Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18168
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:27

eevita schreef:
nee soms moet de jacht wel heh, momenteel hier erg in t nieuws, er lopen iets te veel wilde zwijnen op de hoge veluwe, ze worden bij bosjes aangereden.. niet zo mooi dus.
Hoe staat t met je plannen voor een minicamping?


Ja, ik hoorde al via de grote trom van de wilde zwijnen bij jullie. Ach, plaats zat voor een caravan of tent. Allemaal plannen dus die een ietwat primitieve kampeerder niet zullen hinderen. Ik neem aan dat iemand die hier wil staan ook veel op pad wil, toch?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18168
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:33

ArabianRanch schreef:
Serengo schreef:
Een roadtrip naar Calgary met 6 paarden op 2 trailers. 2 dagen door de rockies.....
een oogverblindend land en ik zou zo weer terug gaan!


The Rocky Mountains.... zijn indd oogverblindend !!!!!! Bloos
Iedere keer dat wij in The Rockies waren was het ook schitterend weer !!! (echt heimwee)


Ik rij niet meer. Dit soort berichten laten me echter smullen, wie weet pak ik het toch weer eens op. Close encounters met wildlife lijken me niet echt je-van-het.... vooral de poema's hoeven voor mij niet echt. Kweet ut, je komt ze zelden tegen maar toch.

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:55

Clown

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:53

[/quote]The Rocky Mountains.... zijn indd oogverblindend !!!!!! Bloos
Iedere keer dat wij in The Rockies waren was het ook schitterend weer !!! (echt heimwee)[/quote]

Ik rij niet meer. Dit soort berichten laten me echter smullen, wie weet pak ik het toch weer eens op. Close encounters met wildlife lijken me niet echt je-van-het.... vooral de poema's hoeven voor mij niet echt. Kweet ut, je komt ze zelden tegen maar toch.[/quote]

Je bent al aardig ingeburgerd zo te lezen, nietwaar?
tijdens een van de ritten afgelopen juni, reden wij ook met locals, en kwamen we op een gegeven moment een beer met twee jonkies tegen. Ik en mijn medereizigers hadden zoiets van , mooi, foto´s maken enzo. Maar die canadeze dames wisten niet hoe snel ze om moesten keren, en een andere kant op te rijden Boos!

tuurlijk is het wel verstandiger, wees altijd op je hoede bij beesten met jonkies, maar ik wilde wel een mooi plaatje daarvan hebben... Cool


Onlangs nog poema aanvallen geweest trouwens in Edmonton?

Mooi plaatje trouwens..! Deze van mij zelf is ook zo grappig Bloos
Afbeelding


Edit: kan niet zo goed quoten zo te zien

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18168
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 03:47

Citaat:
Je bent al aardig ingeburgerd zo te lezen, nietwaar?
tijdens een van de ritten afgelopen juni, reden wij ook met locals, en kwamen we op een gegeven moment een beer met twee jonkies tegen. Ik en mijn medereizigers hadden zoiets van , mooi, foto´s maken enzo. Maar die canadeze dames wisten niet hoe snel ze om moesten keren, en een andere kant op te rijden Boos!

tuurlijk is het wel verstandiger, wees altijd op je hoede bij beesten met jonkies, maar ik wilde wel een mooi plaatje daarvan hebben... Cool


Onlangs nog poema aanvallen geweest trouwens in Edmonton?

Mooi plaatje trouwens..! Deze van mij zelf is ook zo grappig Bloos


Nee, geen poema aavallen meer hier in Edmonton. Ik denk dat niet alle canadese dames zouden omdraaien trouwens. Deze waren blijkbaar ook niet zo gecharmeerd van wildlife. Ik ben weleens -levensgevaarlijk- gestopt om naar een beer te kijken. Het levensgevaar lag in het achteropkomende verkeer overigens.
Over quoten: [quote ] hier jouw tekst [/quote] deze tags kun je voor en na je tekst zetten; je kunt de woorden inclusief tekens ook gewoon intypen dus. Alles wat ertussen staat wordt een quote. Ik heb extra een spatie achter het eerste woord quote gezet zodat de computer het niet als een quote herkend. Leg ik het begrijpelijk uit?

