Rescue honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:52

Mindim schreef:
Adopteer altijd een hond die al in een gastgezin in nederland zit. Ze kunnen je dan heel wat meer vertellen over een hond en het gedrag van deze hond.
De meesten zijn honden met toch wel een rugzakje. Veel van deze honden kunnen ook uit angst en in paniek hele vreemde capriolen uithalen en ja soms gaan ze dan ook over een hek of schutting van 2 meter . Dus ik snap zo'n stichting wel.
Hoe veel uren werk je en hoeveel is zo'n hond alleen?
Ik kan je wel een goede stichting aanraden, maar ook daar wordt kritisch naar je situatie gekeken en dat moet ook en dat is uit ervaring geleerd. Loop maar eens mee met een stichting en zien wat je soms tegenkomt aan nonchalance. Men is niet voor niets zo strikt. Als je daarvoor geen begrip hebt, kreeg je van mij ook geen hond mee ;)
En kijk naar een deugedelijke stichting en adopteer nooit op zicht een hond die nog in het buitenland verblijft.


Dit inderdaad! Onze eerste komt vanuit een gastgezin, hartstikke prima en goed informeerd over de hond. Hond 2 zat nog in het asiel in Spanje en bleek alles te zijn wat ze niet zou zijn. Ze zou erg sociaal zijn, totaal niet bang en een mastin mix.
T blijkt vermoedelijk een Kangal mix te zijn, totaal niet sociaal en schrikt al van het minste geringste. Nu zou het schrikken niet erg zijn opzich, maar haar eerste reactie is happen/ uitvallen. En vooral rennende kinderen en onverwachtse bewegingen geven haar schrik.
Dus een hond waar ik eigenlijk niet op voorbereid was :\

Sjolvir

Berichten: 25284
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:52

Snuffel even over het internet voor je naar Prinsenbeek gaat.
Check de stichtingen of al hun papieren in orde zijn en goede stichtingen zullen vaak een veiligheids tuig eisen en een gps aanraden (of eisen).

Snap het idee van tuin probleem wel, het zijn echt ontsnappings artiesten als ze echt weg willen via prullebak of bankje half klimmend de muur over. En moet de hond in de tuin? MIjne ligt gewoon in huis te snurken als ik weg ben (toevallig ook een rescue) en als die al keer in de tuin zit, staat de deur vh huis gewoon open (Dan ben ik doorgaans in de voortuin).

Je kan kijken bij een rescue die al honden in NL bij opvanggezinnen heeft zitten, is vaak wel echt reizen, want gezinnen hebben er vaak maar 1 of 2, maar als je al redelijk weet wat je zoekt, kan stichting je vaak wel naar de juiste hond wijzen.

HIer gaat hond als ik werk naar de oppas, vorige hond ook en we zijn "samen" (Ik en de oppasfamilie met 3 volwassen kinderen :+ :D ) bij mijn potentiële hondje gaan kijken, 1e werd het waren we het unaniem over eens (heb er niet meer bekeken) was ook nog handig ook, die woonde maar 10 km verderop, dus mijn buitenlander zat al lekker dichtbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:45


KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:05

Het is sowieso geen optie om je hond binnen én buiten te houden. Een hond die binnen komt om te slapen of iets dergelijks bouwt een compleet andere vacht op dan een hond die 24 uur buiten zit.

Ik heb geen probleem met buiten / erfhonden, mits ze hier voor gemaakt zijn en daar de ruimte voor hebben.

Als instantie zijnde zou ik jouw persoonlijke situatie ook weigeren.

Wat is het probleem om de hond binnen te houden? Tussen buiten gooien als je werken bent en een bench zitten nog véél meer opties.

Zoals gezegd, half / half is sowieso geen optie, ook niet met huisje.

Jis_

Berichten: 11660
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:53

Nana_x0x schreef:
Zo hoort het ook vind ik. Een hond blijft een hond. Mensen moeten ophouden met dieren te vermenselijken.


Ik weet niet hoe lang jouw hond dan alleen komt te zitten per dag? Je zegt een hond blijft een hond, dat is waar maar dan vergeet je voor het gemak even dat het een roedeldier is. Neem er dan 2.

