Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:08

WAt ik zei.... geef haat nog ff laatste fijne dagen en verwen haar extra goed!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:24

Heel veel wijsheid en sterkte Laibadji.



The Gentle Ones

It seemed the day was even grayer than even the greyest of days. The pup found she was suddenly at the edge of the most beautiful place she had ever seen. She could still feel Mom and Dad's tears, hear their sobs. 'I'm so sorry Mom and Dad, I really did try but the demons are too strong and sometimes they pushed through.' She lowered her head and began to walk away, to be sure she did not deserve to be someplace so lovely.
A radiant being in white suddenly stood in her path, surrounded by many other pups of all sizes and breeds. 'Please,' she implored, 'I don't want to, but if you stay near me sooner or later the demons will win and I may hurt one of you. I don't want to hurt anyone, its best if I just go.'
The radiant being just smiled at her - a soft compassionate smile, at that moment they reminded her of her Mom and Dad. 'I let them down so many times, I didn't want the demons to win but sometimes they do. And I left them no choice, I let them down and hurt them yet again.'
Hero, Seabreeze, Heather, Charlie, Molly, John, Stashie, Hershey, Samson, Morgan, Niko, Jordan, Timber, Dixie, Buddy, Tina, Snickers, Dizzy, Harley, Jack, Kimmi, Sammy, Fender, Tosca, Bruno, and Muffin tried to gather around the newcommer but she backed away. Seabreeze stepped forward, 'We won't hurt you little one.' She looked to the radiant being and whimpered, 'Please make them leave. I don't want to hurt anyone else.'
Now the radiant being smiled and actually seemed amused. 'Little One, reach within. Can you feel that? Can you feel the demons are gone?' The little one got quiet and after a moment looked up in amazement, 'They ARE gone!!' Then she looked at the others around her, 'But I've done so many bad things, I don't deserve nice friends. I don't deserve to be in such a wonderful place.' Now the others all looked amused. Dizzy spoke up first, 'We all felt that way at first.' Slowly Dizzy's words filtered in. 'You mean . . . ., I am not the only one?' she asked quietly.
Tina pushed to the front, 'Of course not, all our humans had to make that same choice as yours. But now you're free - the demons are gone.' The Little one thought on Tina's words. 'What about Mom and Dad? Can I let them know I am free, that I'm sorry?'
At that moment all the others grew quiet, the Little One looked to the radient being and realized they were gone. She looked to the rest afraid their silence meant no. Just then a large silver wolf walked up to her, she knew she should fear a wolf, yet, somehow knew she could trust The Silver One. 'Have you all finished monopolizing her time yet? If you are done she still needs to be shown the reflection pond, to be shown . . '
Just then the Little One heard a familiar sound, her Mom and Dad. 'They are here?' she asked, and she followed the sound. She found herself by the clearest crystal pond, and when she looked into the pond she saw her Mom and Dad.' Concentrate on them, Little One. Send your love and thanks to them - from your heart to theirs - and they will feel your love.' the Silver One said gently. As she watched her Mom and Dad seemed to calm even thought they were still crying, and her Mom looked up at her Dad, 'She is at peace now wrapped in our love.'
The Little One looked at the Silver One and the others, 'Thank You.' The Silver One looked at the others and back at her, 'You can see them anytime you wish from here. The others will show you how to send them your love, Little One.'




