Hond heeft maar 1 testikel

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:49

Hm, minder testosteron=minder zekerheid vind ik een nogal twijfelachtige bewering.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:52

Kuggur schreef:
Hm, minder testosteron=minder zekerheid vind ik een nogal twijfelachtige bewering.



Tja dat is de ervaring die ik heb met eigen honden en uit de praktijk als da assistente. Wij adviseren alleen castratie als het echt nodig is.

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:57

Wilawander schreef:
Kuggur schreef:
Hm, minder testosteron=minder zekerheid vind ik een nogal twijfelachtige bewering.



Tja dat is de ervaring die ik heb met eigen honden en uit de praktijk als da assistente. Wij adviseren alleen castratie als het echt nodig is.


Ik blijf het apart vinden dat dat bij paarden blijkbaar zo enorm anders werkt.

Zelf zou ik met zon hond nog even niet aan showen denken en toch castreren overwegen, als dekreu is een hond met 1 bal imo niet geschikt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:58

En die ervaringen zijn imo niet zaligmakend. Meningen van deskundigen wat betreft castratie zijn nogal verdeeld. Daarbij is het natuurlijk maar net waar je de lat legt wat betreft "nodig".

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:00

Als hij inderdaad cryptorchidie heeft moet je hem laten castreren om tumorvorming in de niet ingedaalde testikel te voorkomen, daar heeft chemische castratie niets mee van doen gezien die testikel dan alsnog zijn gang gaat.
Ik snap dat de fokker zegt dat hij er 2 had toen hij vertrok, het is een erfelijke afwijking en mag niet mee gefokt worden, hier zwijgen er veel over dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:03


dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:04

En een niet gecastreerde reu bij 2 niet gesteriliseerde teefjes. Wat gaat dat zijn als die loops zijn en dubbel als ze apoart loops zijn.

Evengoed ervaringen van gecastreerde honden waar geen problemen zijn. Heb al heel mijn leven honden en altijd geholpen en geen problemen gehad en er zat ook een onzekere en bange tussen...

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:06

Effe bij da langs gaan zei kan voelen of die er wel of niet is.dan weet je het.normaal als ze er als pup zaten zouden ze er nu ook beide moeten zijn.misschien iets met de mishandeling van doen. Effe da gaan is het maar een dan moet die uit de buik weg gehaald worden want die zit te warm en kan kanker veroorzaken

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:07

dromertje2 schreef:
En een niet gecastreerde reu bij 2 niet gesteriliseerde teefjes. Wat gaat dat zijn als die loops zijn en dubbel als ze apoart loops zijn.

Evengoed ervaringen van gecastreerde honden waar geen problemen zijn. Heb al heel mijn leven honden en altijd geholpen en geen problemen gehad en er zat ook een onzekere en bange tussen...

Dat bij jou nooit problemen gegeven heeft wil niet zeggen dat niet kan.want ken er genoeg die problemen hebben. En reu en teef in huis is echt geen punt hoor

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16200
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:09

Ik verplaats dit topic naar Beestenboel.
Beestenboel-huiskamer is bedoeld voor topics met een minder serieuze onderwerpen.
BB-HK -> BB

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:10

Wij fokken maar ook daarvoor altijd reu en teven gehad en geen probleem. Kwestie van opvoeden en op het hoogtepunt even apart.


Kugger@ ik denk dat TS meer heeft aan ervaringen van verschillende mensen als wat anders anders vroeg ze denk ik niet op bokt na ;)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:11

keona schreef:
dromertje2 schreef:
En een niet gecastreerde reu bij 2 niet gesteriliseerde teefjes. Wat gaat dat zijn als die loops zijn en dubbel als ze apoart loops zijn.

Evengoed ervaringen van gecastreerde honden waar geen problemen zijn. Heb al heel mijn leven honden en altijd geholpen en geen problemen gehad en er zat ook een onzekere en bange tussen...

Dat bij jou nooit problemen gegeven heeft wil niet zeggen dat niet kan.want ken er genoeg die problemen hebben. En reu en teef in huis is echt geen punt hoor


Inderdaad, maar omgekeerd ook niet he.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:12

keona schreef:
Dat bij jou nooit problemen gegeven heeft wil niet zeggen dat niet kan.want ken er genoeg die problemen hebben. En reu en teef in huis is echt geen punt hoor

Dat hangt zoals vaak met dit soort beweringen helemaal van de individuele honden af. Dat het bij jouw honden geen punt is zegt niets over andere honden. In feite hetzelfde punt dat jij naar Dromertje maakt.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 19:13

1 teef is gesteriliseerd zij had een hersentumor. Ook niet wenselijk om te fokken.

Nee ga zeker eerst goed overleggen met DA

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:18

sayenti schreef:
Paulina schreef:
1 bal is eigenlijk nooit een probleem. Sommige honden met relatief kleine ballen kunnen ze zelfs in spannende situaties intrekken.

En even heel wat anders: als de hond geen overmatig last heeft van hormonen zou ik hem zeker niet castreren. Een hond met angst wordt er meestal angstiger en juist feller van na de castratie dan ervoor.


Heb je hier ervaring mee?
Voor ons is dit de eerste herplaatsen normaal komen hier geen andere honden bij om de rust hier te behouden.

Chemische castratie wat houd dat in?


