Medium/dierenfluisteraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:21

ElskaIsland schreef:
Marie_Anne schreef:

Je hoeft het niet altijd maar te bewijzen. Als iemand, wie dan ook, nou maar eens één keer zou bewijzen over zo'n gave te beschikken, dan zou dat ook al heel mooi zijn +:)+ . Maar ja, dat is een beetje het probleem hè.


Je kunt het leren.... lang verhaal, maar je kan het echt leren. Ik heb een cursus gedaan en heb veel mooie dingen gezien. Lastig is wel, dat je door bijv vooroordelen beïnvloed kunt zijn.

Waarom quote je mijn post hierbij? Het gaat helemaal niet in op wat ik zeg. Mijn post gaat over bewijs dat nog nooit geleverd is. Nooit. Echt nooit.[/quote]

Omdat je ‘gave’ schrijft. Het ís geen gave. Iedereen kan het leren! Daarbij... omdat het niet wetenschappelijk bewezen is, is het niet echt? Ik heb zoveel rake dingen gezien. Wetenschappelijk niet verklaarbaar, maar wel echt gebeurd!

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:41

Over rake dingen gezien hebben, hier een eigen ervaring: Werkend op een stal met dressuurpaarden hadden we een klant met voorliefde voor alternatieve behandelingen. Ze liet iemand komen die met wichelroede en pendel haar paarden controleerde. Het was ook nogal al prijzig, want na zo'n consult kwam er uiteraard een voorraadje druppels.(diverse flesjes, onbegrijpelijke etiketten erop). Na een maand was er dan controlebezoek en na wichelroede en pendel gebruikt te hebben wist meneer XXXX hoe het met e behandeling ging. Meestal nog een tweede voorraad flesjes en dan kwam het goed.
Uit baldadigheid en nieuwsgierigheid hebben we de flesjes eens leeg gemaakt en gevuld met water. Dat water is keurig een maand lang 3x dag over het voer gestrooid.
En, ongelooflijk maar toch waar gebeurd: meneer XXXX wichelde en pendelde en verklaarde de paarden weer in topvorm.
Tsja, we hebben er nog lang over gepraat en nagedacht. Maar de klant was tevreden want opeens liepen de paarden weer geweldig soepel etc.etc.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:44

Placebo by proxy

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:55

Ik ken iemand met een (prijzig!) dressuurpaard met blessure. Overal heen gesleept, tot aan dierenarts in Antwerpen. Niemand kon er wat mee. Alternatieve geneeswijze gezocht en paard loopt zijn wedstrijden weer. Deze amazone was ook sceptisch, maar zag geen andere mogelijkheid meer. En het werkte.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:02

Mooi dat het werkte.
Maar wat werkte er precies, en hoe? Wat was de aard van de blessure?

Dit is typisch weer zo'n vaag voorbeeld waar je qua interpretatie alle kanten mee op kunt (bij de weg, wie zegt dat de blessure niet gewoon vanzelf is hersteld, dat gebeurt vaker, alleen zijn veel mensen te ongeduldig om dat af te wachten). Kom dan svp met een concreter verhaal.

Overigens, wat heeft de mededeling dat het om een (prijzig!) paard gaat voor meerwaarde in deze context?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:58

Askja schreef:
Mooi dat het werkte.
Maar wat werkte er precies, en hoe? Wat was de aard van de blessure?

Dit is typisch weer zo'n vaag voorbeeld waar je qua interpretatie alle kanten mee op kunt (bij de weg, wie zegt dat de blessure niet gewoon vanzelf is hersteld, dat gebeurt vaker, alleen zijn veel mensen te ongeduldig om dat af te wachten). Kom dan svp met een concreter verhaal.

Overigens, wat heeft de mededeling dat het om een (prijzig!) paard gaat voor meerwaarde in deze context?

Ik verkoop druppeltjes tegen verkoudheid. De meeste gebruikers merken binnen twee weken een duidelijke vermindering van hun klachten! Kost maar een paar euro exclusief gebruik van uw waterkraan en etikettenprinter.
Als je het niet gelooft, probeer het maar eens*.

