Ongelooflijke hork van een dierenarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnoNiemand

Berichten: 896
Geregistreerd: 16-05-18

Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 22:06

Ok ik moet even mijn verhaal kwijt. Ons huisdier is deze week plots ernstig ziek. Is opgenomen in de kliniek. We worden telefonisch op de hoogte gehouden. De dierenartsen en assistentes waar ik mee gesproken heb doen hun uiterste best en verdienen alle lof. Maar wat ik vandaag heb meegemaakt daar zakt mijn broek echt van af. -O-

Vandaag overdag werd ik gebeld met een update. Het ging niet geweldig goed. Morgenochtend zou ik weer gebeld worden.

Vijf minuten voor sluitingstijd van de praktijk werd ik ineens gebeld. Dit zag ik een half uur later. Ik zit de hele dag aan mijn telefoon gekluisterd, maar op dat moment net even niet (ik verwacht niet dat ze vijf minuten voor sluiting nog bellen).

Ik dus terugbellen. Krijg ik een norse man aan de lijn. Dat het niet goed gaat met ons dier. Hij is de spoed da dus weet er verder niks van. Maar hij moest doorgeven dat ze niet verwachtten dat hij de nacht zou halen.

Dus ik in tranen en vraag of het mogelijk is dat ik mijn dier nog te zien krijg, zodat ik afscheid kan nemen. Het antwoord is 'nee, want dan moet ik helemaal naar de praktijk komen en daar heb ik geen zin in.' Dat schiet mij in het verkeerde keelgat en ik krijg het toch voor elkaar dat we mogen komen.
We moesten maar bellen als we er waren. Zo gezegd, zo gedaan. B
Na 10 minuten was hij er, dus zo ver weg woonde hij nu ook weer niet.

Voor ons een emotioneel moment omdat wij mogelijk voor de laatste keer ons dier zien. Maar de beste man doet niks anders dan mij beschuldigen met dat ik zijn avond verpest heb, dat hij naar huis wil omdat hij de hele dag al heeft gewerkt, dat het belachelijk is dat ik niet overdag kon komen omdat ik mijn telefoon niet opnam (de praktijk ging toen al dicht dus dat had ook niet meer gekund). Zelfs toen we bij ons dier stonden ging hij maar door (toen heb ik gezegd ik weet het nu wel, ik kom hier nu voor mijn dier, ik wil geen heisa hier bij die zieke dieren). Maar goed later begon hij weer, toen we in een andere ruimte waren.

Ik ben ZO boos. Hii heeft werkelijk geen greintje empathie getoond. Alleen maar aan zichzelf gedacht. Ik begrijp dat je baalt na een lange werkdag, maar dit kun je gewoon echt niet doen. TOCH!? Of zit ik nu zo fout!!?

Ik heb tegen hem gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij alsnog gekomen is. En dat hij dan maar tegen zijn collega's moet zeggen dat ze eerder moeten bellen, zodat ik binnen openingstijden afscheid kan nemen van mijn huisdier. Maar dat dit, zo totaal zonder empathie, écht niet kan als dierenarts. Dit is part of the job. Kies dan een kantoorbaan van 9 tot 5. En dat hij de rekening maar moet sturen, die is toch al gigantisch, richting de 1000e, dan kan dit er ook nog wel bij.

Ik ben erg geschrokken van het gedrag van deze man. Zeker omdat al het overige personeel erg aardig was. Ik vraag me nu af wat ik hier mee moet, want ik heb er een hele nare smaak aan overgehouden.

Anoniem

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:09

Direct een klacht indienen! Wat een eikel.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:11

Oh ik geef je groot gelijk!
Wat een #%^%$#!!

Zelf helaas ook zoiets meegemaakt. Kat al half op sterven spoedecho laten maken om 12.30. Speciaal voor naar andere kliniek geweest. Om 22.10!! Kreeg ik pas de uitslag en raden ze me aan om met spoed te opereren.... serieus???@!!!
Met spoed naar kliniek terug gegaan en poes helaas laten inslapen, ze kon niet meer.
Ik ben pislink geweest!

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:13

Als eerste sterkte ts :(:)

Ik zou hier ook zeker een klacht over indienen. Dit is geen goede reclame voor een praktijk en zo wil je niet bekend staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:13

Oh en de kosten die hij rekent voor na sluitingstijd niet betalen en dat ook aangeven dat je dat niet gaat doen en waarom niet.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:17

Ongeacht hoe het met je dier afloopt: hier zou ik morgen op terug komen.
Heel veel sterkte, ik duim voor je dat het kwartje de goede kant op valt.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:20

Wat vervelend! Heel veel sterkte.

