Dieren in buitenlandse asielen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:35

Ik heb ook een hond uit een buitenlandse stichting en niks dan lof over hun organisatie. Ik heb ook rond de 225,- betaald voor de adoptie en dit was incl vlucht, bloedtests, castratie, entingen, chip en ontwormingsmiddel. Waar ze het van doen weet ik niet want toen ik laatst een bloedtest hier in NL ging doen kon ik direct 120,- aftikken.

Bovendien is het niet zo dat je dat soort dingen in stand houdt door daar honden te adopteren. Die honden worden daar niet gefokt voor de Nederlandse markt. Het zijn voor het grootste deel oepsnestjes van zwerfhonden of gedumpte dieren. Dus ze gaan niet ineens een lagere productie draaien als we niks meer afnemen.

Waar je wel als adoptant goed naar kan kijken is of ze lokaal ook aan het probleem werken. Dus bijvoorbeeld door castratieprojecten en dergelijke. Hetzelfde geldt voor de ziektes, als je een goede organisatie treft zijn ze ook transparant over ziektes.

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:39

Jis_ schreef:
Tigra_ schreef:
Ik ken wel iemand met een hond uit het buitenland maar die was niet zo duur. Nu geloof ik dat de hond uit Frankrijk komt. Dat is natuurlijk wel een verschil. Maar als dat daadwerkelijk op kan lopen tot 700 euro(per dier) lijkt me dat niet realistisch van de "stichting".
Nu heb ik zelf toch al niet zo'n hoge pet op van stichtingen. Omdat ze wel van zich laten horen als je wil adopteren maar zodra er betaald is ook geen contact meer gezocht door de mensen van die stichting. Terwijl je toch verwacht dat ze op z'n minst willen dat zo'n dier op een goed plek komt. Het is meer geld ontvangen en op naar de volgende.
Er zullen er vast bij zitten met goede intenties maar ook dit is natuurlijk weer een manier om mensen geld afhandig te maken. Je maakt gebruik van de goedheid van de mensen die de arme dieren willen helpen.


Heb je daar ervaring mee dat ze dan niet meer thuis geven? Ik ken 2 stichtingen, 1 van een kennis die werkt samen met een paar asiels op Kreta en een stichting waar mijn hond vandaan komt die wel degelijk huisbezoeken afleggen, klaar staan als je vragen hebt en in het contract staat dat de hond terug moet naar de stichting als je er niet meer voor kunt zorgen en niet aan een 3e verkocht mag worden.

Heel vervelend dat de goede stichtingen een slechte naam krijgen door de slechte stichtingen. Mensen moeten goed opletten waar ze hun hond vandaan halen. Als je 275 euro betaalt houdt zo'n stichting er heel weinig aan over kan ik je vertellen en je hebt geen idee hoeveel tijd ze er in stoppen en met alle goede bedoelingen om dieren te redden.

Ik werd op slag verliefd op een Roemeen die ik toevallig tegen kwam op facebook, als ik maar iets twijfel had over de stichting die hem aanbood en oprechtheid van de contact persoon aldaar had ik het niet aangedurfd.


nancyyy6 schreef:
Ik heb 2 honden uit het buitenland bij een stichting vandaan. Ik heb 275 euro per hond betaald ze waren geënt en hebben een chip


Welke stichting als ik vragen mag? Otis was ook 275 euro. :)


Ze komen bij rescue dogs europe vandaan

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:56

Katten zijn in Griekenland 60 euro reisklaar maken (1e enting(+rabiës), chip en paspoort), en 20 euro (per reismandje) voor de vlucht.

Ik heb mijn kat buiten een stichting om naar Nederland laten komen, via een stichting zal het wat duurder zijn.

Honden zijn nog wat duurder, maar 700 euro ligt ver, vér boven de kostprijs.