*En bedenk dan vooral niet dat bij de meeste mensen die die druppels niet gebruiken, de symptomen van verkoudheid ook binnen twee weken over hun hoogtepunt heen zijn.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:46

Dat ja.
De meeste klachten gaan vanzelf over, maar als er met een bepaalde blik naar gekeken wordt, kan dat voor sommigen toch overkomen als een wonderbaarlijke genezing. Omdat men het graag zo wil zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:44

ElskaIsland schreef:
Marie_Anne schreef:

Waarom quote je mijn post hierbij? Het gaat helemaal niet in op wat ik zeg. Mijn post gaat over bewijs dat nog nooit geleverd is. Nooit. Echt nooit.


Omdat je ‘gave’ schrijft. Het ís geen gave. Iedereen kan het leren!


Petrichor noemde het een gave en daar reageerde ik op:
Petrichor schreef:
Ik wordt gewoon een beetje moe van het je altijd maar moeten bewijzen als je zegt dat je een gave hebt.
Ik noem het onzin.

ElskaIsland schreef:
Daarbij... omdat het niet wetenschappelijk bewezen is, is het niet echt? Ik heb zoveel rake dingen gezien. Wetenschappelijk niet verklaarbaar, maar wel echt gebeurd!

Het is niet echt omdat niemand ooit in al die jaren zijn kunstje heeft kunnen bewijzen. Terwijl er een miljoen is geboden. Nooit. Niemand. Er zijn altijd goede verklaringen voor die "rake dingen" zoals jij het noemt.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:24

Waarom quote je mijn post hierbij? Het gaat helemaal niet in op wat ik zeg. Mijn post gaat over bewijs dat nog nooit geleverd is. Nooit. Echt nooit.
[/quote]

Omdat je ‘gave’ schrijft. Het ís geen gave. Iedereen kan het leren! [/quote]

Petrichor noemde het een gave en daar reageerde ik op:
Petrichor schreef:
Ik wordt gewoon een beetje moe van het je altijd maar moeten bewijzen als je zegt dat je een gave hebt.
Ik noem het onzin.

ElskaIsland schreef:
Daarbij... omdat het niet wetenschappelijk bewezen is, is het niet echt? Ik heb zoveel rake dingen gezien. Wetenschappelijk niet verklaarbaar, maar wel echt gebeurd!

Het is niet echt omdat niemand ooit in al die jaren zijn kunstje heeft kunnen bewijzen. Terwijl er een miljoen is geboden. Nooit. Niemand. Er zijn altijd goede verklaringen voor die "rake dingen" zoals jij het noemt.[/quote]


Daar ben ik het niet mee eens, maar Ik laat het hierbij. Sceptici zijn alleen te overtuigen als ze t zelf zien/meemaken. Ik ben blij met mijn mooie ervaringen en bijzondere ‘toevalligheden’ die mij overkomen zijn en mij nog steeds overkomen. Ik ga mij, of de alternatieve wereld niet verder bewijzen. I rest my case.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:18

ElskaIsland schreef:
Sceptici zijn alleen te overtuigen als ze t zelf zien/meemaken.

Nee, juist niet. Eigen ervaringen en de interpretaties daarvan zijn zo onbetrouwbaar als wat. Ik schat die van mij daarom ook niet veel hoger in dan die van een ander.
Voor fatsoenlijk bewijs moet je zo ver mogelijk blijven van ervaringen en anekdotes.
Kom maar met een deugdelijk en methodologisch goed onderzoek. Dáár overtuig je sceptici mee.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 00:16

Mij overkomen ook regelmatig mooie ervaringen en bijzondere 'toevalligheden'. Alleen duid ik die anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 05:49

ElskaIsland schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, maar Ik laat het hierbij. Sceptici zijn alleen te overtuigen als ze t zelf zien/meemaken. Ik ben blij met mijn mooie ervaringen en bijzondere ‘toevalligheden’ die mij overkomen zijn en mij nog steeds overkomen. Ik ga mij, of de alternatieve wereld niet verder bewijzen. I rest my case.

