[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:18

Gisteren hond gesprek gevoerd met de fokster en eigenaresse van de hond. Super aanhankelijk hondje en heeft de hele avond tussen ons in gelegen op de bank. Moeders, tante en oma hond waren aanwezig, net zoals de pups uit het nest van haar half zusje :).
De hond waar mee gefokt zal gaan worden krijgt binnenkort de laatste testen etc. En als deze goed zijn en de hond gedekt zijn en er gezonde teven uit komen welke ook geschikt zijn om eventueel mee te fokken nemen wij een pup <3

Thanks voor de adviezen hier!

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:30

Oh dat klinkt goed! Sowieso al erg tof dat de moederhond zo relax is en een fijn karakter heeft. En half de familie zien geeft ook meteen een duidelijk beeld. Zo te horen heb je een fijne fokker gevonden +:)+
Nu in spanning afwachten :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:02

Jaaa dit word echt even spannend :D
Klikte ook leuk met beide personen!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:22

Lukasje schreef:
Beagles verharen veel, hebben vaak reuzebananen in de oren en hebben een jachtinstinct. Niet meteen mijn type hond maar ik ken wel enkelen met een beagle en die hebben er toch een leuke huishond aan.


De beagles die ik ken vallen reuze mee. Lopen prima los mee op de wandeling. Luisteren inderdaad niet zoals een herder maar geven ook geen problemen. Zijn met alles en iedereen super sociaal.
Alleen, je moet er eigenlijk twee nemen. Het zijn geen honden die graag alleen thuis zijn. En je moet hun blad/huil kunnen verdragen. Die vind ik best pittig.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:39

woepsie90 schreef:
O, echt waar? Hmm...

Ik begon ook te denken aan een Beagel, wat zijn de ervaringen met dat ras? Goed voor een 6 jarige vrolijke meid (echte dierenvriend), veel buiten met mij bij de paarden en goed in de auto? Zijn het drukte makers of...? Hoe is veharen bij Beagles?


Beagles zijn ontzettend lieve honden, geen kwaad erin (uitzonderingen houd je altijd denk ik, maar het zijn zachte honden).
Luisteren... tjah, selectief ;) Het is geen herder, en ook geen labrador. Ze zijn gék op eten en doen daar heel veel voor - dus met clickertraining kun je nog best een eind raken. Die van mijn tante liep regelmatig weg... naar de overburen, want die hadden koekjes ;)
Lang niet zo'n vreselijke wegloper als mijn pod dus, maar ook niet erfvast.
Wel echt enorm fijne gezinshonden en kindervrienden in mijn ervaring.
Maaaaaaaar: als je een beagle hebt gehad, wil je óf nooit meer anders, óf je begint er nóóit meer aan... (bij ons in de familie hebben beide gezinnen die er een hadden gezegd 'nooit meer', omdat ze toch wel een sterk eigen willetje hebben en een voedselobsessie ;) )

pittig_ding
Berichten: 422
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Ergens op deze aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:39

woepsie90 schreef:
Ik begon ook te denken aan een Beagel, wat zijn de ervaringen met dat ras? Goed voor een 6 jarige vrolijke meid (echte dierenvriend), veel buiten met mij bij de paarden en goed in de auto? Zijn het drukte makers of...? Hoe is veharen bij Beagles?


Oef Beagle.... nee niet mijn type hond.
Heb er onlangs met 1 in de groep gezeten op de hondencursus. Hond zit meer met zijn neus op de grond dan aandacht voor de baas. Baas kreeg nauwelijks contact met de hond, tenzij ze truffel kaas gebruikte. Ze hebben een mega goede neus!!
Hond was snel afgeleid als de groep uit een andere samenstelling bestond. In de vaste groep ging het beter. Luisterde slecht omdat zijn jacht instinct hem in de weg zit.
En je moet tegen zijn geblaf kunnen. Ik werd er hoor en dol van....

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 00:44

Wij hebben in een ver verleden een beagle gehad. Nooooooit meer!
Hadden een goed hek + ondergronds maar vanaf die een haas of fazant rook was die echt weg. Zijn hem 4/5 x in het asiel mogen gaan halen. Oh en hij had sex met onze kater ( wederzijdse toestemming :+ )

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:01

Oh my, ik zal het Beagel idee wel even laten voor wat het is dan :+

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:23

Moet ook bekennen dat ik ze vnml als weglopers ken, komen wel weer terug hoor, duurt alleen een tijdje haha
Als ik ergens in een wandelgebied ben en ik hoor een soort zeehonden blaf weet ik al dat het weer een beagle is die z'n eigen plan getrokken heeft, meestal word het gevolgd door een roepend baasje.
Het zijn wel heel lieve hondjes die meestal wel in zijn voor een lekkere knuffel.
Heb er 1 in de groep die aardig luistert naar die neem ik alleen mee naar m'n afgezette terrein, want als ze wild ziet is ze foetsie.
Eet ook echt rare dingen, al twee x geopereerd om een panty en een ander stuk kleding stuk eruit te halen

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:29

Ik kom dus echt alleen maar leuke, brave beagles tegen. :+ Ik kende ze ook enkel van de rampenverhalen maar daar ben ik volledig van terug hoor, hier komt ook ooit een Beagle. :+:

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:36

Ow maar er zitten ook zeker wel braverds tussen, ik k n ze alleen niet haha. Heb er heel wat in de uitlaat gehad maar allemaal toch wel achter het wild aan gaan als ze de kans krijgen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:54