Maar begrijp ik het goed dat daar dus niemand aanwezig is na sluitingstijd terwijl er een dier in kritieke toestand opgenomen ligt?

AnnoNiemand

Berichten: 896
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 22:24

'S nachts is er idd niemand aanwezig. Het is geen grote kliniek ofzo. Ik kom normaal nooit bij deze praktijk. In mijn eigen woonplaats vond niemand ons huisdier 'spoed genoeg'. Na doorbellen kon hij bij deze kliniek met spoed behandeld/opgenomen worden. Dat is de reden dat ik naar deze kliniek ben gegaan. In the het of the moment was er geen tijd om tot laat in de middag te wachten tot ons dier eindelijk op consult kon komen bij mijn reguliere praktijk. Daarom was ik ook zo blij dat hij hier terecht kon. En erg tevreden over het personeel tot dan toe

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:25

Dier verdorie asap weg halen..er zijn nog klinieken en spoedpraktijken. Bij zo iemand laat je je kritieke dier toch niet achter om helemaal alleen te sterven? Sowieso zou die moeten gemonitord worden, da's punt 1, dat hoort gewoon zo, er moet iemand bij aanwezig zikn.
En punt 2 als die man nu al zo deed, dan zal hij al niet veel moeite doen om je dier te redden denk ik en daarmee zou ik geen vrede kunnen hebben als blijkt dat deze dan toch gestorven is, zou me altijd afvragen of een andere dierenarts die wel meer begaan was, niet meer had kunnen doen...

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:26

xChantal94 schreef:
Wat vervelend! Heel veel sterkte.

Maar begrijp ik het goed dat daar dus niemand aanwezig is na sluitingstijd terwijl er een dier in kritieke toestand opgenomen ligt?


Nou dat dacht ik ook meteen.
Heel veel sterkte ts. Het is niet niks áls je afscheid moet nemen, en jeel dan ook nog en schuldgevoel aangepraat wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:26

Little_Gift schreef:
Dier verdorie asap weg halen..er zijn nog klinieken en spoedpraktijken. Bij zo iemand laat je je kritieke dier toch niet achter om helemaal alleen te sterven? Sowieso zou die moeten gemonitord worden, da's punt 1, dat hoort gewoon zo, er moet iemand bij aanwezig zikn.
En punt 2 als die man nu al zo deed, dan zal hij al niet veel moeite doen om je dier te redden denk ik en daarmee zou ik geen vrede kunnen hebben als blijkt dat deze dan toch gestorven is, zou me altijd afvragen of een andere dierenarts die wel meer begaan was, niet meer had kunnen doen...

Als de DA zo al niet langs wil komen, gaat ie ook niet op je dier letten in de nacht. Dus ik ga hier in mee.

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:27

Een hork?! Dat verwoord jij zeer vriendelijk. Als het had gekunt had ik die beste man vertelt dat ie zn kop moest houden en dat ik anders nog veel meer verpest dan alleen zijn avond met dat achterlijke gedrag van hem. Dat ik hem zijn beroep niet waardig vind en dat hij faalt als mens. En ik had, als dat natuurlijk kan, mn dier opgepakt en meegenomen en direct een andere kliniek gebeld voor verdere behandeling. Ik had mn beest echt niet bij dat gedrocht in handen gelaten. Dan gaat ie zeker dood. Oh en ik zou direct gaan zoeken of ik een dijk van een klacht ik kan dienen bij een tuchtcollege. Die is echt op zijn achterhoofd gevallen.
Gadverdamme.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:28

Little_Gift schreef:
Dier verdorie asap weg halen..er zijn nog klinieken en spoedpraktijken. Bij zo iemand laat je je kritieke dier toch niet achter om helemaal alleen te sterven? Sowieso zou die moeten gemonitord worden, da's punt 1, dat hoort gewoon zo, er moet iemand bij aanwezig zikn.
En punt 2 als die man nu al zo deed, dan zal hij al niet veel moeite doen om je dier te redden denk ik en daarmee zou ik geen vrede kunnen hebben als blijkt dat deze dan toch gestorven is, zou me altijd afvragen of een andere dierenarts die wel meer begaan was, niet meer had kunnen doen...


