Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:14

Emmaa_ schreef:
Ik vind KLM prettig maar heb laatst met Jet Airways gevlogen en vond dat tot nu toe de fijnste maatschappij. Bieden goedkope vluchten van Amsterdam - Toronto, hele vriendelijke crew en het eten was echt fantastisch. Nou ben ik gek op curry's e.d dus voor mij was het perfect.


Hier idem. JetAirways is super in prijs-kwaliteit. Vliegtuigvoer blijft vliegtuigvoer wat mij betreft, maar INDIAAS vliegtuigvoer is dan toch weer een leuke afwisseling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:44

Cowboy55 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik vind KLM prettig maar heb laatst met Jet Airways gevlogen en vond dat tot nu toe de fijnste maatschappij. Bieden goedkope vluchten van Amsterdam - Toronto, hele vriendelijke crew en het eten was echt fantastisch. Nou ben ik gek op curry's e.d dus voor mij was het perfect.


Hier idem. JetAirways is super in prijs-kwaliteit. Vliegtuigvoer blijft vliegtuigvoer wat mij betreft, maar INDIAAS vliegtuigvoer is dan toch weer een leuke afwisseling.

Ja he? Ik was echt positief verrast dat het een keer niet pasta of aardappelen was zeg maar, maar echt een curry. Natuurlijk blijft het vliegtuigeten, maar als ik het dan toch moet eten dan eet ik het liefst dat.

Vliegen is voor mij gewoon lastig. Ik ben 1.88 en probeer zo veel mogelijk stoelen met extra beenruimte te boeken maar soms kan ik het gewoon echt niet betalen en als ik overdag vlieg probeer ik het dan toch te overbruggen door aan het gangpad te gaan zitten en regelmatig even op te staan. Het is voor mij ook echt een big deal als mensen zonder het even aan te kondigen hun stoel heel hard naar achter slaan bijvoorbeeld, dan loop ik de volgende dag met blauwe knieën. Bij Jet Airways zat ik aan de nooduitgang en dat was niet ideaal maar ik kon mijn benen volledig strekken omdat er niemand voor me zat en dat was stiekem toch wel fijn.

Oh in edit even enige nadeel destijds: hun telefonische klantenservice zat/zit alleen in India en naast dat het je dus een klein fortuin kost om ze te bereiken ging de communicatie niet vlekkeloos. Uiteindelijk hebben we het via de DM van twitter op kunnen lossen gelukkig maar dat is wel iets om rekening mee te houden.

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:06

Boeiend artikel in een plaatselijke krant gisteren. Klaarblijkelijk heeft Trump's America First en het moeilijk maken om in de VS te werken ertoe geleid dat er een enorme groei van IT banen in Canada is.

Uiteraard proberen de Canadezen eerst hun landgenoten die in Silicon Valley zitten terug te lokken (dat schijnen er 350.000 te zijn), maar ook Nederlandse IT-ers verkassen van de VS naar Canada onder het motto: "Binnen een paar weken een werk- en verblijfsvergunning en binnen 3 jaar een Canadees paspoort. En de mensen zijn nog aardiger ook."

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 05:57

Wij vliegen morgen weer terug naar Nederland, wat is het een geweldig mooi en fijn land om te zijn!!
Nu al afgesproken dat we hier echt weer naar terug gaan, wel pas over een aantal jaar wss maar terug gaan we! Dan wel wat later in het jaar, nu was er nog best veel gesloten, maar daar niet echt last van gehad verder

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:07

Ik krijg zoveel zin in Canada *\o/*
Ben al allemaal spullen aan het bestellen xD
Aangezien we gaan kamperen en ik geen degelijk materiaal daarvoor in huis had :+ Zoals een fatsoenlijke (lichte en compacte) slaapmat en nog heel wat andere handige spulletjes :P Dus de voorpret is al beetje begonnen :D Actioncam komt er ook aan, dus ik kan dan mijn reis mooi gaan vastleggen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 03:18

Zooooo! Deze mevrouw is ook in het land!
Wat een gesjouw is het toch elke keer weer. Heb deze keer "wat" kadootjes meegenomen, wat een beetje uit de hand gelopen was, waardoor mijn handbagage ongeveer 100 kilo woog, mijn handtas 50 kilo en ik dan nog met een losse cowboyhoed aan een touwtje over Schiphol liep. Nou ja, we hebben het gered zullen we maar zeggen.
Ben dan zoooo blij dat ik rechtstreekse vluchten heb!! Moet er niet aan denken om met al die troep over te moeten stappen.
Die kerel van de shuttle hier ook:
"moeten we even wachten op je reisgenoot?"
"Nee, meneer, die twee koffers en 3 tassen zijn allemaal van mij. :') "

Had trouwens wel verwacht dat ze meer zouden zeuren. Ze vroegen zich wel af wat ik in hemelsnaam met zoveel schoenen moet op vakantie (maar dat was al op Schiphol), maar ik was echt een beetje benauwd voor de Canadese grenscontrole. Met al die troep, waaruit overduidelijk blijkt dat ik iets met paarden ga doen (ik had wel aangegeven dat ik NIET naar een farm ging, want dat geeft sowieso gezeur. En ik ga naar een ranch, geen farm :+ ) , ik blijf 3 maanden, ik heb geen geld, geen baan.. Ik kijk vaak border security, moet ik misschien beter niet meer doen, maar ik had echt stress bij aankomst in Edmonton, haha!

