Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4883
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:45

Naar feestjes eigenlijk enkel familiefeesten die bij mijn ouders thuis worden gevierd.

Kinderverhaardageb enzo gaan ze ook niet mee. Ga ik gewoon op visite bij vrienden dan vraag ik het altijd aangezien ze een eind verder wonen. Maar zo heb ik ook kennissen die 4 katten hebben. Helaas zie ik ze nu dus een stuk minder omdat ik alleen kan gaan als ik oppas heb.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:02

KimD schreef:
Dit is bij ons ook het geval, ze zijn niet welkom, punt.

Ook niet verstopt onder jassen, in tassen, boodschappentrolleys of wat dan ook.

Verboden voor honden is verboden voor honden!

Het zorgt vaak voor hele discussies en dan word ik zo nu en dan uitgemaakt voor hondenhater, die mensen moesten eens weten. :+

Klopt mensen zijn zeer handig in dingen om ze in te verstoppen en eigenlijk vind ik dat nog het meest achterbakse.
Het is nl niet zo dat winkeliers (die etenswaren verkopen) het niet willen hebben en zomaar wat verzinnen. Het is een opgelegde hygiëne maatregel met als enige logische uitzondering hulphonden.

En nee, ik ben absoluut ook geen hondenhater anders had ik er niet zelf twee }>
Maar het is gewoon handhaving vd wet net zoals dat je geen sigaretten onder 18 jarigen (of is het nu 16? }> ) mag verkopen

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:10

Mizora schreef:
Met verjaardagen overleg ik met degene die het houdt. Sommigen vinden het geweldig, sommige vinden het goed maar liever niet, bij de laatste gaat ze niet mee. Hoe de rest van de uitgenodigden het vinden is niet mijn zaak.

Ik zit ook niet te wachten op andermans kinderen, op hun rook- en drinkgewoontes, of hun aso geschreeuw. Daar maak je dan je keuzes in. Honden meenemen waar ze niet zijn toegestaan vind ik niets, maar verder is het mijn deel aan "overlast" veroorzaken waar men maar mee heeft te dealen, de rest veroorzaak ik weer niet.


Maar waarom wil je haar dan meenemen? Ik snap het gewoon niet. Zit je met een huiskamer vol visite en moet er zonodig een hond mee? Why?? Ik neem m'n kat ook niet mee, of de papegaai, parkeer m'n paard niet op het gazon etc.etc. Waarom moet de hond dan mee naar het huis van iemand anders? Ikke niet snap }:0 :?

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:13

Honden zijn gewoon niet toegelaten in winkels met etenswaren, heeft met de warenwet etc. te maken. Toen zijn chi nog leefde nam ik haar mee in een draagtas en dat mocht zelfs niet. En dat kan ik op zich wel snappen. Opgevoed of niet, een dier hoor je niet mee te nemen in een winkel met etenswaren.

Mijn hond gaat mee in de bus als ik naar therapie moet, ze is daar van harte welkom, ze gaat mee naar mijn zus als ik op de kindjes pas en verder neem ik haar zoveel mogelijk mee op wandelingen naar bos/strand/polder etc. Ze gaat ook mee naar verjaardagen als dit geen bezwaar is en we hebben een aantal meetings in de planning staan ^_^

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:25

Kinke schreef:
Mizora schreef:
Met verjaardagen overleg ik met degene die het houdt. Sommigen vinden het geweldig, sommige vinden het goed maar liever niet, bij de laatste gaat ze niet mee. Hoe de rest van de uitgenodigden het vinden is niet mijn zaak.

Ik zit ook niet te wachten op andermans kinderen, op hun rook- en drinkgewoontes, of hun aso geschreeuw. Daar maak je dan je keuzes in. Honden meenemen waar ze niet zijn toegestaan vind ik niets, maar verder is het mijn deel aan "overlast" veroorzaken waar men maar mee heeft te dealen, de rest veroorzaak ik weer niet.


Maar waarom wil je haar dan meenemen? Ik snap het gewoon niet. Zit je met een huiskamer vol visite en moet er zonodig een hond mee? Why?? Ik neem m'n kat ook niet mee, of de papegaai, parkeer m'n paard niet op het gazon etc.etc. Waarom moet de hond dan mee naar het huis van iemand anders? Ikke niet snap }:0 :?


