Medium/dierenfluisteraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:22

Askja schreef:
Wat een flauwe opmerking Petrichor.
Ik vind het een prima aanbod. Een fotoreader/medium die op haar (het zijn toch meestal vrouwen, althans hier op Bokt) gaven vertrouwt, kan dit gerust gratis aannemen, grote kans namelijk dat een positief resultaat zorgt voor nieuwe klandizie.


Enig idee hoeveel tijd het kost om een reading goed op papier te zetten?

Heel wat meer tijd dan de dierenarts, die zich mag vergissen, aan je dier besteed...en omgerekend heel wat meer vraagt :Y)

Lijkt me beter dat mensen zich beperken tot mond-op-mond reclame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:43

Wauw, ik lees al even mee maar als je een reading met een dierenarts bezoek gaat vergelijken dan gaat het wel heel ver. En het gaat ook nergens over want een dierenarts heeft zich al bewezen, namelijk door alle examens die hij gemaakt heeft, zowel op papier als in de praktijk..

Een reading doen is gewoon leuk voor sommige mensen, ga nou alsjeblieft niet net doen alsof dat een dierenarts kan vervangen..

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:21

Petrichor schreef:
Ik wordt gewoon een beetje moe van het je altijd maar moeten bewijzen als je zegt dat je een gave hebt. Daarnaast vind ik internet readings over dieren helemaal niet fijn werken, maar dat is mijn visie.

Is het zo vreemd als mensen om bewijs vragen als je zelf beweert over toverkracht te beschikken? Lijkt mij heel gezond als men daar een 'eerst zien, dan geloven'-houding naar heeft.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:31

Oomens, mijn ervaring is dat een dergelijke sceptische houding als grove en persoonlijke belediging wordt opgevat.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:53

Kuggur schreef:
Oomens, mijn ervaring is dat een dergelijke sceptische houding als grove en persoonlijke belediging wordt opgevat.

Mijn opmerking is absoluut niet op één specifieke persoon gericht. Iedereen die beweert persoonlijke geheimen, verborgen boodschappen en actuele mededelingen van allang overledenen uit belichte zilverzouten op een filmpje (of de moderne opvolgers ervan, kleurenfilm en digitale foto's) te kunnen halen, zou erop moeten rekenen dat mensen dat niet zomaar aannemen. Waarom zou je dat niet hoeven bewijzen (zeker als je het ook nog eens als een, al dan niet betaalde, "dienst" aan anderen aanbiedt)? Iedereen die bijvoorbeeld aanbiedt mensen op zijn bezemsteel door de lucht te vervoeren, om eens iets vergelijkbaars te noemen, mag toch ook verwachten dat eerst maar eens voor te moeten doen?

nicolanca
Berichten: 934
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:59

Ik vond de aflevering van 2 februari 2015 van het programma Mindf*ck over cold Reading heel interessant. Het laat zien dat vier verschillende dames precies hetzelfde verteld krijgen, en toch roepen “hoe kan hij dat weten” ... nog te zien via NPO start. Een aanrader.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:03

oomens schreef:
Petrichor schreef:
Ik wordt gewoon een beetje moe van het je altijd maar moeten bewijzen als je zegt dat je een gave hebt. Daarnaast vind ik internet readings over dieren helemaal niet fijn werken, maar dat is mijn visie.

Is het zo vreemd als mensen om bewijs vragen als je zelf beweert over toverkracht te beschikken? Lijkt mij heel gezond als men daar een 'eerst zien, dan geloven'-houding naar heeft.

Toverkracht?? :')

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:03

Oomens als je iemand in huurt voor bijvoorbeeld een klus of iets dan weet je toch ook nooit precies hoe die persoon werkt? Of moet die persoon eerst een dag komen klussen zo dat kan zien hoe hij werkt?