Bron:

http://www.thestarlitecafe.com/poems/10 ... 53791.html

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:29

Wij hadden een aantal jaar geleden iets soortgelijks met onze hond. Die sloeg echt zo ineens om en in korte tijd. Een week nadat we het eerste grommetje opgemerkt hadden (niets heel bijzonders ofzo maar we vonden het wel wat raar, was geen huishond dus misschien ook wat minder zicht op hoevaak het gebeurde) viel hij een van de buren aan.
Uit het niets, zij is zelf dierenarts, kent de hond, liep er dagelijks langs en zij ons dat er iets niet klopte.
Wij hebben overigens direct de hond af laten maken na dit voorval maar de dierenarts was toch nieuwsgierig en bij autopsie bleek hij een hersentumor te hebben.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:32

Dappere beslissing ts, soms is liefde ook loslaten! Heel veel sterkte alvast, want ook al is de hond er nog, met dit in je achterhoofd is het gewoon niet makkelijk.. :(:)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:47

Heel veel sterkte!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:39

pompadour schreef:
Moeilijk te zeggen, Ze is gered van een broodfokker.
Dat ken zijn dat ze geestelijk niet goed is. Door het doorfokken en bij een broodfokker wordt er niet gekeken of er familie band is met deze honden.
Ik heb wel eens met bij flatcoated teefje. Geen broodfok.
Ik liet haar uit, en ze ging tekeer.
Heel fel was ze. Ze zat aan lijn anders had ze aan willen vallen zo kwaad was ze, ik dacht eerst tegen een andere hond maar die zag ik niet.
Maar er liep een marokkaan achter ons aan, bleek dat zij hem niet vertrouwde
Ik heb haar kort moeten houden en die man voorbij laten gaan, eerlijk gezegd was ik wel weer blij dat zij te keer ging tegen hem. Je weet het immers nooit .


Wat?! >;)


TS: veel sterkte! Je maakt de juiste beslisssing, hopelijk maakt dat het iets draagbaarder voor je.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:12

Hè wat verdrietig TS. Ik wil je een pluim geven dat je je gevoel hebt gevolgd en voor een SO bent gegaan bij een ander.
Dit soort situaties zijn altijd lastig te beoordelen door buitenstaanders dus blijf je eigen gevoel volgen en op je hond letten.

Ik persoonlijk denk in deze situatie, waarin ze meerdere aanvallen op een dag heeft inderdaad niet meer dierwaardig is. Zeker ook omdat je weet dat het een aflopende zaak is waar geen redden meer aan is en geen verbetering meer in komt.
Een dier wil koste wat kost overleven instinctief gezien en zal enkel opgeven als kunnen geen optie meer is. Het is aan ons om hen die lijdensweg te besparen, al is dat ontzettend lastig emotioneel gezien. En kiezen veel mensen er vanuit hun eigen emotie voor om dieren die lijdensweg wèl aan te doen.

Zelf heb ik in Januari afscheid moeten nemen van een van mijn honden (bijna 14 jaar geworden, ze was een ex kettinghond uit Roemenië waarvan ze de laatste 3 jaar bij mij is geweest en wel heeft kunnen genieten van het leven) en dat was ook erg emotioneel en zwaar. Zij kreeg een tia met de jaarwisseling en herstelde daar redelijk van, maar kreeg er vervolgens nog 1 en voor mij was dat de druppel.
Ook ik wilde dat de dierenarts aan huis kwam voor "de fijnst mogelijke" euthanasie maar dat kon helaas niet die dag, ook niet bij andere praktijken helaas. En ik wilde haar niet langer laten lijden dus ben met alle honden alsnog naar mijn dierenarts toe gegaan alwaar de rest van de roedel rustig afscheid heeft kunnen nemen na het inslapen. Niet zoals gepland dus, maar de dood kun je ook niet plannen, eigenlijk.
Kreeg destijds een pluim van mijn dierenarts omdat ik koos voor euthanasie en niet voor verder dokteren en aanrommelen zoals ontzettend veel mensen doen uit emotie.
Een hond weet niet dat hij of zij morgen dood is, die ervaart enkel het discomfort en de ellende van het moment. En zeker een hond met een zwaar verleden verdient dat niet.
Ik wens je veel sterkte, kracht toe en een prachtig afscheid. :(:)

noordje

Berichten: 2208
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:26

Heel veel sterkte! Het is en blijft een moeilijke beslissing.
We hebben zelf 3 weken geleden onze ene hond moeten laten gaan en we hebben nog een ouwetje lopen waar we dezelfde beslissing over niet al te lange tijd moeten maken.
Het is en blijft het allermoeilijkst van dieren hebben.
Nogmaals sterkte!