Dit zou ik ook adviseren. Sowieso, zulke ernstig zieke dieren hebben toezicht nodig snachts.

Ts ik krijg echt buikpijn bij het lezen van je bericht, wat verschrikkelijk is dit!

Anoniem

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:30

Kan je nog ergens anders terecht TS? Ik zou hem ook ophalen. Als hij sowieso sterft, is ie iig niet alleen op een vreemde plek.

AnnoNiemand

Berichten: 896
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 22:30

Tuchtcollege is volgens mij alleen voor fouten/nalatigheid op diergeneeskundig gebied, niet voor zoiets (denk ik).

Ik voel me nu nog slechter dat mn dier daar zit nu alleen. |( Maar verplaatsen kan op dit moment echt niet, die extra stress overleeft hij niet.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een plek meegemaakt waar snachts personeel is. Ja, misschien in Utrecht ofzo?? Maar niet in een normale DA praktijk toch...
Laatst bijgewerkt door AnnoNiemand op 03-02-21 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:31

Ook eens over het ophalen. Krijg er een heel naar gevoel bij. Wat voor dier is het TS?

Sterkte :knuffel:

AnnoNiemand

Berichten: 896
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 22:31

Tiffany schreef:
Ook eens over het ophalen. Krijg er een heel naar gevoel bij. Wat voor dier is het TS?

Sterkte :knuffel:

Het is een kat.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:33

AnnoNiemand schreef:
Tuchtcollege is volgens mij alleen voor fouten/nalatigheid op diergeneeskundig gebied, niet voor zoiets (denk ik).

Ik voel me nu nog slechter dat mn dier daar zit nu alleen. |( Maar verplaatsen kan op dit moment echt niet, die extra stress overleeft hij niet.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een plek meegemaakt waar snachts personeel is. Ja, misschien in Utrecht ofzo?? Maar niet in een normale DA praktijk toch...


Klopt hoor tuchtcollege gaat niet over bejegening van eigenaren maar over veterinair handelen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:35

Ik zou eisen dat ik er zelf de hele nacht bij mag blijven desnoods. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze dieren helemaal alleen laten?? Hoe zit dat met brand enzo dan

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:37

AnnoNiemand schreef:
Tuchtcollege is volgens mij alleen voor fouten/nalatigheid op diergeneeskundig gebied, niet voor zoiets (denk ik).

Ik voel me nu nog slechter dat mn dier daar zit nu alleen. |( Maar verplaatsen kan op dit moment echt niet, die extra stress overleeft hij niet.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een plek meegemaakt waar snachts personeel is. Ja, misschien in Utrecht ofzo?? Maar niet in een normale DA praktijk toch...



Er zijn in Nederland meerdere zgn. 24 uurs klinieken. Oa. in Amsterdam, Den Haag, Barendrecht, Waalwijk. Die zijn 24/7 open en daar zijn ook snachts paravets en artsen werkzaam. Is er al een diagnose gesteld?

Heel veel sterkte.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:40

Als ze nu zulkezieke dieren hebben liggen in een kliniek, is er dan niemand die er snachts eens naar gaat kijken?


En je hebt groot gelijk. Hij is volstrekt ongepast wat hij deed.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:40

Bij arnhem zit er ook een bij het velperbroek circuit :j

Maar sterkte :(:) wat een klojo ik zou er zeker achteraan gaan

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:40

Nieuwegein ook

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:41

Is het 100% zeker dat je kat het niet gaat halen? Dan zou ik hem/haar gewoon ophalen, liever thuis samen echt afscheid nemen dan met zo'n rotgevoel daar achterlaten. Ik zou de praktijk bellen en dan word je voor spoedgevallen altijd doorverbonden en is er vast iemand beschikbaar om jou je kat te laten ophalen.

AnnoNiemand

Berichten: 896
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 22:46

har166 schreef:
Is het 100% zeker dat je kat het niet gaat halen? Dan zou ik hem/haar gewoon ophalen, liever thuis samen echt afscheid nemen dan met zo'n rotgevoel daar achterlaten. Ik zou de praktijk bellen en dan word je voor spoedgevallen altijd doorverbonden en is er vast iemand beschikbaar om jou je kat te laten ophalen.

Nee, dat is niet 100% zeker. Maar zo klonk het mij in de oren aan de telefoon. Dat ze er geen heil meer in zagen. Anders bel je niet meer savonds, terwijl je hebt aangegeven de volgende ochtend weer te bellen. Dat was mijn redenatie...