'Asiels zitten bomvol met honden'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: 'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:22

Er zijn ook asiels die niet op ikzoekbaas zitten, zo ook het asiel waar ik werk. Dit staat op zichzelf en heeft wel een dierenbescherming erkenning maar is geen DB asiel. Op dit moment hebben wij ruim 60 honden voor de herplaatsing en zitten er ook nog is ruim 70 in quarantaine..

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:24

Op dierenasiels.com staan 512 honden in de database.
Vechthonden (staffords en kruisingen) staan onder diverse subgroepen. Maar ik tel er 56.
Kleine gezelschapshonden zijn er 12.
Herders 43 stuks. Windhonden 3 stuks.

Gros zijn pittige honden. Ik denk niet dat iedereen zo’n hond aankan of wil.
Ik niet.

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:25

Asielen zitten niet bomvol in Nederland. Heb 10 jaar in asiel gewerkt en de dagen dat wij ruimte hadden waren vele malen meer dan de dagen dat we vol zaten.
Echter er is een maar. Er werd geselecteerd honden aan genomen in die opvang. Probleemloze honden konden altijd komen. Nood situaties ook maar stafford achtigen en herders zat een maximum op. Honden met verlatingsangst zat een maximum op. Sowieso honden met flink gedrag probleem zat maximum op ivm trainings mogelijkheden. Honden die volgens omschrijving niet herplaatsbaar waren bijv. door extreme mens agressie werden geweigerd. Immers een asiel is voor herplaatsing en geen eind station. Als opvang ben je (gevoelsmatig) verantwoordelijk voor je geplaatste dieren. Overigens regelmatig werden honden met bijtincident op naam wel aangenomen onder extra voorwaarden of omdat in onze ogen de hond zeer waarschijnlijk uit noodweer (menselijke term uiteraard) handelde.

Niets is zwart of wit er is een grijs gebied maar het motto was "een asiel is een tussen station en geen eind station" sommige honden zijn gewoon niet geschikt voor een leven in deze maatschappij. Sommige mensen kunnen zo'n hond wel een goed leven bieden maar die mensen moet je met een vergrootglas zoeken en hebben altijd zeer ruime keuze uit diverse honden.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:25

Flevolander schreef:
Er zijn ook asiels die niet op ikzoekbaas zitten, zo ook het asiel waar ik werk. Dit staat op zichzelf en heeft wel een dierenbescherming erkenning maar is geen DB asiel. Op dit moment hebben wij ruim 60 honden voor de herplaatsing en zitten er ook nog is ruim 70 in quarantaine..

Even nieuwsgierig. Wat is daarvan net aandeel hoog-risicohonden en hoeveel zou je zo in een gezin plaatsen?

Veel honden trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:38

Als het op buitenlandse honden aankomt is marktplaats een goede manier om in te zien dat er te veel zijn.. Het staat er vol mee, en er zitten nog zoveel honden in kennels te wachten.. Ik snap dan ook niet dat ze honden blijven halen, plaats eerst de honden die er zijn en als dat gelukt is kan je verder kijken. Nu worden er honden ingevlogen door verschillende organisaties die elkaar het licht in de ogen niet gunnen terwijl je samen veel meer voor de honden kan betekenen.
Naast het feit dat er ook genoeg honden uit NL op een plekje wachten, ze staan lang niet allemaal op internet en de meeste honden hebben idd wel een rugzakje maar dat is met de honden uit het buitenland niet anders tenzij het pups zijn.

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Re: 'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:00

Ik snap het uit buitenland halen wel al zal ik er zelf nooit 1 nemen!!

Wat ik niet snap is probleem honden qua gedraf uit het buitenland halen. Deze hebben we namelijk al een overschot van dus totaal onnodig. Dit kan zijn extreme jachtdrift, extreme angst, heftige agressie richting mens of dier (om welke reden ook) enz

Wat ik ook niet snap ik honden met dusdanige medische problemen naar hier halen die nooit opgelost kunnen worden. Er is een overschot aan buitenlandse honden. Gun de jonge, gezonde honden hier een kans en laat de kneusjes netjes inslapen. Dit klinkt nu hard maar persoonlijk vind ik het harder dat een gezonde, jonge hond in een dodingsstation het loodje moet leggen en een kneusje hier een "kans" krijgt.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: 'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:14

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ector-2015

Dit is het laatste rapport dat ik ken waarin de cijfers van asielhonden objectief staan. Exclusief de honden die gevonden en herenigd zijn waren dat er zo'n 5.000 in 2015 en was de trend dus al jaren dalende. In dat jaar zijn er ook zo'n 6.500 buitenlandse volwassen honden geïmporteerd. Het leeuwendeel zijn daarvan waarschijnlijk buitenlandse asielhonden.