Je gaat jezelf of de alternatieve wereld niet verder bewijzen? Net als Petrichor die moe wordt van het zichzelf steeds maar moeten bewijzen? Laat dat verder of steeds maar weg, ik herhaal het nog maar eens, er is nog NOOIT enig bewijs geleverd. En sceptici zijn te overtuigen met bewijs, juist niet met zelf meemaken/zien.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:03

Ik heb verschillende readers bij mijn paard gehad, dus niet via foto.

1 vind ik niet geloofwaardig maar was ook niet zo duur. De ander wel en die wist dingen te vertellen wat niet op internet/Facebook gestaan heeft. Ze wist 2 namen waar ik nooit over gesproken heeft en zo nog meer dingen dat ik dacht kan jij nooit geweten hebben.

Dus ik geloof zeker dat sommige een gafe hebben om energieeen te lezen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:06

_/-\o_
weer zo´n topic van mensen met meningen...meningen....

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:12

CharleyT schreef:
Over rake dingen gezien hebben, hier een eigen ervaring: Werkend op een stal met dressuurpaarden hadden we een klant met voorliefde voor alternatieve behandelingen. Ze liet iemand komen die met wichelroede en pendel haar paarden controleerde. Het was ook nogal al prijzig, want na zo'n consult kwam er uiteraard een voorraadje druppels.(diverse flesjes, onbegrijpelijke etiketten erop). Na een maand was er dan controlebezoek en na wichelroede en pendel gebruikt te hebben wist meneer XXXX hoe het met e behandeling ging. Meestal nog een tweede voorraad flesjes en dan kwam het goed.
Uit baldadigheid en nieuwsgierigheid hebben we de flesjes eens leeg gemaakt en gevuld met water. Dat water is keurig een maand lang 3x dag over het voer gestrooid.
En, ongelooflijk maar toch waar gebeurd: meneer XXXX wichelde en pendelde en verklaarde de paarden weer in topvorm.
Tsja, we hebben er nog lang over gepraat en nagedacht. Maar de klant was tevreden want opeens liepen de paarden weer geweldig soepel etc.etc.


Ik vind het een goed voorbeeld hoor.

Maar............Toch vind ik het echt niet netjes om de flesjes te vullen met water. Als ik die weg kies voor mijn paard en daar geld aan uitgeef, is dat mijn keus.
En stel dat het toch wel iets doet.........

Ik ben niet zo van het lezen, maar druppels en kruiden zijn weer een ander verhaal. Andere discussie.

Het is wel weer een probleem dat veel mensen direct ook iets willen voorschrijven uit hun medicijnen/kruiden kast.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:04

Rakkie123 schreef:
_/-\o_
weer zo´n topic van mensen met meningen...meningen....
Tja, dat heb je, op een discussieforum.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:09

Klopt er zijn vaker van dit soort topics, beetje zinloos soms want het is een welles nietes ding.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:10

superpony schreef:
CharleyT schreef:
Over rake dingen gezien hebben, hier een eigen ervaring: Werkend op een stal met dressuurpaarden hadden we een klant met voorliefde voor alternatieve behandelingen. Ze liet iemand komen die met wichelroede en pendel haar paarden controleerde. Het was ook nogal al prijzig, want na zo'n consult kwam er uiteraard een voorraadje druppels.(diverse flesjes, onbegrijpelijke etiketten erop). Na een maand was er dan controlebezoek en na wichelroede en pendel gebruikt te hebben wist meneer XXXX hoe het met e behandeling ging. Meestal nog een tweede voorraad flesjes en dan kwam het goed.
Uit baldadigheid en nieuwsgierigheid hebben we de flesjes eens leeg gemaakt en gevuld met water. Dat water is keurig een maand lang 3x dag over het voer gestrooid.
En, ongelooflijk maar toch waar gebeurd: meneer XXXX wichelde en pendelde en verklaarde de paarden weer in topvorm.
Tsja, we hebben er nog lang over gepraat en nagedacht. Maar de klant was tevreden want opeens liepen de paarden weer geweldig soepel etc.etc.


Ik vind het een goed voorbeeld hoor.