Nagini
Berichten: 11282
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:02

KimD schreef:
Het is sowieso geen optie om je hond binnen én buiten te houden. Een hond die binnen komt om te slapen of iets dergelijks bouwt een compleet andere vacht op dan een hond die 24 uur buiten zit.

Ik heb geen probleem met buiten / erfhonden, mits ze hier voor gemaakt zijn en daar de ruimte voor hebben.

Als instantie zijnde zou ik jouw persoonlijke situatie ook weigeren.

Wat is het probleem om de hond binnen te houden? Tussen buiten gooien als je werken bent en een bench zitten nog véél meer opties.

Zoals gezegd, half / half is sowieso geen optie, ook niet met huisje.


Sorry dat is echt onzin, je vermeldt het alsof het een feit is ipv een mening.

Hier zijn bijna alle honden half/half honden omdat een hond in de bench stoppen als je gaat werken hier echt not done is.
Wat als de hond dingen vernield? Of zich ontlasten moet? Mijn oudste hond heeft nodig ding kapot gegeten toen we dachten dat ie binnen kon blijven.

Die van mij zijn buiten door de dag en als het echt slecht weer en koud is hebben ze de optie om binnen te komen omdat we de schuifdeur open laten. Verder hebben ze bedden van de grond af en een goede plek uit de wind/regen. Hebben gewoon een normale wintervacht hoor.

Het is gewoon een kwestie van wennen.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:11

Nagini schreef:
KimD schreef:
Het is sowieso geen optie om je hond binnen én buiten te houden. Een hond die binnen komt om te slapen of iets dergelijks bouwt een compleet andere vacht op dan een hond die 24 uur buiten zit.

Ik heb geen probleem met buiten / erfhonden, mits ze hier voor gemaakt zijn en daar de ruimte voor hebben.

Als instantie zijnde zou ik jouw persoonlijke situatie ook weigeren.

Wat is het probleem om de hond binnen te houden? Tussen buiten gooien als je werken bent en een bench zitten nog véél meer opties.

Zoals gezegd, half / half is sowieso geen optie, ook niet met huisje.


Sorry dat is echt onzin, je vermeldt het alsof het een feit is ipv een mening.

Hier zijn bijna alle honden half/half honden omdat een hond in de bench stoppen als je gaat werken hier echt not done is.
Wat als de hond dingen vernield? Of zich ontlasten moet? Mijn oudste hond heeft nodig ding kapot gegeten toen we dachten dat ie binnen kon blijven.

Die van mij zijn buiten door de dag en als het echt slecht weer en koud is hebben ze de optie om binnen te komen omdat we de schuifdeur open laten. Verder hebben ze bedden van de grond af en een goede plek uit de wind/regen. Hebben gewoon een normale wintervacht hoor.

Het is gewoon een kwestie van wennen.


Het is ook een feit, geen mening.

Een hond die alleen maar naar buiten gesmeten wordt als de baasjes gaan werken, en de rest van de tijd binnen is bouwt een hele andere vacht op. Met koud en nat weer heeft deze hond helemaal niks aan zijn vacht.

Tenzij jij buiten een verwarmde goed geïsoleerde buitenkennel hebt, is bovenstaande geen optie.

En nogmaals, tussen een bench en buiten zetten zijn nog minimaal 10 opties. Ik zie naar buiten zetten omdat de hond sloopt of zou kunnen slopen als een luie baas. Wel een mening, geen feit.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:19

Ten eerste, de asiels zitten helemaal niet overvol, althans niet met honden (wel met katten). Wij hebben het geluk gehad onze hele leuke border collie kruising tegen te komen in het asiel. Maar er zitten voornamelijk HR honden.

Asiel waar onze hond vandaan komt doet niet zo moeilijk maar hebben niet vaak andere honden dan HR honden zitten, al zag ik ook een keer een leuke Friese stabij.

Kimd: heb je een bron van je feiten?

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:28

Maartje1990 schreef:
Ten eerste, de asiels zitten helemaal niet overvol, althans niet met honden (wel met katten). Wij hebben het geluk gehad onze hele leuke border collie kruising tegen te komen in het asiel. Maar er zitten voornamelijk HR honden.

