Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 21:24

xXLiekeXx schreef:
Je zou https://www.animalstofly.com/ kunnen contacteren m.b.t. een vliegreis.

Bij mijn weten, maar dat zou je moeten checken, kan hij gewoon in een auto door de tunnel.


Bedankt! Ik heb een offerte bij ze aangevraagd!

Op dit moment denk ik toch aan de ferry.. Hij zou dan n kennel krijgen aan boord, dus dat lijkt me een vrij comfortabele manier van reizen voor hem. Dan hoeft ie niet de hele reis in zn (kleine) reisbakje..

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:33

Ik ben 2 jaar geleden met 2 katten als handbagage van Ibiza naar Nederland gevlogen. Dat ging echt prima. De ene heeft de hele weg heel kalm in zijn mandje gelegen, en de ander (drukste van de 2) was wat drukker. Maar volgens mij had hij er meer last van dat hij in het mandje zat opgesloten dan van het vliegen zelf. Ze hebben er niets aan over gehouden en waren eigenlijk direct relaxed toen ik ze thuis vrij liet. Ik zou er naar Engeland denk ik voor kiezen om te vliegen, het is zo ontzettend kort. Met auto en ferry is veel langer.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 21:43

Dat was idd ook mijn idee, maar helaas mag ie dus niet met KLM mee als handbaggage en moet hij dus in het ruim.

Heb al verschillende bedrijven gecontacteerd nou voor cargo. Even afwachten wat de prijzen daarvoor zijn.

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:51

Ah sorry, niet goed gelezen... Ik zie het nu. Dat is inderdaad jammer...

Duhelo

Berichten: 28562
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:52

Is de trein een optie?ik heb ooit met de trein nr londen geweest en dat was iets van een 2 tal uur op de trein. Anders zou ik voor een overtocht met de auto kiezen en een ruime bench erin proppen met een kattenbakje bij. Dan is 1 of 2 dagen reizen niet zo heel erg.
In het ruim op het vliegtuig zou ik zelf niet kiezen, en als er vertraging optreedt is een klein kattenmandje best wel heel krap.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 22:32

Trein is opzich een idee, maar een autorit van Londen naar mijn woonplaats is al snel 5uur ook..
En dan van mijn ouders huis naar Frankrijk... Alles samen is ook weer n flinke reis!

Maar zeker nog steeds een optie waar ik open voor sta! Even alles vergelijken nu :)

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:52

Ik heb mijn kat in 1998 meegebracht uit Ghana, als handbagage. Idd flinke bench, licht en regelmatig water geven. Was een reis van toch tegen de 24 uur.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:59


ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 22:44

UK_eef schreef:
Voorheen kon het gewoon met de (Stenaline) boot waar ze speciale ruimtes hadden voor honden en katten en je een paar keer kon gaan kijken gedurende de overtocht en ze kon "uitlaten" (de honden dan).

https://www.stenaline.nl/reizen-met-huisdieren/engeland

Op t moment denk ik idd dat dit m wordt.

Even afwachten wat (meerdere) bedrijven mij terug mailen over n cargo vlucht. Als "handbaggage" lijkt nergens te kunnen..

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 08:03

Even n update (voor t geval iemand geinteresseerd is :p )

Ik heb meerdere bedrijven gecontacteerd ivm een cargo vlucht..
Kosten liepen uiteen van ongeveer €550 tot €1400 :wow: 8)7

Heb besloten met de (Stena Line) ferry te gaan, dat is (incl mijn eigen reis) maar £57! Mijn vriend pikt ons op met de auto in Harwich en dan rijden we naar Manchester.
Waarschijnlijk ga ik voor die autotrip nog een hondenkennel aanschaffen, zodat ie die ruim 4uur in de auto ook iets comfortabeler is :)

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:02

ImkeTarek schreef:
Even n update (voor t geval iemand geinteresseerd is :p )

Ik heb meerdere bedrijven gecontacteerd ivm een cargo vlucht..
Kosten liepen uiteen van ongeveer €550 tot €1400 :wow: 8)7

Heb besloten met de (Stena Line) ferry te gaan, dat is (incl mijn eigen reis) maar £57! Mijn vriend pikt ons op met de auto in Harwich en dan rijden we naar Manchester.
Waarschijnlijk ga ik voor die autotrip nog een hondenkennel aanschaffen, zodat ie die ruim 4uur in de auto ook iets comfortabeler is :)



:D Ik wilde je net adviseren om hem gewoon zelf mee te nemen want via een bedrijf gaat je een fortuin kosten -O-

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan voor de stichting in mijn onderschrift en veel engelse mensen hebben ook een kat geadopteerd. Deze vloog dan vaak naar Amsterdam en vandaar uit met de auto naar Engeland omdat vliegen dus gewoon niet kan.

