Ras of straathondje??

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re: Ras of straathondje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:30

Biepmiep schreef:
Dus je mag geen hond kopen bij een fokker omdat een ander niet de zorg voor zijn hond nam?
Je mag niet de hond kopen die je om bep. redenen graag wilt, omdat je andermans verantwoording moet overnemen?

Op zoek naar mijn hond ben ik ook in het asiel geweest en daar was geen hond die mij ons pastte. Dan had ik geen hond mogen nemen?

Verplicht iedereen die honden fokt maar om zijn/haar pups terug te nemen, dat zou de asiels pas leeg maken. En een hoop broodfokkers brodeloos maken.


Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg alleen dat ìk het niet in mijn hoofd zou halen. Een hondje 'bestellen' in de wetenschap dat er letterlijk duizenden dieren op een baasje wachten. Natuurlijk heb ik mijn dieren ook voor mijn eigen plezier maar ik wil gewoon graag dat het mes aan 2 kanten snijdt, snap je?

Daarnaast, denk je nu echt dat het gros van de mensen zich ervan bewust is dat ze met een broodfokker te maken hebben? Dat staat echt niet op een bordje naast de deur (helaas).

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Re: Ras of straathondje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:32

Een straathondje *LOL* !
Ik vind kruisingen sowieso al leuker dan rashondjes, vuilnisbakkehondjes die zien er gewoon heel verschillend en apart uit. En meestal leven ze ook nog eens langer dan rashonden Ja .

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Ras of straathondje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:46

Ik ben op zoek naar mijn hond eerst in het asiel geweest, maar ik vond het erg moeilijk een hond te beoordelen die opgewonden in een hok zit, en er waren geen honden die me aanspraken.

Of te oud, of te wild, of te groot bijvoorbeeld.