Maar............Toch vind ik het echt niet netjes om de flesjes te vullen met water. Als ik die weg kies voor mijn paard en daar geld aan uitgeef, is dat mijn keus.
En stel dat het toch wel iets doet.........

Ik ben niet zo van het lezen, maar druppels en kruiden zijn weer een ander verhaal. Andere discussie.

Het is wel weer een probleem dat veel mensen direct ook iets willen voorschrijven uit hun medicijnen/kruiden kast.

Dat het niet netjes is, is hier niet zo relevant. Wat relevant is, is dat het kennelijk niks uitmaakte wat er in die flesjes zat. M.i. een mooi voorbeeld van de kracht van het placebo-effect. Door te vertrouwen op de werking van druppels en wichelroede kreeg de ruiter/eigenaar in kwestie onbewust meer zelfvertrouwen als ruiter, ging beter rijden en de paarden gingen dus ook beter lopen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:14

marleen_usar schreef:
Klopt er zijn vaker van dit soort topics, beetje zinloos soms want het is een welles nietes ding.
Oneens, genoeg mensen die hun standpunt onderbouwen met argumenten.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:21

TS, een klant van ons heeft weleens een reading laten doen. Ze was ten einde raad vanwege een chronische blessure van haar paard. Uiteindelijk heeft het paard een jaar in het land gelopen: blessure weg. Wij zeiden: komt door het land. Zij zei: komt door de reading. Beiden niet te bewijzen, maar de afloop is mooi.

In mijn beroep werk ik met bewezen, wetenschappelijke methodes. Maar.... heeft een moeder een 'onderbuikgevoel' over haar kind dan neem ik dat ALTIJD serieus. Ik geloof in 'instinct'. Hoogsensitiviteit is bewezen, alleen is er discussie over: heeft iedereen dat van nature (kun je het dus ontwikkelen) of zijn er persoonlijke verschillen?

Wanneer 'readers' bij dieren zaken opmerken die de gemiddelde eigenaar niet 'hoort/ziet' dan hoop ik dat ze bij de ingang van een dierenkliniek willen gaan staan. Scheelt veel verdriet en geld.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:34

Ik kreeg ooit een vraag via bokt, een ernstig kreupel paard waar de veearts geen raad mee wist. De eigenaar zou er nooit meer op kunnen rijden, en misschien dat hij na een jaar weer een beetje kon lopen. Ik heb het paard op afstand geholpen en toen na 2 weken de veearts kwam liep het paard in de wei.

Hij kwam aan gegalopeerd en hij kon zijn ogen niet geloven, hoe is dit mogelijk vroeg hij? Misschien leest de eigenaar mee en wil ze hier op antwoorden.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:02

Marleen, waarom leg je zelf niet uit wat het paard volgens jou precies mankeerde, wat je hebt gedaan op afstand en hoe dit het paard heeft geholpen? Je komt tenslotte zelf met dit voorbeeld.

Zoals je het nu vertelt, komt m.i. niet overtuigend over dat het echt jouw 'behandeling op afstand' was die de kreupelheid heeft opgelost.
Kreupelheden waarvoor een DA op basis van klinisch onderzoek geen oorzaak kan vinden, kunnen vanzelf overgaan. Denk aan een hoefzweer, een spierverrekking of een verstuiking, die zijn klinisch echt niet altijd aan te tonen en kunnen toch een stokkreupel paard opleveren. En gaan met rust meestal vanzelf over.

Maar misschien zit het heel anders? Ik ben iig benieuwd.

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:36

marleen_usar schreef:
Ik kreeg ooit een vraag via bokt, een ernstig kreupel paard waar de veearts geen raad mee wist. De eigenaar zou er nooit meer op kunnen rijden, en misschien dat hij na een jaar weer een beetje kon lopen. Ik heb het paard op afstand geholpen en toen na 2 weken de veearts kwam liep het paard in de wei.

Hij kwam aan gegalopeerd en hij kon zijn ogen niet geloven, hoe is dit mogelijk vroeg hij? Misschien leest de eigenaar mee en wil ze hier op antwoorden.


