Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:57

Zijn er hier toevallig mensen die binnenkort naar Nederland gaan/komen en voor mij wat doosjes Tylenol mucus and cold mee willen nemen?
Welke precies moet ik even opzoeken en uiteraard vergoed ik alle kosten :) probleem is alleen dat ik het niet vanuit het buitenland via de post mag bestellen, maar meenemen in de koffer mag dan weer wel -O- _-:(
Want degene die ik mee had genomen zijn bijna op, maar ik krijg vaak 1 a 2x per jaar een aanval waarin alleen die fatsoenlijk lijken te helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:12

Blacky94 schreef:
Zijn er hier toevallig mensen die binnenkort naar Nederland gaan/komen en voor mij wat doosjes Tylenol mucus and cold mee willen nemen?
Welke precies moet ik even opzoeken en uiteraard vergoed ik alle kosten :) probleem is alleen dat ik het niet vanuit het buitenland via de post mag bestellen, maar meenemen in de koffer mag dan weer wel -O- _-:(
Want degene die ik mee had genomen zijn bijna op, maar ik krijg vaak 1 a 2x per jaar een aanval waarin alleen die fatsoenlijk lijken te helpen..

Ik ga eind januari en kan best wat voor je meenemen hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:14

Ik heb nog wel een vraagje. Ik zit 6 dagen (effectief) in Toronto en zit nu een beetje te kijken of het een leuk idee is om misschien een dagje naar Montréal te gaan. Ik zou dan rond 12 uur s morgens daar zijn, overnachten in een hotel en de volgende dag rond 12 uur s middags weer weg gaan.

Het is enorm kort, i know, maar ik wil het meeste uit m'n tripje halen dus vind het niet erg om alleen de highlights te doen.. maar is het uberhaupt de moeite waard?

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:27

Blacky94; goed excuus om weer even naar Canada te gaan toch? :D
Ik kan je helaas niet helpen, ik denk dat ik zelf pas weer volgende winter naar Canada ga.

Wil heel graag eens een "echte" winter meemaken en zou het gaaf vinden om met sledehonden te werken. Dus daar ben ik me nu op aan het orienteren. Alleen de periode/locatie weet ik nog niet zeker.

Voor de mensen die in de winter geweest zijn; wat is de "beste" periode? Ik ga maar voor een maand dit keer dus wil wel graag zoveel mogelijk er aan hebben haha

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:11

@superassie, Januarie en februarie zijn in het algemeen de koudste maanden en meeste sneeuw. Verder ligt het eraan waar in Canada je heen wilt gaan. Waar ik woon heb je lange en koude winter. Maar groot deel in BC is bijv stuk milder en korter (en uiteraard hogere elevation weer meer winter).

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:36

Overigens in de rockies begint ski seizoen meestal ergens in November tot eind April-ish. Afhankelijk van het weer. Die periode heb je ook sledehonden tours. Overigens een meid die dit jaar bij ons komt, heeft ergens in BC met sledehonden gewerkt. Als je wilt kan ik haar vragen bij wie ze geweest is.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:41

Graag! Ik had op workaway een leuke plek gezien in the Yukon, maar de andere provincies zijn zeker ook welkom :D

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:46

Met slee honden werken zou ik voor een dag leuk vinden denk ik. Het is vooral koud en de honden stinken een beetje, maar wie ben ik :x

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:47

Google maar eens op Cold Fire Creek in Valemount , BC

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:48

Emmaa_ schreef:
Ik heb nog wel een vraagje. Ik zit 6 dagen (effectief) in Toronto en zit nu een beetje te kijken of het een leuk idee is om misschien een dagje naar Montréal te gaan. Ik zou dan rond 12 uur s morgens daar zijn, overnachten in een hotel en de volgende dag rond 12 uur s middags weer weg gaan.

Het is enorm kort, i know, maar ik wil het meeste uit m'n tripje halen dus vind het niet erg om alleen de highlights te doen.. maar is het uberhaupt de moeite waard?

Ik ben afgelopen zomer naar Toronto, Ottawa, Montreal, Quebec-city, Halifax geweest. Ik vond Montreal juist de minst leuke stad van allemaal. Dan zou ik eerder naar Ottawa gaan :P

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:49

In de Rockies heb je lang winter, dan zou ik voor maart gaan, veel sneeuw en minder kans op -30

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:52

lennylenny schreef:
Met slee honden werken zou ik voor een dag leuk vinden denk ik. Het is vooral koud en de honden stinken een beetje, maar wie ben ik :x

Koud; ja, maar daar kun je je op kleden en ik wil bewust een keer de echte kou meemaken, dus daar ben ik me van bewust :)
Stinkende honden, mwa is maar wat je gewend bent. Ik ben opgegroeid met grote kwijlende en stinkende honden dus ik weet niet beter :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:59

Gracefull schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb nog wel een vraagje. Ik zit 6 dagen (effectief) in Toronto en zit nu een beetje te kijken of het een leuk idee is om misschien een dagje naar Montréal te gaan. Ik zou dan rond 12 uur s morgens daar zijn, overnachten in een hotel en de volgende dag rond 12 uur s middags weer weg gaan.