Dom praten verzwakt je punt.

Papegaai heeft er vaak stress van, maar als het relaxte papegaai is die niet schreeuwt en geen andere mensen lastig valt en zindelijk is, vind ik het net zo geen probleem, alleen voldoen ze daar zelden aan. Katten gaan zelden mee op vakantie omdat de kat dat niet leuk vindt, en ze gaan over het algemeen ook niet alleen maar braaf in hun mandje of op een bazenschoot liggen. Paard is een landbouwhuisdier.

Ik neem de hond mee omdat IK dat fijn vind en omdat De Hond dat ook prima of leuker vindt. En dan dus alleen als degene die de verjaardag organiseert dat ook leuk vindt, anders niet, in het ergste geval kom ik ook niet. In een stampvolle huiskamer zal je me sowieso niet vinden, dan wens ik op een later tijdstip wel een goed jaar toe.

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:37

Mijn hondjes gaan mee waar het kan. Kunnen niet goed alleen blijven, daar wordt wel aan gewerkt maar in de tussentijd gaan ze dus zo veel mogelijk mee. En dat vinden hun prettig maar ik vind het ook gezellig. Ze horen er voor mij gewoon bij.
Natuurlijk waar er een sticker op de deur zit dat het niet mag en winkels met eten neem ik ze niet mee. Maar kleding winkels ofzo vind ik geen probleem, gaan ze in de tas en ik pas thuis de kleding dan.

Mensen kunnen overal last van hebben en ik heb ook zat last van anderen. Ik zie hier genoemt worden dat er mensen kunnen zijn die bang voor honden zijn door trauma oid. Dat vind ik oprecht heel vervelend voor die mensen en daarvoor hou ik ze ook altijd bij me maar verder kan ik daar niets aan doen.
Allergie is ook oprecht vervelend ik ben zelf ook allergisch, voor hyacinten bijvoorbeeld, maar kan niet verwachten dat die nergens meer zijn speciaal voor mij.
Qua hygiëne snap ik het bij winkels met eten wel maar anders ook niet. Maar mijn honden komen ook niet op de grond of aan de spullen in de winkel. Ik vind zat mensen viezer dan een gemiddelde hond maar goed dat is weer een andere discussie :+

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:40

Mizora schreef:
Kinke schreef:

Maar waarom wil je haar dan meenemen? Ik snap het gewoon niet. Zit je met een huiskamer vol visite en moet er zonodig een hond mee? Why?? Ik neem m'n kat ook niet mee, of de papegaai, parkeer m'n paard niet op het gazon etc.etc. Waarom moet de hond dan mee naar het huis van iemand anders? Ikke niet snap }:0 :?


Dom praten verzwakt je punt.

Papegaai heeft er vaak stress van, maar als het relaxte papegaai is die niet schreeuwt en geen andere mensen lastig valt en zindelijk is, vind ik het net zo geen probleem, alleen voldoen ze daar zelden aan. Katten gaan zelden mee op vakantie omdat de kat dat niet leuk vindt, en ze gaan over het algemeen ook niet alleen maar braaf in hun mandje of op een bazenschoot liggen. Paard is een landbouwhuisdier.

Ik neem de hond mee omdat IK dat fijn vind en omdat De Hond dat ook prima of leuker vindt. En dan dus alleen als degene die de verjaardag organiseert dat ook leuk vindt, anders niet, in het ergste geval kom ik ook niet. In een stampvolle huiskamer zal je me sowieso niet vinden, dan wens ik op een later tijdstip wel een goed jaar toe.


Bitchy uit de hoek komen omdat de mening van een ander je niet aanstaat verzwakt je punt ook. Ik snap net als Kinke ook niet waarom mensen overal hun hond mee naar toe moeten slepen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:50

Gaan we lekker ?

Een hond is geen paard en dus ook echt niet te vergelijken
En als de situatie zich er voor leent en iedereen die er over gaat vind het prima (om bij het voorbeeld verjaardag te blijven waarbij dat de organiseerder/Jarige en de hondenbaas zijn)
Why the hell not
Zelfde voor andere handzame dieren


Zelf doe ik het over het algemeen ook niet
, mijn honden zijn Er gewoon niet geschikt voor
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 06-06-19 17:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:51

Jullie vragen: waarom neem je de hond mee?

