Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:46

amyz schreef:
Ohh wat een leuk topic!

Zelf een Spaanse schone, Havanna (inmiddels 3 jaar oud). Havanna heb ik sinds sept 2011 en tsjee wat is het soms moeilijk geweest.. Havanna komt bij Sphoek vandaan en zat al in Nl in de opvang. Ze waren heel eerlijk over haar; ze is getraumatiseerd. Hoewel ik eigenlijk een makkelijke hond wilde na hartsvriendinnetje Nouz viel ik als een blok voor de gecompliceerde Havanna.
Het is echt knokken geweest en ik ben er van overtuigd dat ze mentaal op het randje van de afgrond heeft gebalanceerd, maar nu is ze een heel blije hond! Heeft nog wel wat dingetjes, we zijn er nog niet. Maar sinds een paar maanden kan ze los (zij het nog niet overal en meestal moet ik wel iets lekkers bij me hebben voor het geval dat...) maar van ''alleen op de wereld'' is het nu een hond die zich gauw achter mij verstopt als ze iets niet leuk vindt := Ben zooo trots op haar!
Van dit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6RHFARXO.jpg
Naar dit: :D
[ Afbeelding ]

INderdaad een hele mooie spaanse schone!!

Houd zelfs een blog bij over onze ervaringen samen: http://havannasjourney.wordpress.com/

En een recent topic: [BB-ITP] Een ingeloste belofte.

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:54

Percy, kun je iets vertellen over Mastins?

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:56

Zal straks even een link met rasbeschrijving plaatsen, moet nu even met die van mij naar buiten want hij is super baldadig, pakt alles wat los en vast zit :D

athene
Berichten: 340
Geregistreerd: 27-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:52


Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:00

Wat een ontzettend leuk stuk is dat. En nu weet ik ook waarom ze mij bekend voor kwamen, heb een tijdje geleden iets gezien op ehmm...National Geographic oid over een aantal van deze honden die op een ranch in Amerika of Canada een kudde schapen bewaakte. Hoewel ze hier de koeien of paarden niet hoeven te bewaken lijkt me dit best een geschikte hond voor ons. Sowieso hebben ze 10 hectare om op rond te struinen en we leggen hier geen hond aan de ketting :) Met de baas mee om de koeien te voeren op stal, of klusjes te doen op het erf of in de wei en 's nachts in huis de boel bewaken :) Een hond die rustig is in huis zal manlief ook wel aanspreken ;)
Maar...leuk stukje of niet...ervaren jullie dit ras ook zo als beschreven?

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:07

ongeveer
onze teef is wel degelijk voedsel gericht en was echt heel gemakkelijk te trainen
binnen een week had mijn dochter haar al zit, poot en af geleerd

ze loopt hier ook veel op het erf en vind het prima omdat alleen te doen maar heeft ook geen moeite met de andere honden
ze ligt ook binnen en gedraagd zich in huis ook netjes, alleen doosjes met eieren moet ze hebben en vreet ze helemaal op :')

ze doet niks aan de loslopende kippen, schapen en paarden maar het hangbuikzwijntje moet ze niet al doet ze weer niks als ze er bij kan lopen
hangbuikzwijntje is waarschijnlijk net zo eigenwijs als zij _O-

ik vind het echt heerlijke honden
Alma luistert goed al komt ze niet altijd in één strakke lijn terug lopen als je haar roept
op wandeling loopt ze alleen maar bij ons en vind ze de vreemde honden helemaal niks, die horen niet bij ons
ze gaat er ook niet mee spelen

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:11

Hallo allemaal,

Ik heb zelf geen buitenlandse hond maar wij zijn wel opvanggezin voor stichting Idemo dus we krijgen regelmatig een hondje uit Bosnië of Kroatië die dan bij ons wat heropvoeding krijgt tot de nieuwe eigenaar zich meld.

DeniseM
Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-11-05
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:26

Wat goed zeg dat jullie dit doen.
Het lijkt me wel moeilijk als je nooit echt kennis heb gemaakt!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:27

Hoe bedoel je?

Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:36

ioontje schreef:
Een nobel iets om honden te redden en het zijn stuk voor stuk ook leuke honden om te zien, maar ik heb er zelf geen goed gevoel bij. Waarom honden uit het buitenland een tweede ( of derde of vierde of....) kans geven, terwijl er hier in Nederland nog zoveel honden in het asiel zitten en wachten op een lieve baas.................

Naar mijn idee blijft het probleem van zwerfhonden in het buitenland sowieso (hoort er daar ook een beetje bij denk ik), maar houden we dat nog meer in stand door de honden naar Nederland te halen.............het lijkt mij beter om eventueel de opvanghuizen/asiels in het buitenland financieel te steunen, zodat ze de honden kunnen onderhouden, steriliseren, castreren....... en als je graag een hond wilt er hier in Nederland eentje uit het asiel te halen.

:j :j :j :j :j

In nederland is een heel ander norm qua dieren dan daar. Lekker fijn, die Nederlanders halen wel weer een hondje. Asiel hier vol, en je haalt eentje uit Spanje ed omdat dat verhaal zieliger is. Ze kunnen daar goed op in spelen.
Begrijp me niet verkeerd; wat ze daar met de honden doen kan echt niet!

Bedenk ook wat je naar Nederland haalt: Leishmania, hartworm...of laatst zelfs een met rabies...

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:38


Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:44

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:45

Hondjes die naar nederland komen worden altijd eerst geent en ontwormd dus dat je ziekte's hierheen haalt is onzin.

Daarbij zitten er in NL idd veel honden in het asiel, maar zijn dat jonge, vrolijke, probleemloze honden? NEE. Dat zijn oudere honden of honden met ernstige problemen, vals, niet zindelijk te krijgen, noem het maar op.

Hondjes uit het buitenland zijn jong, vaak zelfs onder 6 maanden, hebben niet of nauwelijks problemen en zijn heel dankbaar.

Dergelijke dingen worden geroepen en anderen nemen dat klakkeloos over. Open je ogen en ga eens op onderzoek uit voor je wat roept, kijk nu eens rond of er echt zoveel honden in het asiel zitten.

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:51

Ik word ook eigenlijk doodmoe van dat eeuwige gezeur over buitenlandse honden. Iedereen hier is hartstikke blij met zn hond en dat is ook het uitgangspunt lijkt me zo. Ik heb nooit de intentie gehad om een sielughh hondje te redduh, ik wilde gewoon een leuke volwassen hond die me aansprak en bij me paste.

Nou, die heb ik gevonden. In Nl zat niks wat me aansprak. Case closed lijkt me? Je hoort ook nooit iemand zaniken over paarden die worden geïmporteerd terwijl er hier paarden naar de slacht gaan wegens overschot.

Dat gedoe over ziektes? Lees je eerst in, kom dan nog een keer. Als je met je hond op vakantie gaat naar Spanje heb je net zo veel risico dat ie leishmania oploopt. Aangezien het zandvliegje niet in NL leeft wordt het híer namelijk niet overgebracht.

Een GOEDE stichting zorgt ervoor dat honden geënt en getest etc etc zijn voor ze geplaatst worden, dus ook die vlieger gaat niet op. Bovendien doet een GOEDE stichting ook werk ik het land van herkomst om daar de problemen op te lossen. Natuurlijk zijn er rotte appels bij, maar die heb je overal en daar ben je zelf bij.

Ik ben heel blij met mijn Spaanse schone en ik heb nooit de intentie of illusie gehad de wereld te redden. Ik wilde gewoon een leuke hond. Kan mij weinig verotten uit welk land die uiteindelijk vandaan komt. Dus NEE, ik ga geen hond uit een NL asiel halen want dan zit ik met een 13-in-een-dozijn-hond die me niet aanspreekt en dus uiteindelijk misschien op marktplaats belandt omdat ik er geen plezier aan heb. Lost dat het probleem dan op?

