Afbeelding
Afbeelding

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:17

purny schreef:
Mijn hond bleef gewoon thuis. Ging nergens mee naar toe. Maar dat is ook al een hele lange tijd geleden.
Maar ik lees dat honden de Mac in mogen? Het is volgens mij niet eens toegestaan.
Honden zijn al helemaal niet toegestaan in de supermarkt. Behalve hulphonden volgens mij.
Dus ik snapte het hele punt ook niet waarom mensen perse hun hond mee namen de winkel in


Jawel, honden mogen tegenwoordig mee on de Mac :) zie het vaak zat, en geen sticker op de deur, en zoals al genoemd werd, vaak krijg je nog een bakje snoepjes voor de hond toe.

Of het fijn is is weer een ander verhaal, maar het mag.

Die van mij blijft samen met mij lekker buiten op het terrasje van de mac, voor die 3x per jaar dat we langs de mac komen met hond.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:22

Mijn hond gaat overal mee naar toe maar niet mee naar binnen.
Restaurant, grote boodschappen en echt winkelen blijft ze thuis.
Maar als we even snel naar de supermarkt of Kruidvat etc moeten gaat ze mee maar wacht buiten dus niet mee in de winkel.

Laatst bij de DA zeiden ze dat ik haar wel mee mocht nemen de winkel in, maar ik vind het zelf ten eerste ook niet fijn om een andere hond in een winkel en al helemaal niet restaurant of waar eten is tegen te komen. Dus nee, die van mij wacht buiten.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:26

Buiten laten voor een winkel zou ik niet durven, te veel gestolen honden in mijn regio op het moment.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:40

Dat buiten laten zou ik dus ook nooit doen,hier in de buurt in korte tijd een paar gestolen die aangeboden stonden,week later terug gevonden in een sloot paar dorpen verderop, waren beide zeer ernstig verwond en daarna ws afgemaakt en gedumpt.
En dat meenemen gaat echt in een flits hoor, eigenaar zei ook dat hij een tel even niet naar buiten keek.
Het kan gewoon in deze tijd niet meer, lopen hoop gekkies rond hoor die ze goed kunnen gebruiken als owfenhond voor gevechten.
Daar moet je toch niet aan denken dat je hond dat overkomt.

Selka , zoals ik al schreef is het geen behoefte van mij maar van mijn hond, die is echt ongelukkig alleen thuis en vind het geweldig als hij bij mij in de buurt kan zijn.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:53

Amandavd schreef:
Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.

Nee hoor ook mij krijg je niet over je heen.
Ik heb voor twintig jaar geleden, toen nog een caissière bij een supermarkt, een klant over mij heen gekregen omdat ik ze aansprak op het feit dat ze hun hondje mee hadden genomen de winkel in. Het was een klein hondje, zat in een tas, kon niet alleen blijven etc. Hygiëneregels zijn hygiëneregels en een hond is een hond. Ben ik snel klaar mee.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:00

Denk dat ik in een andere regio woon dan jullie, en daarbij is er niemand die mijn hond met hem mee krijgt :')

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:02

Amandavd schreef:
Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.


Nou dit inderdaad.
Ik las ergens in het begin dat iemand haar hond wel mee wilde nemen naar de bioscoop. Ik zou dat echt zo vreselijk vies en ergerlijk vinden. Ik heb niks tegen honden, maar wat moet zon dier in hemelsnaam in een bioscoop? Heel tof als je flink allergisch bent voor honden, en bijvoorbeeld niet eens meer naar de bios kon gaan daardoor.

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:05

Ik neem mijn hondjes overal mee naar toe op vakantie waar ze mee mogen. Dat is ook vaak omdat we met tent zijn en ik ze niet in hete tent ga laten. Daarbij gaan we vooral om te wandelen met ze op vakantie :+

Thuis gaan ze mee naar vrienden, werk, tuincentra. Winkels en restaurants niet. Heel soms een restaurant waar het wel mag als ze bijv toch een keer een dag alleen geweest zijn.

Supermarkt mogen ze niet eens in, ivm hygiëne wetgeving...

