Buren hebben kat achter gelaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:03

Ooh dit vind ik leuk om te horen <3
Tijger heeft zelf zijn personeel gekozen en zo te zien zijn jullie aangenomen :D

Triest van de buren. Heb je 144 nog gebeld? Hier zijn de buren vorige week op vakantie gegaan, kat buiten gedumpt. Wel een bakje voer en water in het trappenhuis en na een week mocht hij weer binnen toen ze terug waren. Neem dan geen kat :x

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:06

Je dochter is tot favoriet personeel bestempeld. Jij bent het haasje. Gaat vast helemaal goed komen met jullie.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:08

Wat leuk dat jullie het gaan proberen! Een oudere kat is toch minder actief dus die zal hopelijk wel aan kunnen wennen aan een binnenleven.

Jorex

Berichten: 9947
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:13

Wat leuk voor je dochter! Hopelijk went hij ook aan het leven op de flat en kan hij lekker bij jullie blijven.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:18

Je hebt een lieve dochter <3

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:19

Wat leuk dat jullie ook wat gaan regelen voor het balkon! Tijger heeft een gouden mandje gevonden :D

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:22

Zit hier met een Big Smile door dit topic, het is altijd fijn om te zien dat mensen zich zo om een kat bekommeren. En dat hij, mocht hij dat zien zitten ( ;) ) bij jullie mag blijven is zo leuk!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:51

Wat heeft dit topic een mooie wending genomen! <3

Geweldig dat Tijger zijn eigen personeel heeft uitgezocht en wat fijn dat jullie het met hem gaan proberen op de flat! Lief ook van je ex dat hij het balkon catproof wil maken.

Maar wat een ongelofelijke rotactie zeg, van die buren. Ook al is die kat ooit een 'aanlopertje' geweest en wil je hem niet meenemen als je verhuist, dan regel je toch wat? ;(

Ik wens jullie iig heel veel plezier en geluk met Tijger! *\o/*

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:08

Wat heb je toch een hoop rare mensen met dieren op deze aardbol, snap echt niet hoe ze het over hun hart kunnen verkrijgen om een dier achter te laten.

Gelukkig ook nog een hoop mensen met hun hart wel op de goede plaats TS, super dat hij bij jullie kan blijven en leuk ook voor je dochter.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 23:26

Mijn oude buren (waar tijger dus woonde), hadden nog een kat. Volgens mij was die al bijna 20, erg oud dus. Die is pas erg ziek geworden en uiteindelijk ingeslapen. Dit heeft erg veel geld gekost en dit risico wilden ze niet lopen met de kat van een ander.
Ik denk dat dit bij die man vandaan komt, volgens mij heeft zij wel veel over voor de katten. Maar ze kan/durft haar man niet tegen te spreken. En hij heeft wel vaker rare dingen.
Maar dan nog zet je zo'n dier niet op straat. Hij wil volgens mij zelfs geen geld het asiel eraan uitgeven.
Ik heb inderdaad 144 gebeld vanmiddag, dat zullen ze vast niet waarderen.

Mijn dochter is zeker een lieverd. En ze wil overal dieren redden.
Vorige week werd ik op reddingsmissie gestuurd omdat ze een kat had gevonden die niet kon lopen (het dier lag gewoon lekker te zonnen op het grasveld) :D
Ach, zo was ik vroeger ook.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:40

Wat ontzettend leuk dat je door de sollicitatie procedure voor kattenpersoneel heen bent gekomen.
Gefeliciteerd *\o/*

Wij hebben ooit ook een kat achtergelaten bij een verhuizing. Die was ook ooit aankomen lopen.
Maar wel in overleg met de nieuwe eigenaren van de boerderij.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:53

Wat een leuke wending <3

Ik had ook een aanlopertje, toen we gingen verhuizen ben ik naar de eigenaar geweest en heb ik gevraagd of ze met me mee mocht verhuizen. Dat mocht en zo heeft ze nog jaren als stalpoes bij de paarden gewoond. Dat was wel echt een buitenkat. Ze was een jaar of 15 (of ouder) gokken we toen ze wat doof en dement werd en aangereden werd op het terrein. Heup gebroken en vanwege de leeftijd besloten het erbij te laten. Ik heb van haar een dochter rondlopen nog op stal die nu 13 is en thuis heb ik 2 5e of 6e generatie kleinkinderen van haar. Gouden karakters, zeker ook met kids.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 00:09