Bovendien; als alle 'klagers'' zo graag sieliguhh asielhondjes willen redden; be my guest. Knuffel ik straks mn Spaanse nog een keer extra omdat ik zo blij met haar ben ;)

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:01

Ik kreeg dat verwijt hier op het werk zelfs naar mijn hoofd, van iemand die totaal niets met honden heeft! , waarom wel eentje uit Spanje en niet hier uit België? Gewoon, omdat we haar kopje zagen, karakter sprak me aan en waarom dan niet?

Overigens zijn ze hier niet erg diervriendelijk. Toen ze in Antwerpen katten omhoog smeten voor een film of iets, vroegen ze wat daar erg aan was, want "katten komen toch altijd op hun poten terecht"... :n

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:08

JessicaChico schreef:
Wat een leukerds komen er voorbij! En wat leuk dat me topic zo goed loopt en zoveel lieve mensen zijn die een hart hebben voor deze arme honden.

Nou ik ga morgen even rustig alles terug lezen want nu...... ga ik naar Zaventem, ons nieuwe hondje ophalen. *\o/* *\o/* *\o/*

[ Afbeelding ]

Heeee, jij zit ook op het buitenlandse honden forum!

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:13

Oooh mag ik mee kletsen hier??

Mijn hond Mylo komt uit Portugal via de stichting Resanito.

We kregen hem toen hij 4 maanden oud was
en is afgelopen week 2 geworden :)

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer fotos van hem, zie mijn 2 topics in mijn onderschrift :))

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:15

ik vraag altijd op bokt waarom het wel normaal is om een andelusier uit Spanje te halen maar niet om een galgo of spaanse mastin daar vandaan te halen
hebben ze geen antwoord op

je mag wel één of ander rashondje bij een fokker uit Zweden of weet ik welk land halen maar een asieldier uit het buitenland is taboe
ik vraag me dan altijd af of dat de mensen zijn die zelf een hond naar een asiel gebracht hebben en nu vinden dat ik hun hond maar moet adopteren

ik ben blij met mijn dieren en hun met mij, klaar

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:20

Ik snap dat gezever ook niet helemaal hoor! Uiteraard heb je mensen die zomaar een hond mee nemen en daardoor ook ziektes mee nemen. Maar de honden die via een stichting komen zijn allemaal netjes geënt en gechipt en vrij van ziektes want anders komen ze niet naar NL.
Ook ik ben blij met ons spaanse dametje. Ik zou niet gauw weer een podenco nemen. Maar zou zeker nog wel eens een buitenlandse hond willen opvangen.
De asielhonden hier in NL hebben vaak veel grotere problemen waardoor ze in het asiel zijn gekomen.
En de buitenlandse honden hebben vaak wel een trauma. Maar met geduld en liefde is dat op te lossen. De hebben dan geen problemen.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:26

Ha Athene, je was me voor, die link wilde ik ook plaatsen :D

Die van mij is ook erg voedselgericht wat het trainen er natuurlijk wel veel gemakkelijker op maakt. Zelf eten is dan weer een ander verhaal, hij probeert ons eten regelmatig te stelen. Ons aanrecht is hoog maar hij is groot dus dat is oppassen geblazen. Verder is het een hond die sterk in zijn schoenen staat, hij is hier pas kort maar probeert regelmatig uit of hij niet wat hoger in de rangorde kan komen. Daarom moet je als baas heel consequent zijn en als gezin duidelijk één lijn trekken maar eigenlijk geldt dat voor elke hond.

Wat gaat rennen, katten, daar rent hij graag achteraan maar meer uit enthousiasme, de paarden laat hij met rust, vindt hij eng en door het schrikdraad heeft hij weken niet mee naar achteren gedurfd. Nu gaat dat beter. Hij is echt wel waaks, als er iets voorbij komt dan begint hij vervaarlijk te blaffen maar komt er bezoek dan worden die vriendelijk besnuffeld. Andere honden buiten snuffelt hij wel aan maar echt spelen heeft hij (nog) niet gedaan. In tegenstelling tot wat ze zeggen over de Mastin is die van ons gek op apporteren. Trekspelletjes is ook favoriet.