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 01:07

Hier voor een hond uit Hongarije 250,-

700,- voor een poes zou ik niet vertrouwen dat Is pure winst wat ze binnen harken

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 01:17

Daphneeeej schreef:
Ik werk zelf in een dierenasiel, we hebben veel dieren zitten. Ook genoeg honden die er al maanden en jaren zitten, waarvan er een aantal ook gewoon super leuk zijn. Dus dat ze in nederlandse asiels binnen 3 weken weg zijn... geld vaak alleen voor de schattige kleine hondjes. Ook zien we het vaak genoeg gebeuren dat er honden uit buitenland komen en ze uiteindelijk in het asiel belanden omdat ze niet te houden zijn, soms zijn die honden niet geschikt voor een gezins leven.

Wij hebben een paard geadopteerd uit een asiel. Ik vind het onzin om te denken dat de dieren in het buitenland dat harder nodig hebben dan de dieren die bij ons in het asiel zitten.

Bij bedragen van 700 euro denk ik aan handel. Het erge daaraan is dat het dier vaak niet aan de omschrijving voldoet, denk aan leeftijd maar meer nog aan gebreken die verzwegen worden.
Door een dier uit het buitenland te halen blijft er hier een dier in een asiel zitten. zie de post van Daphne

Als je een asiel in het buiteland wil helpen kan je een donatie sturen om de opvang terplaatse te steunen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:23

Jis_ schreef:
Heel vervelend dat de goede stichtingen een slechte naam krijgen door de slechte stichtingen. Mensen moeten goed opletten waar ze hun hond vandaan halen. Als je 275 euro betaalt houdt zo'n stichting er heel weinig aan over kan ik je vertellen en je hebt geen idee hoeveel tijd ze er in stoppen en met alle goede bedoelingen om dieren te redden.

Dat is waar! Redeneerden mensen maar zo over fokkers. Je hebt vooral broodfokkers en er zijn ook een paar goede fokkers. Maar gek genoeg krijgen goede fokkers geen slechte naam door broodfokkers. Sterker nog, mensen gaan stug door met het kopen van pups bij broodfokkers en hebben kritiek op stichtingen die honden proberen te helpen en die niet voor het grote geld gaan.

Maar je hebt onder stichtingen dus goeie en slechte en je moet je er net als bij het kopen van een pup in Nederland eerst even in verdiepen. Je hebt onder de mensheid nu eenmaal goedwillende en kwaadwillende als het om geld gaat.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:31

BMHP schreef:
[
Wij hebben een paard geadopteerd uit een asiel. Ik vind het onzin om te denken dat de dieren in het buitenland dat harder nodig hebben dan de dieren die bij ons in het asiel zitten.

Bij bedragen van 700 euro denk ik aan handel. Het erge daaraan is dat het dier vaak niet aan de omschrijving voldoet, denk aan leeftijd maar meer nog aan gebreken die verzwegen worden.
Door een dier uit het buitenland te halen blijft er hier een dier in een asiel zitten. zie de post van Daphne

Als je een asiel in het buiteland wil helpen kan je een donatie sturen om de opvang terplaatse te steunen.

Gaan we weer. Jouw uitspraak is bepaald niet gebaseerd op feiten! Wat Daphne eerder terecht opmerkte, het zijn de kleine hondjes die inderdaad zo weg zijn, maar de grote blijven vaak zitten. En wat zijn dat vaak voor honden? staffords, mechelaars, dat soort honden. Moeten mensen dan persé zo´n hond nemen omdat het asiel hier leeg moet, en mogen ze geen hond van hun eigen keuze nemen uit een buitenlands asiel?

Als mensen persé een stafford of mechelaar moeten nemen, nemen ze geen hond. Heel simpel. En die blijven daar dan evengoed in het asiel zitten. Of die mensen nu wel of geen hond uit het buitenland nemen. Je zou je wat meer moeten verdiepen in de cijfers voordat je dergelijke uitspraken doet want er klopt echt niets van.

