seresto band

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:35

Goeie tip [***], dank je!

Ik had van de voren nog geen plan wat ik zou gaan kopen. In de winkel werd de Seresto band geadviseerd, die heb ik toen gekocht. Wel veel duurder dan via een website, maar ik vind het ook een beetje flauw om eerst advies in te winnen bij een winkel en het dan alsnog online te gaan kopen.
Maar de volgende koop ik wel online.

Ik zag deze ook nog, zou dat echt zijn of is dat een neppert?
https://www.google.nl/shopping/product/ ... 91048,cs:1

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:12

Myca schreef:
Goeie tip [***], dank je!

Ik had van de voren nog geen plan wat ik zou gaan kopen. In de winkel werd de Seresto band geadviseerd, die heb ik toen gekocht. Wel veel duurder dan via een website, maar ik vind het ook een beetje flauw om eerst advies in te winnen bij een winkel en het dan alsnog online te gaan kopen.
Maar de volgende koop ik wel online.

Ik zag deze ook nog, zou dat echt zijn of is dat een neppert?
https://www.google.nl/shopping/product/ ... 91048,cs:1



Er staat geen Seresto op de doos, dus replica. Zou daar de ingrediënten wel eens van willen vergelijken!!??

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:11

In China wordt snel van alles nagemaakt, je zou het inderdaad moeten proberen om te kijken of deze ook goed werkt.

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:39

Manadeluca schreef:
gisteren met de Seresto band, toch nog een teek gevonden in de flank van mijn G Münsterländer, grrr


En het duurt even voor het gaat werken. En daarnaast kan de teek er al gezeten hebben.

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:41

Myca schreef:
Goeie tip [***], dank je!

Ik had van de voren nog geen plan wat ik zou gaan kopen. In de winkel werd de Seresto band geadviseerd, die heb ik toen gekocht. Wel veel duurder dan via een website, maar ik vind het ook een beetje flauw om eerst advies in te winnen bij een winkel en het dan alsnog online te gaan kopen.
Maar de volgende koop ik wel online.

Ik zag deze ook nog, zou dat echt zijn of is dat een neppert?
https://www.google.nl/shopping/product/ ... 91048,cs:1


Ik zou zoiets nooit via Ali oid kopen. Gaat wel om je hond. Betaal liever wat meer en de zekerheid van een veilig product.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:53

Even googlen na een aanbieding als je er een nodig hebt. En uiteindelijk is het goedkoper dan maandelijks een pipet in de nek en het werkt nog eens beter ook.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:32

Ik ben ook seresto fan.
Vond het eerst beetje spannend met de katten, maar heb ze nu wel om bij de katten en hond. Geen beestjes meer *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:49

Myca schreef:
In China wordt snel van alles nagemaakt, je zou het inderdaad moeten proberen om te kijken of deze ook goed werkt.

Ik heb geen idee of het een "neppert" is, maar ik zou het zelf niet proberen. Ik gebruik Seresto al jaren voor mijn katten en het is echt geweldig. Waar mijn ene kat soms weleens met 12 teken op zijn kop binnenkwam(en dan ook nog bij mijn niet zo leuke, gezellige, vriendelijke kat, waar ik dus hele gevechten mee moest leveren om ze eraf te krijgen) heeft hij er nu zelden meer 1! En als hij er al 1 heeft dan is deze zo versuft of al dood dat ik hem er zo vanaf pak.


Sinds gisteren ook de band maar bij de hond omgedaan. Ik vind het een stom gezicht, maar nadat ik van de week weer 5 teken heb zitten peuteren, waarbij uiteindelijk zijn velletje kapot gaat omdat sommige echt muurvast zitten, ben ik "om". Terwijl hij voorheen elke 4 weken Advantix druppels in zijn nek kreeg. Nu hoop ik dat hij geen of in ieder geval minder teken krijgt en dat het net zo goed werkt bij de hond als bij de katten.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:10

Ik had dit jaar voor de 3 honden scalibor genomen met name omdat de kleinste vaak met ons mee gaat naar Spanje,en deze werkzaam is voor de zandvlieg .
Toch had de herder af en toe teken,en 2 weken geleden is haar band gesneuveld toen ze op jacht was naar bosmuizen.
Nu toch maar de duurdere seresto ,degelijker, en verleden jaar hadden ze geen 1 teek.
En ook deze schijnt te werken tegen de zandvlieg.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:41

Wat ik heb begrepen heb van mijn da is die niet voor de Zandvlieg, daarom wissel ik voor de vakantie

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:01

Tinkermuts schreef:
Wat ik heb begrepen heb van mijn da is die niet voor de Zandvlieg, daarom wissel ik voor de vakantie

Google er maar eens op !
Scalibor heeft er patent op maar zelfde werkzame stof.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:04

Seresto heeft de registratie niet voor zandvliegen. Maar werkt er wel tegen. Ze zijn daar dacht ik wel mee bezig maar kosten en tijd..

Hele fijne banden en 1 van de goedkoopste oplossingen tegen vlooien en teken! :))

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:22

Merken jullie verschil met vorige jaren? Ik snap het niet zo, maar dit jaar heeft de hond wel weer afentoe teken terwijl hij die al jaren niet meer had gehad :(

Kan gewoon pech zijn natuurlijk

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:36

Dat zou mooi zijn want dan hoef ik niet te wisselen

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:45

Ik heb laatst de vertegenwoordiger van seresto gesproken en die gaf aan dat de seresto ook de registratie tegen zandvliegen heeft of binnenkort krijgt. Dat laatste ben ik even kwijt.

