Prijzen van HTK kittens???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:35

Ik vind het alleen maar goed dat ze niet meer zo worden weggegeven. Af en toe zie ik advertenties voorbij komen waar mn nekharen van overeind gaan staan. Dan staat er ik zoek een kitten voor mijn dochter/zoon het moet die en die kleur zijn, gratis en of ze ook nog even gebracht kunnen worden ivm geen vervoer hebben. 8)7

Heb zelf een htk kat uit het asiel (€ 95,-) en een siberische kat (daar mocht ik € 950,- voor aftikken := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:40

Maar er is een verschil tussen het vragen van een vergoeding of htk vermeerderen voor het geld. Want de prijzen die door sommigen worden gevraagd staan niet in verhouding tot kosten en moeite van een nestje.

Wij zijn sinds vandaag in ieder geval voorzien :D

Afbeelding
2 katertjes van 1 maart
Ragdoll x htk

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:07

Freggle_Edge schreef:
Amanda schreef:
Ik heb tot nu toe maar voor 1 kat betaald en dat was een raskat met stamboom. Verder nooit wat betaald voor htk kittens.
Ik zat net te kijken op MP bij de katten en ik kwam een heel nieuw ras tegen, de RagCoon. Moeder is kruising MainCoon/Ragdoll vader 100% MainCoon. Kittens mogen weg met 10 weken en kosten maar liefst 500 euro :wow:
Prachtige katten hoor, maar wat een geld :=


Een RagCoon is geen ras maar een dure kruising :Y)


Dat nog niet alleen, maar beide rassen zijn erfelijk belast met HCM (erfelijke hartafwijking), dat vererft autosomaal dominant, dus ze kunnen het van één enkele ouder al erven. Lekker verstandig om twee risico rassen met elkaar te kruizen.

Goede Maine Coon en goede Ragdoll fokkers testen generatie op generatie via echo op deze afwijking, kennen hun lijnen en weten waar de risico’s zitten. Ik durf te wedden dat deze RagCoon fokker geen flauw idee heeft waar die mee bezig is en alleen denkt aan de €€€€€

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:19

Goed geslaagd Gloa! Hebben jullie de oude poes helemaal niet meer teruggevonden? Veel plezier in elk geval met de nieuwe stuiterpluisjes.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:46

Hier hetzelfde gevoel. En wil best iets betalen mits alles gedaan is zeg maar. Hier vragen ze bij poezencentrale 250 voor gewone huiskamer kat zeg maar. Is wel alles gedaan. En je helpt de stichting voor verder bestaan.

Maar zij blijven vaak wel met katten zitten. Asiel zelfde. Te duur voor wat ze moeten doen. Mijn arts rekend niet veel voor enting, chip en castraties.

Wij zien net als jullie wel wat op pad komt ineens. Mis wel een in huis nu heb er 3 gehad 2 oude en een jonkie die nu al 1,5 kwijt is. En vermoed dood want lezen hier chip vaak niet uit weet ik. Volgende krijgt een trec systeem erop

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:16

Ik weet niet of het mag maar kennis van mij heeft een nestje ......mogen eerdaags weg. Nest was niet gepland maar wel goed sociaal gemaakt.
Ze wonen vlakbij Den Bosch

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:17

Oh verleiding hier groot een te halen

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:09

Bijna alle posts gelezen nav mijn zoektocht op mp voor 2 nieuwe kattenvrindjes. Eerst bij het asiel gekeken daar was nog niet veel aanbod nu dus op mp.Ik schrok me lam van de prijzen! Mijn vorige koppel heb ik voor niks meegekregen. Die vroegen ze wel 10tje om mensen af te schrikken idd

Ik zat nu ook beetje te kijken naar half ras half HTK maar daar vragen ze gewoon 350 voor zonder chip en enting! Als je er dan 2 wil omdat dat leuker is voor de katjes... En dan moet je ze nog laten helpen, chippen ed.

Denk dat ik na het lezen van dit topic gewoon bijhet asiel langsga en daar mijn nummer achterlaat zovan als er wat binnenkomt dan bel maar. We hebben geen haast dus als we oaar weken moeten wachten doen we dat.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:22

Ik heb 30 euro betaald voor onze kat, was toen net een jaar oud en gesteriliseerd. Vind die enorme prijzen wel erg... en zou een volgende kat denk ik eerder uit asiel halen

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:47

leonie87 schreef:
Bijna alle posts gelezen nav mijn zoektocht op mp voor 2 nieuwe kattenvrindjes. Eerst bij het asiel gekeken daar was nog niet veel aanbod nu dus op mp.Ik schrok me lam van de prijzen! Mijn vorige koppel heb ik voor niks meegekregen. Die vroegen ze wel 10tje om mensen af te schrikken idd

Ik zat nu ook beetje te kijken naar half ras half HTK maar daar vragen ze gewoon 350 voor zonder chip en enting! Als je er dan 2 wil omdat dat leuker is voor de katjes... En dan moet je ze nog laten helpen, chippen ed.