Het is enorm kort, i know, maar ik wil het meeste uit m'n tripje halen dus vind het niet erg om alleen de highlights te doen.. maar is het uberhaupt de moeite waard?

Ik ben afgelopen zomer naar Toronto, Ottawa, Montreal, Quebec-city, Halifax geweest. Ik vond Montreal juist de minst leuke stad van allemaal. Dan zou ik eerder naar Ottawa gaan :P

Ja? Het is ietsjes korter met de trein dus zou evt een optie zijn. Enige nadeel is dat de hotels gelijk weer een stuk duurder zijn... In wat voor opzicht is het een leukere stad?

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:11

@ Emmaa_
Ik stuur je zsm even een PB, dankjewel! :D

SuperAssie schreef:
Blacky94; goed excuus om weer even naar Canada te gaan toch? :D
Ik kan je helaas niet helpen, ik denk dat ik zelf pas weer volgende winter naar Canada ga.

Wil heel graag eens een "echte" winter meemaken en zou het gaaf vinden om met sledehonden te werken. Dus daar ben ik me nu op aan het orienteren. Alleen de periode/locatie weet ik nog niet zeker.

Voor de mensen die in de winter geweest zijn; wat is de "beste" periode? Ik ga maar voor een maand dit keer dus wil wel graag zoveel mogelijk er aan hebben haha

Haha, ik zit sinds september weer op school, dus ''even snel'' naar Canada zit er voorlopig helaas niet in -O-

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:12

Prima hoor! Ik heb maar beperkte kofferruimte dus kan geen jaarvoorraden voor je meenemen maar 2 doosjes moet prima te doen zijn.

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:43

Emmaa_ schreef:
Prima hoor! Ik heb maar beperkte kofferruimte dus kan geen jaarvoorraden voor je meenemen maar 2 doosjes moet prima te doen zijn.

Nee snap ik haha, dan zullen ze bij de douane ook wel vragen gaan stellen denk ik :Y) Maar een paar doosjes zou heel fijn zijn :D
Gelukkig gebruik ik het meestal niet veel langer dan 2x per jaar een paar dagen. Had 1 doosje meegenomen maar heb daar ook wel extreem zuinig meegedaan en vaak niet geslikt terwijl het eigenlijk wel handiger was geweest.. Resulteerde dan wel weer in een week ziek zijn, ipv 2/3 dagen maargoed :')
Stom ook dat ik er niet eerder aan gedacht heb, want in de tussentijd zijn bekenden nog wel eens teruggeweest in NL.. Maar als het zo kan is het ook super! :D

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:52

SuperAssie schreef:
Koud; ja, maar daar kun je je op kleden en ik wil bewust een keer de echte kou meemaken, dus daar ben ik me van bewust :)
Stinkende honden, mwa is maar wat je gewend bent. Ik ben opgegroeid met grote kwijlende en stinkende honden dus ik weet niet beter :+


Ik snap je helemaal. Om die reden ben ik 9 jaar geleden naar lapland op vakantie geweest en was eerst het plan om in Churchill, Manitoba te gaan werken toen ik op working holiday visum hier kwam. Nu 7 winters verder in Canada is die spanning er vanaf :+ . Een kalf doctoren, water repareren of wat dan ook in -30 is niet tof. Tot -15 is alles een stuk gemakkelijker voor mens, dier, machines etc.

Ik zal die meid vragen waar zij geweest is.

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:55

Mag ik vragen aan de mensen die de 'echte' Canadese winter al eens (of meerdere malen) hebben meegemaakt wat daar precies zo aantrekkelijk aan is? Ik heb zelf wel ervaring met landklimaat, maar het enigste aan Canada wat me niet trekt zijn de winterse temperaturen. Dus ik ben wel nieuwsgierig naar mensen die het wel 'fijn' of mooi vinden, wat hen nou zo trekt.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:35

geen idee wat mij precies trok, het heeft iets, in -20, veel zon en geen wind plus warm gekleed. En het buitenstappen en die hele koude lucht inademen. Denk dat het voor mij misschien een soort van uitdaging was.

Nu vind ik het niet meer zo "uitdagend" ;). Het liefst zie ik een winter met 0 tot -15 temperaturen, dat is ideaal. Zeker nu ik kids heb, tot -15 gaan we nog gewoon buitenspelen maar kouder dan is het gewoon te koud voor ze (langer bezig met aankleden dan dat ze buiten zijn) en dat maakt soms voor lange dagen in huis.

Lekkere kou vind ik veel fijner dan dagen bewolking/regen/guur weer zoals je in NL kent.