Mijn ervaring is vanuit de Hondenschool waar ik les geef. Onzekere honden kunnen nog onzekerder worden en angst kan daardoor escaleren.
Wij adviseren bijna nooit een castratie. Tenzij de hond enorm hormoon gedreven is (niet te verwarren met dominant gedrag of territorium markeren). Als wij dit hebben geconstateerd raden wij alsnog eerst een chemische castratie aan om te kijken of het gewenste effect daardoor wel wordt bereikt.

@Azmay Bij paarden werkt het hetzelfde. Alleen paarden hebben minder controle over hun hormonen (vluchtdier vs roofdier) is mij verteld. Maar ook de ene hengst is de andere niet. Veel reuen hadden prima hengst kunnen blijven maar het risico is iets groter en minder makkelijk controleerbaar (30kg vs 500kg)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:31

Kuggur schreef:
keona schreef:
Dat bij jou nooit problemen gegeven heeft wil niet zeggen dat niet kan.want ken er genoeg die problemen hebben. En reu en teef in huis is echt geen punt hoor

Dat hangt zoals vaak met dit soort beweringen helemaal van de individuele honden af. Dat het bij jouw honden geen punt is zegt niets over andere honden. In feite hetzelfde punt dat jij naar Dromertje maakt.

Nee ligt eerder aan de mensen.zoveel oplosdingen op moment van hoogte punt je moet het wel doen en willen. Een casteratie is voorgoed en kan goed of slecht uitpakken niet echt vergelijkbaar.maar goed ik vi d jou opmerki gen altijd bar weinig toevoegen

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:04

Altijd een handige zet als je argumenten zwak zijn Keona, voor de man gaan ipv de bal.

dierenfan
Berichten: 9676
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:00

Mojn puber pup heeft ook maar 1 ingedaalde bal. Hij mag volwassen worden maar op 1.5 jarige leeftijd laat ik foto's maken van heupen en ellebogen ivm sport en gaan de ballen weg. In elk geval de bal in de buik maar ik denk beiden.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 00:13

Nee hier moeten we echt wel bij opletten dat hij echt niet voor nakomelingen kan zorgen als hij gewoon niet inorden is dat geeft aan de pups ook steeds dat risico mee.
Dus denk dat we met zowel fokker en Da erg goed moeten overleggen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:01

sayenti schreef:
Nee hier moeten we echt wel bij opletten dat hij echt niet voor nakomelingen kan zorgen als hij gewoon niet inorden is dat geeft aan de pups ook steeds dat risico mee.
Dus denk dat we met zowel fokker en Da erg goed moeten overleggen.

Als je reu en teef in huis hebt moet je maatregels treffen.mijn reu en teef leven nu al 8jr samen in huis .ik geloif niet in oeps nesten, al zou het mis gaan kun je naar de dokter.maar hier nooit mis gegaan en hoef de reu niet eens weg te brengen want dat kun je ook doen op dat monent

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 09:21

We hebben daarstraks naar de DA gebeld chemische castratie kan maar daarbij vermijden we niet de tumor aan de bal die die binnen inzit. Dus denk dat dit een castratie zal worden.

Ze kunnen angstiger worden of ze kunnen rustiger worden dat is iets wat ze niet kunnen voorspellen

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:52

keona schreef:
sayenti schreef:
Nee hier moeten we echt wel bij opletten dat hij echt niet voor nakomelingen kan zorgen als hij gewoon niet inorden is dat geeft aan de pups ook steeds dat risico mee.
Dus denk dat we met zowel fokker en Da erg goed moeten overleggen.

Als je reu en teef in huis hebt moet je maatregels treffen.mijn reu en teef leven nu al 8jr samen in huis .ik geloif niet in oeps nesten, al zou het mis gaan kun je naar de dokter.maar hier nooit mis gegaan en hoef de reu niet eens weg te brengen want dat kun je ook doen op dat monent


Ik heb wel gezien hoe snel een dekking kan gaan, dan moet je dus tijdens de vruchtbare periode de honden echt gescheiden houden wil je 100% zeker zijn en als ze wel in hetzelfde huis zitten geven die geurtjes toch behoorlijk stress. Tenzij ze echt bedoeld zijn om mee te fokken zou het mijn keuze niet zijn.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:59

Dubbel
Laatst bijgewerkt door Leffroi op 03-07-17 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:03

Moet zeggen dat het gros van de honden die we op de praktijk castreren, zeg maar gerust 95%, rustiger is geworden na castratie. En dat merken we zelf dan niet maar de baasjes die het zeggen.

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hond heeft maar 1 testikel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:19

ik snap niet hoe het komt dat zoveel mensen tegen castratie zijn?

kittens worden standaard allemaal gecastreerd,iedereen vindt het normaal.
paarden moet gecastreerd worden als ze niet actief ingezet worden als ggk dekhengst,anders is het zielig en frustrerend voor het paard.

maar honden moeten je maar intact laten lopen?

komaan,is ook scheef.

omdat ze onzekerder kunnen worden?
weegt percentueel gezien totaal niet op tegen de honden die ongecastreerd,bij een onbekwame eigenaar juist te dominant en zelfs agressief kunnen worden lijkt me?
honden voor gezelschap die niet ggk worden voor de dekdienst,dienen naar mijn idee ook gewoon gecastreerd te worden.
zoals iemand zei worden de meeste er gewoon rustiger door.