Zet dat af tegen een jaarlijkse behoefte van zo'n 150.000 honden en de uitgifte van 40.000 fci stambomen en je hebt nog steeds een gat van zo'n 100.000 honden die uit de broodfok en pretnesten moeten komen.

De buitenlandse asielhonden zijn daarnaast zelden pittige herders of pitbullachtigen, terwijl juist die groepen eventueel nog een overschot kunnen hebben. Maar deze honden hebben vaak een Ander publiek dan degene die gaan voor windhonden, retrieverachtige honden en kleine gezelschapshondjes, de groepen die veelal uit het buitenland gehaald worden. Het is ongebruikelijk dat deze type honden meer dan 2 weken in een asiel in Nederland zitten, als er al geen wachtlijst voor is, mits ze geen ernstige gedragsproblemen hebben.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:18

Heb laatst toevallig een rondje honden in het asiel gedaan op internet en wat mij eigenlijk verbaasde, is dat er op de site waar ik keek (dierenasiels.com) idd ook buitenlandse honden staan. Voor mij hoeft dat niet zo, ben nu niet direct zoekende, maar een hond die nu nog in Bulgarije zit, werkt voor mij niet. Ik wil kunnen zien en voelen voor ik adopteer. Had ik niet verwacht op die site, denk kijk naar honden in NL en als je dan verder leest, zitten sommige honden nog in het buitenland. Op marktplaats zie ik buitenlandse honden idd in grote getallen voorbij komen en ieder zijn ding natuurlijk. Ieder hond een baasje is fijn, maar dacht idd ook, waar zijn de NL'se honden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:25

Flevolander schreef:
Er zijn ook asiels die niet op ikzoekbaas zitten, zo ook het asiel waar ik werk. Dit staat op zichzelf en heeft wel een dierenbescherming erkenning maar is geen DB asiel. Op dit moment hebben wij ruim 60 honden voor de herplaatsing en zitten er ook nog is ruim 70 in quarantaine..

Op welke site kan het publiek dan zien welke honden er bij jullie beschikbaar zijn?

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: 'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:33

Vorige jaar is onze cavalier ingeslapen,waardoor we er nu nog maar 1 hebben. Toch hadden we de kriebels er weer een tweede bij te nemen. Ik ben aangesloten op fb bij diverse herplaatsingsgroepen met name rasspecifieke. Diverse oproepjes op marktplaats en fb. Na denk ik wel 20 pogingen gedaan een herplaastertje te bemachtigen en de daarbij behorende teleurstelling, besloten om volgend jaar maar voor een pup te kijken. Als warme broodjes over de toonbank gaan ze. Ik denk dat dit overigens voor meer rashonden geld en deze daardoor niet meer in asiels terechtkomen. Zij gaan dan naar een opvanggezin en vanuit daar wordt er gezocht naar een definitief mandje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 20:50

We zijn zelf niet op zoek naar een hond hoor :D Maar ik lees geregeld in topics over buitenlandse honden dat de asiels in Nederland vol zitten.
Maar mijn naieve ik ging er inderdaad van uit dat de asiels bij de DB aangesloten moeten zijn en dan ook de honden op de site staan. Dat is dus blijkbaar niet zo :o

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:57

Mizora schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ector-2015

Dit is het laatste rapport dat ik ken waarin de cijfers van asielhonden objectief staan. Exclusief de honden die gevonden en herenigd zijn waren dat er zo'n 5.000 in 2015 en was de trend dus al jaren dalende. In dat jaar zijn er ook zo'n 6.500 buitenlandse volwassen honden geïmporteerd. Het leeuwendeel zijn daarvan waarschijnlijk buitenlandse asielhonden.

Zet dat af tegen een jaarlijkse behoefte van zo'n 150.000 honden en de uitgifte van 40.000 fci stambomen en je hebt nog steeds een gat van zo'n 100.000 honden die uit de broodfok en pretnesten moeten komen.

