seresto band

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 07:42

Helaas kan mijn hond niet zo goed tegen de vlooien pipetten adavantix. Ze krijgt na het op brengen ervan een soort haar uitval (ze wordt niet kaal) en de huid wordt wat schilvers..

Eventueel andere pipetten wil ik wel proberen in de toekomst iemand een idee welke?

maar nu als ik over de serestoband. Ik vind hem erg instressant. Maar ik ben de vlooienbanden van denk zo 15 jaar geleden gewend. Die banden voelde altijd heel vies aan.. En ook de vacht van de hond voelt dan chemisch aan. Kan niet helemaal beschrijven wat ik bedoel.

Nu vraag ik me af is dat met de band ook zo? En is die veilig voor kinderen onder de 3 jaar, mocht een kind die halsband vastpakken of iets.

Opzich heeft mijn hond niet snel last van teken/vlooien.. Heb in de 4 jaar miss 1 of 2x een teek weg gehaald bij der. En ik ben echt niet trouw in geven van de vlooien pipetten.

Maar ik ga bij het bos wonen. En dan wil haar toch meer beschermen.
Laatst bijgewerkt door plutolover op 28-05-19 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:45

Ik gebruik ze al jaren bij mijn katten en ze zijn echt top. Voelen niet vies aan, vacht voelt ook niet gek.
Wel even de plek in de nek in de gaten houden, sommige dieren krijgen er wondjes van

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:48

Bij mijn hond hetzelfde probleem met de pipetten. Ook terug op de band en ben erg tevreden over de seresto. Het is niet zo'n vieze kleverige band als die van vroeger. En hij werkt echt 8 maanden.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:49

Ik ben echt fan van seresto. Het is voor jezelf gewoon veilig om aan te raken en het voelt niet vies oid, en daarnaast werkt het echt super goed. Ik heb nog nooit een vlo of teek gezien bij mijn hond terwijl hij de band droeg.

Edit: ik koop er in het voorjaar altijd eentje en doe ‘m na 8 maanden weer af. In de winter heeft hij niks om, maar ook dan geen last van vlooien of teken.
Laatst bijgewerkt door Isabel op 28-05-19 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:49

Ik gebruik al een aantal jaar de seresto band voor de hond en kat.
Voor de hond leg ik de band eerst altijd een nacht in een bakje water zodat het witte poeder er grotendeels af is, omdat ze hond best een gevoelige huid heeft (dit werd aangeraden door de dierenarts)
Sinds gebruik van de band nooit meer teken of vlooien gezien. Ik vind de band ook niet vies aan voelen of de vacht.

Ik kan helaas niet antwoord geven op je vraag over de band icm kinderen. Wel is mijn hond altijd bij mijn neefje en nichtje geweest en hier nooit wat van gemerkt kwa Kids (dierenarts weet ook dat de hond bij jonge kinderen komt en toen ook nooit een opmerking over gehad).

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:56

Ook wij gebruiken nu voor het 2e jaar de seresto banden voor onze katten en voorheen ook voor onze hond ( hond leeft niet meer). Ik vind de banden echt een verademing, geen last van vlooien (al vind ik dat meer een mooie bijkomstigheid) en teken meer! Vorig jaar voordat we de seresto band hadden, had 1 van onze maine coons meer als 40 teken van 1 middag buiten zijn,arme beest is er doodziek van geweest en nu met de seresto band kan ik hem met een gerust hart naar buiten laten in de wetenschap dat hij tekenvrij weer thuis komt!

Onze kinderen zijn al wat ouder dus raken ook niet bewust de banden aan, mochten ze hem wel per ongeluk vast gepakt hebben dan wassen ze hun handen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 07:59

ik heb geen kinderen. Maar wel 2 nichtjes. 1 is nog te jong om met mijn hond te spelen. Maar mijn nichtje van bijna 2. Die vind het super geweldig om te spelen met mijn hond. Maar ook om te knuffelen.

Ik heb een duite herder.. uiteraard kan ik ook de band dan af doen als we bij mijn nichtjes zijn.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:00

Hier dit jaar voor het eerst een seresto band
Had ook de oude banden in mijn herinnering maar las er zoveel goeds over
Mijn kat had vorig jaar zo vaak teken dat het niet bij te houden was. Druppels werken gewoon niet goed op een kat tot nu dit perfect.

Is ook een mooie smalle band en soepel

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:08

Ik zweer al jaren bij deze banden. Geen vlo of teek te bekennen.