Verder is het een feit dat nederlandse asiels niet vol zitten met honden. Wel met katten.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:33

Ook ik heb mijn hond uit het buitenland via een stichting
In de NL asiels kon ik geen hond vinden die bij onze wensen/eisen paste :n

Ik weet niet of ik hierna weer hondje uit buitenland zou halen... ze hebben toch allemaal wel iets geks
Ik neem het bij de mijne voor lief
maar een iets "normalere" hond had handiger geweest soms :')

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:43

Desiree schreef:
Gaan we weer. Jouw uitspraak is bepaald niet gebaseerd op feiten!


Lezen is een kunst, ik heb in de hele tekst het woord hond niet gebruikt. laat staan allerlei soorten.

Verder spreek ik uit eigen ervaring dat de omschrijvingen vaak niet kloppen.
ik weet niet welke feiten ik nog meer moet onderbouwen, maar door niet eerst in nederland rond te kijken doe je de dieren hier te kort, evenals dat door jouw uitspraken weer een hoop verwarring wordt gecreerd.
Ik vind je post nogal oliebol naar mij toe om eerlijk te zijn, zou leuk zijn als je de verkeerde aannames ff verbeterd

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Re: Dieren in buitenlandse asielen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:01

Waarom zou een dier in Nederland een goed huisje meer verdienen dan een dier in het buitenland?

Omstandigheden in het buitenland zijn over het algemeen een stuk slechter, die zouden bij wijze van spreken blij zijn met een asielplekje hier.

Als ik mijn kitten niet gered had was hij als 3 weken oude baby verhongerd of uitgedroogd op het vliegveld, of verbrand in de moter van een politie auto.

Elk gered dier is er 1, zou niet weten wat de grenzen van ons land daarmee te maken hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:14

BMHP schreef:
Desiree schreef:
Gaan we weer. Jouw uitspraak is bepaald niet gebaseerd op feiten!


Lezen is een kunst, ik heb in de hele tekst het woord hond niet gebruikt. laat staan allerlei soorten.

Verder spreek ik uit eigen ervaring dat de omschrijvingen vaak niet kloppen.
ik weet niet welke feiten ik nog meer moet onderbouwen, maar door niet eerst in nederland rond te kijken doe je de dieren hier te kort, evenals dat door jouw uitspraken weer een hoop verwarring wordt gecreerd.
Ik vind je post nogal oliebol naar mij toe om eerlijk te zijn, zou leuk zijn als je de verkeerde aannames ff verbeterd

Het gaat hier toch over honden in dit topic? Of niet?

Toen ruim 10 jaar geleden mijn trouwe Polleke overleed, zocht ik weer een hondje. En ik ben eerst in het asiel gaan kijken in Nederland. Maar daar zaten vooral grotere honden en ook rassen die niet bij mij passen. Ook jack russels zaten er veel en ik wist trouwens toen nog niet dat die heel goed bij mij passen. Ik ben gaan kijken op internet in het buitenland wat daar zat. Veel meer keuze voor mij. Ik heb sokkie geadopteerd. In het begin heel, heel bang geweest. Nu nog wel maar niet meer zoals eerst. Ze is een ongecompliceerd hondje dat ik gemakkelijk overal mee naartoe kan nemen. Het is natuurlijk ook wel een beetje wat je er zelf van maakt.

Ik heb dus eerst in Nederland rondgekeken, zal ik volgende keer wéér doen. Maar ik heb geen voorkeur voor een hond uit Nederland of juist uit het buitenland. Ik wil dat honden overal geadopteerd worden, het liefst uit asiels, in Nederland of waar dan ook! Liever dat, dan nog meer pups erbij fokken om gemakkelijk geld te verdienen zodat die door impulsieve nono´s gekocht worden die niet weten wat ze in huis halen, en dus later maar weer in het asiel dumpen.
De broodfokkers, die moet je aanpakken, zij zijn de hoofdleveraniers voor het asiel! En zij hebben niet het recht om te bepalen dat wij hier alleen maar honden mogen halen en niet in het buitenland, zodat zij maar geld kunnen blijven verdienen over de rug van honden.