Wat een leuke kat!! Duidelijk zijn plek gevonden zo. Veel plezier met dr.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 00:34

Bah ik walg van zo een mensen. Bij mijn ouders zaten er op een gegeven moment 6 katten. Mijn ma heeft overa gezocht en foto's opgehangen in het dorp of iemand zn kat toevallig bij haar zat. Nooit iemand gereageerd dus heeft zij ze allemaal verzorgd. Van de 6 zitten er nu nog 3. De andere 3 zijn helaas ingeslapen.

Ookal vind ik katten doodeng, mijn dierenhart zal zo een beestje nooit kunnen laten zitten. Als zit ik bang in mijn eigen huis als dat beestje het maar goed heeft :+ . Fijn dat tijgertje bij jullie mag blijven! Hopelijk bevalt het hem!

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 05:07

Wat fijn dat de kat mag blijven. Hopelijk went hij aan de flat. Denk je dat 144 er nog werk van gaat maken?

En je snapt idd niet hoe simpel sommige mensen denken over dieren. De vorige buurman van mijn ouders is jaren terug overleden. Zijn kleinzoon erfde het huis en verhuurde het aan een apart figuur. Hij had een hond waar ik dol op was. En opeens was meneer weg. Niemand wist waarheen en we dachten dat hij vertrokken was. Een week eerder had de politie een inval gedaan en een wietkwekerij gevonden. We dachten dus dat we hem niet meer terug zouden zien terwijl de hond nog in de garage zat. Beest begon iedere keer te janken als ik langs het huis kwam om mijn pony's te voeren. Na een dag hebben we de huiseigenaren gebeld. Die hoorde ook niks van de huurder en konden geen contact krijgen. Dus die hebben de politie en dierenbescherming gebeld. Maar die kunnen door de wet niet zomaar ingrijpen. De 2e dag zat de hond nog steeds alleen en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Uiteindelijk hebben we de hond er zelf uit gehaald. Arme beest zat tussen de poep en plas, waterbak was omgevallen. Dolblij dat wij er waren. Ik blij dat ik eindelijk een hond zou hebben (ik was nog jong). Van mijn zakgeld brokken, bakjes en een riem gekocht.

En toen na 2 dagen kwam meneer weer aangekakt. Hij vroeg mijn pa of er was ingebroken. Die heeft hem even flink de waarheid gezegd. Hij was zich van geen kwaad bewust, was een paar dagen weg en had water en eten neergezet...

Onbegrijpelijk. Zo'n dier weet niet hoe lang hij er mee moet doen. Had dan aan mij gevraagd om hem te voeren en uit te laten. Gelukkig is hij toen alsnog snel verhuisd. Ik mocht die man erna totaal niet meer en ik was weer hondloos

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:07

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.
Hij boft met jullie.

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:50

Wat een fijn einde voor de kat! <3
Gefeliciteerd met jullie nieuwe baas! :D

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:00

Ooooh wat fijn dat jullie elkaar zo gevonden hebben! Wie weet ziet dat mooie Tijgertje het wel zitten om een verwende binnenpoes te worden op de flat. Wat lief van de pappa dat die wil helpen met het balkon. Fijn voor poes & dochter als ze samen mogen blijven :)

Je staat inderdaad soms versteld wat ogenschijnlijk hele normale mensen blijken te doen met hun dieren.... Hier stonden een jaar of 2 geleden ineens mensen aan de deur met de vraag of wij een rode kat hadden, want die liep midden over de weg te zwalken, helemaal verzwakt en zielig, en het was een wonder dat hij niet aangereden werd. Goed dat ze hem van de weg geplukt hebben +:)+

Maar het was niet onze rode. Er liep wel vaker een rode rond de jaren daarvoor, waar we van dachten dat het een zwerver was. Dames woonden iets verderop, kwamen toevallig langs wandelen. Ze hebben het lieve diertje meegenomen en op laten halen door de dierenambulance. Moest helaas ingeslapen worden, was te ver heen :(:)

Weken later bleek hij toch van buren iets verderop te zijn geweest! Die reageerden heel laconiek van ach ja die was niet goed meer, we dachten al dat hij naar buiten wilde om een plekje te zoeken om dood te gaan.

