Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:08

Ik ben net terug van 3 fantastische weken Canada en zie nu dit topic pas. Gister terug gekomen ETA was overigens nog niet nodig, dit besluit was uitgesteld naar wat later dit jaar. Nu maar even dit topic een beetje doornemen

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:40

haasje20 schreef:
Ik ben net terug van 3 fantastische weken Canada en zie nu dit topic pas. Gister terug gekomen ETA was overigens nog niet nodig, dit besluit was uitgesteld naar wat later dit jaar. Nu maar even dit topic een beetje doornemen



ohhh gaaf wat was het mooiste wat je gezien hebt??? of mee gemaakt heb , Ben Nieuwschieriggggg

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:34

Is er iemand nog in het bezit van een discovery pass Canada natuurpark F
Ter overname voor de maand aug dit jaar? ?

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:45

kwebbelengel schreef:
haasje20 schreef:
Ik ben net terug van 3 fantastische weken Canada en zie nu dit topic pas. Gister terug gekomen ETA was overigens nog niet nodig, dit besluit was uitgesteld naar wat later dit jaar. Nu maar even dit topic een beetje doornemen



ohhh gaaf wat was het mooiste wat je gezien hebt??? of mee gemaakt heb , Ben Nieuwschieriggggg


Het was echt een droomvakantie! We zijn van Calgary naar Vancouver gereden en zijn ook nog een weekje op Vancouver Island geweest. Prachtige natuur, aardige mensen, echt heerlijk! Nu alleen een ontzettende jet lag

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:20

Hey mensen! Ik ben inmiddels druk bezig met het opschrijven van spullen die ik mee ga nemen naar Canada en twijfel nog een beetje over mijn jas.
Ik heb namelijk een erg fijne Ariat jas gekocht maar dit is echt een winterjas. Nu is het nu natuurlijk overdag wel lekker weer maar het koelt toch wel snel af volgens mij ' s avonds enz.

Wat zouden jullie doen? Meenemen of plaats besparen in mijn koffer en hier laten?
Note; ik ga voor 3 maanden.

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:00

Ik zou m wrs thuis laten.
Ik heb in Canada sowieso eigenlijk zelden een (winter)jas aan gehad, tenzij echt midden in de winter. Dus hooguit van November/December tot Februari/Maart ofzo, had anders altijd een dikke trui of vest aan...

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:00

Top, dat scheelt een hoop ruimte in mijn koffer haha!
Ga deze week ook maar eens proef inpakken om te zien of ik al die zooi wel in mijn koffer krijg :')

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:11

Ligt eraan waar je heen gaat en welke tijd van het jaar. Ik draag meestal de winterjas van oktober/november tot april/mei. Zelfs in Juni komt ie nog wel eens tevoorschijn. Als je in de zomer gaat zou ik em niet meenemen, je kunt altijd een jas hier kopen als je er een nodig hebt. Als wij mensen hier hebben, dan lenen ze desnoods een jas van ons.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:16

Dan moet het meevallen denk ik :j
Ik ga naar Meadow Lake, Saskatchewan en vertrek over 2 weken en kom 2 oktober -dus net voor de winter- weer terug :)

JudithO

Berichten: 7077
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:46

De laatste keer dat ik mijn winterjas hier heb gedragen is een week of 3, of 4 geleden. Toen sneeuwde het :')
Maar verder heb je hier aan een zomerjas wel genoeg. Wel winddicht, want de wind kan zeker 's ochtends akelig koud zijn.

Weet iemand trouwens of je bij terugkomst in Nederland moet aangeven wat je hier hebt uitgegeven? Omdat Canadezen dat wel moeten als ze in het buitenland zijn geweest.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:51

Je bent hier nog steeds tot oktober toch? Meadow lake heeft extreem weer. Je weet t nooit.. afgelopen jaar hadden we een heel warm jaar, maat dat betekent nier dat het niet koud kan worden. We hadden toch mog 2 dagen van -40 (met gevoelstemp. Van -49). In de winter natuurlijk ;) Ook nu hebben wr nog dagen dat t nog best fris kan zijn. Sommige dagen is t rond de 30 graden nu, en de volgende dag is t rond de 10. T ligt er dus aan hoe goed je tegen kou kan.. We hebbem hier ook genoeg winterjassen etc, dus je hebt t niet écht nodig. Maar ik zou t denk ik wel doen. De jassen zijn ook niet zo.. uhmm.. fancy :')

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:50

Iemand interesse om 3 à 4 weken te werken als groom op Spruce meadows in Calgary?
Je vliegt er free ticket heen (en ook terug -> datum zelf bepalen) en verdient $500 per week.
Is met spoed :')

EDIT: het gaat om een internationale wedstrijdgroom.

