Wat is er met onze hond aan de hand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Wat is er met onze hond aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 16:18

LET OP: Er staat al een afspraak bij de dierenarts. Hier hoef ik dus ook geen commentaar op. Dus ook geen "waarom is deze afspraak niet eerder gemaakt?" reacties alstjeblieft. Ik betaal de dierenarts rekeningen niet en woon ook niet fulltime meer thuis, dus hier heb ik weinig tot geen invloed op.

Onze hond heeft een paar jaar geleden (weet niet meer precies wanneer) een erge baarmoederontsteking gekregen. Hieraan is zij meteen geopereerd en hebben zij haar baarmoeder ook verwijderd.

Het zou voor haar dus ook niet meer mogelijk kunnen zijn om loops te worden. Echter gebeurde dit vorig jaar wel. Hierom zijn wij toen naar de dierenarts gegaan en deze heeft haar onderzocht.
Wat hier precies uit was gekomen weet ik niet helemaal aangezien mijn moeder met de hond naar de dierenarts is gegaan.

Verder geen problemen gehad. Maar nu is ze dus weer "loops". Dit zou dus eigenlijk niet moeten kunnen, daarbij verliest ze niet alleen vloeibaar bloed maar ook propjes. Dat heb ik zelf nog nooit bij haar gezien. Ook duurt het nu echt al te lang. Denk hierbij aan een maand, misschien wel meer.

Ik maak mij heel erg zorgen. Verder merk je eigenlijk niet veel aan haar op behalven dan dat ze oud is geworden. Maar het lijkt mij niet normaal dat dit nog gebeurt en dan ook nog zo lang?

Ik hoop dat jullie misschien zouden weten wat dit is en of jullie hier ook ervaringen mee hebben.

Bedankt!

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: Wat is er met onze hond aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:42

geen ervaring mee, maar lijkt me wel een spoed iets.
Hoe oud is de hond en zijn er verder nog dingen waaraan je kan merken dat het loopsheid is? of is het voornamelijk bloedverlies?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:08

Geen blaas- of nierproblemen?
Hoe oud is ze? Misschien icm onzindelijkheid dat ze wat verliest.

mirjamvdkamp
Berichten: 461
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wat is er met onze hond aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:26


Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wat is er met onze hond aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:46

Goed dat de afspraak al gemaakt is. Moet inderdaad van de dierenarts nagekeken worden.
Bij ons teefje was het zo, dat ze ook nog loops is geworden alhoewel er alles eruit was. eerste keer was na 2 dagen over, DA had het vermoeden op een blaasontsteking. Was vanzelf weer over, dus verder niet na gekeken. Paar maanden later weer en inderdaad kwamen er propjes mee eruit. Ze had inderdaad een tumor/abcess aan de baarmoederhals zitten die al ardig groot was. Die is verwijderd en ze heeft er nooit meer last van gehad. Mocht dan nog 5 jaar ouder worden tot wij haar uiteindelijk moesten laten inslapen icm andere tumor.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 18:52

Rebel_Jits schreef:
Geen blaas- of nierproblemen?
Hoe oud is ze? Misschien icm onzindelijkheid dat ze wat verliest.


Ze verliest bloed dus dat lijkt mij onwaarschijnlijk

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 18:54

Veriye schreef:
Goed dat de afspraak al gemaakt is. Moet inderdaad van de dierenarts nagekeken worden.
Bij ons teefje was het zo, dat ze ook nog loops is geworden alhoewel er alles eruit was. eerste keer was na 2 dagen over, DA had het vermoeden op een blaasontsteking. Was vanzelf weer over, dus verder niet na gekeken. Paar maanden later weer en inderdaad kwamen er propjes mee eruit. Ze had inderdaad een tumor/abcess aan de baarmoederhals zitten die al ardig groot was. Die is verwijderd en ze heeft er nooit meer last van gehad. Mocht dan nog 5 jaar ouder worden tot wij haar uiteindelijk moesten laten inslapen icm andere tumor.


Fijn dat het bij jullie goed op te lossen was! Ik ben benieuwd naar wat ze gaan vinden. Vind het best spannend, kan er nog niet aan denken om haar te verliezen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat is er met onze hond aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:56

Kan ze ook schijnzwanger zijn? Soms lijkt het op de symptomen van loopsheid.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:58

Hopelijk zijn jullie nog op tijd bij de dierenarts, dat er wat aan gedaan kan worden mocht er iets mis zijn.
Sterkte!