Boemklatsch schreef:
Ik kom dus echt alleen maar leuke, brave beagles tegen. :+ Ik kende ze ook enkel van de rampenverhalen maar daar ben ik volledig van terug hoor, hier komt ook ooit een Beagle. :+:


Ik ook! Wij moesten altijd erg lachen als mijn Spaanse dame bloedfanatiek achter een konijn aanging en haar vriendje beagle verbaasd rondkeek: "huh waar gaat zij nou zo snel heen?" :?
Maar dat ze een "zeehondenblaf" hebben is absoluut waar _O-
(dat heb je mooi omschreven, Tinkermuts :') )

Ik denk dat het wat betreft jachtgedrag bij de meeste honden ook uitmaakt waar je ze uitlaat; loop je in een stadspark of op de Veluwe, dat maakt nogal een verschil.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:24

Wij wonen zeker weten in een buitengebied waar er konijnen en fazanten in overmaat zijn, vooral ook bij mijn paarden, dus dat wordt niet handig met een Beagle :+

Het ziet er naaruit dat een labrador toch het beste bij ons gaat passen, of een wheaten terrier (maar wel flink getrimd want dat harige vind ik niet zo aantrekkelijk en fris eruit zien haha).

Het gaat wel lastig worden. Want het is een beetje tegen mijn principes in om een pup bij een fokker te halen, liever haal ik uit het asiel oid. Ik had al een goed aangeschreven rescue voor Beagles gevonden namelijk.

Wat is jullie ervaring met asiel / rescue honden en rassen? Labradors vind je daar niet zo gauw tussen geloof ik :')

Ik wil wel echt mijn best doen om het juiste hondje te vinden zodat we de grootste kans hebben op een blijvend gezinslid :o Dat wordt dan toch bij een fokker vandaan denk ik, maar daar baal ik dan wel een beetje van :o

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:32

Nikass, ik weet ook niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven, maar vind het echt als een zeehond klinken haha als je het hoort weet je gelijk dat het een beagle is, best komisch.

Ts is misschien een afgekeurdr hulp hond een optie? Ik weet niet hoe je daar aankomt maar ik kan het eens voor je navragen, heb paar goede kennisen die bij het KNGF werken

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:40

Tinkermuts schreef:
Nikass, ik weet ook niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven, maar vind het echt als een zeehond klinken haha als je het hoort weet je gelijk dat het een beagle is, best komisch.

Ts is misschien een afgekeurdr hulp hond een optie? Ik weet niet hoe je daar aankomt maar ik kan het eens voor je navragen, heb paar goede kennisen die bij het KNGF werken


Ach, dat is nog wel eens interessant! We wonen alleen niet in Nederland helaas, maar kan er hier wel eens naar op zoek gaan. Dank je wel voor de tip!

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:44

Och dat is waar, excuus

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:50

Ik denk dat daar een lange wachtlijst voor is bij de kngf.

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:52

Dat weet ik dus niet, kan goed hoor, maar dat zou ik eens moeten vragen. Vaak zie je wel dat hulphonden die niet voldoen bij het gezin blijven waar hij/zij als pup is

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:03

woepsie90 schreef:
Wat is jullie ervaring met asiel / rescue honden en rassen? Labradors vind je daar niet zo gauw tussen geloof ik :')


Herplaatsers gaan soms ook via de rasvereniging, daar zou je eens een lijntje uit kunnen gooien. Een enkele keer heb ik ook wel labjes langs zien komen op hhin.nl, al zijn ze dan meestal wel snel geplaatst.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:52

Wellicht is er ook een labrador-facebookgroep? Ik weet dat er binnen mijn ras op Facebook wel oproepjes voorbij komen vwbt herplaatsers.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 00:04

Labradors genoeg op MP :j

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:26

Ja het is allemaal wat makkelijker te vinden in Nederland, zoals MP inderdaad! Maar ‘helaas’ zit ik op een eiland in de Ierse Zee dus ik moet echt hier of in Engeland of Ierland kijken :o Heb gisteren dus gelijk gezocht en Guide Dogs UK gevonden, daar kan ik op de wachtlijst :)

Tinkermuts

Berichten: 9391
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:32

Super, ik hoop dat een een leuk honden maatje vind

pittig_ding
Berichten: 422
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Ergens op deze aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:15

Zijn er hier mensen die goede rhodesian ridgeback fokkers kennen?

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:03

pittig_ding schreef:
Zijn er hier mensen die goede rhodesian ridgeback fokkers kennen?



Kijk op de website van de rrcn.nl dat is de Nederlandse rasvereniging. Alle aangesloten fokkers staan daar en ook is er een pagina met daarop welke fokkers een nestje verwachten of een nestje hebben.

De fokkers van de rasvereniging moeten zich aan het fokreglement van de club houden dit betreft welzijnsregels, gezondheidseisen (HD, ED, JME), exterieureisen. Ook worden alle pups die binnen de rasvereniging gefokt worden door onafhankelijke personen gecontroleerd op gezondheid, Dermoïd sinus. Deze controle vindt plaats als de pups 6 à 7 weken zijn.

De RR is een populair ras en momenteel zijn er veel fokkers die fokken die niet zijn aangesloten. De eisen die dan gesteld worden aan de ouderdieren zijn minder streng en ook worden deze pups niet gecontroleerd op dermoïd sinus. De meeste dierenartsen weten amper wat een DS is, laat staan dat ze hem herkennen bij een pup.

Wij zijn aangesloten bij de RRCN en ons teefje voldoet aan alle eisen. Zij is nu loops en zal deze loopsheid gedekt worden door een reu die eveneens aan alle eisen voldoet.