Kalmering hond?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Kalmering hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 09:03

Uiteraard is de DA op de hoogte en gaan we om 8.30 meteen weer bellen.
Wij wonen in een klein dorpje en onze honden zijn (waren?) Niet bang voor vuurwerk.
Afgelopen macht waren we bij vrienden en kwamen om 01.00 thuis. Onze ene hond is wat makkelijk overstuur en slaapt daarom in de gang. Hier merkte we niks aan. Toen deden we de deur naar de kamer open en onze tweede hond kwam ons niet begroeten. Paniek en na 5min zoeken vond ik haar weggekropen achter mijn wasrek. Volledige huis onder de ontlasting, dun en dik.
Met veel moeite een doodsbange hond weg gekregen achter het hek. Ik ging er vanuit dat ze ergens van geschrokken was dus beide honden aangelijnd (gekeken of ze goed liep en dat was zo, alleen doods- en doodsbang) met het idee even een stuk lopen tegen de angst.
Buiten liep ze echter met de staart tussem de benen en ieder geluidje liet haar volledige panikeren. Bovendien trok ze na enkele passen rechtsachter zo hoog mogelijk op om vervolgens om te vallen.
Direct terug naar huis gegaan, poot gecontroleerd maar niks kunnen vinden.
Op dat moment heb ik de spoedlijn van de DA gebeld omdat ik bang was voor iets neurologisch. Deze had dat idee niet en adviseerde ons morgenochtebd (vanochtens) langs te komen.
Ik ben bij haar op de bank gaan slapen maar nu, 6u later heeft ze nog nauwelijks bewogen. Ieder geluidje doet haar in volledige paniek schieten en van de bank opstaan durft ze niet.
Ik maak me zorgen over vannacht, vuurwerk trekt ze nu niet...
Alle buren uiteraard bericht gestuurd of er iets gebeurt is en zo naar de DA maar hoopte dat jullie misschien nog tips hebben?

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:13

Vraag Alprazolam aan de dierenarts. Laat je geen Vetranquil voorschrijven.

Oja, en sterkte. Vreselijk rot om je hond zo aan te treffen.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 31-12-15 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:13

Misschien komt dez tip te laat, maar een hond laat je niet alleen in deze tijd van het jaar. Die van mij zijn niet bang voor vuurwerk als ik thuis ben, maar hoe dat is als ze mijn steun niet hebben weet ik niet en dat ga ik ook niet proberen.

ik hoop voor je dat de dierenarts een goede oplossing heeft, medicatie waar ze goed ver van de wereld mee is. Verder wens ik je sterkte met schoonmaken.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 09:16

Tiwi, ik woon in een gat, hier wordt nauwelijks vuurwerk afgestoken op de 31ste, laat staan de andere dagen. Meer dan een half rotje heb ik hiet niet gehoord. Omdat onze anfere hond nog zo relax is vraag ik me ook af of het vuurwerk is.
Hiervoor woonde we in decstad en liet ik ze vanaf kerst niet meer alleen. Bovendien: 6uur lang zo ongekooflijk overstuur van knallen? Met oudjaar is ze een keer over de rooje geweest door een lawinepijl, na 2u was ze toch wel weer normaal...

Iris, thanx, ik neem het mee!

joyca
Berichten: 499
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:23

wij hebben ook voor onze hond alprazolam,
maar als ze haar poot zo raar omhoog trekt, heeft ze misschien wel ergens pijn, kan vanalles zijn laat haar anders toch na kijken.
en mijn moeder doet haar hond een soort badjas aan strak vast en daar kalmeert hij ook van en krijgt ook die pilletjes,

succes ermee

loempia93
Berichten: 489
Geregistreerd: 27-09-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:24

Persoonlijk denk ik niet dat ze geschrokken is van iets, daarvoor vind ik de reactie wel erg heftig vooral omdat je zegt dat ze eerder nooit bang zijn geweest. Ik heb dit soort berichten vaker gelezen op 't rottweilerforum en daar bleek het epilepsie te zijn. Baasjes troffen de hond ook onder de ontlasting aan, kamer vol ontlasting en de hond helemaal bang en in paniek.

Ondertussen zul je wel al bij de dierenarts zitten. Succes en ik hoop dat het niets ernstigs is.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kalmering hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 09:33

Ga nu bellem, pas om half 9 open.
Ze heeft vannacht pijnstiller gehad die ik nog had liggen iom spoedarts. Heb niet het idee dat het iets pijnlijks is, ben idd bang voor haar hoofd.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kalmering hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 09:45

Ondertussen wat wijzer. Idd geen vuurwerk geweest hier, dierenarts belt me zo terug maar men denkt inderdaad epilepsie.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:51

Is idd epilepsie, hond van mijn vriendin heeft regelmatig
zulke aanvallen...te vaak (paar per maand en heftig), dus die heeft nu medicatie gekregen en dat gaat goed :)

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:55

Eerste waar ik aan dacht was inderdaad ook epilepsie. Wat naar dat ze zo lang nog van de kaart is! Onze vorige hond had epilepsie en was na een aanval ook van slag maar trok altijd snel weer bij.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:00

Toch jammer dat het dan geen vuurwerk was maar vermoedelijk toch epilepsie.
Vervelend maar hopelijk komt het weer allemaal in orde.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kalmering hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:17

Klinkt inderdaad als epilepsie. Wat sneu. Hopen dat ze rustig blijft vannacht.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kalmering hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 12:00

Gen epilepsie, ze heeft hoge koorts. Waarschijnlijm infectie in de rug. Met kalmering, antibiotica en nog wat spul paar dagen afwachten.

loempia93
Berichten: 489
Geregistreerd: 27-09-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:07

Dat is een hele andere uitkomst 'gelukkig'. Hopelijk komt het snel weer goed, succes! :)

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kalmering hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:59

Op dit moment zijn haar kansen 50/50 dus voelt nog niet echt als gelukkig. Ben vooral blij dat het geen angst is voor iets dat gebeurt is van buiten, als dat was geweest weet ik niet wat er zo erg had kunnen zijn dat ze 6u bang was. Blijft gewoon even duimen

Anoniem

Re: Kalmering hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:30

sterkte! heb geen tips, wat dan ook. maar duim voor je.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Kalmering hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:43

Oef.. Heel veel sterkte! :(:) Ik hoop dat ze er bovenop komt!

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Kalmering hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 15:17

Ons meisje is de nacht iig goed doorgekomen. Ze lijkt er zelf beter mee om te gaan, super natuurlijk. Aan de andere kant twijfel ik nu of het pootje verbeterd of dat ze gewoon er zelf meer aan gewend raakt...
Vandaag geen valium meer gegeven, heb nog wel over van gisteren (had idd alprazolam en voor uiterste nood nog vetranquil, maar alleen als ze echt niet te houden was met de alprazolam) dus die houd ik achter de hand. Paar daagjes en dan weten we meer.