Dus het is gewoon niet zo dat buitenlandse hond er de schuld van zijn dat honden hier in het asiel langer blijven zitten. Dat is een kortzichtige aanname.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:34

Jo_vales schreef:
Waarom zou een dier in Nederland een goed huisje meer verdienen dan een dier in het buitenland?

Omstandigheden in het buitenland zijn over het algemeen een stuk slechter, die zouden bij wijze van spreken blij zijn met een asielplekje hier.

Als ik mijn kitten niet gered had was hij als 3 weken oude baby verhongerd of uitgedroogd op het vliegveld, of verbrand in de moter van een politie auto.

Elk gered dier is er 1, zou niet weten wat de grenzen van ons land daarmee te maken hebben.



Ik dacht er vroeger ook anders over maar sinds een paar jaar heb ik ook jou mening.
Als je wat kan redden moet je dat gewoon doen.

Ik heb zelf een kat en de voorgangers kwamen uit het asiel en via herplaatsing op MP(raskat).
Mijn huidige is ook een herplaatser en ik sluit zeker niet uit dat wellicht een volgende of een erbij wel eens uit het buitenland kan komen.

Elk dier heeft gewoon recht op een goed huis. Of hij nou in Nederland woont of uit Griekenland komt.
Naar mijn idee help je zo'n stichting ook om verder te bestaan. Zo doen ze op Skiathos heel veel voorlichting geven en sterilisatie actie's.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:37

Jo_vales schreef:
Waarom zou een dier in Nederland een goed huisje meer verdienen dan een dier in het buitenland?


Dat is niet het punt, mijn post is in eerste instantie tegen handel van buitenlandse asiel dieren.

Ik neem aan dat jij je kitten hebt laten enten enzo voordat je haar meegenomen hebt?

Dat is het andere punt als mensen ongeente of zelfs zieke dieren meenemen naar Nederland is er een risico dat je een dier red en meer dieren in de problemen brengt, of eventueel zelfs mensen (rabies).

Dus mijn voorkeur is dat iemand eerst in de asiels in nederland rondkijkt in plaats van zielige handel stimuleert. de reden van dat de omstandigheden in het buitenland slechter zijn vind ik geen argument, ik heb mij hard gemaakt voor donaties. maar ook daar geld wees voorzichtig wie je steunt.
Buiten voor dieren geldt dat buiten nederland het ook voor mensen vaak een stuk slechter is.
Wedstrijdjes wie is het slechts af heb ik een hekel aan het brengt helemaal niets goeds.

ik geef hier mijn mening en vertel niet wat anderen moeten doen.

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:38

Desiree schreef:
BMHP schreef:


Lezen is een kunst, ik heb in de hele tekst het woord hond niet gebruikt. laat staan allerlei soorten.

Verder spreek ik uit eigen ervaring dat de omschrijvingen vaak niet kloppen.
ik weet niet welke feiten ik nog meer moet onderbouwen, maar door niet eerst in nederland rond te kijken doe je de dieren hier te kort, evenals dat door jouw uitspraken weer een hoop verwarring wordt gecreerd.
Ik vind je post nogal oliebol naar mij toe om eerlijk te zijn, zou leuk zijn als je de verkeerde aannames ff verbeterd

Het gaat hier toch over honden in dit topic? Of niet?

Toen ruim 10 jaar geleden mijn trouwe Polleke overleed, zocht ik weer een hondje. En ik ben eerst in het asiel gaan kijken in Nederland. Maar daar zaten vooral grotere honden en ook rassen die niet bij mij passen. Ook jack russels zaten er veel en ik wist trouwens toen nog niet dat die heel goed bij mij passen. Ik ben gaan kijken op internet in het buitenland wat daar zat. Veel meer keuze voor mij. Ik heb sokkie geadopteerd. In het begin heel, heel bang geweest. Nu nog wel maar niet meer zoals eerst. Ze is een ongecompliceerd hondje dat ik gemakkelijk overal mee naartoe kan nemen. Het is natuurlijk ook wel een beetje wat je er zelf van maakt.