Denk dat ik na het lezen van dit topic gewoon bijhet asiel langsga en daar mijn nummer achterlaat zovan als er wat binnenkomt dan bel maar. We hebben geen haast dus als we oaar weken moeten wachten doen we dat.

Helaas is dat ook een kwestie van vraag en aanbod. Steeds meer mensen willen een ras look-a-like maar niet de prijs betalen voor een stamboomkitten. Die is namelijk minstens, eens zo duur. Dus deze kittens worden steeds meer gekocht. En ja zolang ze die kittens kwijt kunnen voor die prijs, gaat het natuurlijk maar door...

Dubbel jammer, want zo krijg je ook echt broodfok. En er is geen enkel zicht op de fokker.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:54

Jessix schreef:
leonie87 schreef:
Bijna alle posts gelezen nav mijn zoektocht op mp voor 2 nieuwe kattenvrindjes. Eerst bij het asiel gekeken daar was nog niet veel aanbod nu dus op mp.Ik schrok me lam van de prijzen! Mijn vorige koppel heb ik voor niks meegekregen. Die vroegen ze wel 10tje om mensen af te schrikken idd

Ik zat nu ook beetje te kijken naar half ras half HTK maar daar vragen ze gewoon 350 voor zonder chip en enting! Als je er dan 2 wil omdat dat leuker is voor de katjes... En dan moet je ze nog laten helpen, chippen ed.

Denk dat ik na het lezen van dit topic gewoon bijhet asiel langsga en daar mijn nummer achterlaat zovan als er wat binnenkomt dan bel maar. We hebben geen haast dus als we oaar weken moeten wachten doen we dat.

Helaas is dat ook een kwestie van vraag en aanbod. Steeds meer mensen willen een ras look-a-like maar niet de prijs betalen voor een stamboomkitten. Die is namelijk minstens, eens zo duur. Dus deze kittens worden steeds meer gekocht. En ja zolang ze die kittens kwijt kunnen voor die prijs, gaat het natuurlijk maar door...

Dubbel jammer, want zo krijg je ook echt broodfok. En er is geen enkel zicht op de fokker.


Jammer dat men steeds meer dure kruisingen fokt en koopt. Als je een poezenmaatje wil, ga dan óf naar een asiel of kittenopvang óf naar een stamboomfokker die verantwoord bezig is.

Ik zie van mijn ras regelmatig stamboomloze nestjes op mp staan waar de 'fokker' dan doodleuk 500 tot 600 voor vraagt per kitten. Ik vraag me dan af of de ouders getest zijn en of er geen sprake is van inteelt....dat is namelijk niet te controleren zonder stamboom. Wie zegt mij daarnaast dat dit niet al het 2 of 3 nestje van deze poes is dit jaar? Hier is helemaal geen controle op natuurlijk. Voor iets meer heb je een verantwoord gefokt kitten waarvan de ouders op erfelijke afwijkingen getest zijn met stamboom uit een warm nest.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:37

Ik herken ook wat je zegt. Mijn moeder is ook opzoek naar een kitten en 'vroeger' kon je ze gratis of voor een eurootje of 20 ophalen. Nu zijn ze minimaal 50€ met uitschieters naar 100€ voor doodsimpele 'bengaalse katten' of 'europeese korthaar'.
Gewoon boerderij katten dus. Of gewoon zwanger gewonrden op straat haha.
Kittens blijven ontzettend leuk, maar zulke prijzen zijn echt absurt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:55

Ik las een paar dagen terug op Facebook dat je een HTK kat nu ook verplicht geënt en ontwormt moet afleveren aan de nieuwe eigenaar.
Ik weet niet of dat ook waar is. Maar het zo wel kunnen verklaren waarom een gewone HTKer al geld kost.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:00

Hutcherson schreef:
Ik herken ook wat je zegt. Mijn moeder is ook opzoek naar een kitten en 'vroeger' kon je ze gratis of voor een eurootje of 20 ophalen. Nu zijn ze minimaal 50€ met uitschieters naar 100€ voor doodsimpele 'bengaalse katten' of 'europeese korthaar'.
Gewoon boerderij katten dus. Of gewoon zwanger gewonrden op straat haha.
Kittens blijven ontzettend leuk, maar zulke prijzen zijn echt absurt.