8)7 Wat denk je er van om met zo'n dier naar de dierenarts te gaan!? Dat laat je toch niet over straat zwalken?? Niet voor dat beestje zelf, maar ook niet voor andere mensen die er dan mee zitten.... je zal zo'n diertje onder je auto krijgen. En nu zijn wij er de hele middag mee zoet geweest om dat diertje nog wat te verzorgen... het was echt een lieverd....

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:10

Nou hoe mooi is de wending in dit topic wauw!! Heel gaaf... gefeliciteerd :D hoop dat het gaat lukken in de flat maar dat zal vast wel!

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:24

Jemig ik dacht dat het verhuizen en je dier spontaan vergeten echt iets van hier was maar gebeurt in Nederland dus ook wel regelmatig |o

Geweldig lief dat hij bij jullie mag blijven <3

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:55


Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Buren hebben kat achter gelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:56

Wat een heerlijk topic, wat fijn dat je Tijger opgenomen hebt in jullie gezin. Succes met de verhuizing!

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 10:01

Amanda schreef:
TinkerTreas, je hebt een bloemetje gekregen van bokkers: [VN] Virtuele bloemetjes


Wat leuk zeg!

Tijger heeft het prima naar zijn zin bij ons. Hij heeft ook helemaal niet de neiging om naar buiten te gaan. De tuindeur staat gewoon open (tenslotte kent hij hier de buurt), maar volgens mij is hij bang om weer buiten gesloten te worden.
Hij slaapt 's nachts standaard bij mn dochter op bed. En overdag zit hij het liefste in de doos die ik op dat moment aan het inpakken ben :D
Over 2 weken gaan we echt verhuizen. Maar als ik zie hoe hij nu is, verwacht ik weinig problemen.

Het is trouwens echt mijn dochter haar kat. Van de week wilde mn dochter bij mij slapen, omdat het zo onweerde. Nou dan verhuist hij dus ook mee naar mijn bed.
En als hij de bel van de school hoort/kinderen uit school hoort komen, gaat hij in de keuken voor het raam zitten. Dan ziet hij haar aankomen.
Mijn 2 zoontjes reageert hij amper op. Ze mogen hem aaien en hij is lief naar ze, maar hij zoekt ze niet op.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:21

wat een happy end.. super!

bij mijn huis was de hond inclusief... zat ik opgescheept met een russel .

ook weleens een aangelopen pers gehad.. angstig, klitten natuurlijk en dierenbescherming had geen plaats.. mocht de kat wel laten steriliseren op hun kosten... beestje bleef hier totdat een collega langskwam en zei dat de kat van haar zus net overleden was.. ze wilden eigenlijk geen nieuwe, maar toen ze deze kat zagen waren ze verkocht.. beestje heeft het daar inmiddels al jaren heerlijk naar t zin.

ook eens bouwspul opgehaald bij iemand..zat er een doorweekte grastmagere kat die naar binnen wilde en naar buiten werd getrapt.. was wel hun kat maar hij pieste alles onder in huis... heb bouwspul laten staan en kat meegenomen... gelijk naar de dierenarts waar bleek dat haar nieren aan gort waren... ze heeft nog een week geleefd met anabolen injecties en echt genoten van haar warme mand, aandacht en lekker voer. na een week wilde ik haar in laten slapen maar ze was ne voor..in de spreekkamer vd dierenarts is ze rustig ingeslapen. De dierenarts heeft overigens alles voor niks gedaan. gaf aan:normaal zouden we gelijk in laten slapen, maar t beestje heeft nog levenslust en als jij hem verzorgt, doen wij de medische kosten en heeft hij iig nog even wat warmte en liefde mogen ervaren. geweldig vind ik dat van ze.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:35

Als het nou maar geen bloemetjes zijn die giftig zijn voor Tijger ;)

Wat fijn dat het verhaal deze wending heeft gekregen. Twee weken geleden ben ik met twee flatkatten naar een boerderij verhuisd en ik merk dat mijn kater van bijna 13 veel meer in en vlak rondom huis rondstruint dan mijn poetie van 6. Deze week heeft ze een (levende) babyvogel en een halve, geplette muis mee naar huis gezeuld :') Komt vast goed met Tijger op een appartement :)