Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:11

eevita schreef:
ik wil ook beren zien!!


Wij hebben daar heel wat beren gezien !!
Maar je moet indd net geluk hebben. Gaaf hoor BC en Alberta Bloos Pling

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 14:27

@arab..en heb je ze ook nog kunnen fotograveren?, zien is 1 , vast leggen een tweede lijkt me Lachen
ps leuke paardjes heb je

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:40

Zitten beren alleen in een gedeelte van canada? *heeft totaal geen verstand van canada, gaat maar eens research doen*

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:34

Dochter lief stond gister nog oog in oog met een beer, ze komen daar tot vlak bij huis en zijn zelfs weleens binnen geweest. Beren vind je in heel Canada alleen op de prairies veel minder.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:55

Een paar tips die ik toevallig net las op canada.prikpagina:
Weet wat je doet als je een beer ontmoet:
Pepperspray!
Berg ook hier je voedsel goed op!
Ga niet rennen,maar zwaai met je armen en schreeuw!
Als je op het strand loopt,draai je nooit om en houd oog contact,en loop achterwaarts naar het water.
Gooi met alles wat je om je heen vind! (nee,niet de kinderen!)
Sla altijd op de neus of ogen!
Stuit je op een nest,gebied gelijk verlaten.
Slaap niet in kleding waarin je gekookt hebt.

Hihi, ik denk dat ik gauw mijn auto inspring....
tot nu toe alleen sporen gezien..maar goed, over vijf weekjes de revanche..

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:30

Hihi, ik heb doodleuk foto's staan maken als ik beren tegenkwam Clown, de beren liepen gewoon tussen de hutten en liepen in de merriewei! Maar we hadden idd wel pepperspray (bear spray) mee op de lange tochten.
Als je trouwens een bruinige beer ziet, hoeft het niet meteen een grizzly te zijn. De black bears komen ook in bruine varianten voor Tong uitsteken

Afbeelding

Meer beren op www.fitjamyri.com en dan het filpje aanklikken wat meteen op de begin pagina staat, komen een aantal beren in voor. (en ik ook Knipoog )

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:40

Leuk filmpje en mooie foto hoor! ik blijf t wel apart vinden, ijslanders in canada! T blijft vast een belevenis.
En ik hoop dan wel eigenlijk geen grizzli tegen te komen, ( behalve als ik in de auto op afstand zit)
Ik ga nu echt aftellen,nog vier weekjes werken ( waarvan twee korte) en dan vertrek ik eindelijk

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:52

eevita schreef:
@arab..en heb je ze ook nog kunnen fotograveren?, zien is 1 , vast leggen een tweede lijkt me Lachen
ps leuke paardjes heb je


Ja hoor, veel foto's. Ze staan zelfs op video Haha! Zooo gaaf.
Thanks for the compli's over onze paardjes Bloos

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:35

2 jaar geleden ook naar Canada ( en Alaska) geweest, ook wij zijn beren tegen gekomen, gewoon langs de weg, en deze was op z'n gemakje eten aan het bij elkaar scharrelen.
We hebben hem ook op video staan. Vond het een geweldige ervaring om z'n dier in de vrije natuur eens van redelijk dichtbij mee te maken.
We zaten overigens wel gewoon in de auto Clown geen haar op m'n hoofd die er aandacht om eruit te gaan Knipoog

Afbeelding

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:25

hey, mooi beest zeg!! Ik zat net nog even te kijken wat voor weer ik krijg , op 11 juni stap ik eindelijk het vliegtuig in..
Als ik z´on beertje tegenkom, blijf ik ook braaf in de auto zitten denk ik...Lachen

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:32

Kobus17 schreef:
We zaten overigens wel gewoon in de auto Clown geen haar op m'n hoofd die er aandacht om eruit te gaan Knipoog


Bij ons stond de beer op een stuk rots aan de overkant van de weg. Wij stonden aan de andere kant (dus UIT de auto).
Er kwam een camper aan (ik was aan het filmen) en je ziet de beer (die een grote tak met bessen vasthoudt tussen zijn grote klauw) de camper helemaal volgen en was hem aan het nakijken. Dit heb ik op video staan, zo'n geweldige ervaring ! Pling Ook een berin met 'cubs' (kleine beertjes) gezien.
Ik ben net uit Amerika weer, maar ik heb bij Zion National Park een coyote gezien, condors in Californië, zeeleeuwen op Fisherman's Warf in San Francisco, pelikanen op Pebbles Beach etc etc (ik houd van al dat wildlife in USA/Canada) Knipoog

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:51

@ArabianRanch, geweldig Ja . Ooit ga ik weer terug, moet eerst weer wat Geld, geld! hebben. Haha!
We hebben natuurlijk ook meer wildlife gezien, maar deze foto was gewoon op het juiste moment genomen.

