Keramische anti tekenband voor hond en kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20542
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:12

Kinke schreef:
parnassia schreef:
EM wordt in de landbouw steeds meer toegepast. Boeren zijn de nuchterste nederlanders.... dus werkte EM niet, dan was het allang verdwenen.


vertel. Wie/waar/hoe?


Op deze vraag heb ik een PB gekregen waarin wordt gezegd dat er diverse onafhankelijke onderzoeken zijn geweest. Op mijn vraag om een link naar deze onderzoeken heb ik (nog) geen reactie gekregen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:42

Waarom in pb vraag ik mij af? Want dit topic gaat toch juist over de werkzaamheid van die kralen? Ik ben ook erg benieuwd naar gedegen onafhankelijk onderzoek hiernaar. Dus kom maar op met die linkjes!?

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:23

Nijntjhu,
Aangezien jij er meer van weet, kan jij vast ook vertellen hoe het kan dat de EM in leven blijven ondanks het meebakken op hoge temperatuur en ondanks het regelmatig (moeten) blootstellen aan UV?

Kinke

Berichten: 20542
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:29

DatBenIkNou schreef:
Waarom in pb vraag ik mij af? Want dit topic gaat toch juist over de werkzaamheid van die kralen? Ik ben ook erg benieuwd naar gedegen onafhankelijk onderzoek hiernaar. Dus kom maar op met die linkjes!?


Blijkbaar omdat het over landbouw ging

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:42

ik hoor veel mensen die niet positief zijn over de kralen. =ik doel het jaar rond lookgranulaat onder de brokken van de honden en heb sindsdien geen teken meer gehad. Ik ken meerdere fokkers die dit doel en allemaal die ervaring hebben. Hiervoor geldt ook wle dat je het een langere tijd moet voeren voordat het werkt.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:09

Zoe_97 schreef:
ik hoor veel mensen die niet positief zijn over de kralen. =ik doel het jaar rond lookgranulaat onder de brokken van de honden en heb sindsdien geen teken meer gehad. Ik ken meerdere fokkers die dit doel en allemaal die ervaring hebben. Hiervoor geldt ook wle dat je het een langere tijd moet voeren voordat het werkt.


Als het maar bewerkte is, speciaal voor honden. Met verse knoflook, tabletten voor menselijke consumptie of iets dergelijks is giftig voor honden. Het kan namelijk niet afgebroken worden en stapelt zich op in het lichaam. Die bewerkte varianten bevatten meer andere dingen dan knoflook.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:18

Ik ga binnenkort ook STOP! proberen. Hoor daar goede verhalen over.

Zoe_97

Berichten: 9457
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:22

KimD schreef:
Zoe_97 schreef:
ik hoor veel mensen die niet positief zijn over de kralen. =ik doel het jaar rond lookgranulaat onder de brokken van de honden en heb sindsdien geen teken meer gehad. Ik ken meerdere fokkers die dit doel en allemaal die ervaring hebben. Hiervoor geldt ook wle dat je het een langere tijd moet voeren voordat het werkt.


Als het maar bewerkte is, speciaal voor honden. Met verse knoflook, tabletten voor menselijke consumptie of iets dergelijks is giftig voor honden. Het kan namelijk niet afgebroken worden en stapelt zich op in het lichaam. Die bewerkte varianten bevatten meer andere dingen dan knoflook.

Ik voer de paarden versie. Zit hetzelfde in dan de honden versie. Maar is stukken goedkoper.

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:45

Ik heb mijn hond (zes maanden, +/- 6,5 kilo nu) er vorige week een omgehangen. Ik ben van nature vrij sceptisch en heb nogal getwijfeld omdat ik nergens (wetenschappelijk) onderzoek over de precieze werking kon vinden. Aan de andere kant zijn verhalen uit mijn omgeving grotendeels positief, dus ik dacht: ik geef het wel gewoon een kans. We gaan het zien.

Sure_lee

Berichten: 10409
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:38

Ik heb een paar weken geleden zo'n bandje van teek-em besteld. Onze hond had namelijk dagelijks teken omdat we altijd over de hei lopen.

Vanaf het moment dat ze hem omheeft, geen teek meer gehad. Dus ik ben er super tevreden over!

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:51

Maar wie kan dan vertellen wat de werkzame stof is, behalve bacterien die eigenlijk dood zijn

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:44

Sure_lee schreef:
Ik heb een paar weken geleden zo'n bandje van teek-em besteld. Onze hond had namelijk dagelijks teken omdat we altijd over de hei lopen.

Vanaf het moment dat ze hem omheeft, geen teek meer gehad. Dus ik ben er super tevreden over!