Alvast goede reis.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:06

Misschien een tip oefen een paar keer vooraf met een rondje rijden en kijk hoe die daarop reageert. Als hij erg gestresst is kun je je dierenarts vragen of hij iets tegen de stress mag (g.abapentine bv)
Veel succes met de reis en op zn nieuwe plekje.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:32

Mijn dochter heeft deze reis met haar hond gemaakt. Zoek goed uit wat je voor je kat allemaal nodig hebt. Zo moest de rabiës enting van de hond in orde zijn, maar moest hij ook een ontwormingskuur hebben gehad. Zij is met de auto gegaan en dan met de trein onder het kanaal door. Ze had voer en water voor de hond mee. Bij de controle gates werd haar goed uitgelegd waar ze naar toe moest met haar hond. Ging allemaal heel soepel. Je moet er wel rekening mee houden dat je op het terrein bij de trein meer tijd nodig hebt als wanneer je geen dier bij hebt, Goed inlezen en plannen dus.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:42

Onze katten zijn mee verhuisd van Nederland naar Dubai naar Schotland en weer naar Nederland en zijn 19 jaar geworden :=
Dus het kán wel.

Mijn schoonzus heeft twee kittens uit Frankrijk meegenomen, die nog een baasje zochten. De reis was eventjes rot, maar nu zijn het twee hele gezonde kittens.

Wel is een verhuizing altijd ingrijpend, dus als hij moet verhuizen en vlak daarna weer moet verhuizen, is het wle goed om daar rekening mee te houden

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 13:19

Nog even n vraagje, over n maand is t zover en komt Jake naar Engeland :D

Nou twijfel ik alleen..
Mijn vriend komt me met de auto ophalen van de ferry en dan is t ongeveer 4 uur rijden naar ons huis.
Ik overweeg n medium grootte honden bench aan te schaffen voor in de auto, zodat ik daar n klein kattenbakje in kan zetten, n voer en waterbakje en zodat ie zn benen wat kan strekken.. (en dan zn reismandje of n piramide bedje in te zetten op te "schuilen")

Maar ergens denk ik dat ie daar toch geen gebruik van gaat maken en dat ie niet uit zn reismandje wilt.. En de kans is érg groot dat ik die bench daarna nooit meer ga gebruiken..

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:33

ik had voor mijn kat ook een bench aangeschaft. Heel fijn dat je er inderdaad een klein kattenbakje en eten-drinken in kan zetten

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:36

Kijk eens bij een kringloopwinkel voor een 2e hands bench...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:36

Ik zou hem in zijn mandje laten. Die paar uurtjes even volhouden en daarna heeft hij alle vrijheid.

Of in zijn mandje in de bench zetten, deurtje open, dan kan hij kiezen.

Er tussendoor uithalen zou ik persoonlijk ook zeker niet doen, ivm de grote kans dat ie denkt dikke doei >;) ik ga er NIET meer in.

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 13:36

Gewoon in zijn reismandje laten zitten. loop je ook geen risico op ontsnappen.

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:14

Achterom schreef:
Kijk eens bij een kringloopwinkel voor een 2e hands bench...


Dit is een goede of kijk eens op MP.

Ik denk dat als je een ruime kennel hebt het ook wel okay is.
Ik heb wel katten aan boord van een vliegtuig gehad en die reis was vaak langer (Mia-Ams) en die zaten gewoon in een katten kennel.

Leg onderin zo'n absorberend matje en neem wat extra mee voor de ongelukjes.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:57

Misschien kan je een lekker fleacekleed in de bench leggen waar hij zich onder kan verstoppen als hij dat wil. Ik zou inderdaad een bench op marktplaats kopen ofzo.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 23:09

Vandaag was het zo ver, Jake ging verhuizen!
De boottrip zit er op en we zijn nu met de auto onderweg naar huis.
Ik heb een hondenbench kunnen lenen dus daar staat zijn reismandje nu in, maar hij komt er toch niet uit :') .. Ach, hij heeft iig de mogelijkheid als hij wilt!

Tot nu toe gaan we goed. Hij heeft onderweg alleen niet willen eten van zn brokjes of snoepjes.
Gelukkig hebben we lekkere (ongezonde) liquid snacks, waar hij altijd n moord voor doet, dus deze kon hij zelfs nu niet weerstaan..
Normaal krijgt ie er maar 1 per paar dagen, maar vandaag heeft ie er al een stuk of 5 gehad. Zo krijgt ie iig wat voeding en vocht binnen :)


Afbeelding
Afbeelding
Op de boot (die natte plek voor zn mandje is waar ik die liquid snack had gegeven)


Afbeelding
En lekker onhandige foto in de auto :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:27

Citaat:
Nou heb ik tijdens het reizen mijn huidige (Britse) vriend ontmoet en wonen wij momenteel alweer ruim 2 en een half jaar in Engeland.


Was ik de enige die dacht dat het om een Britse kat ging. :=
Wat heerlijk TS dat Jake nu bij jullie is! Veel geluk. <3

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 23:32

Giolli schreef:
Citaat:
Nou heb ik tijdens het reizen mijn huidige (Britse) vriend ontmoet en wonen wij momenteel alweer ruim 2 en een half jaar in Engeland.


Was ik de enige die dacht dat het om een Britse kat ging. :=
Wat heerlijk TS dat Jake nu bij jullie is! Veel geluk. <3

Hahaha, geen idee of je de enige was..
Maar de kat is n echte HTK kat.. vriend is Brits (Engels.. of hoe je t ook wilt noemen ;) )
Dankjewel trouwens!

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Kat verhuizen naar Engeland of nieuw huisje zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:48

Zo tof dat je katje mee hebt kunnen nemen naar Engeland. Veel geluk en plezier samen.. <3