Oma / Opa kat voor de toekomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:36

Gefeliciteerd ! **\O/**
Tof dat een omaatje haar eigen plekje krijgt. Drie jaar in het asiel is lang genoeg. Ik ben benieuwd hoe snel ze zich aanpast bij jou.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:48

Wat een knappe dame zeg, wij hebben er een in de opvang die er kwa bouw enorm op lijkt en die is zoooo leuk.
Ook een ouder heertje, heel knuffelig, een voormalig zwerfkater die mensen en het huisleven heeft omarmd.
Helaas wel zeer slechtziend en daarom lopen ze hem vaak voorbij.
Terwijl hij zo lief en speels is.

Mooi dat deze dame lekker bij jou komt wonen

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:59

Wat een leukert en fijn dat ze bij jou een geduldig warm thuis krijgt. Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie elkaar gaan ontdekken.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:16

Wat een pracht-kat.
Onvoorstelbaar dat ze drie jaar in het asiel heeft gezeten.
Veel geluk met haar.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:37

Ik word hier helemaal blij van <3
Heerlijk dat ze bij jou een kans krijgt!

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 09:16

senna21 schreef:
Wat een pracht-kat.
Onvoorstelbaar dat ze drie jaar in het asiel heeft gezeten.
Veel geluk met haar.


Ongelofelijk he? Ik kan er ook met mn kop niet bij. Ze is wat schuw, maar echt niet onhandelbaar oid.

Ik kan niet wachten op het telefoontje dat ze klaar staat <3 De kattenbak staat klaar, brokjes zijn in huis (en wat lekkers om de eerste dagen/weken een beetje mee te paaien) en uiteraard is er een verstopdoos gebouwd zodat ze zich veilig kan terugtrekken. Als ze een beetje gewend is gaat ze wel op dieet denk ik, want ze heeft flink overgewicht :=

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:52

:) Wat een leuke poes! En wat fijn dat ze bij jou een kans krijgt. Zo jammer dat ze dan al 3 jaar in het asiel heeft gezeten. Hoop voor je dat je haar gauw mag ophalen.Veel geluk en plezier met haar en houd ons op de hoogte. :)

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:05

Bij het asiel waar ik mijn "angsthaasjes" gehaald heb, hadden ze een handleiding met tips voor bange katten. Veel aan gehad, bijvoorbeeld eerst in 1 ruimte houden ipv hele huis En ik ging daar dan bij slapen op een matras, tv kijken enz.
Veel plezier samen.
Ik volg.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 17:36

In gespannen afwachting op bericht dat ze klaar staat worden hier flink plannen gesmeed *D

Een nieuw kattenmeubel is als eerste aan de beurt. Dat is een werkje voor vanavond :D

Afbeelding

We zijn niet enthousiast. Lijkt maar zo :')

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 14:15

Het beessie is er. Ze nam een sprint de vervoersmand (die ze onderweg ondergepoept heeft :(:) ) uit en rechtstreeks de verstopplek in.

Afbeelding

Nu rust en acclimatiseren. De hoek waar ze zit komen wij niet, dus ze kan even ongestoord bijkomen. Heb brokjes en water neergezet zodat ze er makkelijk bij kan zonder de kamer door te moeten. Vanavond bied ik haar ook nog een beetje natvoer aan en verder laat ik het gewoon rusten en ga ik een filmpje kijken op de bank. Hopelijk kan ze snel een beetje aarden in de nieuwe omgeving.

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:17

Succes! Komt vast goed met rust en geduld.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:30

Wat fijn om te horen dat ze een mooi plekje heeft na 3 jaar! Gaat allemaal wel goed komen als ik dat zo hoor!
Ik ben wel in om te volgen hoe ze het doet over een tijdje, tot wat voor kat ze zich ontplooit.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:32

Wat mooi dat ze na die tijd een huisje heeft, veel geluk met haar en hopelijk voelt ze zich snel wat meer thuis! Heb je iets van Feliway in huis hangen?