Vanavond hotelletje, en morgen met de auto door naar de ranch :D ! Maar eerst Netflixen en een tukje doen. Ik ben niet ontzettend jetlag gevoelig, maar ik kan ook zo slecht slapen in het vliegtuig, en dan begin je nu wel te voelen dat mijn lijf in de gaten begint te krijgen dat het toch eigenlijk al bedtijd is geweest -O-
Oh, ik stuiter echt van geluk dat ik er gewoon weer ben!!!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:50

Wat leuk!! Veel plezier!! :D Geniet ervan!

Hier nog maar 2 maanden wachten :D
Gisteren mijn actioncam (van Sony) gekocht, dus kan die alvast uittesten voor vertrek :D

Ook maar meteen een goede powerbank gekocht, dan heb k iig ook wat stroom bij het wildkamperen haha. (Moet k wel zorgen dat ie is opgeladen)

ThisRockIza

Berichten: 233
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Boelenslaan

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:16

Vorig jaar met mijn zoontje van 10 van Calgary naar Vancouver gereden over het zuiden in verband met de branden in het noorden. Onze auto was een Dodge Journey en we zouden in een tentje slapen. In Canada bij de Walmart een 2 persoons luchtbed gekocht voor ca 17 dollar en op de camping van mensen een pomp geleend. De volgende ochtend heb ik alle banken plat gedaan achterin de auto en toen paste het matras er zo mooi opgeblazen in dat we niet meer in een tent hebben geslapen:) Handdoeken over de ramen zodat we niet in berenogen zouden kijken als we onze ogen open zouden doen in de nacht of ochtend. 3,5 week heerlijk rond gereisd van Drumheller door Calgery naar Vancouver. In Calgary hebben we een bezoekje gebracht aan de dierentuin, een lokaal buitenzwembad en de oude nostalgische wijk Kensington. Tussen de oude bomen en huizen door kijk je naar het einde van de straat en zie je in de verte de torenflats opdoemen van de grote stad. Wat erg jammer was dat we de rest van de reis niet veel heldere vergezichten hebben gehad ivm de rook van de vele grote branden in Alberta en BC.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:49

Hoi hoi!

Voor school moet ik een verslag schrijven over cultuur verschillen in een toekomstig stageland vergeleken met Nederland. Omdat mijn plan is om stage te gaan lopen in Canada, vroeg ik me af of er wat mensen bereid zijn om mij te helpen door wat vragen te beantwoorden? Ik heb namelijk wat ervaringen van andere mensen nodig :D

Wel het liefste mensen die er voor langere tijd gezeten hebben of er tijdelijk gewerkt hebben of ook stage gelopen hebben :)

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:52

Ik heb er 1,5 jaar gewoond en gewerkt en een relatie gehad met een Canadees. Dus als dat lang genoeg is dan mag je me wel een PB sturen hoor :)

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:56

Zeker lang genoeg! Gaat er meer om dat ervaringen van mensen die er op vakantie zijn minder bruikbaar zijn dan van mensen die er ook gewerkt hebben en dus meegedraaid hebben in het dagelijkse leven! Ik zal even een pb sturen! :)

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16173
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:42

Omdat dit topic beter op School, Studie en Werk past, verplaats ik hem naar dat forum.

BEU-STW

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:46

Essie73 schreef:
Omdat dit topic beter op School, Studie en Werk past, verplaats ik hem naar dat forum.

BEU-STW

Volgens mij mis ik wat? :')

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:47

Essie73 schreef:
Omdat dit topic beter op School, Studie en Werk past, verplaats ik hem naar dat forum.

BEU-STW


Foutje denk ik, gaat toch voornamelijk hier over reizen naar Canada ipv school?
Heb getemd

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:31

Ik heb ook in Canada gewoond, een half jaar als kind van 4/5 op een ranch in de buurt van Cambridge.
Ik ben op mijn 16e daar 6 weken op vakantie geweest en op mijn 17e heb ik er een highschool year gedaan, daarna nog bijna een jaar daar gewerkt.

Op mijn 20/21e ben ik nog 5 maand terug geweest om te werken (vrienden in nood) en inmiddels al ruim 16 jaar niet meer geweest, maar ik ga zeker weten nog eens terug.