Daarbij zijn dan 2 of 3 partijen van belang. Die heb ik benadrukt, omdat blijkbaar niet overkomt dat het niet gaat om een punt naar anderen te maken, maar omdat het gaat over deze 3 (eigenaar, hond, organisator) partijen zolang er geen fysiek ongemak is voor de verdere betrokkenen.

Het is geen meeslepen, het is samen een activiteit doen. Waarbij de werkelijk betrokken partijen er neutraal of positief instaan, in ieder geval niet negatief. Als je de hond een last vindt met dit soort dingen, neem hem vooral niet mee. Maar niet iedereen voelt dat zo.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:52

Maar waarom zou je dat moeten snappen AmandaV?
Volgens mij zijn het gewoon persoonlijke voorkeuren en zolang iedereen zich aan de regels houdt(hond niet mee, waar het niet mag en anders eerst even vragen) dan snap ik best dat niet iedereen het leuk of fijn vind, maar heb je er i.m.o. gewoon niet zoveel van te vinden. Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom mensen kinderen meenemen naar een restaurant of dierlijke producten eten, maar dat zijn gewoon niet mijn zaken. Ik ga het nooit snappen maar zolang het binnen de regels is zal ik het er maar mee moeten doen.

Neemt natuurlijk niet weg dat je best een beetje rekening met elkaar kunt houden en ik ben het met je eens dat dat soms ontbreekt. Ook achterbaks gedoe met tassen oid stoor ik mij aan.

Voor mij is het het allerbelangrijkste dat de hond het leuk vindt op de plek waar ze zijn. Ze moeten dus niet mee, maar ze gaan mee omdat ik ze daar een plezier mee doe. Natuurlijk vinden ze een boswandeling ook leuk en dat doen we dan ook. Voor mij hoeft het niet of/of. Sterker nog. Ik kan niet tegelijk met de honden in het bos zijn en een terrasje doen met vrienden, maar ik kan de hond wel meenemen naar het terras. Vinden de honden leuker als alleen thuisblijven. Voor mij een win-win dus. Ik vind het wel een beetje flauw dat dat dan als egostreling wordt omschreven door mensen in dit topic.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:05

Ik neem mijn hond eigenlijk nooit echt ergens mee naar toe, ik snap ook niet zo goed waarom dat zou moeten en je die hond werkelijk overal mee naar toe zou willen slepen... afgelopen jaar is ze 1x mee geweest een winkel in(bouwmarkt) omdat in de auto laten zitten ivm temperatuur niet ging en ik moest echt iets hebben net voor sluitingstijd. Maar verder plan ik alles zo dat als de hond mee is omdat we op strand/in bos oid zijn gaan wandelen ik eerst naar huis ga en haar afzet en dan verder ga met evt. Bezoekjes aan winkels.

Ook even een drankje doen op een terras doe ik zelden tot nooit met mijn hond(afgezien van 1x in het jaar de bullen meeting waar ze een strandtent voor afhuren, maar dan is het dus overal waar je kijkt engelse bulldogs :+
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 06-06-19 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Schuur_

Berichten: 4883
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:07

Waarom ik mijn hond meeneem naar een terras: ik ben alleen en al mijn vrienden wonen ver weg. Als ik alleen op een terras zit kan ik net zo goed thuis in de tuin gaan zitten. Maar neem ik de hond mee heb ik aanspraak van andere mensen, iets om mee bezig te zijn en zit ik niet zo zielig alleen aan een tafeltje.

Voor mij is mijn hond mijn buddy en mijn klankbord. Alleen wandelen vind ik geen hol aan. Echter met de hond door het bos of een stad verkennen heerlijk!

Als hij mee in een winkel gaat is dat omdat het op de ronde is en ik kan combineren met een losloopgebied of waar ik lekker kan wandelen. Of de bakker om de hoek tijdens het plasrondje die altijd een sneetje klaar heeft liggen en blij is met de handel die ik kom brengen.