Wat betreft het halen uit het buitenland van een hond: ooit dacht ik er ook zo over maar hier in de asiels worden de honden goed verzorgd, daar niet, en het is ontzettend moeilijk om in Nederland een asielhond te vinden die geen fikse gedragsproblemen heeft. Ik heb Nederlandse asielhonden gehad, schatten maar allemaal met een flinke gebruiksaanwijzing. Trouwens, waarom een pup nemen als de asiels vol zitten? Onze vorige hond was een Rhodesian Ridgeback, als pup gekocht bij de goede fokker, had heel veel gedragsproblemen omdat de combinatie van de ouders niet goed had uitgepakt. Hij is maar 7 geworden, de vorige Ridgeback, een herplaatser was ook maar 7 geworden.
Wij wilden nu graag een hond die we nog konden vormen maar met een goed karakter en minder gecompliceerd. Die zaten er niet in de asiels in België en Nederland, heb op de sites gespeurd en viel als een blok voor Artigo die op een andere site stond.
Overigens: weet je hoeveel mensen hun hond mee op vakantie nemen naar landen als Spanje, Italië etc. etc.? Mag dat dan ook niet meer?

DeniseM
Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-11-05
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:53

anneliesdj schreef:
Hoe bedoel je?


Voor zover ik weet (van mijn buren)
Zie je alleen de hond op foto's.
En bij thuiskomst maak je pas kennis met de hond.

Maar stel dat het niet klikt of iets?

Dat neemt niet weg dat ik het echt heel goed vind dat veel mensen het doen!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:03

Mocht het niet klikken gaat de stichting op zoek naar een ander gouden mandje voor de hond.
Ik heb Sasja uit gekozen op een site. Daarbij was zij toen wel al even in NL.
Wij zijn toen helemaal naar de andere kant van NL gereden om haar te ontmoeten. Samen met mijn toemallige hond waar het mee moest klikken.
Dat ging zo geweldig goed dat we haar direct hebben mee genomen.

Moet zeggen dat ik erg slecht was voorbereid op het fenomeen podenco hoor. Dus dat viel in het begin nogal tegen.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:14

ik heb alleen Alma rechtstreeks vanuit Spanje gekregen en als optie adoptie
bij geen klikken zou ze hier blijven in de opvang totdat ze een echt plekje zou krijgen
maar er is heel goed gekeken naar wat wij zochten en Alma paste precies in dat plaatje en we waren gelijk weg van haar

de 2 galgo's waren al even in Nederland en die hebben we eerst rustig bezocht voordat we besloten of de hond bij ons pastte
Javier hebben we 2 x bezocht voordat we besloten

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:31

DeniseM schreef:
anneliesdj schreef:
Hoe bedoel je?


Voor zover ik weet (van mijn buren)
Zie je alleen de hond op foto's.
En bij thuiskomst maak je pas kennis met de hond.

Maar stel dat het niet klikt of iets?

Dat neemt niet weg dat ik het echt heel goed vind dat veel mensen het doen!

Ik ben eerst 2x op bezoek geweest
bij het adoptiegezin hier in NL
voor ik Mylo mee nam :))

Denk dat voor iedere stichting weer anders is?

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:12

Ik kon Havanna idd ook in Nederland al bezoeken, weet ook niet of ik er anders aan begonnen was, was heel fijn om te kunnen zien in wat voor mate ze getraumatiseerd was :) '

Sommige stichtingen plaatsen geloof ik alleen vanuit adoptiegezin. Ik had toen ook een andere hond op het oog, die zat nog in Spanje, daar heb ik zo veel mogelijk informatie over gevraagd, ook filmpjes etc, zodat ik zou kunnen inschatten of het matchte. Ook trouwens aangegeven hoe mijn situatie was, op een gegeven moment 2 uur aan de telefoon gehangen met iemand van de stichting haha :D

Ik weet wel dat veel stichtingen heel goed beleid hebben voor het geval het tóch niet matcht :)