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:07

marleen_usar schreef:
Oomens als je iemand in huurt voor bijvoorbeeld een klus of iets dan weet je toch ook nooit precies hoe die persoon werkt? Of moet die persoon eerst een dag komen klussen zo dat kan zien hoe hij werkt?


Daar heb je wellicht een punt mee wat het net zo hard bedonderd kunnen worden betreft, door slecht werk af te leveren. Maar het feit blijft, dat je met dat soort werkzaamheden wel kunt controleren of de betreffende persoon er een opleiding met goed gevolg voor heeft gevolgd of niet. Of je kunt aan voorgaande klussen zien of er kwaliteit geleverd wordt of niet.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:12

marleen_usar schreef:
Oomens als je iemand in huurt voor bijvoorbeeld een klus of iets dan weet je toch ook nooit precies hoe die persoon werkt? Of moet die persoon eerst een dag komen klussen zo dat kan zien hoe hij werkt?

Met het verschil dat het bij een loodgieter wel mogelijk is dat hij daadwerkelijk kan wat hij beweert te kunnen.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:52

Petrichor schreef:
Ik wordt gewoon een beetje moe van het je altijd maar moeten bewijzen als je zegt dat je een gave hebt. Daarnaast vind ik internet readings over dieren helemaal niet fijn werken, maar dat is mijn visie.


Eens. Mijn gedachte was dezelfde. Je moet nl gewoon voor een dienst betalen. Een rijles krijg je ook niet gratis.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:12

Ja, maar je betaalt voor een dienst terwijl je geen enkele controle kunt uitoefenen of de persoon zijn vak goed verstaat. Er is geen diploma readings doen.

Als ik mijn horoscoop lees herken ik daar ook altijd dingen in, juist omdat het zo algemeen geschreven is dat iedereen daar wel wat in herkend.

Hier op bokt en, soms op Facebook kom ik wel eens verslagen van een reading tegen waarbij ik denk dat je die op eender welk dier kan betrekken.

Lijkt mij een kunst op zich als je dat kan.

Wie waren toch die bokkers die eens readings deden, daar zeer over gecomplimenteerd werden en daarna toegaven dat ze alles uit hun duim hadden gezogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:30

Petrichor schreef:
Ik wordt gewoon een beetje moe van het je altijd maar moeten bewijzen als je zegt dat je een gave hebt. Daarnaast vind ik internet readings over dieren helemaal niet fijn werken, maar dat is mijn visie.

Je hoeft het niet altijd maar te bewijzen. Als iemand, wie dan ook, nou maar eens één keer zou bewijzen over zo'n gave te beschikken, dan zou dat ook al heel mooi zijn +:)+ . Maar ja, dat is een beetje het probleem hè.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:04

Percy schreef:
Ja, maar je betaalt voor een dienst terwijl je geen enkele controle kunt uitoefenen of de persoon zijn vak goed verstaat. Er is geen diploma readings doen.

Als ik mijn horoscoop lees herken ik daar ook altijd dingen in, juist omdat het zo algemeen geschreven is dat iedereen daar wel wat in herkend.

Juist, en ik word er een beetje moe van als mensen desondanks een reading zien als een volwaardige dienst waarvoor vanzelfsprekend navenant betaald dient te worden, alsof je zo'n 'intuïtief' tot stand gekomen verhaal als 'dienst' gelijk kunt stellen met een dienst, verleend door iemand die 6 jaar universitaire studie achter de rug heeft om de kennis en kunde te ontwikkelen die nodig is voor het verlenen van die dienst (diagnose stellen, behandeling inzetten, medicatie voorschrijven etc).

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:05

Percy schreef:
JEie waren toch die bokkers die eens readings deden, daar zeer over gecomplimenteerd werden en daarna toegaven dat ze alles uit hun duim hadden gezogen?
Staat mij ook iets van bij. Maar geen idee wie dat waren.

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:16

Rakkie123 schreef:
Lijkt me beter dat mensen zich beperken tot mond-op-mond reclame.