Asiel waar onze hond vandaan komt doet niet zo moeilijk maar hebben niet vaak andere honden dan HR honden zitten, al zag ik ook een keer een leuke Friese stabij.

Kimd: heb je een bron van je feiten?


Jaren van studie. :+

Maar met logisch verstand kom je ook een heel eind.

Vergelijk het maar met paarden die dekens op krijgen, die bouwen een hele andere wintervacht op dan paarden die naakt staan. Een hond die het merendeel binnen zit, in een verwarmd geïsoleerd huis bouwt een vacht op als een paard met deken. Een hond die volledig buiten gehouden wordt, maar af en toe binnen komt bouwt een vacht als een naakt paard.

Die honden willen in de winter vaak niet naar binnen omdat ze het te warm vinden. Die komen het voorjaar / zomer meer op eigen initiatief binnen.

Nogmaals, met buitenhonden is helemaal niks mis. Sommige rassen kun je beter volledig buiten houden dan binnen. Maar half / half is voor de hond geen optie.

Volledig buiten doen asielen vaak niet moeilijk over als je alles op orde hebt en het juiste ras kiest. Op die manier heb ik al een paar huisbezoeken moeten plegen, en dat is absoluut geen probleem.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:50

Ik vind dit echt zo’n onzin. En al die honden dan die hele dagen op een stal rondscharrelen? Die gaan in de avond ook mee naar huis met hun baasjes of slapen in de kantine?

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:55

Jennyj01 schreef:
Ik vind dit echt zo’n onzin. En al die honden dan die hele dagen op een stal rondscharrelen? Die gaan in de avond ook mee naar huis met hun baasjes of slapen in de kantine?


Ook die bouwen een vacht op, want die scharrelen het merendeel buiten. Die mag je rustig zien als buitenhond. Een kantine of stal is 's nachts ook geen 18 graden.

Nogmaals het gaat hier om een hond die hoofdzakelijk binnen worden gehouden.

Edit: onze honden kunnen 24/7 naar buiten, die liggen ook in het voorjaar / zomer meer buiten dan binnen. Ze mogen ook naar eigen behoefte in de winter naar buiten, maar ook die komen weer vrijwillig naar binnen omdat ze toch koud krijgen naar verloop van tijd.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:00

Ik heb het niet over een stal. Al die honden die ik in de vele jaren op de stallen heb gezien slapen in een warme kantine of gaan met hun baasjes mee naar een verwarmd huis. En een hond die hoofdzakelijk binnen wordt gehouden? Dat zijn toch al die honden van de pensioenplannen ook? Die komen een aantal uren op stal, lekker buiten, en dan weer binnen.
Maar blijf jij fijn geloven wat je geloven wil. Mij overtuig je niet. Ik zie duidelijk niet wat jij ziet.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:08

Jennyj01 schreef:
Ik heb het niet over een stal. Al die honden die ik in de vele jaren op de stallen heb gezien slapen in een warme kantine of gaan met hun baasjes mee naar een verwarmd huis. En een hond die hoofdzakelijk binnen wordt gehouden? Dat zijn toch al die honden van de pensioenplannen ook? Die komen een aantal uren op stal, lekker buiten, en dan weer binnen.
Maar blijf jij fijn geloven wat je geloven wil. Mij overtuig je niet. Ik zie duidelijk niet wat jij ziet.


Ja dûh! :Y)

Mijn honden zijn ook vaak uren buiten, wandelen, trainen of bij de paarden. Maakt ze nog geen buitenhond.

Laat het een drukke dag zijn, scharrelen ze zo'n 7 uur buiten. Zijn ze nog 17 uur binnen. Een buitenhond komt misschien een uurtje of drie binnen, of helemaal niet in de winter.

Dat zijn appels en peren vergelijken.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:13

Dat is toch precies de tijd die ts haar hond buiten wil doen? Maar waarvan jij vind dat het niet kan. Terwijl bij je eigen honden dat geen probleem is. Omdat die zelf kunnen kiezen? En bij ts het werkrooster het bepaald. Je spreekt jezelf enorm tegen.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:38

Jennyj01 schreef:
Dat is toch precies de tijd die ts haar hond buiten wil doen? Maar waarvan jij vind dat het niet kan. Terwijl bij je eigen honden dat geen probleem is. Omdat die zelf kunnen kiezen? En bij ts het werkrooster het bepaald. Je spreekt jezelf enorm tegen.