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:10

_Nero schreef:
Denk dat ik in een andere regio woon dan jullie, en daarbij is er niemand die mijn hond met hem mee krijgt :')


Denk het ook, maar hier was zelfs door de politie gewaarschuwd dat er een wit busje rondreed, een man vraagt of hij mag aaien klikt de lijn af. Tweede man komt aanrennen en neemt de hond mee in het busje.

Maar ja das off topic :Y)

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:10

Eigenlijk nergens mee naartoe, alleen ooit mee naar mijn ouders anders is ons mam verdrietig haha. Wij hebben onze hond vorig jaar een keer mee naar de Intratuin genomen, 3 keer raden wat er gebeurde! Ze gaat midden in de Intratuin zitten kakken _O- , met het schaamrood op onze kaken heel snel opgeruimd en je begrijpt dat was de laatste keer haha. Als we langer weg blijven dan regelen we iemand om de hond even uit te laten, ze zit ook niet graag in de auto dus laten haar sowieso liever thuis.

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:14

Eigenlijk gaan ze veel mee, maar vaak omdat ik waar ik moet zijn combineer met een wandeling in de omgeving.

Ze gaan dus daadwerkelijk nergens mee naar binnen, blijven in de bus. Maar voor of na de boodschap ga ik dus in de buurt wandelen. Andere omgeving, altijd een leuke variatie. :j

Terras enzo gaan ze wel mee als daar de ruimte voor is. We hebben dan sowieso vijf en vaak meer honden bij ons, in de buurt kennen we inmiddels de terrasjes waar dat geen problemen geeft, op misplaatst zeurende mensen na dan. Maar als het écht druk is, of het een terras is waar het niet kan dan gaan ze in de bus voordat we op het terras gaan.

Flint09
Berichten: 408
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:15

Ik neem mijn kleine hondje overal waar het mag mee naartoe - de stal , winkels , tuincentra de markt , de kermis, soms op vakantie etc. Hij gaat mee aan de lijn of in zijn hondenbuggy , en wil graag mee !

Bij winkels en restaurants vraag ik altijd wel of hij er in mag , vaak mag hij wel in de action ( waar een hondensticker op de deur staat ) als hij in zijn buggy is met de rits dicht. Supermarkten en dergelijke sowieso niet

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:16

ElviraKelan schreef:
Amandavd schreef:
Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.

Nee hoor ook mij krijg je niet over je heen.
Ik heb voor twintig jaar geleden, toen nog een caissière bij een supermarkt, een klant over mij heen gekregen omdat ik ze aansprak op het feit dat ze hun hondje mee hadden genomen de winkel in. Het was een klein hondje, zat in een tas, kon niet alleen blijven etc. Hygiëneregels zijn hygiëneregels en een hond is een hond. Ben ik snel klaar mee.


Dit is bij ons ook het geval, ze zijn niet welkom, punt.

Ook niet verstopt onder jassen, in tassen, boodschappentrolleys of wat dan ook.

Verboden voor honden is verboden voor honden!

Het zorgt vaak voor hele discussies en dan word ik zo nu en dan uitgemaakt voor hondenhater, die mensen moesten eens weten. :+

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:31

KarmaChansy schreef:
_Nero schreef:
Denk dat ik in een andere regio woon dan jullie, en daarbij is er niemand die mijn hond met hem mee krijgt :')


Denk het ook, maar hier was zelfs door de politie gewaarschuwd dat er een wit busje rondreed, een man vraagt of hij mag aaien klikt de lijn af. Tweede man komt aanrennen en neemt de hond mee in het busje.

Maar ja das off topic :Y)


Vreselijk, moet er niet aan denken dat je dit overkomt..

Ik snap wel wat jullie zeggen indd, in een andere stad zou ik dit ook echt niet aandurven. Wij doen dit ook alleen in onze eigen stad.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:36

_Nero schreef:
Denk dat ik in een andere regio woon dan jullie, en daarbij is er niemand die mijn hond met hem mee krijgt :')

Dat zei degene vd ontvreemde pitbull ook, degene die dat doen werken niet met een lief aaitje en een koekje

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:36

Mijn honden gaan vaak ergens mee naar toe. Ze vinden dat leuk. Ons vlinderhondje vind het prachtig om op het terras te zitten bijvoorbeeld :).