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:36

gefeliciteerd

hopelijk laat ze zich snel zien

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:41

Kom dit topic nu pas tegen maar wat geweldig dat je deze poes een huisje bied TS. Hier ook een moeilijk (of eigenlijk niet) plaatsbare poes in huis gehaald. Ze viel gericht handen aan en moest niets hebben van mensen. Inmiddels is het een echte schootkat geworden die nog steeds een bijzonder karakter heeft maar zich helemaal op haar plek voelt.
Dus geef haar tijd en grote kans dat ze helemaal opbloeit.

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:45

Heb er vorig jaar ook zo eentje opgevangen. De mijne was na 19 jaar en 10 maand overleden...een maand later een oproep van een kennis dat de kat van een overleden oud vrouwtje dringend een huis zocht en ze die liever niet in het asiel zagen. Beestie van 14 jaar oud zat al maand in koud en leeggehaald huis en moest er nu echt uit.

Mandje stond leeg, dus ja, breng maar hierheen.

Het heeft weken geduurd tegen dat ze bij mij in de buurt nog maar kwam, maanden voor ze echt knuffelig werd en ook nu nog is het overdag erg schuw...en 's nachts gaat ze letterlijk op mij gaan liggen. Maar mijn ervaring is dat het wel veel langer duurt dan bij zo'n jonge kitten om te acclimatiseren. Forceren helpt niets, negeren werkt als een tierelier. ;)

Katten blijven toch echt speciale karaktertjes hé. *\%/*
Laatst bijgewerkt door Nickietje op 22-01-21 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:50

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, leuk koppie!

Ik heb jaren geleden ook een kat uit het asiel gehaald. Ik werd verliefd op een roodwitte kater, die bijna in mijn armen sprong van enthousiasme. Waarna ze zeiden: oh, maar deze hoort erbij.
En vervolgens werd er uit een weggestopt hoekje een blazende, doodsbange poes te voorschijn gehaald. (ik denk dat ik die erbij "kreeg" omdat ze er anders niet vanaf kwamen). :')

Ik heb beide katten meegenomen, en de schuwe, bange poes veranderde binnen een paar maanden in een super aanhankelijke knuffelkat.

Dus denk dat het met die van jou ook goed gaat komen. ;)

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:52

Wat een bofkont is zij :D

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:33

Oh is ze thuis , wat leuk! Ze zal wel erg moeten wennen maar het komt vast goed!

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 19:45

Ik hoorde mevrouw net snurken :') Ze voelt zich dus in ieder geval veilig genoeg in haar hoekje om een beetje weg te sukkelen. Dat is alvast fijn. Eten en drinken wil ze nog niet. Eten maak ik me niet zo'n zorgen om, maar hoop wel dat ze vannacht wat gaat drinken.

Gaat vast goed komen met de dame in kwestie :j

Leuk trouwens dat zoveel andere bokkers ook hun liefjes uit het asiel hebben :D

Hevonen

Berichten: 5618
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:21

Wat fijn! Ik heb veel zwerfkatten opgevangen waarvan sommige ook echt oud waren. Ik was altijd erover verbaasd hoe ze opknapten en hoe fijn het was met hen.

Veel geluk met haar

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 11:58

Afbeelding

Ik word geobserveerd :') Zodra ze in de gaten heeft dat ik haar in de gaten heb trekt ze zich snel terug. Dus ik blijf lekker op afstand, maar vind het een goed teken :D Heb het gordijn aan "haar kant", maar even dicht gelaten. Als ze dat een lekker plekje vind voor nu is dat helemaal prima.

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:03

Mooi dat ze zo snel al uit haar schuilplaats is gekomen en op onderzoek is gegaan vannacht.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:20

Ah wat superleuk! Dat komt echt goed hoor, die went wel!

Mijn eerste kat kwam uit het asiel en daar zei ik doe mij maar de oudste, lekker rustig. Gerrit was tien en ging met mij mee naar huis. Gerrit bleek hysterisch druk en kreeg er uiteindelijk van mij een kitten bij om zijn energie in te dammen. Superbeslissing geweest. Maar goed Gerrit ging dood toen hij 16 was en ik dacht ik wil weer een oudere kat.