Mijn katten zaten tot enige tijd geleden ook vol onder de teken.
Nu is dat zo goed als helemaal weg.
En nee ze hebben geen bandje om... de ergste periode is gelukkig alweer voorbij.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:14

Echwel schreef:
Maar wie kan dan vertellen wat de werkzame stof is, behalve bacterien die eigenlijk dood zijn


Er is geen werkzame stof.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:15

Het is op de meeste plaatsen veel te droog voor teken en vlooien. Als er neerslag van betekenis valt zie je gelijk een opleving.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:28

mijn hond die altijd veel teken had (lopen veel in hoog gras/bos) heeft sinds een maand of 6 zo'n band (via dierenoppasAmersfoort besteld)

ik ben enthousiast. mijn hond ging niet lekker met pipetten, plus dat die dingen stervensduur zijn.

dora heeft geen enkele teek gehad sinds ze de band om heeft, behalve 1 die nog niet vast zat. normaal zeker wekelijks teken. en dit was dus inclusief het afgelopen 'tekenseizoen'.

ondanks dat ik ook sceptisch was ivm geen bewijzen, ben ik dus om. enige wat wel belangrijk is, is dat er een 'richtlijn' is voor het aantal kralen per kg lichaamsgewicht, anders kunnen honden er ziek van worden. zou toch graag weten hoe dat dan kan, aangezien er geen 'slechte' middelen in zouden zitten..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 02:08

Wij hebben sinds kort de kralen. Ik heb de kralen los besteld en zelf bandjes op maat gemaakt met paracord.

Onze vorige honden hadden nooit problemen met advantix of seresto, maar onze huidige kortharige hondjes wel.
Ze hebben ook altijd een ent reactie, dus zijn blijkbaar gevoelig.

*Advantix hadden ze enorme jeuk van en haalde er alsnog teken vanaf.
*Seresto werkte goed op een enkele teek na zo af en toe, maar ze kregen kale plekken.
*Bayer band had het teefje echt een open plek in korte tijd na omdoen en de reu werd kaal.

Ja, waren goed om gedaan en pipet weten we ook hoe dat moet!!

Zonder haalden we de afgelopen tijd elke dag 2 a 3 teken per hond er vanaf, dus ik wilde iets anders en heb gezocht. Op fb had iemand de keramische kralen en naar hun ervaringen gevraagd. Zij waren erg tevreden, dus gekocht.

Wij wonen op de veluwe en ik loop elke dag min 5km in het bos. Ze mogen lekker snuffelen en zijn laag bij de grond, dus een prima doelwit.

Tot nu toe hebben ze geen teken met de bandjes met keramische kralen. Het zal me dus worst wezen of het onderzocht is en hoe het werkt, want hier gaat het gelukkig goed.

Ze hebben 9 kralen, 1 kraal per kilo lichaamsgewicht. Nu heb ik zelf ook zo een bandje en ´maar´ 4 kralen voor mezelf eraan gemaakt. Heb hem net pas gemaakt en zelf geen teken gehad, maar wil wel kijken of ik wat voel, verschil merk in het een of ander etc.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 02:10

robert45 schreef:
Het is op de meeste plaatsen veel te droog voor teken en vlooien. Als er neerslag van betekenis valt zie je gelijk een opleving.


Moet je hier komen lopen, het stikt echt van de teken. Ik zie ze soms zelfs met het blote oog gewoon lopen op de grond.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 13:42

Ik had niet verwacht zoveel reacties te krijgen op mijn vraag. Maar goed, het varieert van 'waardeloos, geen enkele dode teek' tot 'geweldig, geen teek meer gezien'. Zelf proberen is dus de conclusie. Wat ik nog wel interressant vind: gebruikers die wel tevreden zijn over deze band, gebruiken jullie daarnaast nog iets voor vlooien? Of eigenlijk: tegen vlooien? En zou het kunnen dat dat vlooienmiddel de teken dan eigenlijk doodt?

Sure_lee

Berichten: 10409
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:10

Ik gebruik alleen de band verder niks.

Zoolgangster

Berichten: 9657
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:29

Hypericum schreef:
Nijntjhu,
Aangezien jij er meer van weet, kan jij vast ook vertellen hoe het kan dat de EM in leven blijven ondanks het meebakken op hoge temperatuur en ondanks het regelmatig (moeten) blootstellen aan UV?


Ik vind het ook al zo knap van die bacteriën om 1200 graden te overleven. Hoe dan? :')

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:29

hier ook alleen de band maar moet eerlijk zeggen dat mijn hond sowieso nog nooit vlooien heeft gehad behalve net uit het nest.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:30

Als je geen kat hebt is de kans op vlooien klein.
Sinds wij een kat hebben ontvlooi ik ook. Want de kat neemt ze mee in huis

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 01:20

Ze hebben echt nooit vlooien, maar dat moeten we ervaren of die dan eventueel komen zonder chemische middelen.

Wij zijn er inmiddels echt in verschillende bossen mee geweest, hier op de veluwe en in Z Limburg, maar geen teek meer gezien. Ik controleer wel voor we de auto in gaan en voor de nacht nog eens.

Het is ook helemaal niet duur om te proberen; Zakje kralen 6 euro, 2x paracord a 3 euro de 10 meter zoiets, een zakje sluitingen 1 euro

Sure_lee

Berichten: 10409
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:17

Ik heb het laten maken bij teek-em... was 20 euro kwijt.
Zoveel kleuren en mogelijkheden. Vond het echt leuk om samen te stellen. En ben helemaal blij met de werking ervan.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:39

Nogmaals de vraag, hoe werkt het dan waardoor blijven teken en vlooien dan weg