Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:03

xMyrth schreef:
Blacky94 schreef:
Wanneer is het?
Ik kan zelf helaas niet ivm werk, vakantie en school enzo maar misschien dat ik nog wel iemand weet :)

Edit; tenminste, je hebt zeker een whp nodig?


Heb het even gecheckt.
Nee niks nodig, alleen dat je een fatsoenlijke groom bent :')

En op de vraag wanneer:
Zo snel mogelijk :+

Oei helaas ga ik naar Toronto en heb ik al een reisje gepland. Volgend jaar zomer :D

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:06

Ik zou ook niet een winterjas meenemen.

11 juli vlieg ik naar Toronto. paar dagen daar en dan naar vrienden in Erin.
20 juli ga ik met de trein van Toronto naar Ottawa. Ik ben benieuwd naar het treinrezein.
Na 3 nachten ga ik naar Montreal door. Daarna door naar Quebec city met de trein.
Het laatste stuk ga ik van Quebec city met de trein naar Halifax (de 24 uur trein). Kent iemand van jullie toevallig die trein? ;)

Laatste week ben ik in Nova Scotia waar ik een auto heb gehuurd voor 6 dagen om naar de Cabot trail te gaan :D

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 04:26

Zometeen naar het vliegveld *\o/*
Jas uiteindelijk toch maar eruit gelaten, was teveel gewicht :')
Ben heeeel erg benieuwd wat ik van het land ga vinden en hoop enorm veel plezier te hebben!

Lottexxx

Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:10

SuperAssie schreef:
Zometeen naar het vliegveld *\o/*
Jas uiteindelijk toch maar eruit gelaten, was teveel gewicht :')
Ben heeeel erg benieuwd wat ik van het land ga vinden en hoop enorm veel plezier te hebben!

Goede reis! Ik ga in oktober-januari ook naar meadow lake dus ben benieuwd naar je verhalen! :)

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:27

Gracefull schreef:
Ik zou ook niet een winterjas meenemen.

11 juli vlieg ik naar Toronto. paar dagen daar en dan naar vrienden in Erin.
20 juli ga ik met de trein van Toronto naar Ottawa. Ik ben benieuwd naar het treinrezein.
Na 3 nachten ga ik naar Montreal door. Daarna door naar Quebec city met de trein.
Het laatste stuk ga ik van Quebec city met de trein naar Halifax (de 24 uur trein). Kent iemand van jullie toevallig die trein? ;)

Laatste week ben ik in Nova Scotia waar ik een auto heb gehuurd voor 6 dagen om naar de Cabot trail te gaan :D


Niet met de laatste trein, maar heb wel toronto-ottawa-montreal-quebec city met de trein gedaan. Hele fijne treinen! Vond het zelf echt heerlijk reizen. Gratis wifi, comfortabele stoelen. Helemaal prima :)

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:39

Lottexxx schreef:
SuperAssie schreef:
Zometeen naar het vliegveld *\o/*
Jas uiteindelijk toch maar eruit gelaten, was teveel gewicht :')
Ben heeeel erg benieuwd wat ik van het land ga vinden en hoop enorm veel plezier te hebben!

Goede reis! Ik ga in oktober-januari ook naar meadow lake dus ben benieuwd naar je verhalen! :)

Dan kom jij als ik ga haha!
Ben ook erg benieuwd. Zit nu op het vliegveld te wachten tot ik door de gate kan. Eerste tegenslag is al een handbagagekoffer dat niet meer open wil(cijferslot opent niet op code). Ik kan dus niet even snel mijn schoenen wisselen nu of aan mijn nekkussen :')
Ach ja. Niks aan te doen tot ik t kreng kan openbreken haha

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:28

SimoneeM schreef:
Gracefull schreef:
Ik zou ook niet een winterjas meenemen.

11 juli vlieg ik naar Toronto. paar dagen daar en dan naar vrienden in Erin.
20 juli ga ik met de trein van Toronto naar Ottawa. Ik ben benieuwd naar het treinrezein.
Na 3 nachten ga ik naar Montreal door. Daarna door naar Quebec city met de trein.
Het laatste stuk ga ik van Quebec city met de trein naar Halifax (de 24 uur trein). Kent iemand van jullie toevallig die trein? ;)

Laatste week ben ik in Nova Scotia waar ik een auto heb gehuurd voor 6 dagen om naar de Cabot trail te gaan :D


Niet met de laatste trein, maar heb wel toronto-ottawa-montreal-quebec city met de trein gedaan. Hele fijne treinen! Vond het zelf echt heerlijk reizen. Gratis wifi, comfortabele stoelen. Helemaal prima :)

Bedankt voor je reactie ! Ik kijk er naar uit en denk dat het een goede manier van reizen is. Hoe heb jij het toen gedaan met een koffer of rugzak?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18176
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:31

Die kun je inchecken net zoals in het vliegtuig maar er is ook een bagagerek waar de koffers naast elkaar opgezet kunnen worden. Althans, dat is in de trein naar Jasper zo. Verder een fijne manier van reizen. Conducteur plaatste daar een kaartje boven je stoel waar je naartoe moet. Vlgs mij niet alleen om veiligheidsredenen maar ook voor het geval je in slaap valt, kan 'ie je wakker maken.

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:04

balance schreef:
Die kun je inchecken net zoals in het vliegtuig maar er is ook een bagagerek waar de koffers naast elkaar opgezet kunnen worden. Althans, dat is in de trein naar Jasper zo. Verder een fijne manier van reizen. Conducteur plaatste daar een kaartje boven je stoel waar je naartoe moet. Vlgs mij niet alleen om veiligheidsredenen maar ook voor het geval je in slaap valt, kan 'ie je wakker maken.