Wat ik het meeste mis:
- De ruimte, alles is gewoon groter
- Tim Hortens (we hadden dicht bij school een hele goede)
- de ontspanning
- De natuur
- Theme towns

Wat ik niet mis:
- De mode, Buiten de high end, lijkt men daar in de tijd stil te staan.
- Iedereen is veelal later dan afgesproken
- Amerikaanse mentaliteit, het grote gross daar denkt echt dat ze daar heel vooruitstrevend zijn en alles beter is dan elders.
- Tienerzwangerschappen, je uitkering daar is bijna dubbel als je een kind hebt, dus heel veel jonge meiden (lower class) gezien die een kind wilde om zo genoeg geld te hebben om het huis uit te gaan.

Ooit ga ik terug!

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:44

Oh god, Tim Hortens. Ja, die mis ik hier ook echt wel... inclusief de goedkope prijzen :')

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:34

Ik vind de Canadese mentaliteit heel erg anders dan de Amerikaanse mentaliteit. Ik heb in beide landen gewoond, maar Canadezen leunen qua mentaliteit veel meer aan bij Europeanen dan Amerikanen, vind ik. Amerikanen zijn veel traditioneler en meer fake, terwijl ik Canadezen altijd veel meer oprecht en open-minded vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:45

Dit topic past inderdaad beter op Bokt erop uit, ik verplaats hem weer terug :)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:24

Yasmine schreef:
Ik vind de Canadese mentaliteit heel erg anders dan de Amerikaanse mentaliteit. Ik heb in beide landen gewoond, maar Canadezen leunen qua mentaliteit veel meer aan bij Europeanen dan Amerikanen, vind ik. Amerikanen zijn veel traditioneler en meer fake, terwijl ik Canadezen altijd veel meer oprecht en open-minded vind.

Verschil tussen Canada en Amerika is echt enorm. :j

Hier in Vancouver is het niet zo Europees als in Montreal.

Robin_rikki als je nog vragen hebt over de cultuurverschillen (positief en negatief) roept u maar.

Je kan alleen "Canada" niet echt vergelijken met Nederland, Canada is te divers omdat het zo groot is.

Het is een beetje hetzelfde als dat ze hier op een restaurant zetten "European cuisine". Of zeggen "I went to an European University" ehm, ja....

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16173
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:24

Blacky94 schreef:
Essie73 schreef:
Omdat dit topic beter op School, Studie en Werk past, verplaats ik hem naar dat forum.

BEU-STW

Volgens mij mis ik wat? :')


|o Ik had niet het hele topic willen verwijderen, maar het ging om een enkele huiswerk vraag... mijn excuses
Shanna, bedankt voor het terug plaatsen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:15

Yasmine schreef:
Ik vind de Canadese mentaliteit heel erg anders dan de Amerikaanse mentaliteit. Ik heb in beide landen gewoond, maar Canadezen leunen qua mentaliteit veel meer aan bij Europeanen dan Amerikanen, vind ik. Amerikanen zijn veel traditioneler en meer fake, terwijl ik Canadezen altijd veel meer oprecht en open-minded vind.


Oprecht? Loop een gemiddelde winkel, restaurant, of waar dan ook service wordt verleend, in en de eerste vraag die je krijgt is..

Hi how are you today?

Waarop echt maar één juist antwoord te geven is...

I’m fine, thank you! How are you?

Wat natuurlijk ook “fine” is

Ik werd er na enige tijd echt zoooo zat van. Het interesseert werkelijk niemand hoe het echt met je gaat. Als je een afwijkende antwoord gaf, dat ik me niet lekker voelde, dat ik moe was, dat ik een slechte bui had, verzin het maar, wisten de meesten niet hoe ze moesten reageren. Soms wel lollig.

Ik heb een deel van mijn vakantie toen ik 16 was in Vancouver doorgebracht, maar toen ik er woonde was dat Ontario. Ik vond er te weinig verschil in mentaliteit met de VS.
Ik weet dat de VS erger is, maar Canadezen krijgen er toch wel te veel van mee.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:26

Ja, de gesprekken lopen soms hetzelfde. Maar ik heb bij Canadezen altijd het gevoel dat het oprechter is. Dan spreek ik over toen ik in Vancouver woonde en studeerde. De manier van omgaan met elkaar was daar toch altijd meer open en oprecht dan in Amerika. Ik heb het dan niet over binnenlopen in een winkel. Ik heb het over hoe ze omgaan met hun vrienden, familie, klasgenoten. Aan mijn Canadese klasgenoten had ik veel meer dan aan mijn klasgenoten hier in België die aan hun bankje gingen zitten, het hele uur lang niets tegen de persoon naast hen zeiden, en dan weer weggingen. Canadezen vroegen hoe het met me ging, of ik al gesettled was in Canada, of ik hulp nodig had om de dichtstbijzijnde winkel/bar/bibliotheek te vinden.