Ik heb dus eerst in Nederland rondgekeken, zal ik volgende keer wéér doen. Maar ik heb geen voorkeur voor een hond uit Nederland of juist uit het buitenland. Ik wil dat honden overal geadopteerd worden, het liefst uit asiels, in Nederland of waar dan ook! Liever dat, dan nog meer pups erbij fokken om gemakkelijk geld te verdienen zodat die door impulsieve nono´s gekocht worden die niet weten wat ze in huis halen, en dus later maar weer in het asiel dumpen.
De broodfokkers, die moet je aanpakken, zij zijn de hoofdleveraniers voor het asiel! En zij hebben niet het recht om te bepalen dat wij hier alleen maar honden mogen halen en niet in het buitenland, zodat zij maar geld kunnen blijven verdienen over de rug van honden.

Dus het is gewoon niet zo dat buitenlandse hond er de schuld van zijn dat honden hier in het asiel langer blijven zitten. Dat is een kortzichtige aanname.


Eigenlijk ging het in eerste instantie over poezen

blackflicka schreef:
Ik zat net op marktplaats,en keek even naar de pagina poezen.


Alleen hebben de meeste ervaring met buitenlandse honden ipv met katten

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:40

Desiree schreef:
Jis_ schreef:
Heel vervelend dat de goede stichtingen een slechte naam krijgen door de slechte stichtingen. Mensen moeten goed opletten waar ze hun hond vandaan halen. Als je 275 euro betaalt houdt zo'n stichting er heel weinig aan over kan ik je vertellen en je hebt geen idee hoeveel tijd ze er in stoppen en met alle goede bedoelingen om dieren te redden.

Dat is waar! Redeneerden mensen maar zo over fokkers. Je hebt vooral broodfokkers en er zijn ook een paar goede fokkers. Maar gek genoeg krijgen goede fokkers geen slechte naam door broodfokkers. Sterker nog, mensen gaan stug door met het kopen van pups bij broodfokkers en hebben kritiek op stichtingen die honden proberen te helpen en die niet voor het grote geld gaan.

Maar je hebt onder stichtingen dus goeie en slechte en je moet je er net als bij het kopen van een pup in Nederland eerst even in verdiepen. Je hebt onder de mensheid nu eenmaal goedwillende en kwaadwillende als het om geld gaat.


Ja precies!

Ik heb een keer Boxer uit een Belgisch asiel gehaald ze kwam van een fokker uit Nederland, hond met stamboom, asiel had contact opgenomen met fokker, fokker wilde de teef niet terug of helpen met een nieuwe baas. Dat is in mijn ogen al geen goede fokker. Uit het oog uit het hart. Ze is bij ons 12 jaar geworden. 6 jaar bij ons geweest, zover wij weten 3e eigenaar.

Nu een Sheltie van pup af aan lopen die bij een fokker vandaan komt die ik volledig vertrouw, er zijn zeker goede fokkers die het niet voor het geld doen. :j

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:47

Desiree schreef:
Het gaat hier toch over honden in dit topic? Of niet?

heb je de titel gelezen?
ik heb een paard genoemd en dieren
nergens het woord hond.

je maakt wederom aannames {:)-:(
het waarom ik tegen buitenland ben, heb ik net hierboven gepost, is mijn mening.
Citaat:
Ik wil dat honden overal geadopteerd worden, het liefst uit asiels, in Nederland of waar dan ook!
kijk daar ben ik wel blij mee evenals de volgende opmerking;
zodat zij maar geld kunnen blijven verdienen over de rug van honden.