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:34

Sterkte

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 14:12

Morgen wordt de hond ingeslapen.

Deze ochtend aanval en onze andere hond valt sinds kort de zieke hond aan. Ze kan het blijkbaar niet meer plaatsen.

Deze namiddag wou onze zoon de hond aaien en gromde ze en haalde uit. Zoon gelukkig enkel geschrokken maar dit was dus de druppel.

Gelukkig met DA reeds op dezelfde lijn dus morgen komt ze langs.

Bah wordt een verdrietig moment.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:16

Wijze beslissing en in het belang van jullie allemaal. Sterkte morgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:17

De enige juiste beslissing TS. Ik hoop dat jullie hier snel vrede mee kunnen hebben.
Zo te lezen is ze echt op. Het is moeilijk om dan een knoop door te hakken, maar je doet het ook voor haar eigen welzijn.
Heel veel sterkte!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:40

Sterkte, het is een moeilijk besluit.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:43

Laibadji schreef:
tiwi1969 schreef:
Arm dier heb je het idee dat ze angstig is tijdens de aanvallen?

Ik zou inderdaad ook geen scan laten doen. Wel zou ik pijn willen uitsluiten dmv pijnstilling geven en kijken of het gedrag/aanvallen verandert.
Hond van mijn ouders had waarschijnlijk ook een hersentumor, was angstig, had glaucoom en epileptische aanvallen. Heeft het nog een tijd redelijk gedaan op medicatie.
De aanvallen van jouw hond hoeven geen primaire epileptische aanvallen te zijn om toch te verbeteren op antiepileptica. Misschien toch het proberen waard.

Ze lijkt niet angstig. Ze is zich wel bewust dat het niet ok is. Ze zondert zich dan ook af en neemt afstand. Je merkt wel dat het niet niks is. Ze is versuft en heeft even tijd nodig om te bekomen.

De DA zei pas in te grijpen als ze naar ons agressief wordt. Echter vind ik dat te laat. Ze zou dan schuldig zijn aan fout gedrag terwijl wij dit in handen hebben en dat is niet ok.

Van pijn medicatie is er niet gesproken omdat er geen duidelijke 'pijn' symptomen zijn. Wel anti epileptica maar deze moet ze 3x per dag krijgen. Praktisch voor ons niet haalbaar + dat dit haar versuft. Onregelmatig zware medicatie geven is ook niet goed noch de bedoeling. De andere medicatie blijkt zware gevolgen voor de lever te hebben.

Ik vind het heel moeilijk. Ik ben de enige die de knoop moet doorhakken. (Voor man is alles goed en zoon is te jong)
Ik vind het emotioneel niet makkelijk omdat ze nog 'goed' oogt. Normaal kan ik hier makkelijk de knoop doorhakken, je moet dieren niet laten lijden maar nu worstel ik al 2 maanden. Wanneer is het te?


Mijn hond staat ivm. epilepsie (complex partiële aanvallen dus niet de traditionele schudaanvallen) ook op medicatie. Deze krijgt hij twee keer per dag (ochtend en avond) en we kunnen er mee schuiven (doordeweeks om 6.00 & 18.00 uur in het weekend om 9.30 en 22.30 uur). Als hij echt een aanval heeft hebben we nu ook stesolid in huis. Die heb ik nog niet hoeven gebruiken. Hij is hier heel goed mee geholpen. Drie keer per dag is dus echt niet nodig.

Mocht je meer vragen hebben kun je me een pb. sturen.

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:15

Als eerste wat een rot situatie. Niet weten wat er is en wat het beste is voor je beestje geeft zo een onzeker gevoel.