Vrijdag is het hier avondmarkt. Als het niet te mooi weer is (want druk) gaat die ook lekker mee, onderweg een ijsje eten.

Ik snap best dat bepaalde zaken honden weten want iedereen vindt zijn of haar hond niet-stinkend en goed opgevoed. En hoe zeg je vriendelijk tegen een klant 'die hond mag wel binnen maar die van jou niet'?

Ik doe dus ook niet moeilijk als ze mij met mijn chi in een tas de IKEA uitzetten. Of als mij op een terras wordt gevraagt wat tafeltjes verder te zitten omdat iemand zich niet comfortabel voelt.

Maar er werd dus gevraagd waarom iemand hond(en) meeneem naar een terrasje. Bij deze antwoord

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:20

Ik praat niet dom Mizora, bedankt voor je vriendelijke toon.
Je kunt iets fijn vinden, maar moet je het dan ook perse doen? Waarom anderen opzadelen met jouw dier? Dat degene waarbij je op visite gaat het geen probleem vindt is fijn, maar je zit daar dan niet met z'n tweeën. Ik begrijp het gewoon echt niet. Er zullen anderen zijn die bang zijn/het vies vinden/het niet prettig vinden en het is heel eenvoudig om je dan even aan te passen.

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:30

Kinke maar je zadelt toch al snel iemand op met iets. Zolang iedereen zich aan de regels houdt en er gewoon een gesprek mogelijk is zou het toch fijn zijn om te leven en laten leven. Mijn honden zijn familie voor mij en mijn leven draait voor een groot deel om ze heen. Als iemand anders dat niet begrijpt of niet wilt is dat toch prima maar wilt niet zeggen dat ik mijn manier van leven compleet aanpas omdat iemand er misschien wel iets van kan vinden. Dat verwacht ik ook niet van anderen.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:32

Je praat wel dom in de dikgedrukte zin, "babytaal" is domme taal.

Ik vind het ook vervelend als iemand net gerookt heeft, of kinderen mee heeft. Waarom zou ik mijzelf moeten wegcijferen terwijl anderen vrijwel alles kunnen doen en laten. Daarnaast weet ik niet wie er op visite komen, dat weet alleen degene naar wie ik toe ga. Het is dan ook aan die persoon om te besluiten of het wel of niet een goed idee is met de rest van de visite.

Heel eenvoudig is per persoon verschillend. Ik vind het ook heel eenvoudig om een dag niet te roken, ik rook immers niet, maar dat betekent niet dat dit voor een ander ook eenvoudig is.

Ik zorg ervoor dat mijn hond, anders dan puur haar aanwezigheid, geen overlast veroorzaakt. Net zoals dat ik verwacht dat iemand die rookt, niet direct naast me een sigaret opsteekt, maar dat een stukje verder doet (of buiten, als we binnen zitten). En ja, ik heb bij een zware roker ook naderhand nog last van zijn rookwalm, dus maak ik de keuze om daar niet naast te gaan zitten, net als iemand kan kiezen om niet naast mij te gaan zitten omdat ik een hond bij me heb (die uiteraard uit de loop ligt en bij voorkeur in een hoekje).

Ik heb overigens het ras van mijn hond ook deels gekozen op dat dit gemakkelijk gaat. Niet te groot, niet te klein, niet verharend, niet kwijlend, niet agressief naar mens/hond/overige dieren, goed stuurbaar, etc. Voor mij is het namelijk belangrijk dat dit kan.

Mijn zus heeft twee honden, resp. 40 en 50kg. De ene gromt naar een hoop mensen, beide pakken honden als ze hen niet aanstaan (bij de ene vrijwel altijd, de ander een enkele keer), ook kwijlen ze en zijn ze lastig stuurbaar, laat staan onopvallend. Daarmee heeft ze ervoor gekozen dat ze niet mee kunnen op visite. Dat vindt ze jammer, maar is voor haar geen deal-breaker geweest.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:32

Ze gaan mee op wedstrijdweekend (met de paarden), mee op vakantie waar we in een hotel, huisje of B&B logeren. Ze gaan mee terrasjes doen en op restaurant, mee naar de weekmarkt, soms naar het dorp.
Ik probeer ze zo veel mogelijk overal mee heen te nemen maar ik respecteer wel of het toegestaan is of niet. Te drukke omgeving doe ik voor de honden niet.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:01