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 01:15

Vooral ook wat Linda zegt. In Nederland is het mij sws al veel te waterkoud. Toen ik nog in Canada woonde was ik eens in December in NL. Hier was het toen +5 en in Canada -15, maar in Canada was de lucht veel droger en de kou ook veel beter uit te houden. Ik zat iig toen veel liever in Canada dan in NL :')
Maar veel kouder dan -15 moet het eigenlijk ook niet worden, want dan kan je idd niet zo veel meer doen. -30, en zeker met harde wind waardoor een gevoelstemperatuur van -40/45, is ook behoorlijk waardeloos :') Dan kom je dus eigenlijk ook niet buiten ivm freezeburn.
Verder zo nu en dan eens sneeuwstormen (en snowdays :9 ), maar zodra er niets viel, scheen ook 9 van de 10x de zon. Ik heb dan ook echt het idee dat ik met dit grijze NLe weer veel meer last heb van een winterdip dan toen ik in Canada zat.
En ik vond dat je in Canada, juist door dat weer, ook veel meer kon doen. We gingen bijv. regelmatig weg met de sneeuwscooters etc. Terwijl er in NL, naar mijn idee, al snel niet zoveel meer te doen is.
Ooh, en de houtkachel haha <3

Ik moet er alleen wel bijzeggen dat ik op 2u west van Toronto woonde. Ik weet het niet zeker, maar kan me voorstellen dat daar wellicht nog verschil in zit met andere delen van Canada kwa weer :)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 06:52

Ik ben vorig jaar de hele winter in Canada geweest (saskatchewan), en ik vond het heerlijk. Het was dan wel een warme winter, maar we hebben wel een aantal echt koude dagen gehad. -40 met gevoelstemp van -49 meegemaakt. En toen waren we op een meer, hondenslederace. Ik vond zelfs dat nog reuze meevallen :) koud was het wel hoor, maar niet zo erg als ik had verwacht.
Ik was altijd buiten te vinden, ook met koude temperaturen.. Soms maar even en dan weer naar binnen om op te warmen, maar toch kwam ik wel vaak buiten! Ik heb ook nog bijna elke dag wel paardgereden. Zonder zadel, dat dan weer wel.
Tja.. ik mis de kou, sneeuw zonnige weer echt nu ik weer in Nederland ben. Ik denk dat het idd ook een beegje de uitdaging is en persoonlijk vind ik t veel fijner dan nederlandse winters ivm de droge lucht en zon!

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:03

Gracefull schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb nog wel een vraagje. Ik zit 6 dagen (effectief) in Toronto en zit nu een beetje te kijken of het een leuk idee is om misschien een dagje naar Montréal te gaan. Ik zou dan rond 12 uur s morgens daar zijn, overnachten in een hotel en de volgende dag rond 12 uur s middags weer weg gaan.

Het is enorm kort, i know, maar ik wil het meeste uit m'n tripje halen dus vind het niet erg om alleen de highlights te doen.. maar is het uberhaupt de moeite waard?

Ik ben afgelopen zomer naar Toronto, Ottawa, Montreal, Quebec-city, Halifax geweest. Ik vond Montreal juist de minst leuke stad van allemaal. Dan zou ik eerder naar Ottawa gaan :P

Ja? Het is ietsjes korter met de trein dus zou evt een optie zijn. Enige nadeel is dat de hotels gelijk weer een stuk duurder zijn... In wat voor opzicht is het een leukere stad?[/quote]
Montreal trok mij niet echt, was nog groter dan Ottawa. In Ottawa heb je parlement hill waar je naar toe kan maar nu buiten het seizoen weet ik niet of er veel te zien is. Ik zal in het Jail hostel zo gaaf, die komt ook voor in de uitzending van 3 op reis. http://www.npo.nl/3-op-reis/16-11-2016/BNN_101381500

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:47

Dankjewel Linda, Ellen en Eileen! Met deze antwoorden kan ik wat. Zelf heb ik een goed aantal jaar in Hongarije gewoond waar de winters ook wel koud kunnen zijn en we met -10 nog gewoon aan het trainen waren met de paarden. Maar de bevroren tenen, pijnlijke vingers en gloeiende oren vond ik maar niks. Hebben jullie daar ook last van in Canada of ben ik gewoon een zeikert? :') Waarschijnlijk moet je het persoonlijk meemaken om te weten hoe dat nou eigenlijk voelt.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:44

Zolang je je warm aan kleedt is er niks aan de hand..
Dubbele dikke sokken en muckboots artic sports, handschoenen én wanten (wanten zijn veel warmer maar verschrikkelijk om mee te werken), dikke muts etc. En hoe kouder het is, hoe vaker je naar binnen moet om op te warmen. Thats all :D

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:14

Phoe, volgens mij viel dat wel mee.. maar idd van die insulated sokken, handschoenen, coverals en muckboots..
En rustig een hemdje, tshirt met lange mouwen, trui en (ski)jas over elkaar heen aan.
Tis vooral een kwestie van dik aankleden, maar omdat het niet zo waterkoud is trekt het ook niet zo snel/anders in je lichaam.. :)