Ik gebruik momenteel nog niks maar seresto staat wel hoog op de lijst als ze iets nodig zouden hebben. Heb alleen twee show honden en daarbij kan geen band om ivm de vacht..

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:34

Top,mn seresto voor niets weggedaan en scalibor omgedaan haha
Voordeel vd seresto vind ik ook dat ze er mee kunnen zwemmen daar ik nogal een waterrat heb.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:40

Tinkermuts schreef:
Wat ik heb begrepen heb van mijn da is die niet voor de Zandvlieg, daarom wissel ik voor de vakantie



Doe ik ook. Sowieso vind ik het risico te groot omdat ze de Seresto dan al maand of 5 om hebben. Ik doe de voor de vakantie een 'verse' Scalibor om.

Ik heb langharige honden en je ziet de banden eigenlijk nauwelijks gelukkig. Vind ze ook niet echt fraai. Scalibor is ook nog eens alleen in wit en op een zwarte hond stoort mij dat echt haha...Scalibor ruik je echt, de Seresto niet.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:49

Hier komen ze er niet meer in, mijn ene kat was zo allergisch die begon spontaan te kwijlen en werd er sloom van. De andere kreeg een hele kale nek tot wonden aan toe. En de honden (4 stuks) stopten maar niet met krabben en hadden haaruitval.

Dus ik geef wel gewoon een pipetje stronghold

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:05

Indi_Vito schreef:
Hier komen ze er niet meer in, mijn ene kat was zo allergisch die begon spontaan te kwijlen en werd er sloom van. De andere kreeg een hele kale nek tot wonden aan toe. En de honden (4 stuks) stopten maar niet met krabben en hadden haaruitval.

Dus ik geef wel gewoon een pipetje stronghold

Vervelend, maar andersom komt allergie voor producten als stronghold ook weer voor.
Ik gebruik het dan ook altijd in het begin van de avond, zodat ik de reactie van de dieren goed in de gaten kan houden. Zowel bij het gebruik van pipetten als de Seresto band. Een van mijn katten kreeg van de laatste wel wat jeuk in de hals. Wat hielp was de band even een dag of wat uit het plastic laten liggen en daarna steeds een paar uurtjes om. De reactie was dus niet zo heftig, anders had ik het direct afgelaten natuurlijk.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:56

Mijn kat kreeg er ook kale plekken en wondjes door. Band afgedaan en alles laten genezen, daarna de band weer om en nergens meer last van.
De honden hebben sowieso nergens last van gehad.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:15

Advantix deed hier niet voldoende. Wonen op veluwe, lopen elke dag in bos en kwamen toch teken tegen. En ze hadden echt flink jeuk na het druppelen.

Seresto is lastig qua pasvorm. Onze hondjes zijn klein, 8-9kg, maar erg breed. Nemen we de kleine tm 8kg, zijn de bandjes eigenlijk te klein en schieten vaak los. De grotere durfde ik niet. Ze werden ook wat kaal rond het bandje.

Toch 2jr zo om gehad en slechts een enkele teek.

Dit jaar hadden we de bandjes van Bayer gekocht, omdat die beter waren qua maat en ook tegen teken en vlooien moeten helpen.
Ze werkten super, maar ons teefje had opeens vrij snel echt een open plek aan de onderkant. Was echt heel snel gegaan, dus waren erg verbaasd. Reutje werd wat kaal, dus ook maar af gedaan.
Zijn kortharige honden.

Zonder iets, hadden ze elke dag 2 a 3 teken, reutje (fawn) meestal meer dan teefje ( zwart )

Nu hebben we een bandje met EM kralen en die werkt vrij goed. Onderweg zie ik er weleens eentje lopen en die kan ik dan al pakken, maar sinds ze deze om hebben, heb ik 3 a 4 teekjes gepakt afgelopen 4 weken.

Overigens qua aanraken, voelde ik niks van de seresto en knuffelde wel gewoon met ze. Als erop staat dat het veilig is, ga ik daar wel vanuit. Alleen voor het eten wel goed handen wassen natuurlijk en ga niet met mn handen in mn gezicht zitten bijv.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: seresto band

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:32

Hier een vraagje met de seresto band bij katten. Mijn 2 katten krijgen gewone katenbandjes binnen 5 minuten af. En heb verschillende geprobeerd. Hoe zit dit met deze banden. Krijgen ze deze makkelijk af.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:12

[***] schreef:
Myca schreef:
In China wordt snel van alles nagemaakt, je zou het inderdaad moeten proberen om te kijken of deze ook goed werkt.

Ik heb geen idee of het een "neppert" is, maar ik zou het zelf niet proberen. Ik gebruik Seresto al jaren voor mijn katten en het is echt geweldig. (-)
Sinds gisteren ook de band maar bij de hond omgedaan. Ik vind het een stom gezicht, maar nadat ik van de week weer 5 teken heb zitten peuteren, waarbij uiteindelijk zijn velletje kapot gaat omdat sommige echt muurvast zitten, ben ik "om". (-).


Mijn katten zijn blijkbaar niet zo gevoelig voor vervelende insecten, voor hun heb ik al 2 jaar een band (Je weet maar nooit) in de kast. Bij mijn hond vond ik na een wandeling twee verdwaalde teken, nog niet vastgezogen, in haar vacht. Ik wil haar meenemen op vakantie en op voorhand vast een Seresto omgehangen. Tot nu toe geen nare beesten meer gespot ze heeft teveel haar om het een naar gezicht te vinden.