De buitenlandse asielhonden zijn daarnaast zelden pittige herders of pitbullachtigen, terwijl juist die groepen eventueel nog een overschot kunnen hebben. Maar deze honden hebben vaak een Ander publiek dan degene die gaan voor windhonden, retrieverachtige honden en kleine gezelschapshondjes, de groepen die veelal uit het buitenland gehaald worden. Het is ongebruikelijk dat deze type honden meer dan 2 weken in een asiel in Nederland zitten, als er al geen wachtlijst voor is, mits ze geen ernstige gedragsproblemen hebben.


In veel buitenlandse honden zit toch een stuk pittige herder (bulgaarse herder, Roemeense herder oid) of berghond die zeker niet malser zijn en waar veel mensen zich in vergissen omdat ze stuk zachtaardiger uiterlijk hebben. Het karakter is echter pittig. Net als dat voor overleven op straat een sterk karakter nodig is en dat generatie op generatie zichzelf selecteerd door overleven en de sterkste kunnen voortplanten. Meegaand en zacht karakter past niet direct in dat plaatje.

Werk al jaren in dierenpension en dagopvang. De gemiddelde buitenlandse geredde honden zijn net zo bewerkelijk als de gemiddelde herder en groot deel van de rescue honden kunnen zelfs op onze 2 meter hoge omheinde weides niet veilig los omdat ze zo goed zijn in ontsnappen of zodanig angsten hebben dat ze niet door ons terug te pakken zijn als ze eenmaal los zijn.

Uiteraard zijn er uitzonderingen maar de gemiddelde is niet makkelijk naar mijn mening.
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 14-05-19 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:59

Als de asiels idd zo bomvol zitten dan moeten ze misschien is naar de gestelde eisen kijken, menig bekende en ikzelf kregen geen hond mee omdat we niet aan de gestelde voorwaardes voldeden.
(lees: ik had interesse in een bull die 2 jaar aan de ketting had gelegen en het asiel 'eiste' dat deze in een bench zou verblijven en ik moest een door hen aangestelde training volgen, wat ik weigerde wat resulteerde in dat ik de hond niet meekreeg).

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:03

Cayenne schreef:
We zijn zelf niet op zoek naar een hond hoor :D Maar ik lees geregeld in topics over buitenlandse honden dat de asiels in Nederland vol zitten.
Maar mijn naieve ik ging er inderdaad van uit dat de asiels bij de DB aangesloten moeten zijn en dan ook de honden op de site staan. Dat is dus blijkbaar niet zo :o


Idd niet en honden in training, in quarantaine of nog in de 2 weken tijd zitten nadat ze gevonden zijn staan vaak niet online. Het "nog niet plaatsbare" gedeelte is meestal stuk groter dan het al plaatsbare gedeelte naast idd het feit dat niet alle asielen bij de DB zitten en via hun de dieren aanbieden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:09

Ik ben toch zo langzamerhand weer rond aan het kijken voor 1 of 2 katten maar ook daarin vind ik de spoeling dun (volgens de site en wil van de week nog langs gaan). Via mp worden ook veel buitenlandse katten aangeboden.

Op de site van het lokale asiel staat zelfs dat zij ook buitenlandse honden hebben zitten om aan de vraag voor type te kunnen voldoen en toch lege hokken hebben.

De katten die nu op de site's worden aangeboden 'mankeren' allemaal wat. Niet vriendelijk naar mensen of medische problemen die continu dieetvoer of medicatie nodig hebben. Sorry maar dan ga ik liever voor een kitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 21:10

Zometeen rond de zomer staan er ook weer meer kittens op! Ik kom ze nu ook af en toe tegen op de site.
Ik vind het aantal konijnen en andere knagers best hoog. Belanden die echt zo vaak in het asiel?

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:16

Cayenne schreef:
Zometeen rond de zomer staan er ook weer meer kittens op! Ik kom ze nu ook af en toe tegen op de site.
Ik vind het aantal konijnen en andere knagers best hoog. Belanden die echt zo vaak in het asiel?


Volgens mij worden die niet zozeer naar het asiel gebracht, maar veelal gedumpt. "Kind kijkt er niet meer naar om" "Maar we gaan met vakantie" zijn veelal redenen.