Nee, ze wil haar hond naar buiten doen als ze werken is. Een hond heeft dan bar weinig te doen en is al snel verveeld en koud. Die hond heeft niks te doen behalve koud hebben als er geen fatsoenlijke kennel buiten is.

Een hond die buiten scharrelt op stal, wandelen is, of traint is bezig en heeft het warm.

Edit: Daarbij heb ik niet het idee dat TD op zoek is naar iets wat makkelijk buiten zou kunnen. In eerste instantie ging het over een buitenlands hondje, die hebben over het algemeen sowieso geen dikke vacht.

TinkerTreas

Berichten: 3705
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:57

Het is natuurlijk onzin dat een buitenlandse hond geen dikke vacht zou hebben. Als je een hond uit Roemenië of Rusland heb. Dan kunnen die een enorme vacht hebben ;)

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:14

Ik vraag me nog steeds af hoe lang de hond alleen zou moeten blijven bij TS...?

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:15

TinkerTreas schreef:
Het is natuurlijk onzin dat een buitenlandse hond geen dikke vacht zou hebben. Als je een hond uit Roemenië of Rusland heb. Dan kunnen die een enorme vacht hebben ;)


Ik heb niet het idee dat TS op dat soort honden doelt, want ze zoekt een actief maatje. Dus dan heb je niks te zoeken bij dat soort honden.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:27

KimD schreef:
TinkerTreas schreef:
Het is natuurlijk onzin dat een buitenlandse hond geen dikke vacht zou hebben. Als je een hond uit Roemenië of Rusland heb. Dan kunnen die een enorme vacht hebben ;)


Ik heb niet het idee dat TS op dat soort honden doelt, want ze zoekt een actief maatje. Dus dan heb je niks te zoeken bij dat soort honden.


Want wat voor soort honden zijn dat volgens jou?

Nagini
Berichten: 11282
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:08

@Kimd Sorry je wintervacht comment vind ik nog steeds jouw mening, je draagt namelijk geen feiten aan.
En dan zeg je daarna dat TS op zoek is naar een actief maatje, en die hebben geen dikke vachten.. wat dan ook weer kant noch wal raakt.

Ik heb een stafford en een kelpie. Binnen/buiten honden ivm werk. Sterker nog; savonds krijgen ze zelfs de pyjamas aan en een dekentje over als ze naar bed gaan. Als het regent gaat de waterdichte jas aan.


En vertel eens, hoe is een hond binnen minder verveeld als TS werken is?
Bijvoorbeeld die van mij: hebben een autoband en andere speeltjes waar ze mee spelen. Bomen om te knagen, een zandbak om te graven. Vogels om achterna te zitten in de tuin. Verschillende texturen (hebben gras, kiezels, plavuizen en keien). Planten om te ruiken of in te zonnebadem. De mogelijkheid om door het hekwerk te spieken wat er gaande is buiten om.

Nou, wat denk jij dat leuker is? Hele dag binnen je plas ophouden of buiten zijn en vanalles en nog wat te doen hebben?

TinkerTreas

Berichten: 3705
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:18

@KimD:Ik heb 2 honden uit Rusland. Via deze stichting worden veel herder kruisingen herplaatst. Actieve honden, met meer dan voldoende vacht. Ik heb ook geen idee wat voor soort honden je bedoelt, met veel vacht maar niet actief.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:21

Nagini schreef:
@Kimd Sorry je wintervacht comment vind ik nog steeds jouw mening, je draagt namelijk geen feiten aan.
En dan zeg je daarna dat TS op zoek is naar een actief maatje, en die hebben geen dikke vachten.. wat dan ook weer kant noch wal raakt.

Ik heb een stafford en een kelpie. Binnen/buiten honden ivm werk. Sterker nog; savonds krijgen ze zelfs de pyjamas aan en een dekentje over als ze naar bed gaan. Als het regent gaat de waterdichte jas aan.