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:26

Je bedoelt dat je situaties krijgt zoals deze:
Afbeelding

Dit is een highway omgeving Jasper dorp. Deze foto is een minuut na die andere zie boven gemaakt. Wat een gekkenhuis, iedereen stopt midden op de weg, stappen uit en maken foto´s.

Ik stond hier zelf op een parkeerplaats met mijn auto, ben wel overgestoken (eerlijk heh Bloos )

Ja, thanks voor de uitleg betreft quoten, gaat nu vast lukken!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:05

Prachtige foto's weer, niks mooiers dan de Rockies Bloos

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:11

mooi heh, ik krijg ook geen genoeg van de rocky´s. Echt super.
Is die laatste toevallig langs de ice field park way? T komt me erg bekend voor, al zullen veel wegen wel op elkaar lijken..

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:16

eevita schreef:
mooi heh, ik krijg ook geen genoeg van de rocky´s. Echt super.
Is die laatste toevallig langs de ice field park way? T komt me erg bekend voor, al zullen veel wegen wel op elkaar lijken..


Jaaa, ik denk het wel Tong uitsteken Haha!

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:59

dacht ik het niet Pling Cheese!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:04

Prachtige foto's en verhalen!

Weet iemand een site (ervaringen zijn ook welkom) met stage adressen (ranches, western) ?

Alvast bedaknt.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:12

Gelukkig gaan wij deze zomer ook weer de Rockies in, al blijft het bij het Amerikaanse deel. De Icefields Parkway blijft bijzonder mooi, al hebben wij er werkelijk nog geen konijn gezien!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:14

MoniqueT schreef:
Gelukkig gaan wij deze zomer ook weer de Rockies in, al blijft het bij het Amerikaanse deel. De Icefields Parkway blijft bijzonder mooi, al hebben wij er werkelijk nog geen konijn gezien!


….. het Amerikaanse deel is ook bijzonder mooi; Rocky Mountain National Park, Grand Teton, Yellowstone, Glacier National Park (ff uit mijn blote hoofd).
Deze natuur is immens, zo mooi….. Pling

Galisteka

Berichten: 47
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:16

Ik ben de afgelopen 3 jaar elke zomer naar Canada (Alberta) geweest.
Echt super mooi! Eerste jaar op vakantie voor een maand, 2e jaar voor een maand op stage en 3e jaar voor een half jaar (!) op stage.
Maar even belangrijk: als jij er ook heen gaat voor stage moet je eerst wel een werkvergunning aanvragen hoor! Want wanneer je dit niet hebt en dat ontdekt wordt, heb je de kans om de rest van je leven niet weer toegelaten te worden in Canada. (!!)
Dit kan je (mocht je hier serieuze interesse in hebben) heel handig doen bij emigratiebureau.com. Zij helpen je door alle papieren-rompslomp heen Knipoog heell handig.
In ieder geval echt een super idee van je hoor om daar stage te gaan lopen, is echt top!!
Heel veel plezier en succes met het regelen van alles en mocht je vagen hebben: je kan altijd even PB'en Lachen (2 weten altijd meer dan 1 Pling )

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:22

Ik ben afgelopen zomer naar Canada geweest. Ik zat vlak bij Toronto, in Woodstock. De Falls móet je natuurlijk zien als je naar Canada gaat, en verder vond ik onder anderen de mennonietenmarkt leuk om te zien, en zijn wij nog naar wat musea geweest. Verder de hele dag een beetje bijgepraat met de vrienden waar we logeerden, in het zwembad gehangen en op de boerderij geholpen. Dát is pas leven Dromen

Wat misschien nog wel het leukst was was het afscheidsfeestje dat ze georganiseerd hadden Tong uitsteken

Ik vodn het er geweldig, ga volgend jaar als het meezit mijn stage ook in Canada doen Haha!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:22

Ik word weer helemaal enthousiast als ik al die foto's zie!
Ben in 2005 3 weken op vakantie geweest in canada en zou zo weer terugwillen!

Voor meer foto's van onder andere de rockies: http://teeentee.atspace.com/

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:29

ArabianRanch schreef:
Afbeelding


Het is echt wonderschoon daar !!! *zucht* Haha!