Ik heb een mail gestuurd naar viarail. Ze gaven aan dat alleen de trein Quebec-city naar halifx inchecken voor bagage mogelijk is. De treinen toronto ottawa Montréal niet

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18176
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:24

Aha. Kan ook per provincie schelen dan denk ik. Nou, dat bagage rek is er dan ook nog als je een flinke rugzak bij je hebt. Kun je ook nog naar toelopen om er iets uit te halen en dat gaat niet als je hem incheckt.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:33

Gracefull schreef:
SimoneeM schreef:


Niet met de laatste trein, maar heb wel toronto-ottawa-montreal-quebec city met de trein gedaan. Hele fijne treinen! Vond het zelf echt heerlijk reizen. Gratis wifi, comfortabele stoelen. Helemaal prima :)

Bedankt voor je reactie ! Ik kijk er naar uit en denk dat het een goede manier van reizen is. Hoe heb jij het toen gedaan met een koffer of rugzak?


Ik had toen een koffertje, handbagage formaat. Kon je eigenlijk altijd boven je kwijt in bagegerekken. Of in de halletjes zeg maar, tussen coupes in, daar stonden ook rekken.
Verder nog een rugzak, die vaak bij mn voeten of ook in het rek.

Vond het heel relaxed reizen!

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:03

Ja ik denk dat het echt wel een prettige manier is. Ik heb bij iedere stad 3 nachten

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:28

Ik zit nu op het vliegveld, over 2 uur vlieg ik naar Toronto!!! :D

LoesvL

Berichten: 563
Geregistreerd: 07-08-10
Woonplaats: Helden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:36

Geniet ervan! Veel plezier en hopen dat je jetlag niet erg is

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:34

Dankjewel! Ik heb toch wel een beetje last van jetlag (het is hier nu 4.32 AM en ik ben klaar wakker). Ook is mijn maag in de war, ik heb totaal geen trek tijdens etenstijd hier. Maar dat zal wel wegtrekken over een paar dagen.
Alles is hier zo imposant! We zijn gisteren even met de auto door downtown gereden en wow, het is echt enorm.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:54

Een paar weken terug heb ik hier eens een berichtje geplaatst met als intentie om actief mee te praten, maar daar bleek ik in Canada geen tijd voor te hebben helaas. :o Ik ben nu weer thuis in NL en heb net even wat door het topic geklikt en het is leuk om jullie verhalen te lezen!

Sterkte met de jetlag purrrfection! Het hoort er jammer genoeg bij maar leuk is het niet. :(:)

LoesvL

Berichten: 563
Geregistreerd: 07-08-10
Woonplaats: Helden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 15:35

Inderdaad, ik had zelfde ervaring, ook dat mijn maag van streek was gedurende de eerste week, maar denk dat het bij mij ook te maken had met overgang van het water drinken.
Nu drink ik alleen 'kraanwater' in restaurants en vraag er een citroentje bij, deze uitknijpen smaakt beter.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:14

Ik vond het water in Toronto echt vies smaken, hebben jullie dat ook? Ook de cola in restaurants (uit zo'n automaat/aangelengd met water) vond ik zo'n raar smaakje hebben. Ik ben toen overgestapt naar flessenwater en blikjes. ;)
Hoe is het weer in Toronto? Wat zijn je plannen?

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:09

In Toronto ben ik niet geweest, maar het kraanwater in Vancouver/Calgary/Banff/Jasper vond ik echt niet te pruimen. Alsof iemand er een fles chloor in had gegooid. Ik ben dus ook maar overgestapt op flesjes en op onze werkadressen was gelukkig wel fatsoenlijk kraanwater. :=

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 04:51

Zit overal chloor in het water in vancouver was het echt vies in banff ging wel.

Nu in Canada was laatst iemand hier die vroeg zich af of een jas nodig was hier...ik vind het hier best fris en vooral regenachtig momenteel in Jasper np.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:07

"City water" heeft idd sterke chloor smaak. Wij hebben gelukkig onze eigen well water dat drinkbaar is en goed smaakt.

Gracefull

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 02:26

Ik ben in Toronto aangekomen, ik vind het kraanwater ook niet zo lekker. Morgen maar een flesje halen

LoesvL

Berichten: 563
Geregistreerd: 07-08-10
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 03:13

Gracefull schreef:
Ik ben in Toronto aangekomen, ik vind het kraanwater ook niet zo lekker. Morgen maar een flesje halen


Ben je hier voor langere tijd?
Anders goedkoper om een tray flesjes te kopen :P

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 03:21

Ik drink vrijwel altijd gewoon kraanwater. Alleen als er echt te veel chloor in zit niet, maar k ben niet zo moeilijk :')

Nu in de bus terug naar Meadow Lake van 2 weken reizen door de Rockies en BC. Calgary- banff- jasper- clearwater (rafting en bearsafari, echt aan te raden!!)- prince rupert- met de ferry naar Vancouver Island- Tofino (walvissafari, helaas geen walvissen gezien. Volgende dag herkansing maar ging nier door ivm te slecht weer... balen, maar wel tegoedbon) - Victoria- Vancouver
Erg leuke reis gehad en t was leuk om mn ouders en beste vriendin weer te zien!! Mn ouders hadden nml een camper gehuurd en die reizen nog ff een weekje langer door :) mn vriendin zit nu in t vliegtuig terug naar Nederland

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:11

Klinkt leuk Eileen.. ! Jammer dat je geen walvissen gezien hebt.