En vertel eens, hoe is een hond binnen minder verveeld als TS werken is?
Bijvoorbeeld die van mij: hebben een autoband en andere speeltjes waar ze mee spelen. Bomen om te knagen, een zandbak om te graven. Vogels om achterna te zitten in de tuin. Verschillende texturen (hebben gras, kiezels, plavuizen en keien). Planten om te ruiken of in te zonnebadem. De mogelijkheid om door het hekwerk te spieken wat er gaande is buiten om.

Nou, wat denk jij dat leuker is? Hele dag binnen je plas ophouden of buiten zijn en vanalles en nog wat te doen hebben?


Veel van wat je zegt kan me verder weinig schelen. Al had je ze een wip en een schommel neergezet, het belangrijkste in deze situatie is dat ze sowieso met meerdere zijn omdat je over honden spreekt, dan hebben ze niet veel meer nodig, de enige vraag die bij mij opkomt is "Hebben ze ook een goed binnenhok / kennel?". Kunnen ze als ze er behoefte aan hebben warm en droog gaan liggen?

Zo ja, niks aan de hand. Dan heb je alles prima op orde. +:)+ Maar zo is het bij TS niet.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:27

Nana_x0x schreef:
Selka schreef:
Wat jammer TS.

Maar ik vind het een lastig onderwerp. Wij hebben 2 honden die zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen blijven. Hond 1 is 50% buiten tenzij het regent.. :+ Hond 2 gaat echt alleen naar buiten om zijn poot op te tillen. Die tweede zou je dus echt niet blij maken met verplicht buiten spelen.

Maar het is zelfs niet verplicht want ik zou een hondenluikje maken in het tuinhuis. Dus dan kan ie zelf binnen en buiten gaan. En het is echt een degelijk tuinhuis geen gammel krot. En hierin zou ik echt nog een huisje zetten lekker warm met dekentjes en speeltjes en etc.


KimD: TS zegt dit.... prima in orde dan lijkt mij......

Nagini
Berichten: 11282
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:29

TS heeft nog geen eens een hond. Dus uiteraard heeft ze (nog) geen kennel.
Dus ipv lekker negatief uit te laten dat dit absoluut niet kan ivm:
- binnen buiten hond
- verveling
- actief maatje kan geen dikke vacht hebben

En nu:
- droog buitenhok

Zou je ook gewoon suggesties kunnen komen hoe ze de hond dan WEL in de tuin kan houden. Ik denk dat TS zelf ook wel snapt dat de hond droog moet kunnen liggen en niet 8 uur lang aan een ketting in de pisregen ligt.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:33

Maartje1990 schreef:
Nana_x0x schreef:

Maar het is zelfs niet verplicht want ik zou een hondenluikje maken in het tuinhuis. Dus dan kan ie zelf binnen en buiten gaan. En het is echt een degelijk tuinhuis geen gammel krot. En hierin zou ik echt nog een huisje zetten lekker warm met dekentjes en speeltjes en etc.


KimD: TS zegt dit.... prima in orde dan lijkt mij......



Inderdaad gemist, als TS dat in orde maakt geen probleem! +:)+ Nu alleen nog dat maatje of de verrijking.


Nagini schreef:
TS heeft nog geen eens een hond. Dus uiteraard heeft ze (nog) geen kennel.
Dus ipv lekker negatief uit te laten dat dit absoluut niet kan ivm:
- binnen buiten hond
- verveling
- actief maatje kan geen dikke vacht hebben

En nu:
- droog buitenhok

Zou je ook gewoon suggesties kunnen komen hoe ze de hond dan WEL in de tuin kan houden. Ik denk dat TS zelf ook wel snapt dat de hond droog moet kunnen liggen en niet 8 uur lang aan een ketting in de pisregen ligt.


Tja, ik verbaas me op Bokt nergens meer over. Als je de topics op BB een beetje verzameld die over honden gaan dan zie je al snel dat een hoop honden een schrikbarend slecht leven hebben, en dat wordt niet meer dan normaal gevonden.

Behalve die problemen die dan ontstaan, want ja, die stomme hond...