Ik weet niet of ze echt in het asiel zitten of bij een knaagdierenopvang, maar ik weet wel dat er jaarlijks heel veel konijnen e.d. een nieuw huis zoeken.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: 'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:35

Ts ik geloofde die cijfers eerst ook, tot het moment dat ik zelf vrijwilligerswerk in een asiel ging doen. Een van de kleinste onder alle dierenasielen en daar zaten op dat moment 12 honden en 35 katten beiden afdelingen dus helemaal vol de rest wat binnenkomt wordt overgeplaatst, dat waren er in 2 maanden een stuk of 7/8. Als dit al een klein asiel is en je kijkt naar de hoeveelheid asielen die er zijn kom je dus op een stuk hogere cijfers.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 21:41

Wij waren dus onlangs bij een asiel in Numansdorp en daar zaten 3 honden (waarvan eentje al gereserveerd), 5 katten en 3 konijnen.
Dat is dan wel weer een contrast.

Nyaleti

Berichten: 6141
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:26

Het asiel was voor ons ook niks. Wij wilde geen Stafford of herder en dat is toch het grootste deel wat er zit. Vaak is heel veel onbekend over het gedrag en dat vind ik eigenlijk ook niet zo fijn.
Maar er zijn wel ontzettend veel herplaatsters op marktplaats en facebookgroepen dus in Nederland valt er genoeg te halen en dan weet je ook meer over het gedrag.

Uit het buitenland halen is echt een hype, waar mensen het liefste nog de hele dag mee pronken ook. Een groot deel van de honden uit Spanje, Griekenland, de Balkan, hebben gedragsproblemen en komen dan bij onervaren mensen terecht. Bijna alle zielige straathondjes uit het buitenland die ík ken, hebben zoveel issues; "niet te hard praten hoor, hij is getraumatiseerd" "aai hem maar niet, hij vertrouwt geen vreemden want hij is getraumatiseerd".

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:29

casperzazoe schreef:
Uit het buitenland halen is echt een hype, waar mensen het liefste nog de hele dag mee pronken ook. Een groot deel van de honden uit Spanje, Griekenland, de Balkan, hebben gedragsproblemen en komen dan bij onervaren mensen terecht. Bijna alle zielige straathondjes uit het buitenland die ík ken, hebben zoveel issues; "niet te hard praten hoor, hij is getraumatiseerd" "aai hem maar niet, hij vertrouwt geen vreemden want hij is getraumatiseerd".


Nou voel ik me niet aangesproken want ik doe nooit mee aan hypes, laat me niet opjutten of wat dan ook en heb inmiddels meerdere honden overal vandaan gehaald en nee die hebben ook geen trauma's. Denk dat dat een beetje hetzelfde is als die personen die een getraumatiseerd paard hebben, gered hebben of wat dan ook. Dikke onzin. Maar goed, ik heb ze wel uit het buitenland gehaald en om meerdere redenen.

De belangrijkste was dat ik hier in NL echt niets maar dan ook niets tegenkwam wat aan mijn verwachtingen voldeed. Ben ook echt bij diverse asielen geweest en bijna al mijn katten komen er overigens wel vandaan, zelfs Kobus die op zijn 16e!!! in het asiel belandde maar gelukkig bij mij nog 7 heel mooie jaren gehad heeft. Maar een fatsoenlijke hond die voldeed aan wat ik zocht, zat er gewoon niet tussen.

Ik haal ook niet zomaar ergens een hond vandaan, ik heb echt gewacht tot er een voorbij kwam waar ik wat mee had. En dat duurt soms best even. Mijn eerste kwam uit Spanje, de tweede van Gran Canaria en de laatste uit Roemenie. Het maakt me eerlijk gezegd geen reet uit waarvandaan, ik zoek iets en als ik dat ergens vind is dat prima.

Onervaren mensen kunnen overal aan een hond komen, daar hoeven ze geen hond voor uit het buitenland te halen, kijk voor de grap even op FB, daar bestaat een groep voor, iets met gratis honden. Dieptriest maar dat houdt je toch niet tegen.

Rashonden ben ik volledig klaar mee, er zullen echt heel goede fokkers zijn maar ik kom teveel ellende tegen. Teveel, ook gerenommeerde, fokkers met honden die stuk blijken te zijn. Het verdriet wat vervolgens in een gezin ontstaat vanwege het verlies, is vreselijk.

Recent heeft mijn vader zijn hond in moeten laten slapen, 6 jaar oud, raszuiver....je hebt het ook niet altijd voor het kiezen. Deze had overigens niet iets erfelijks hoor. Zijn vorige hond kwam het uit het asiel maar omdat ze daar niet eerlijk waren met het verhaal wat bij de hond hoorde, ging dat vreselijk fout met alle gevolgen van dien. Zulke honden horen niet in het asiel maar afgemaakt. Daar moet je niet mee blijven leuren. Misschien hard, maar sommige dieren zijn niet te redden en al helemaal niet als je geen openheid van zaken geeft.