Heb nog wat leuk plaatjes gevonden

Afbeelding


Afbeelding]


Afbeelding

De bulturgwalvis was in Alaska

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:00

wow, wat een mooie plaatjes weer zeg! ik hoop dat ik ook wat geluk heb , en dit keer dus wel wat wild zie.. die walvis is echt bijzonder zeg!
hoe was alaska? ( ik ga daar niet heen hoor dit jaar , je moet wat te dromen overhebben , nietwaar?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:09

@Eevita: dank je wel. Knipoog
Het was erg nat Clown , maar dat was voor dit soort plaatjes wel fijn, schijnbaar vinden ze het erg lekker, dat het wat ruiger weer is.
We hebben toen ook Orka's gezien, maar daarvan zag je eigenlijk alleen de rugvin, die gingen nogal snel, voor je het wist waren ze voorbij.
We gaan ooit nog een keertje terug ( je moet idd nog wat te dromen hebben Ja ), maar dan wel noordelijker, het onderste gedeelte van Alaska is regenwoud.
We zaten op een Cruise en op dat moment was het koud en nat , maar 2 weken ervoor was het gewoon 25graden geweest.. Je moet gewoon geluk met het weer hebben.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:26

alaska regenwoud?? tjeetje wat heb ik daar weinig verstand van zeg, ik moest echt meer aan alleen maar sneeuw denken! ik heb me dit jaar ( en drie jaar geleden) alleen op alberta geconcentreerd, dat is voor 1 vakantie groot zat ( eigenlijk maar op drie plaatsen, edmonton, jasper en fort assiniboine)
Qua weer, ik had drie jaar geleden, in 1 week, 25 graden zon, regen, en daarnaast ook min 5 en sneeuw , heel bizar, in september...
ik neem nu dus ook vanalles mee.. maar vooral dikke trui, en lange (rij)spijkerbroeken en regenkleding...

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:08

Wauw wat een mooie foto's!! Ik hoop dat wij ook leuke beesten tegen komen, tegen die tijs heb ik een redelijke camera, een een vriendinvan mij heeft een srl, dus dat wordt foto's maken van álles Clown

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:17

ah, ik word weer helemaal jaloers als ik dit lees. Ben 2 jaar geleden in Canada (BC) en Alaska geweest het was prachtig! Kan er gewoon weer heimwee naar hebben. Heerlijk 3 weken rondgetoerd met camper, veel mooie natuur en beren gespot!

Voor uitgebreid reisverslag en veel foto's zie http://teeentee.atspace.com/

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:51

@miss-jumpy, mooi verslag heb je zeg! heb een aantal stukken er uit gelezen, leuk om te doen , je heb een aardig tijdje daar geweest zeg! ( ik vindt twee en halve dag in jasper al moeilijk inplannen zeg)
jij bent de berg in jasper met het trambaantje niet opgeweest, en zoals ik las, de icefields niet met de snowcar opgweest, niet de moeite, denk je? (ik twijfel nog)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:45

Ik heb beide gedaan. Moeilijk om te zeggen wat jij nou leuk zou kunnen gaan vinden, da's zo persoonlijk. Nou moet ik even denken of het in het restaurantje op die berg was dat ze dvd's of cd's verkochten over Alberta en ik heb er achteraf spijt van dat ik er niet een gekocht heb. De Icefields vond ik persoonlijk ook een hele ervaring. Pas op hoor, als je daar maar een papiertje laat valen loop je kans dat je terug mag lopen. Althans, onze chauffeur was daar heel erg duidelijk over. Het water van de berg is overigens heeeerlijk, mag je zo drinken van de stroompjes. Het wordt echter ook gebotteld en verkocht dus of je daar nou de Icefields voor op moet.....

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:55

@Kobus17: prachtige foto's !!!!

Afbeelding

Er zijn zoveel squirels te zien daar in USA/Canada Pling

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:29

oja, die squirels, maken die niet van die leuke voedselvoorraadjes in de bomen? paddenstoeltjes en eikeltjes die ze op de takken leggen voor de wintervoorraad, zoiets had ik gehoord en gezien laatste keer..

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:45

Ja die zijn schattig!In de bergen zag je ze echt veel!
En hoe heten die beestjes die je langs de kant van de weg ziet zitten en die dan plots onder je auto lopen?
Ongeveer net zo groot als een squirel, en dan beige, met een lang staartje. Die zijn ook grappig

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:33

@ReBaTi dat zijn Chipmunks
@ArabianRanch: ook een hele gave foto,zeg!
@Eevita: wij zijn toen ook op de Icefields geweest, maar niet met zo'n bus. Volgens de folder was het het geld niet waard en zijn we gewoon zelf een stuk de icefields op gelopen, je moet dan wel tussen de pylonnen blijven, maar je ziet net zo veel als wanneer je met zo'n bus gaat.
Zucht .... ik wil ook weer.! Maar eerst naar Antarctica ( over een jaar of 2).

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:39

Nee, geen chipmunks, ze zijn helemaal beige..

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:20

Gophers? Die platte? Geintje hoor, ze worden met bosjes plat gereden. Vandaar.