Wat te doen met de hond met warme dagen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:02

Mijn Aussie loopt absoluut niet op straat met dit weer. :) 4 poten als een anker in de grond, hij gaat níet mee. Bekijk het maar. :+
Ligt voornamelijk binnen te soezen op de koele tegels, af en toe hupst hij buiten even in zijn 'zwembad' (zo'n zandschelp van de speelgoedwinkel).
's Morgens en 's avonds mag hij wel een flink stuk lopen, en in huis liggen ook div. 'braingames'. Een Aussie moet je wel een beetje bezig houden, anders heb je een stuiterbal. :))

Oehlala
Berichten: 4319
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Wat te doen met de hond met warme dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:13

honden met een dubbele vacht zoals husky's, malamutes, akitas enzo, daar wordt zeker wel afgeraden om ze te laten zwemmen met heet weer, want de vacht houdt dat water vast. De mijne gaan met warm weer ook niet in het water, enkel met alleen de voetjes. Verder gaan ze 's morgens, 's middags en 's avonds wel mee naar buiten om te plassen en maken we een wandeling. Dit zijn ze gewoon gewend, en als ze maar voldoende kunnen drinken en tussendoor kunnen koelen/rusten, kan dit geen kwaad lijkt mij. Ik denk dat wij mensen er veel meer een probleem van maken, dan de hondjes zelf.

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wat te doen met de hond met warme dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:41

Hier met die hitte van de week paar keer hond echt thuis gelaten, gaat normaliter altijd mee naar stal, was gewoon te warm.

Nu is het weer wat koeler, kan ze weer mee.

Blij dat het 's nachts in ieder geval nog afkoelt.

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:41

Tja, de grote rondjes die ik normaalgesproken overdag loop laat ik met warm weer zitten en ik loop gewoon alleen even een klein rondje om ze alles te laten doen. Af en toe laat ik ze even de tuin is zodat ze even kunnen afkoelen in het zwembadje. :)

Paris_ schreef:
Mijn Aussie loopt absoluut niet op straat met dit weer. :) 4 poten als een anker in de grond, hij gaat níet mee. Bekijk het maar. :+
Ligt voornamelijk binnen te soezen op de koele tegels, af en toe hupst hij buiten even in zijn 'zwembad' (zo'n zandschelp van de speelgoedwinkel).
's Morgens en 's avonds mag hij wel een flink stuk lopen, en in huis liggen ook div. 'braingames'. Een Aussie moet je wel een beetje bezig houden, anders heb je een stuiterbal. :))


Even nieuwsgierig, wat voor braingames gebruik jij voor je hond? Ik heb 2 labradors, de snuffelmat en kong hebben ze al ontdekt en vinden ze nu alweer saai. :D