Maar je krijgt nergens garanties. Ook niet met een hond uit het buitenland. Maar zoek een goede stichting uit, en de hond is geënt, ontdaan van kwalen, getest op rare ziektes en met een beetje mazzel ook nog gesteriliseerd. Ik teken ervoor!

Zoolgangster

Berichten: 9590
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:37

LindyH schreef:
Volgens mij staan lang niet alle asielhonden op Ikzoekbaas.nl, maar vooral de wat moeilijkere gevallen. De leuke, makkelijke honden raken de asiels toch wel kwijt dus die hoef je niet extra te promoten op zo'n site. En die zijn misschien ook al zo snel wel dat er niet eens tijd is om ze op een site te zetten.



Dat ze dat niet gewoon eerlijk zeggen dan, dat het probleem honden/moeilijk te plaatsen honden zijn....ik heb inderdaad een hele vervelende ervaring met een hond die ook op die site heeft gestaan... Daar werd die hond heel vergoeilijkend beschreven, klopte niet met de werkelijkheid: als een dol beest greep de hond me voluit... en liet niet meer los, en toen hij even losliet, was dat om meteen weer voluit te bijten. En niet meteen los te laten. Ik was al bang dat ik hem zou moeten doden om het te laten stoppen, nou, dat denk ik niet zomaar, om maar even aan te geven hoe erg het was. Ik was alleen bang dat niemand me zou geloven dat ik dat dan uit zelfverdediging deed, zo groot was die hond niet eens.

Gedrag hond werd vermeld op de site met: "hij hapt als iets hem niet bevalt."

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:39

Hier ook een hond uit Spanje die op straat heeft geleefd. Werd geschat op 2 jaar toen hij hier kwam. Functioneert uitstekend. Wat voorzichtig met drukke of luide mensen, maar niet agressief of bang, dat kan een hond die in een gezin hier in Nederland geboren werd ook hebben, ken er zo genoeg. Wij zijn een gezin van 4 waarvan de jongste op kot is, alle gezinsleden zijn volwassen en we hebben ervaring met honden. Daarnaast ben ik nog 2/3 jaar heel veel thuis overdag omdat ik studeer en ik kon de overgang dus overzien. De omstandigheden waren dus ideaal om een beetje een risico te nemen. De goede organisaties kijken daar echt wel naar.

Vrienden van ons wilde een hond van dezelfde organisatie en hadden een jonge hond op het oog. De organisatie heeft ze dan zelf een andere hond voorgesteld die er wat op leek omdat hun eerste keuze een bange hond was en zij een groot en druk gezin zijn. Was een super goede match. Ze doen ook opvolging achteraf.

Tevens inderdaad een organisatie die zich in Spanje actief bezighoudt met actievoeren om meer te castreren en dergelijke.

Ik denkt dat je net zoals bij zoeken naar een fokker je verantwoordelijkheid moet nemen een goede organisatie te zoeken waar je je geld aan geeft.

Trouwens als eerste hond en met een gezin met kinderen zou ik mensen niet snel aanraden een asielhond te nemen tenzij een pup of een herplaatser uit een ander gezin. Niet alleen voor het gezin, maar ook omdat je dat sommige honden niet wil aandoen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: 'Asiels zitten bomvol met honden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:07

Mijn buitenlandse hondje kwam gewoon op mijn pad. En die is wel bang. Maar niet als ze bij ons is en inmiddels ook niet meer op straat.

Ik zocht helemaal niet naar een hond, zij was in nood en ik had plaats.

Het trauma-geblaat is soms wel terecht hoor maar een hond heeft er zo weinig aan. Ik vind het zelf wel fijn dat mijn hond, die altijd op beton sliep, nu lekker op een schapenvacht naast me op de bank ligt en luid snurkend haar kwijl in mijn nek laat lopen. Of ze nou uit een Hollands asiel komt of uit een Spaanse, nou en. Wat heeft een ander er überhaupt mee te maken met welke hond ik in huis neem?

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:10

Zocht twee asielhonden. In NL allemaal verknipte vechthonden, pitbulls en dat soort spul. Sorry, maar dat durf ik niet aan op erf met klanten. Toen allemaal buitenlandse honden in de aanbieding. Wilden wij ook niet. Dus toch maar naar een keurige fokker en daar 2 honden gekocht. Best jammer!