Een beetje genepte foto...... Om zo'n foto te maken moet je naar de andere kant van Maligne lake, maar de boot (duur!!!!)stopt daar niet. En kanoen is echt te ver.

Hier een paar foto's van een aantal hikes die we in de canadian mountains gemaakt hebben.
Afbeelding

Lunchen bij de Mount Edit Cavel. De gletser op de achtergrond was heel gaaf en volop in beweging kraken dat het soms deed.

Afbeelding
Een hike vanaf Lake Louise naar "The Plain of the six glaciers"

Afbeelding
De hike naar Lake Helen op de achtergrond een streepje dat is de Icefieldsparkway.

Vrolijke groetjes,

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:32

MoniqueT schreef:
Gelukkig gaan wij deze zomer ook weer de Rockies in, al blijft het bij het Amerikaanse deel. De Icefields Parkway blijft bijzonder mooi, al hebben wij er werkelijk nog geen konijn gezien!


Hee,..jij hier??? Haha!

vrolijke groetjes,
(ga nu weer naar AA Haha! )

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:36

yarrah schreef:
ArabianRanch schreef:
Een hike vanaf Lake Louise naar "The Plain of the six glaciers"


Die naam komt me wel bekend voor maar dat was zeker een lange hike? Wij hebben vanaf lake louis uiteindelijk een korte hike gemaakt naar lake agnes.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:03

miss_jumpy schreef:
[Een hike vanaf Lake Louise naar "The Plain of the six glaciers"


Die naam komt me wel bekend voor maar dat was zeker een lange hike? Wij hebben vanaf lake louis uiteindelijk een korte hike gemaakt naar lake agnes.[/quote]

Ach,.. viel wel mee Knipoog . We lopen alleen maar dayhikes. En namen daar nog ruim de tijd voor. Ik geloof dat we om 10.30 vertrokken en om 15.30 weer terug waren. En we hebben ook nog lunch stopgemaakt bij zo'n theehuisje.. Op de achtergrond zie je lake Louise + hotel. We hebben 3 weken lang gewandeld in de omgeving van Jasper, Banff en Yoho. En nog een tripje gemaakt naar Calgary voor de Stampede...... (dit was al onze 5 de keer dat we in BC waren).
Dit jaar zouden we weer, maar door een blessure aan mijn beide onderbenen (waar ik nog steeds last van heb en daarvoor al bij het ziekenhuis loop voorlopig,.. diagnose onbekend) is het feest niet doorgegaan Huilen .

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:08

Ik vond alleen de in grote getalen aanwezige Jappen niet zo geweldig. Dus we zijn na een kwartier bij Lake Louise vertrokken en doorgegaan naar Lake Moraine.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:10

Scum schreef:
Ik vond alleen de in grote getalen aanwezige Jappen niet zo geweldig. Dus we zijn na een kwartier bij Lake Louise vertrokken en doorgegaan naar Lake Moraine.


.. aan Jappen indd geen gebrek in Canada Pling

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:11

Yarrah, leuk, wij maakten vaak wat kortere hikes en hebben ook veel rondgereden met een camper. Ik ben daar 1 keer geweest en wil zeker nog eens terug, vond het zo mooi!!

Wel vervelend van je blessure Boos!

Scum, dat hebben wij ook gedaan en ik vond moraine ook echt heel erg mooi, dat meer was zo blauw!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:12

De Paint Pots, zijn jullie daar ook geweest (ocher mining)? Volgens mij was dat in Kootenay. Ik vond het daar ook prachtig. Vooral om te zien hoe sommige mensen daar met witte gympies aan gingen wandelen en dan helemaal bruin terugkwamen Haha!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:16

Scum schreef:
De Paint Pots, zijn jullie daar ook geweest (ocher mining)? Volgens mij was dat in Kootenay. Ik vond het daar ook prachtig. Vooral om te zien hoe sommige mensen daar met witte gympies aan gingen wandelen en dan helemaal bruin terugkwamen Haha!


jep paint pots gezien, was een van de weinige keren dat wij in de regen liepen!