Hond heeft maar 1 testikel

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:05

Vraag me dan af waarom hij terug gegetrokken is.zou dit bv ook door die mishandelingen kunnen komen,dat hij er een trap onder gehad heeft ofzo. Ja in lies is minder groot probleem misschien kun je hem terug halen

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:12

Je trapt geen testikel permanent terug het lieskanaal in. De fokker heeft zich vergist vermoedelijk.

tamary

Berichten: 29242
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:39

Kuggur schreef:
Je trapt geen testikel permanent terug het lieskanaal in. De fokker heeft zich vergist vermoedelijk.

Beschadigd, abces en lichaam alles opgeruimd, maar dat is dan heel veel geluk gehad dat dat allemaal goed gegaan is. Waarheid achterhalen zal lastig zijn en dan is simpelste antwoord aangeboren het juiste pad om te volgen qua aanpak.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:58

Wij hadden een reu waarvan de ballen helemaal niet ingedaald waren. Deze laten verwijderen toen hij 4 was (geestelijk volwassen) om de kans op teelbalkanker weg te nemen. Als er een bal in de buikholte blijft heb je kans broeien en woekering, ook kanker.

Mijn advies is castreren als hij volwassen (+/- 3 jaar) is, juist om deze reden (niet voor evt gedragsproblematiek )

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:40

Kuggur schreef:
Je trapt geen testikel permanent terug het lieskanaal in. De fokker heeft zich vergist vermoedelijk.



Dat hoeft niet. Heb een reu gehouden van nu 9 maand die 1 bal had bij het enten en 1 in de lies. Begonnen met spuiten en 3 weken later waren beide er. Helaas is de ene toch weer terug geschoten en nu helemaal niet meer voelbaar dus vermoedelijk in de buikholte. Met het röntgenen kijken we daarna. Dus als ik hem daar verkocht had dan had hij gewoon 2 ballen gehad op dat moment. Helaas voor ons dus niet en gaat hij niet in de fok.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 14:40

We gaan ook de bal niet proberen laten in te dalen we hebben vreden met wat er nu gaat gebeuren.

Volgens mij komt het ergens door de verwaarlozing etc.

Fokker neemt overigens alle kosten op haar.
Ze heeft bij alle reuen uit het nest ook geïnformeerd en daar hebben ze gewoon netjes hun 2 balletjes.
(Deze combinatie ging ze ook niet meer doen na dit voorval)
Al blijft ze 100%dat dit niet was bij het nest te verlaten.

Donderdag komt de eigenaar van de reu ons verder ook begeleiden en dan vraag ik ook gelijk of hij zo iets van zijn reu al heeft terug gekoppeld gekregen.

Shenavallie
Berichten: 11654
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:01

keona schreef:
Shenavallie schreef:
Ik ben voor castratie. "Goede bloedlijnen" of niet. :j

Deze hondvvan ts moet gecastereerd worden want hij mag zo wie zo niet voor de fok gebruikt worden en ook om kanker te voorkomen

Top! :j

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:23

Wat een top gokker
sayenti schreef:
We gaan ook de bal niet proberen laten in te dalen we hebben vreden met wat er nu gaat gebeuren.

Volgens mij komt het ergens door de verwaarlozing etc.

Fokker neemt overigens alle kosten op haar.
Ze heeft bij alle reuen uit het nest ook geïnformeerd en daar hebben ze gewoon netjes hun 2 balletjes.
(Deze combinatie ging ze ook niet meer doen na dit voorval)
Al blijft ze 100%dat dit niet was bij het nest te verlaten.

Donderdag komt de eigenaar van de reu ons verder ook begeleiden en dan vraag ik ook gelijk of hij zo iets van zijn reu al heeft terug gekoppeld gekregen.