Bonna schreef:
Maar waarom zou je dat moeten snappen AmandaV?
Volgens mij zijn het gewoon persoonlijke voorkeuren en zolang iedereen zich aan de regels houdt(hond niet mee, waar het niet mag en anders eerst even vragen) dan snap ik best dat niet iedereen het leuk of fijn vind, maar heb je er i.m.o. gewoon niet zoveel van te vinden. Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom mensen kinderen meenemen naar een restaurant of dierlijke producten eten, maar dat zijn gewoon niet mijn zaken. Ik ga het nooit snappen maar zolang het binnen de regels is zal ik het er maar mee moeten doen.

Neemt natuurlijk niet weg dat je best een beetje rekening met elkaar kunt houden en ik ben het met je eens dat dat soms ontbreekt. Ook achterbaks gedoe met tassen oid stoor ik mij aan.

Voor mij is het het allerbelangrijkste dat de hond het leuk vindt op de plek waar ze zijn. Ze moeten dus niet mee, maar ze gaan mee omdat ik ze daar een plezier mee doe. Natuurlijk vinden ze een boswandeling ook leuk en dat doen we dan ook. Voor mij hoeft het niet of/of. Sterker nog. Ik kan niet tegelijk met de honden in het bos zijn en een terrasje doen met vrienden, maar ik kan de hond wel meenemen naar het terras. Vinden de honden leuker als alleen thuisblijven. Voor mij een win-win dus. Ik vind het wel een beetje flauw dat dat dan als egostreling wordt omschreven door mensen in dit topic.


Ik ga helemaal met jou mee. Als we allemaal elkaars mening respecteren en een beetje begrip hebben voor wat anderen belangrijk vinden (hond mee, roken, kinderen mee, ...) dan komen we al een heel eind. Als je binnen de wetgeving en met zoveel mogelijk respect voor anderen omgaat met de zaken, dan kan je toch elkaar het leven laten leven wat zij graag leven?

Ik heb het ook niet zo op een hele tafel rokers naast mij op terras en dat beneemt mij ook de adem, dus dan ga ik gewoon ergens anders zitten. Net als een enorm schreeuwend klein kind, ik kan het irritant vinden maar hey, mensen hebben nu eenmaal kinderen en die zijn niet 24/7 braaf en blij.

En zo neem ik wel de hond mee omdat onze hond een gezinslid is en dus wel meegaat wanneer de mensen waarmee we afspreken dat fijn vinden en de hond het fijner vindt dan alleen thuis blijven (bvb. op gekende plaatsen, bij mensen die ze kent, wanneer we een hele dag weg zijn, ...). Als we weten dat we er haar geen plezier mee doen, gaat ze ook niet mee. Bij mijn schoonouders komt ze niet want mijn schoonmoeder heeft dat niet graag, maar bij mijn ouders is het haar 2e thuis. Hun huis, hun regels.

Als iemand aangeeft dat hij/zij bang is van de hond, dan zullen we verderop gaan zitten. Maar ze gaat wel gewoon mee, net als mensen hun kinderen meenemen of graag een sigaretje roken op het terras.

Het niet kunnen snappen van hoe een ander denkt is niet erg, maar je hoeft het dan ook niet direct allemaal te willen zoals jíj denkt dat het moet werken. Rekening houden met elkaar brengt ons heel ver.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:03

Kinke schreef:
Mizora schreef:
Met verjaardagen overleg ik met degene die het houdt. Sommigen vinden het geweldig, sommige vinden het goed maar liever niet, bij de laatste gaat ze niet mee. Hoe de rest van de uitgenodigden het vinden is niet mijn zaak.

Ik zit ook niet te wachten op andermans kinderen, op hun rook- en drinkgewoontes, of hun aso geschreeuw. Daar maak je dan je keuzes in. Honden meenemen waar ze niet zijn toegestaan vind ik niets, maar verder is het mijn deel aan "overlast" veroorzaken waar men maar mee heeft te dealen, de rest veroorzaak ik weer niet.