Lijkt mij beter dat mensen zich beperken tot mond-TOT-mond reclame, beetje raar om maar met iedereen te zoenen :+

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:06

Misty12 schreef:
Dat is erg jammer antje_vip. Ik vind normaal gesproken de verhalen van Symone duidelijk en nuchter.
Heb je dat ook aangegeven bij haar? Er zit natuurlijk altijd een persoonlijke interpretatie in.


Ik heb het niet aangegeven. Wat heeft dat voor zin? Los van interpretatie zou ik sommige dingen wel heel ver moeten zoeken om er aansluiting in te vinden.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:14

Marie_Anne schreef:
Petrichor schreef:
Ik wordt gewoon een beetje moe van het je altijd maar moeten bewijzen als je zegt dat je een gave hebt. Daarnaast vind ik internet readings over dieren helemaal niet fijn werken, maar dat is mijn visie.

Je hoeft het niet altijd maar te bewijzen. Als iemand, wie dan ook, nou maar eens één keer zou bewijzen over zo'n gave te beschikken, dan zou dat ook al heel mooi zijn +:)+ . Maar ja, dat is een beetje het probleem hè.


Je kunt het leren.... lang verhaal, maar je kan het echt leren. Ik heb een cursus gedaan en heb veel mooie dingen gezien. Lastig is wel, dat je door bijv vooroordelen beïnvloed kunt zijn.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:27

Ts, sorry ik weet niet wie je bedoeld. Ik heb het topic volgens mij wel eens voor bij zien komen. Ik geloof hier ook niet in en snap o.a. kuggur heel goed. Wel kan ik je mijn ervaring delen.

Een kennis van mij geeft ook aan deze gave te bezitten. Ik had wat bedenken over de training van een paard dus zei zou "vertalen" terwijl ik de vragen stelde.
Ik kreeg de bevestiging die ik zocht uit het paard, niet uit haar. Ik denk dat je onbewust meer openstaat voor de lichaamstaal van het dier en dat hun daar gewoon heel goed in zijn. Ik geloof niet dat mensen kunnen praten met dieren, ik durf wel te geloven dat ze heel goed zijn in lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen te kunnen lezen en verwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 05:50

ElskaIsland schreef:
Marie_Anne schreef:

Je hoeft het niet altijd maar te bewijzen. Als iemand, wie dan ook, nou maar eens één keer zou bewijzen over zo'n gave te beschikken, dan zou dat ook al heel mooi zijn +:)+ . Maar ja, dat is een beetje het probleem hè.


Je kunt het leren.... lang verhaal, maar je kan het echt leren. Ik heb een cursus gedaan en heb veel mooie dingen gezien. Lastig is wel, dat je door bijv vooroordelen beïnvloed kunt zijn.

Waarom quote je mijn post hierbij? Het gaat helemaal niet in op wat ik zeg. Mijn post gaat over bewijs dat nog nooit geleverd is. Nooit. Echt nooit.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:14

Het is wel vreemd dat niemand iets wil bewijzen. Als je weet dat er zoveel weerstand is en je mensen toch wil laten zien dat je er zelf wel in gelooft, is dat toch geen enkel probleem?

Bij vrijwel alles moet je betalen om een opleiding te doen en ook nog bewijzen tegenover anderen dat je het kan dmv toetsen/examens.
En zelfs dan begin je daarna vaak onderaan of ben je nieuw in je vak gebied.

Als ik een dierenarts kies, of loodgieter of zelfs een bakker, zijn het vaak bedrijven die via via aangeraden worden.
Iemand vers uit opleiding werkt meestal bij een bestaand bedrijf en krijgt zo het vertrouwen van klanten. Sommigen starten daarna zelf op, maar dan is de naam al bekend.

En zeg zelf; bij een restaurant waar niemand zit, ga je niet snel eten. Dat is vaak geen goed teken.