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:51

Tigra_ schreef:
Ja namelijk Rescue Dogs Europe. Ze zouden het adoptie formulier mailen maar nooit meer iets van vernomen. Daarnaast zat het dier in een hondenpension en die wist er volgens mij ook maar weinig vanaf. Ach het ging ons om de hond dus verder maakt het voor de eigenaar niet zoveel uit maar lijkt me wel duidelijk dat ze niet zoveel om de hond zelf geven. En dat er wellicht honden van die stichting zijn die het minder treffen.
Daarnaast kloppen de paspoorten ook niet helemaal. Hond had wel 3 verschillende boekjes met wat verschil in entingen en geboortedatum.



nancyyy6 schreef:
Ze komen bij rescue dogs europe vandaan


Was jij wel tevreden over deze stichting Nancy?...even opgezocht en lees best wat negatieve dingen.

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:31

BMHP schreef:
Jo_vales schreef:
Waarom zou een dier in Nederland een goed huisje meer verdienen dan een dier in het buitenland?


Dat is niet het punt, mijn post is in eerste instantie tegen handel van buitenlandse asiel dieren.

Ik neem aan dat jij je kitten hebt laten enten enzo voordat je haar meegenomen hebt?

Dat is het andere punt als mensen ongeente of zelfs zieke dieren meenemen naar Nederland is er een risico dat je een dier red en meer dieren in de problemen brengt, of eventueel zelfs mensen (rabies).

Dus mijn voorkeur is dat iemand eerst in de asiels in nederland rondkijkt in plaats van zielige handel stimuleert. de reden van dat de omstandigheden in het buitenland slechter zijn vind ik geen argument, ik heb mij hard gemaakt voor donaties. maar ook daar geld wees voorzichtig wie je steunt.
Buiten voor dieren geldt dat buiten nederland het ook voor mensen vaak een stuk slechter is.
Wedstrijdjes wie is het slechts af heb ik een hekel aan het brengt helemaal niets goeds.

ik geef hier mijn mening en vertel niet wat anderen moeten doen.


Mijn reactie was in het algemeen bedoelt, niet perse op jou.

Tuurlijk zullen er rotte appels tussen de stichtingen zitten, maar in mijn ogen is het dan een zaak van goede stichting uitzoeken ipv geen dier uit hey buitenland redden.

Ik zeg ook niet dat ik vind dat je eerder een dier uit het buitenland moet halen dan uit Nederland, maar dat geldt in mijn ogen net zo hard andersom.

Als een dier vliegt wordt er gecontroleerd op chip en enting, dus in principe zouden er geen ongeeënte dieren via een vliegtuig hierheen kunnen komen. Maar dat valt of staat ook weer met de kwaliteit van een stichting, als je wilt kan je hier vast mee sjoemelen.

Het gaat mij er niet om wie het het slechtst heeft, maar die argument werd andersom wel gebruikt (niet door jou geloof ik), 'in Nederland zijn al genoeg asielkatten'.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:09

Jo_vales schreef:
Tuurlijk zullen er rotte appels tussen de stichtingen zitten, maar in mijn ogen is het dan een zaak van goede stichting uitzoeken ipv geen dier uit het buitenland redden.


De rotte appels zijn ook hier helaas aanwezig. Er wordt graag gesproken over het redden van een dier, vaak liggen in de nuances zaken die een ander licht geven.

een dier uit het asiel is al gered, ik neem alleen een vervolg traject aan.
een dier uit een buitenlands asiel waaraan verdiend wordt is handel (sorry voor het heel zwart - wit)
een paard van een paardenmarkt is handel, niets anders

Ik heb mij zelf erg geergerd aan de acties van SPA, PIEP voor het redden van de Tara Manda paarden.
De paarden werden gewoon aangekocht (SPA: 3 paarden voor 20 000).

In de post van de TS;
Citaat:
Het gaat hier om doding´s stations ik vind dit echt gruwelijk maar vind de kosten wel erg hoog.
Wel ik denk niet dat ze alle dieren zo maar de nek omdraaien want dat is hun handel.