Maar waarom wil je haar dan meenemen? Ik snap het gewoon niet. Zit je met een huiskamer vol visite en moet er zonodig een hond mee? Why?? Ik neem m'n kat ook niet mee, of de papegaai, parkeer m'n paard niet op het gazon etc.etc. Waarom moet de hond dan mee naar het huis van iemand anders? Ikke niet snap }:0 :?

Ondanks dat je het niet tegen mij hebt wil ik je wel antwoord geven :(
Toen ik echt in een slechte periode mij langdurig bevond leidde mijn dames mij af waardoor op visite gaan in verjaardagsvorm mij beter af ging en wel een paar uurtjes lukte.
Daarnaast weet ik natuurlijk niet hoe verjaardagen bij jou worden gevierd maar hier in de directe familie is het gebruikelijk dat je mee blijft eten. Naar mijn zus toe rijd ik een uur over waardoor ik ze dan te lang alleen moet laten. Echter kiezen we er dan voor dat we op een andere dag dan de rest komen (en ik vind dat erg lekker met 4 neefjes/nichtjes onder de twee jaar van mijn zwagers kant). Erg leuke kinderen maar ook erg aanwezig. Begint de 1 te huilen dan word de rest aangestoken. 1 keer gedaan en oppas voor de honden geregeld. Dat was dus 1 keer te veel want ik was volledig overprikkeld.
Bij mijn schoonouders en zwager/schoonzus neem ik ze niet mee naar de verjaardag. Mijn schoonmoeder is dermate gek op ze dat ze het zielig vind om ze de keuken uit te sturen (waar hun lekkers in de la ligt) maar er wel last van heeft op dat moment. Ze vind het ook niets als ze de hele tijd naast mij moeten liggen. Dus de ideale oplossing om ze dan gewoon thuis te laten. Bij mijn zwager en schoonzusje zitten we met ruimte dus ook dan blijven ze thuis. Maar hebben we geen reistijd, komen we wat later of 1 van beide van ons (schoonouders wonen op loopafstand) en gaan we op tijd weer weg.
Maar allemaal redenen om ze evt wel al dan niet mee te nemen dus.
De dieren wat jij aanhaalt om mee te nemen is natuurlijk geen vergelijk gezien een hond veel meer een gezinslid is dan welk ander diersoort dan ook

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:04

Als de honden zich gedragen zijn ze wat mij betreft hartstikke welkom op een terras. Als ze onder de tafel liggen en stil zijn dan heeft niemand last van ze op een uitzondering na. Waar ik wel moeite mee heb is honden in de supermarkt. Ik heb 3 jaar in de supermarkt gewerkt en echt ruzie met mensen moeten maken omdat ze vonden dat een kleine hond wel in het karretje de winkel in kon. Daarnaast ook iemand mee gemaakt die de hond op de informatiebalie zette want: “dat is niet in de winkel en er is geen eten”. Dat gaat voor mij echt veel en veel te ver en vind ik ook asociaal.
Als een hond het leuk vind en hij is braaf dan zie ik niet waarom de hond niet in Amsterdam op het terrasje kan liggen.

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:15

Maar als we dan gewoon allemaal rekening met elkaar houden (dat kan volgens mij niet, er is altijd een partij die water bij de wijn doet), dan kan ik toch ook gewoon de kat meenemen? Als dat dier dan voor mij 'als een kind' is? Dan mag dat toch ook? Of een papegaai of...vulmaarin....
Ik snap het gewoon niet omdat het niet perse noodzakelijk is (hulphonden uitgesloten uiteraard). Zo'n dier overleeft het echt wel als je op visite gaat. Dan zal ik wel te sociaal zijn, ik zou er niet aan denken om de hond mee te nemen, ook al zou de gastvrouw/heer het prima vinden. Er zijn altijd mensen die zoiets niet fijn vinden. Dier kan prima zonder mij en al die andere mensen en blijft dus thuis. Kan ik wel op m'n strepen gaan staan maar zou niet weten waarom.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:26

Maar bij mij is het ook zo dat ze echt bij het gezin horen. Ik zal geen kinderen gaan krijgen en zal nooit zeggen dat het mijn kinderen zijn maar waarom zou ik ze nergens naar een terras mogen nemen , waar dat gewoon mag, terwijl er overal kinderen schreeuwen die niet opgevoed zijn ( er zijn ook leuke lieve die ik dan wel leuk vind) en overal mensen zitten te roken terwijl ik aan t eten ben, want ze zitten buiten dus ik moet niet zeuren....