Een paar maanden geleden had onze hond een periode waar ze ineens heel angstig was. Begon te hijgen, kroop zowat in je, kortom het was niet onze hond. Dit was ook met vlagen maar werd steeds erger.

Omdat ze al oud was, dacht ik ook evt aan dementie. Epilepsie leek het mij niet op. Maar toch even langs de DA voor een controle.

De DA kon niks lichamelijke vinden. Ze was in een super conditie dus alleen de mentale en inwendige dingen bleven over. Echter zei hij dit eerder meegemaakt te hebben bij een andere hond. Dus voor dat we allerlei testen zouden doen eerst dit uitproberen.

Hij benoemde dat bleek dat de buren van deze hond een nieuwe wasmachine gekocht hadden. Deze had een ander piepje, wat de hond goed hoorde en werd hier dus angstig van.

Toen ik dit benoemde naar mijn man is hij naar boven gegaan en de rookmelder na gaan kijken. Deze piepte idd een enkele keer kort en zacht ivm stofje dat erin zat. Onze hond reageerde hier schijnbaar op ( was een keer boven en door de angst kwam ze mee. Toen ging toevallig dat piepje af en zag haar dus gigantisch schrikken.)

Nu wil ik niet zeggen dat dit dezelfde situatie is want dat denk ik niet. Maar het is wel een idee om het uit te sluiten evt. Honden horen zoveel meer dan wij. Wie weet is er ergens een geluid wat ze niet kan thuis brengen. Daarbij met wat doofheid.....

Succes met je hondje. Ik kan alleen maar zeggen volg je hoofd. Welk advies zou je een vriendin geven in dit geval.
Laatst bijgewerkt door Lynn2014 op 10-06-19 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 15:15

Mijn hond staat ivm. epilepsie (complex partiële aanvallen dus niet de traditionele schudaanvallen) ook op medicatie. Deze krijgt hij twee keer per dag (ochtend en avond) en we kunnen er mee schuiven (doordeweeks om 6.00 & 18.00 uur in het weekend om 9.30 en 22.30 uur). Als hij echt een aanval heeft hebben we nu ook stesolid in huis. Die heb ik nog niet hoeven gebruiken. Hij is hier heel goed mee geholpen. Drie keer per dag is dus echt niet nodig.

Mocht je meer vragen hebben kun je me een pb. sturen.[/quote]
Gelieve de update te lezen. Epilepsie is eerder onwaarschijnlijk. We spreken hoogstwaarschijnlijk over een hersentumor. Morgen wordt de hond ingeslapen.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 15:16

Lynn2014 schreef:
Als eerste wat een rot situatie. Niet weten wat er is en wat het beste is voor je beestje geeft zo een onzeker gevoel.

Een paar maanden geleden had onze hond een periode waar ze ineens heel angstig was. Begon te hijgen, kroop zowat in je, kortom het was niet onze hond. Dit was ook met vlagen maar werd steeds erger.

Omdat ze al oud was, dacht ik ook evt aan dementie. Epilepsie leek het mij niet op. Maar toch even langs de DA voor een controle.

De DA kon niks lichamelijke vinden. Ze was in een super conditie dus alleen de mentale en inwendige dingen bleven over. Echter zei hij dit eerder meegemaakt te hebben.

Hij benoemde dat bleek dat de buren van deze hond een nieuwe wasmachine gekocht hadden. Deze had een ander piepje, wat de hond goed hoorde en werd hier dus angstig van.

Toen ik dit benoemde naar mijn man is hij naar boven gegaan en de rookmelder na gaan kijken. Deze piepte idd een enkele keer kort en zacht ivm stofje dat erin zat. Onze hond reageerde hier schijnbaar op ( was een keer boven en door de angst kwam ze mee. Toen ging toevallig dat piepje af en zag haar dus gigantisch schrikken.)

Nu wil ik niet zeggen dat dit dezelfde situatie is want dat denk ik niet. Maar het is wel een idee om het uit te sluiten evt. Honden horen zoveel meer dan wij. Wie weet is er ergens een geluid wat ze niet kan thuis brengen. Daarbij met wat doofheid.....