Ik zal dus nooit iemand inhuren en betalen voor iets dergelijks als dieren lezen. Mensen kunnen zichzelf benoemen, alles rekenen wat ze willen en je van alles vertellen.

Fijn dat mensen zichzelf geloven. Maar stel dat er echt enkelen zijn die zoiets kunnen........Dan verpesten de mensen die het gebruiken als snel geld verdienen het voor diegene. Want feitelijk kan ik ook een mooi verhaal verzinnen en een leuke prijs daar tegenover zetten.

Als ik overtuigd van mezelf zou zijn, zou ik wel degelijk een stuk promotie doen, juist om te laten zien hoe het echt moet en dat het echt kan. Dan overtuig je mensen EN je laat het verschil tussen echt en afzetten goed zien.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:19

Er worden al jaren enorme geldprijzen aangeboden voor de persoon die kan bewijzen dat hij/zij daadwerkelijk over paranormale krachten beschikt. Wat ik mij oprecht afvraag is hoe het kan dat niemand die prijzen claimt? Het gaat niet om kleine bedragen..

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:20

Voor mij ook al jaren onbegrijpelijk, sommige vragen echt veel. Net zoals Peter van den Hurk en hij heeft het mega druk.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:16

Juist het vage, het feit dat e.e.a. niet toetsbaar of bewijsbaar is, geeft het readen/uitvoelen of hoe je het ook wil noemen, m.i. een aura ( :D ) van onaantastbaarheid. Men heeft nou eenmaal 'die gave'.

Kijk, op zich is iedereen vrij om te geloven wat ie wil.
Maar stel, ik zou beschikken over een uitzonderlijk scherp waarnemingsvermogen waardoor ik veel eerder en duidelijker dan anderen zie dat een mens/paard/ander dier iets onder de leden heeft, last heeft van een onverwerkt trauma, niet lekker in zijn vel zit etc. Dan zou ik daar terughoudend mee omgaan, maar als het naar mijn idee echt nodig zou zijn, zou ik zeker de betreffende persoon of eigenaar van het betreffende dier op de hoogte stellen van mijn observatie (net zo goed als ik dat, op basis van mijn huidige, nogal gemiddeld ontwikkelde waarnemingsvermogen plus een dosis kennis en gezond verstand, nu ook doe als ik denk dat dat nodig is - alleen zie ik dan dingen die m.i. iedereen zou moeten kunnen zien).
Geen haar op mijn hoofd echter die erover zou peinzen om geld te vragen voor mijn (hypothetische) scherpe observatie, of ermee aan de weg te timmeren. Want het is puur wat ík zie/ervaar, ik kan er ook naast zitten, en bovendien: ik verleen geen professionele dienst. Juist het feit dat er geld verdiend wordt met die readings staat me tegen. Ik ga ook geen geld vragen voor het beoordelen van een paard op een foto ook al kan ik daar op basis van mijn kennis misschien best zinnige dingen over zeggen qua conformatie en bespiering. Hier op Bokt worden dagelijks al dan niet op verzoek van de ts vele foto's en video's van paarden door andere Bokkers beoordeeld, zowel openbaar als via een pb en daar zitten vaak nuttige observaties en adviezen tussen (en ook een hoop onzinnige). Daar wordt ook geen geld voor gevraagd, en dat is zo vanzelfsprekend dat niemand daar ooit een discussie over voert. Dus waatom wel geld vragen voor het 'readen' van een foto?
Daarnaast, ten overvloede, ieder wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van paranormale gaven ontbreekt, er is geen opleiding, geen papiertje, geen controle, niets.

Dat sommige van die readers/paranormaal genezers/etc. toch zeer succesvol zijn, heeft denk ik te maken met een combinatie van handig in kunnen spelen op de behoefte van de klant (zeker als die de wanhoop nabij is), een hoge eigendunk, een goed zakelijk instinct, en, bij een deel, vijf (en geen zes) bovengemiddeld goed ontwikkelde zintuigen. Vooralsnog vind ik het geld verdienen met gebakken lucht.