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:27

Kinke schreef:
Maar als we dan gewoon allemaal rekening met elkaar houden (dat kan volgens mij niet, er is altijd een partij die water bij de wijn doet), dan kan ik toch ook gewoon de kat meenemen? Als dat dier dan voor mij 'als een kind' is? Dan mag dat toch ook? Of een papegaai of...vulmaarin....
Ik snap het gewoon niet omdat het niet perse noodzakelijk is (hulphonden uitgesloten uiteraard). Zo'n dier overleeft het echt wel als je op visite gaat. Dan zal ik wel te sociaal zijn, ik zou er niet aan denken om de hond mee te nemen, ook al zou de gastvrouw/heer het prima vinden. Er zijn altijd mensen die zoiets niet fijn vinden. Dier kan prima zonder mij en al die andere mensen en blijft dus thuis. Kan ik wel op m'n strepen gaan staan maar zou niet weten waarom.


Als je kat echt geen overlast veroorzaakt, anders dan puur zijn aanwezigheid, en er zelf geen last van heeft, en de organisator het goed vind, vind ik het inderdaad geen probleem.

Maar vrijwel niemand houdt rekening met iedereen, er zijn altijd wel mensen die last hebben van iets van je. Dat heeft niets met te sociaal zijn te maken, maar met jezelf niet volledig willen wegcijferen. Waarom mag een roker wel stinken naar rook? Dat is ook storend aanwezig door enkel er maar te zijn. En kinderen mogen er zijn, ondanks dat ze af en toe jengelen, niet permanent op hun stoel blijven zitten en andere kinderachtige dingen doen (daar zijn het immers kinderen voor). Waarom is dat wel acceptabel, maar een onopvallende hond niet? Het is ook geen rekening houden met anderen immers. Of laat je de kinderen ook thuis bij verjaardagen, en rook je 2 dagen van tevoren niet (er vanuitgaande dat je rookt uiteraard) zodat je absoluut geen overlast kan veroorzaken? Uiteraard draag je ook geen parfum, ben je niet verkouden, lach je niet een keertje te hard en heb je ook geen piepstem. Laat staan dat je een drankje teveel neemt (en dan heb ik het niet over daarna de auto besturen, want dat vind ik absoluut wel onacceptabel. Echter gaat het dan over het bewust in gevaar brengen van anderen). Je weet ook precies wie wel en wie niet wilt zoenen of knuffelen bij welkom heten/afscheid nemen en past je daar uiteraard ook op aan.

Er zijn echt ontzettend veel dingen die storend kunnen zijn voor anderen, maar blijkbaar is enkel die hond meenemen, ook als hij niet opvallend aanwezig is "niet sociaal", ondanks dat het overlegd is.

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:31

Omdat al die dingen mensen betreffen en geen dieren? Zou het verder ook niet weten, ben gek met onze hond (en de andere dieren) maar ik zie gewoon het nut niet van hem overal mee naartoe nemen en ik weet dat veel mensen helemaal niks met honden hebben dus dan kan hij gewoon thuisblijven. Het dient geen enkel doel om hem mee te nemen naar een verjaardag.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:34

Maar die van ons gaan dus ook mee naar vrienden, ook als dat verjaardag is. Ligt er wel aan welke vrienden want ze kunnen niet met alle honden. Maar we zijn er dan vaak ook halve middag en hele avond en dan is t gewoon fijn als ze niet alleen zijn. T kan, vrienden vinden t prima. Das mooi dan toch.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:46

Nu ja verjaardagen gaan wij niet heen, maar als de mensen het niet erg vinden wat is het probleem? Ik heb last van kinderen moeten we die dan ook maar overal verbieden? anyway als een hond/kind/kat/papagaai/ferret of wat dan ook, gewoon rustig ligt en niemand lastig valt snap ik het probleem echt niet