Een vraag: is het in jouw kringen gebruikelijk dat de afspraak met de klant 'No Cur No Pay' is?
Doet de behandeling niet wat het zou moeten doen, geld terug/hoeft niet te betalen, of ben je gewoon je geld kwijt, wel of geen succes?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:25

CharleyT schreef:
marleen_usar schreef:
Ik kreeg ooit een vraag via bokt, een ernstig kreupel paard waar de veearts geen raad mee wist. De eigenaar zou er nooit meer op kunnen rijden, en misschien dat hij na een jaar weer een beetje kon lopen. Ik heb het paard op afstand geholpen en toen na 2 weken de veearts kwam liep het paard in de wei.

Hij kwam aan gegalopeerd en hij kon zijn ogen niet geloven, hoe is dit mogelijk vroeg hij? Misschien leest de eigenaar mee en wil ze hier op antwoorden.


Een vraag: is het in jouw kringen gebruikelijk dat de afspraak met de klant 'No Cure No Pay' is?
Doet de behandeling niet wat het zou moeten doen, geld terug/hoeft niet te betalen, of ben je gewoon je geld kwijt, wel of geen succes?

En hoe zit het wanneer én de 'diagnose' én de beoordeling of een behandeling succesvol was, beide op gebakken lucht gebaseerd zijn? Je kunt natuurlijk altijd bij een gezond paard een 'diagnose stellen' en die 'succesvol behandelen', terwijl er in feite nooit iets aan de hand is geweest.
Een beetje zoals een louche tandarts die bij iedere nieuwe patiënt wel een paar gaatjes vaststelt die zijn collega eerder gemist zou hebben, en die vervolgens netjes uitboort, vult en factureert, zonder dat de gaatjes in kwestie ooit hebben bestaan.
Hoe voorkom je dat dat laatste gebeurt in een sector waarin geen inspectie, intern toezicht of duidelijk afdwingbare integriteitsregels zijn? Hoe dwing je af dat men geen fopbehandelingen in rekening brengt wanneer je per definitie de fopbehandelingen niet kunt onderscheiden van de oprecht bedoelde behandelingen?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:43

Het probleem is dat je niet altijd weet wat precies werkt. Ik gebruik ook medicijnen die echt duidelijk werken. Maar er zijn ook dingen die meestal wel vanzelf over gaan. Ik neem nooit iets bij verkoudheid of griepje. Dan hoor ik mensen met allerlei middelen en tips en dan; Ja na 2 weken was het weer over. Ja, maar ik was ook weer op de been zonder iets....

Soms heelt tijd ook veel wonden.

Marleen, alleen als je precies weet wat voor blessure het was, kan je beoordelen of jij iets hebt gedaan of gewoon de tijd en rust het paard goed heeft gedaan.
Ik had mijn pony met peesblessures 24/7 naar buiten gegooid en die liep snel veel beter. Als ik iemand had gevraagd iets op afstand met hem te doen, had het dan geleken of zij/hij iets had gedaan,. waar het zonder ook prima ging al snel.

Ik wil best geloven in meer dan "iets", want ik heb ook ervaringen die te toevallig zijn. Maar gewoon iets als; toeval bestaat niet vind ik echt nog anders als, beweren dat je diagnose kan stellen op afstand of paarden kan genezen zelfs op afstand.

daarvoor moet je toch echt met concrete bewijzen komen, want je kan niet zomaar mensen iets wijs willen maken, zonder bewijs.

Zelfde als medicijnen. Je denkt toch niet dat vroeger iedereen maar direct geloofde dat 1 pilletje paracetamol je van je koppijn af kon helpen??
Het was eng en nieuw........
Als er meer is tussen hemel en aarde waarmee je echt goed kan doen, kom er dan mee. Nu is het vaak eng en nieuw, maar wie weet is het dan over x aantal jaren wel geaccepteerd. Mensen willen het alleen echt zien en meemaken, ervaren etc.

Bedenk hoeveel mensen en dieren je kan helpen als die ontwikkeling er zou zijn en mensen het massaal gaan geloven.......