Een Bengaal is anders een erg duur ras. :=


Afbeelding


Europese kortharen zijn inderdaad raslose katten

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:22

NatasjavE schreef:
Europese kortharen zijn inderdaad raslose katten

Maar ze zijn hoe langer hoe moeilijker te vinden. Ik ben heel bewust op zoek naar een rasloze kat, zonder dat er een deeltje raskat (vaak met problemen) inzit.
15 jaar geleden was dat nog makkelijk te vinden, we hebben toen een kitten gehaald bij een DA/kattenopvang. Prijs was de kost van inentingen.
Helaas zit nu de broodfok van katten in de lift. Voor een deel is het toch wel het gevolg van de strengere wetgeveing in Belgie. Alle katten moeten gecastreerd zijn behalve bij een cattery. Gevolg is minder spontane nestjes, minder aanbod en dus mogelijkheden om winst te maken met de nestjes die er wel zijn.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:31


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:36

Bedankt !
Via de link kom ik op de homepage van MP.
Het zou waarschijnlijk toch te ver zijn (woon in B)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:37

Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 29-05-19 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:38

NatasjavE schreef:
Ik las een paar dagen terug op Facebook dat je een HTK kat nu ook verplicht geënt en ontwormt moet afleveren aan de nieuwe eigenaar.
Ik weet niet of dat ook waar is. Maar het zo wel kunnen verklaren waarom een gewone HTKer al geld kost.

Zo ver ik weet ben je verplicht te chippen, verder niet. Maar ik vind het ook prima om voor een HTK te betalen. Mits er voor gezorgd is zoals voor kittens wenselijk is.

Ik vind het alleen jammer dat mensen zelf de fokkerij zo in gang houden door hoge prijzen te betalen voor HTK katten die lijken op en raskat. Houdt MP maar een half jaartje in de gaten en dan zie je echt steeds dezelfde mensen die kittens aanbieden en daar is doordat ze geen stamboom hebben en niet zijn aangesloten bij een rasvereniging geen enkele controle op. Maar ja zolang zij 400,- per kitten krijgen is het natuurlijk een leuke bijverdienste.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:40

Ik zou er ook geen probleem mee hebben om er voor te betalen.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:43

Ik ga vandaag een boerderijkitten halen waar al eerder €120,00 voor geboden was op mp.
Gewoon een berichtje aan gewaagd : hallo, wij willen graag een kitten, maar ik ga nevernooit €120,00 voor betalen.
Zegt de eigenaresse van de kittens: je lijkt ook wel gek! Dat hoeft ook helemaal niet.
Ik mag hem meenemen voor een zakcentje voor de dochters die aldoor met de katjes bezig geweest zijn, waardoor ze nu tam zijn.
Voor iedere dochter €5,00 en een chocoladereep.
Dus ik bedoel...laat je niet gek maken door biedingen die gedaan zijn, als er geen vraagprijs bij staat.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:04

NatasjavE schreef:
Eindhoven.

Ik probeer de link nogmaals te plaatsten
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Hetzelfde...
Het ligt niet aan jou, in een ander topic hadden ze net hetzelfde probleem.
Eindhoven is 120km van bij ons, een kleine 2 uur in de auto.
We proberen het iets dichterbij te vinden.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:09

Ja snap ik. Das wat ver.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:12

Jessix schreef:
Zo ver ik weet ben je verplicht te chippen, verder niet.

Nederland? Nee hoor. Het zijn geen paarden. Katten komen in principe niet in de menselijke voedselketen, dus daarvoor zijn de stenge registratie- en identificatieregels die je bij vee ziet niet nodig. Niemand die verplicht gaat checken of jouw kat wel de kat is die je zegt dat het is, en of het vlees daarvan niet toevallig door medicatie ongeschikt is geworden voor consumptie.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:20

Ten eerste, als je een nest netjes groot brengt dus incl entingen, ontworming en kwaliteit voer ofwel een goede verzorging kost dat tijd en vooral geld. De DA kost ook niet niks tegenwoordig.
Dus ja, heel normaal dat ze niet voor niks te krijgen zijn.
En ik vind het ook een goede ontwikkeling al zou ik zelf liever eens in een opvang of asiel gaan neuzen omdat er daar ook hele leuke op een goed huisje zitten te wachten