Succes met je hondje. Ik kan alleen maar zeggen volg je hoofd. Welk advies zou je een vriendin geven in dit geval.

Gelieve de update te lezen

Hond is ook geen binnenhuis hond. Morgen wordt ze ingeslapen omwille van een heel groot vermoeden van hersentumor.

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:20

Laibadji schreef:
Lynn2014 schreef:
Als eerste wat een rot situatie. Niet weten wat er is en wat het beste is voor je beestje geeft zo een onzeker gevoel.

Een paar maanden geleden had onze hond een periode waar ze ineens heel angstig was. Begon te hijgen, kroop zowat in je, kortom het was niet onze hond. Dit was ook met vlagen maar werd steeds erger.

Omdat ze al oud was, dacht ik ook evt aan dementie. Epilepsie leek het mij niet op. Maar toch even langs de DA voor een controle.

De DA kon niks lichamelijke vinden. Ze was in een super conditie dus alleen de mentale en inwendige dingen bleven over. Echter zei hij dit eerder meegemaakt te hebben.

Hij benoemde dat bleek dat de buren van deze hond een nieuwe wasmachine gekocht hadden. Deze had een ander piepje, wat de hond goed hoorde en werd hier dus angstig van.

Toen ik dit benoemde naar mijn man is hij naar boven gegaan en de rookmelder na gaan kijken. Deze piepte idd een enkele keer kort en zacht ivm stofje dat erin zat. Onze hond reageerde hier schijnbaar op ( was een keer boven en door de angst kwam ze mee. Toen ging toevallig dat piepje af en zag haar dus gigantisch schrikken.)

Nu wil ik niet zeggen dat dit dezelfde situatie is want dat denk ik niet. Maar het is wel een idee om het uit te sluiten evt. Honden horen zoveel meer dan wij. Wie weet is er ergens een geluid wat ze niet kan thuis brengen. Daarbij met wat doofheid.....

Succes met je hondje. Ik kan alleen maar zeggen volg je hoofd. Welk advies zou je een vriendin geven in dit geval.

Gelieve de update te lezen

Hond is ook geen binnenhuis hond. Morgen wordt ze ingeslapen omwille van een heel groot vermoeden van hersentumor.



Zag na het posten dat ik een pagina vergeten was. Sorry. Het stukje van buitenhond had ik gelezen. Vandaar dat ik het erbij schreef van dat het bij de buren was. ( van dr andere hond. )

Maar ik snap je keuze, heel veel sterkte!

Zoolgangster

Berichten: 9590
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:24

Laibadji schreef:
Morgen wordt de hond ingeslapen.

Deze ochtend aanval en onze andere hond valt sinds kort de zieke hond aan. Ze kan het blijkbaar niet meer plaatsen.

Deze namiddag wou onze zoon de hond aaien en gromde ze en haalde uit. Zoon gelukkig enkel geschrokken maar dit was dus de druppel.

Gelukkig met DA reeds op dezelfde lijn dus morgen komt ze langs.

Bah wordt een verdrietig moment.


Heel veel sterkte morgen!

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:27

Sterkte ts

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:28

heel veel sterkt.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:30

Sterkte TS :(:).

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:32

Topic stil meegelezen.. Ik wil je heel veel sterkte wensen TS.. Moeilijke keuze, maar zeer begrijpelijk..

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 15:39

@Lynn2004: geen probleem hoor.

Bedankt allemaal voor de steun.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Hond gromt plots uit het niets naar niets. Ziek? *Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:43

Och wat heftig allemaal zeg.
Ik wil je heel veel sterkte wensen bij deze beslissing. Je hebt heel realistisch nagedacht over zowel veiligheid als welzijn.


Sterkte!


Laat je nog autopsie doen om te onderzoeken wat het daadwerkelijk is?