Amerikanen daarentegen zijn verschrikkelijk ouderwets en traditioneel. Zeker waar wij woonden in Missouri. Alles bleef aan de oppervlakte, heel conservatief.

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje afgezaagd dat mensen altijd "hi, how are you" als voorbeeld nemen van hoe oppervlakkig Amerikanen/Canadezen zouden zijn. Er zijn net heel veel manieren waarop ze veel opener zijn dan Europeanen. Hoe een vreemde je een complimentje geeft over je schoenen of jurk of ogen, of dat een onbekende je hulp aanbiedt op straat, dat zou hier in België echt niet zo snel gebeuren.

En eerlijk gezegd, als ik één van mijn klanten aan de lijn heb, vraag ik ook altijd "hoe gaat het met je?" En nee, dan verwacht ik geen levensverhaal, maar attent is het wel.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:37

Yasmine, ik vind mijn reactie niet afgezaagd en die van jou ook niet. Misschien dat het door het verschil in regio komt dat onze ervaringen anders zijn? Dat is niet meteen afgezaagd, ik noemde Eem voorbeeld van waar ik tegenaan liep bij veel Canadezen, ook waar ik mee om ging. Dat mooi weer spelen, maar allemaal erg oppervlakkig.

Daarentegen werd ik soms ook wel flauw van alle “hugs” van bekenden, ik ben niet zo knuffelig aangelegd, maar als je het niet wilde dan was dat bijna een belediging. Ik vond na 2 jaar Canada de Nederlanders heerlijk nuchter en echt. Niet meteen, de eerste weken moest ik even wennen, maar al snel vond ik het best heerlijk om terug te zijn.

Toen ik terug ging begin 2001 en daar toen nog een aantal maanden gewerkt heb, was het voor mij gewoon klaar, Nederland was mijn land.

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:05

Hoi hoi, ik meld me ook. Ik ga deze zomer naar canada en er staan ook een paar dagen Algonquin park op de planning. Zijn er hier ook mensen daar naartoe geweest? En wat hebben jullie toen gedaan met overnachten daar? En wat zijn verder aanraders om daar te doen?
Als jullie verder nog leuke dingen weten rondom toronto en ottawa en daartussen hoor ik dat ook graag :D

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:12

Yasmine schreef:
Ja, de gesprekken lopen soms hetzelfde. Maar ik heb bij Canadezen altijd het gevoel dat het oprechter is. Dan spreek ik over toen ik in Vancouver woonde en studeerde. De manier van omgaan met elkaar was daar toch altijd meer open en oprecht dan in Amerika. Ik heb het dan niet over binnenlopen in een winkel. Ik heb het over hoe ze omgaan met hun vrienden, familie, klasgenoten. Aan mijn Canadese klasgenoten had ik veel meer dan aan mijn klasgenoten hier in België die aan hun bankje gingen zitten, het hele uur lang niets tegen de persoon naast hen zeiden, en dan weer weggingen. Canadezen vroegen hoe het met me ging, of ik al gesettled was in Canada, of ik hulp nodig had om de dichtstbijzijnde winkel/bar/bibliotheek te vinden.

Amerikanen daarentegen zijn verschrikkelijk ouderwets en traditioneel. Zeker waar wij woonden in Missouri. Alles bleef aan de oppervlakte, heel conservatief.

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje afgezaagd dat mensen altijd "hi, how are you" als voorbeeld nemen van hoe oppervlakkig Amerikanen/Canadezen zouden zijn. Er zijn net heel veel manieren waarop ze veel opener zijn dan Europeanen. Hoe een vreemde je een complimentje geeft over je schoenen of jurk of ogen, of dat een onbekende je hulp aanbiedt op straat, dat zou hier in België echt niet zo snel gebeuren.

En eerlijk gezegd, als ik één van mijn klanten aan de lijn heb, vraag ik ook altijd "hoe gaat het met je?" En nee, dan verwacht ik geen levensverhaal, maar attent is het wel.

Dat heb ik idd ook heel erg ervaren. Altijd als ik ergens kwam waar mensen mij niet kenden had ik het gevoel dat men wel oprecht geïnteresseerd was in waarom ik in Canada was, hoe dat zo gelopen was en wat ik, bijv., kwa werk of weet ik het wat deed.

Wel merkte ik bijv. wel heel veel verschil bij de 2e en 3e generatie NLe Canadezen (véél conservatiever, zelfs als je ze vergelijkt met dezelfde (gelovige) generatie in NL), terwijl mijn Canadese ex en zijn vrienden en familie veel meer op mijn NLe omgeving leek en ook veel opener en ruimdenkender waren.