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:52

Wanneer is het?
Ik kan zelf helaas niet ivm werk, vakantie en school enzo maar misschien dat ik nog wel iemand weet :)

Edit; tenminste, je hebt zeker een whp nodig?

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:58

Blacky94 schreef:
Wanneer is het?
Ik kan zelf helaas niet ivm werk, vakantie en school enzo maar misschien dat ik nog wel iemand weet :)

Edit; tenminste, je hebt zeker een whp nodig?


Heb het even gecheckt.
Nee niks nodig, alleen dat je een fatsoenlijke groom bent :')

En op de vraag wanneer:
Zo snel mogelijk :+

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:16

Eileen_ schreef:
Je bent hier nog steeds tot oktober toch? Meadow lake heeft extreem weer. Je weet t nooit.. afgelopen jaar hadden we een heel warm jaar, maat dat betekent nier dat het niet koud kan worden. We hadden toch mog 2 dagen van -40 (met gevoelstemp. Van -49). In de winter natuurlijk ;) Ook nu hebben wr nog dagen dat t nog best fris kan zijn. Sommige dagen is t rond de 30 graden nu, en de volgende dag is t rond de 10. T ligt er dus aan hoe goed je tegen kou kan.. We hebbem hier ook genoeg winterjassen etc, dus je hebt t niet écht nodig. Maar ik zou t denk ik wel doen. De jassen zijn ook niet zo.. uhmm.. fancy :')

Ja nog steeds tot oktober, ben de 2e terug in nederland :j
Ik kijk gewoon eens wat er in mijn koffer past haha. Als ik ruimte over heb prop ik m er gewoon bij :')

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:27

Hoihoi! Ik kom er even bij als dat niet erg is. Ik heb het topic nu bijna helemaal gelezen, hele leuke verhalen komen er voorbij! Ik heb nu nog sinds kort een canadese vriend en vlieg over een maand naar hem toe naar Toronto. We gaan naar Niagara Falls en een lang weekend Algonquin Park en natuurlijk zijn vrienden en familie allemaal leren kennen. :)

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:04

Wat leuk! Waarschijnlijk zijn we rond dezelfde tijd daar. Wij vliegen ook over een maand! :D

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:18

Wat leuk Angela! Wat hebben jullie allemaal op de planning staan?

Edit: hij heeft me verteld dat ze een kwartiertje van een groot paardenracetrack vandaan wonen, daar wil ik ook wel gaan kijken, al ben ik niet heel erg van de paardenraces. (In ieder geval van wat ik hier in Hongarije heb gezien)

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:53

Echt? Mijn hotel ligt dus ook daar vlakbij :D We gaan naar Niagara Falls uiteraard, Algonquin staat op de planning. Ik hoop een trailrun te doen en we gaan naar 2 wedstrijden van de Blue Jays.

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:07

Aaah wat leuk!! Misschien komen we elkaar tegen :D

JudithO

Berichten: 7077
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:28

Paardenraces hebben ze hier heel veel ;)

Rian_t
Berichten: 59
Geregistreerd: 10-11-09

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:58

Hey! Ik heb me net ook geabboneerd op dit topic!
September vertrek ik voor 4 maanden stage naar Edmonton.
Ik moet nog wachten op mijn tijdelijke werkvisum. Als die is goedgekeurd ga ik m'n vlucht boeken en kan ik alle andere dingen gaan regelen.

Op dit moment ben ik al druk op zoek naar een kamer in de buurt van de campus van de Universiteit van Alberta. Iemand de gouden tip? :)

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:38

Dichtbij White Ave, oftewel 82 Avenue, dat is een leuk gedeelte. Sowieso de river valley is mooi.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:39

www.kijiji.ca
Er is ook een facebook pagina van nederlanders in Edmonton waar iemand je misschien kan helpen: "nederlandstaligen in Edmonton".

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:50

Zo, ik ben net weer terug van 3 weken kamperen op Provincial Camp Grounds in de Okanagan. De eerste week super weer gehad: 27 graden (maar lekker veel schaduw op de camping) en de laatste 2 weken wat afwisselender. We hebben ook marmotten gezien (zo schattig).