Ik weer naar het asiel, ik was daar bekend dus ze zeiden loop alvast door dan komen wij er zo aan. Ik ging dat verblijf in en er komt een enorme cyper op me afgestapt, gaat voor me zitten, kijkt omhoog en doet één keer mauw. In de tussentijd komt die medewerkster, die moet lachen en zegt oh je bent al uitgekozen maar daar moet ik dan wel even wat bij vertellen. Blijkt deze heer inmiddels 16 te zijn, ze wisten waar hij vandaan kwam, het huis uit gezet vanwege een kind en in eerste instantie door iemand inde buurt opgenomen maar het werd vechten met hun andere kat.

En ik dacht hmmm, gaat dat wel goed. Ik er een week over nagedacht, iedereen zei nee dat moet je niet doen, te oud, gedoe etc. en ik dacht ik ga m halen! Werd ik ook nog gemazzeld met de prijs omdat ze het zo gaaf vonden dat ie toch nog een huis kreeg wat niemand meer verwacht had.

Kobus is mee naar huis gegaan, kwam de mand uit, keek rond en dacht nou doe mij maar wat te vreten! Geen moment moeizaam gegaan met de andere en toen hij tot overmaat van ramp door toedoen van de schilders een paar dagen later ontsnapte en ik in alle staten was en dacht die zie ik nooit meer terug, kwam ie doodleuk na een paar uur vragen of er nog wat te vreten viel.

Echt by far, de allerbeste kat die ik ooit gehad heb, hij is uiteindelijk 23 geworden en heeft nog 2 katten opgevoed en heel veel honden want ook die van bezoek werden razendsnel opgevoed. Goud die kat!

Ik hoop echt dat jij ook zoveel plezier krijgt van je heerlijke ouwe bes!

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 12:30

daffodil schreef:
Ah wat superleuk! Dat komt echt goed hoor, die went wel!

Mijn eerste kat kwam uit het asiel en daar zei ik doe mij maar de oudste, lekker rustig. Gerrit was tien en ging met mij mee naar huis. Gerrit bleek hysterisch druk en kreeg er uiteindelijk van mij een kitten bij om zijn energie in te dammen. Superbeslissing geweest. Maar goed Gerrit ging dood toen hij 16 was en ik dacht ik wil weer een oudere kat.

Ik weer naar het asiel, ik was daar bekend dus ze zeiden loop alvast door dan komen wij er zo aan. Ik ging dat verblijf in en er komt een enorme cyper op me afgestapt, gaat voor me zitten, kijkt omhoog en doet één keer mauw. In de tussentijd komt die medewerkster, die moet lachen en zegt oh je bent al uitgekozen maar daar moet ik dan wel even wat bij vertellen. Blijkt deze heer inmiddels 16 te zijn, ze wisten waar hij vandaan kwam, het huis uit gezet vanwege een kind en in eerste instantie door iemand inde buurt opgenomen maar het werd vechten met hun andere kat.

En ik dacht hmmm, gaat dat wel goed. Ik er een week over nagedacht, iedereen zei nee dat moet je niet doen, te oud, gedoe etc. en ik dacht ik ga m halen! Werd ik ook nog gemazzeld met de prijs omdat ze het zo gaaf vonden dat ie toch nog een huis kreeg wat niemand meer verwacht had.

Kobus is mee naar huis gegaan, kwam de mand uit, keek rond en dacht nou doe mij maar wat te vreten! Geen moment moeizaam gegaan met de andere en toen hij tot overmaat van ramp door toedoen van de schilders een paar dagen later ontsnapte en ik in alle staten was en dacht die zie ik nooit meer terug, kwam ie doodleuk na een paar uur vragen of er nog wat te vreten viel.

Echt by far, de allerbeste kat die ik ooit gehad heb, hij is uiteindelijk 23 geworden en heeft nog 2 katten opgevoed en heel veel honden want ook die van bezoek werden razendsnel opgevoed. Goud die kat!

Ik hoop echt dat jij ook zoveel plezier krijgt van je heerlijke ouwe bes!


Kobus klinkt echt fantastisch! En 23 jaar, dat is een hele mooie leeftijd :D

Zo zie je maar dat die oudjes het echt nog wel waard zijn :) Jammer dat zo veel mensen schrik hebben van een kat op leeftijd.