Maar ik sta altijd open voor bewijzen van het tegendeel.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:43

Askja schreef:
Juist het vage, het feit dat e.e.a. niet toetsbaar of bewijsbaar is, geeft het readen/uitvoelen of hoe je het ook wil noemen, m.i. een aura ( :D ) van onaantastbaarheid. Men heeft nou eenmaal 'die gave'.

Kijk, op zich is iedereen vrij om te geloven wat ie wil.
Maar stel, ik zou beschikken over een uitzonderlijk scherp waarnemingsvermogen waardoor ik veel eerder en duidelijker dan anderen zie dat een mens/paard/ander dier iets onder de leden heeft, last heeft van een onverwerkt trauma, niet lekker in zijn vel zit etc. Dan zou ik daar terughoudend mee omgaan, maar als het naar mijn idee echt nodig zou zijn, zou ik zeker de betreffende persoon of eigenaar van het betreffende dier op de hoogte stellen van mijn observatie (net zo goed als ik dat, op basis van mijn huidige, nogal gemiddeld ontwikkelde waarnemingsvermogen plus een dosis kennis en gezond verstand, nu ook doe als ik denk dat dat nodig is - alleen zie ik dan dingen die m.i. iedereen zou moeten kunnen zien).
Geen haar op mijn hoofd echter die erover zou peinzen om geld te vragen voor mijn (hypothetische) scherpe observatie, of ermee aan de weg te timmeren. Want het is puur wat ík zie/ervaar, ik kan er ook naast zitten, en bovendien: ik verleen geen professionele dienst. Juist het feit dat er geld verdiend wordt met die readings staat me tegen. Ik ga ook geen geld vragen voor het beoordelen van een paard op een foto ook al kan ik daar op basis van mijn kennis misschien best zinnige dingen over zeggen qua conformatie en bespiering. Hier op Bokt worden dagelijks al dan niet op verzoek van de ts vele foto's en video's van paarden door andere Bokkers beoordeeld, zowel openbaar als via een pb en daar zitten vaak nuttige observaties en adviezen tussen (en ook een hoop onzinnige). Daar wordt ook geen geld voor gevraagd, en dat is zo vanzelfsprekend dat niemand daar ooit een discussie over voert. Dus waatom wel geld vragen voor het 'readen' van een foto?
Daarnaast, ten overvloede, ieder wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van paranormale gaven ontbreekt, er is geen opleiding, geen papiertje, geen controle, niets.

Dat sommige van die readers/paranormaal genezers/etc. toch zeer succesvol zijn, heeft denk ik te maken met een combinatie van handig in kunnen spelen op de behoefte van de klant (zeker als die de wanhoop nabij is), een hoge eigendunk, een goed zakelijk instinct, en, bij een deel, vijf (en geen zes) bovengemiddeld goed ontwikkelde zintuigen. Vooralsnog vind ik het geld verdienen met gebakken lucht.

Maar ik sta altijd open voor bewijzen van het tegendeel.


Hier ben ik het helemaal mee eens!
Wat ik ook denk over dat stukje "bewijzen". Opzich is dat helemaal niet van toepassing om door 1 persoon te laten doen. Iedereen kan zich reader, medium, paragnost of whatever noemen. Het betekend dus niet dat als 1 iemand zich bewijst, iedereen dit kan.

Daar gaat het voor mij al fout. Iedereen kan zichzelf zo noemen en er is niemand die dit kan conteroleren omdat niemand daar aan mee wilt werken. Het is toch eigenlijk imo ook raar dat mensen iemand inschakelen die vanalles gaat zeggen over misschien wel de medische conditie van je paard, maar hiervoor helemaal geen geschikt diploma oid heeft? Tuurlijk kan iemand heus wel iets van de waarheid vertellen, maar of dat echt te maken heeft met het kunnen "praten" met dieren? Dat betwijfel ik...