Dit zijn de rotte appels.
De broodfokkers werden genoemd, veel rotte appels.

Het is moeilijk om een betrouwbare Stichting te vinden, en vooral pijnlijk dat geld bedoeld voor dieren in de zak van handelaren verdwijnt ipv op de plek van bestemming aankomt.

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:15

Maar waarom ben je zo sterk overtuigd van het verdienen eraan? De stichtingen die ik ken levem veelal van donaties, omdat ze geld moeten toeleggen op het redden van deze dieren en het onderbrengen in gastgezinnen.

Edit: maar ik ken er maar een paar van de 1000en die er bestaan, misschien mis ik wat ;)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:21

muzzy17 schreef:
Eigenlijk ging het in eerste instantie over poezen

Met katten is het verhaal anders helaas. Het stikt in de asiels van de katten en er is hier en daar geregeld sprake van een opname stop.

kaatje888

Berichten: 800
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:14

Jammer dat mensen altijd gelijk zeggen dat wat oudere of zwakke dieren maar gewoon een spuitje moeten krijgen.
waarom worden oude mensen en zwakke mensen dan ook geen spuitje gegeven? omdat mensen hoger zijn dan dieren?
Elk dier hoor je te helpen, oud of zwak.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:53

Ik heb er op zich geen moeite mee als een stichting wat geld eraan over houd. Zij kunnen dat geld weer gebruiken voor de andere dieren.

Maar dan heb ik het niet over 700 euro waarvan 600 voor de stichting.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:29

Wendy1978 schreef:
Ook ik heb mijn hond uit het buitenland via een stichting
In de NL asiels kon ik geen hond vinden die bij onze wensen/eisen paste :n

Ik weet niet of ik hierna weer hondje uit buitenland zou halen... ze hebben toch allemaal wel iets geks
Ik neem het bij de mijne voor lief
maar een iets "normalere" hond had handiger geweest soms :')


Nou vind ik niet. Ik heb nog nooit zo'n makkelijke hond gehad. Hij vind alles best. Lange wandeling in het bos?? Leuk! Hondenschool?? Leuk! Dagje op de bank hangen? Leuk! In de auto zitten, ook leuk. Op bezoek bij vreemden, leuk! Uit logeren? Leuk!!

Ik heb hiervoor een hond van een goede fokker gehad en die had veel meer een eigen wil/kop erop + rare trekjes dan de hond die ik nu heb, terwijl mijn Spaanse asielhond dik 2jr in het asiel heeft gezeten en toen hij hier kwam moest hij alles nog leren op 3-jarige leeftijd.

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:46

Jis_ schreef:
Tigra_ schreef:
Ja namelijk Rescue Dogs Europe. Ze zouden het adoptie formulier mailen maar nooit meer iets van vernomen. Daarnaast zat het dier in een hondenpension en die wist er volgens mij ook maar weinig vanaf. Ach het ging ons om de hond dus verder maakt het voor de eigenaar niet zoveel uit maar lijkt me wel duidelijk dat ze niet zoveel om de hond zelf geven. En dat er wellicht honden van die stichting zijn die het minder treffen.
Daarnaast kloppen de paspoorten ook niet helemaal. Hond had wel 3 verschillende boekjes met wat verschil in entingen en geboortedatum.



nancyyy6 schreef:
Ze komen bij rescue dogs europe vandaan


Was jij wel tevreden over deze stichting Nancy?...even opgezocht en lees best wat negatieve dingen.


Ik was erg tevreden, wel hadden wij bij een hond inderdaad 2 boekjes waarbij de geboortedatum in allebei de boekjes verschillend zijn maar er was bij gezegd dat ze de leeftijd niet precies wisten en de geboortedatum dus geschat is. Ze moesten wel nog gecastreerd worden toen ik ze kreeg maar dat wist ik van te voren