Wel vind het belangrijk dat ze er ook mogen komen en niemand verwijtbaar tot last zijn. Dus netjes gedragen, onder de tafel, niet blaffen en niet naar binnen op plekken waar dat niet mag. Als iemand heel bang of allergisch is voor honden wil ik best ergens anders gaan zitten dan naast die persoon, maar ik niet weg. Als het druk is op terrasjes vraag ik ook vaak of mensen er geen last hebben als ik naast ze ga zitten.

Ik vind echter niet dat ik maar niet moet komen op plekken waar ze gewoon toegestaan zijn, alleen omdat iemand anders er misschien last van heeft.

Ik vind het wel associaal om de hond mee te nemen naar plekken waar het niet mag. Niet toegestaan in de supermarkt, dan ook niet mee. Waarom zouden kleine hondjes dan toch mogen in een tas?

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:48

Goh als pup gaan ze hier wel een aantal keer mee uit eten (als het toegelaten is) of een terrasje doen. Maar gezien ik 3 honden heb en mijn vriendinnen ook 3 of 4, dan is het niet zo evident om ze allemaal mee aan tafel te nemen. De paar keer dat we dit geprobeerd hebben, waren het hilarische situaties. Maar het gebeurd bv bij een winterwandeling aan zee, dat we allemaal (ook de honden)een strandpaviljoen binnen gaan om op te warmen en dan gedragen ze zich ook.

Dierenwinkels mogen ze alleen mee naartoe als ik iets wil passen op hen en verder gaan ze wel vaak mee naar stal.

Het is ook al een keertje voorgevallen dat we de McDo onveilig gemaakt hebben met ons wandelgroepje van 11 honden. Soms neem ik wel eentje mee naar het verzorgtehuis om mijn oma een plezier te doen en soms mogen ze mee als we bij vrienden gaan BBQ'en. Altijd dolle pret voor de honden.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:49

Ik begrijp het ook echt niet, dat gesleep met honden. Tuurlijk, sommige dingen zullen ze wel leuk vinden. Maar een wandeling lekker in een bos oid vinden ze ook leuk.
Soms zie je honden in de zomer, op een drukke markt oid. Daar kan ik echt medelijden mee hebben, laat ze a.u.b. thuis.
Het heeft geen nut, behalve dat baasjes zich volgens mij een hele goede baas vinden omdat hondje het leuk vindt, soort ego opkrikker. Die hond vind je thuis ook nog wel leuk of als je een rondje wandelt zonder winkels, terrassen etc.
Die van ons gaat dus alleen mee wandelen (wonen in het buitengebied), of als hij naar de dierenarts moet. Verder blijft hij gewoon thuis.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:54

Amandavd schreef:
Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.


Mee eens. Zou ook wat zijn als iedereen zijn hond overal mee naar toe zou nemen..
Er zijn erg veel mensen die helemaal niet zitten te wachten op een hond in een winkel, restaurant of weet ik veel wat. Zijn bang voor honden, vinden ze vies of zijn allergisch. Lekker aso om anderen op te zadelen met de aanwezigheid van jouw hond.
Overigens hebben wij zelf ook een hond, deze gaat dus alleen mee naar gelegenheden waarvan ik weet dat het ok is. Naar mijn ouders, de welkoop. En dat is het wel.
Ik ben wel eens op een verjaardag geweest waar iemand zijn hond mee had, een herder. Ik dacht, wat als ik mijn hond ook had meegenomen? Lekker hondenfeestje dan, kan je toch niet maken? De vrouw waar ik naast zat was ook not amused, heeft niks met honden en wordt ineens opgescheept met een herder in dezelfde (relatief kleine) ruimte.. 8)7

Mizora

Berichten: 18103
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:06

Met verjaardagen overleg ik met degene die het houdt. Sommigen vinden het geweldig, sommige vinden het goed maar liever niet, bij de laatste gaat ze niet mee. Hoe de rest van de uitgenodigden het vinden is niet mijn zaak.

Ik zit ook niet te wachten op andermans kinderen, op hun rook- en drinkgewoontes, of hun aso geschreeuw. Daar maak je dan je keuzes in. Honden meenemen waar ze niet zijn toegestaan vind ik niets, maar verder is het mijn deel aan "overlast" veroorzaken waar men maar mee heeft te dealen, de rest veroorzaak ik weer niet.