Anoniem

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:19

Hier ook heel tevreden. Vroeger kwam de hond dagelijks met 10 teken en meer thuis. Nu sporadisch nog eens 1. Geen vachtverandering of vettig gevoel :)

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:27

Fijne band alleen een kat en hond kregen er een gruwelijke allergische reactie op, maar zeker het proberen waard.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:30

Heb m nu voor het 3e jaar bij de honden, de teken die ze mee naar huis nemen uit het bos zijn eigenlijk dood, geen last van een verandering van de vacht/huid.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:35

Ideale band voor mijn katten. De vlooiendruk is enorm
met zoveel katten en een egel in de tuinen. In de beginjaren hield ik meteen mijn hele huis vlooienvrij. Ik merk nu wel aan het eind van de 7/8 mnd dat ik weer gebeten word.
Maar alles bij elkaar is dit de perfecte vlooienbestrijding voor ons.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:35

Voor de mensen die een allergische reactie hebben gehad op de band bij hun dier. Hebben jullie de puntjes waarmee de band aan elkaar zit wel van de band afgehaald. Deze willen nog wel eens irritatie veroorzaken.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:42

De puntjes zijn de buitenkant die voorkomen dat de band terug schuift tussen de lusjes door.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:09

2 de jaar dat we seresto hebben voor ons 3 katten en 2 Duitse herders. Effe 1 X per jaar een investering maar dan ben je echt een héél jaar gerust, heerlijk ! :j
Sinds seresto heb ik nog geen halve teek of vlo gevonden op hond noch kat.

Wel afdoen als de hond gaat zwemmen, want dan wordt de tijdsduur van de werking minder lang.

Mijn dierenartse heeft mij verzekerd dat het absoluut niet giftig is voor kinderen, ze mogen er dus gewoon aankomen bij het strelen.

Echt een enorme aanrader !!! +:)+

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:15

Ik gebruik sinds een jaar een seresto band voor mijn hond. Daarvoor gebruikte ik prac-tic. Maar toen ze vorig jaar een teek had, las ik dat prac-tic pas binnen 48 uur na het vastbijten werkt. En de seresto band werkt preventief, waardoor ze zich niet vastbijten. Of in ieder geval de kans daarop kleiner is.

Qua vacht merk ik geen verandering en ook de band vind ik niet vies/chemisch aanvoelen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:21

Ik vind ze erg geschikt en voelen niet vies aan, honden kunnen er mee zwemmen.
Maar ze zijn niet geschikt voor honden met veel en halflange haren, daarom kunnen wij ze niet gebruiken.
De ierse setter gaat nog net.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:23

meggiemeg schreef:
De puntjes zijn de buitenkant die voorkomen dat de band terug schuift tussen de lusjes door.

dan heb je het uiteinde aan de binnenkant. lijkt me niet logisch. Die van mij hebben alle 3 geen last van de puntjes. Bevallen prima.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 09:39

A3a1 schreef:
Ik vind ze erg geschikt en voelen niet vies aan, honden kunnen er mee zwemmen.
Maar ze zijn niet geschikt voor honden met veel en halflange haren, daarom kunnen wij ze niet gebruiken.
De ierse setter gaat nog net.


jammer dan houdt het op. ik heb een langhaar herder. jammer dat daarbij dan niet werkt..opzich logish omdat het dan minder op de huid komt te liggen. Maar wel jammer..

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:43

Ik gebruik ze ook enkele jaren intussen, na advies ingewonnen te hebben op een jachthondenforum.
Ik heb halflangharige honden, Grote Munsterlander en Engelse setter. Gaat bij beiden goed. Heb ook de EM kralen band, vorig jaar heel goed resultaat mee, dit jaar honden met redelijk wat teken. Dus terug de Seresto band in huis gehaald, nu zijn ze weer teekloos.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:54

plutolover schreef:
A3a1 schreef:
Ik vind ze erg geschikt en voelen niet vies aan, honden kunnen er mee zwemmen.
Maar ze zijn niet geschikt voor honden met veel en halflange haren, daarom kunnen wij ze niet gebruiken.
De ierse setter gaat nog net.


jammer dan houdt het op. ik heb een langhaar herder. jammer dat daarbij dan niet werkt..opzich logish omdat het dan minder op de huid komt te liggen. Maar wel jammer..

Ik heb een kruising stabij wetterhoun met dikke lange vacht, werkt prima hoor

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 10:03

oke dus proberen waard. ik heb nu natuurlijk een pipet dus ga het over 6 weken zo band proberen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:05

plutolover schreef:
A3a1 schreef:
Ik vind ze erg geschikt en voelen niet vies aan, honden kunnen er mee zwemmen.
Maar ze zijn niet geschikt voor honden met veel en halflange haren, daarom kunnen wij ze niet gebruiken.
De ierse setter gaat nog net.


jammer dan houdt het op. ik heb een langhaar herder. jammer dat daarbij dan niet werkt..opzich logish omdat het dan minder op de huid komt te liggen. Maar wel jammer..


Ik heb hem gebruikt op een noorse Boskat. Hebben een hele dikke vacht. Ging super.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:12

plutolover schreef:
A3a1 schreef:
Ik vind ze erg geschikt en voelen niet vies aan, honden kunnen er mee zwemmen.
Maar ze zijn niet geschikt voor honden met veel en halflange haren, daarom kunnen wij ze niet gebruiken.
De ierse setter gaat nog net.


jammer dan houdt het op. ik heb een langhaar herder. jammer dat daarbij dan niet werkt..opzich logish omdat het dan minder op de huid komt te liggen. Maar wel jammer..

Ik heb een border collie met mega lang haar, maar hij werkt alsnog gewoon perfect.