Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:24

O, laat maar, ik zie het al, dankjewel!!

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:24

Krijg al een hele waarschuwing dat dit een oud topic is Haha! , maar kreeg 'm als tip.
Ik ga begin januari 4 maanden naar canada, studeren aan the university of Calgary. Ik ben er zelf nog nooit geweest dus ben echt heel benieuwd. Nu schijnt het daar nogal koud te zijn als ik kom, dus ik vraag me af hoe koud dat nou helemaal is? Ook om een beetje te kunnen weten wat voor kleren ik mee moet enzo, met min 20 zie ik me zelf al rondlopen ik ski-outfit maar het lijkt me niet dat iedereen daar zou rondloop Cool En weet iemand hoe het daar zit met openbaarvervoer? Ik zit zelf op de campus en volgens mij krijg ik ook een soort van ov. Bedankt!

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:53

jaloers...
Gaaf zeg voor je! Ik kan je niet heel veel vertellen over het leven daar, maar ik heb zelf met greyhound gereisd, oke een tripje dan, van de stad edmonton naar de ranch.
Hiervoor moest ik een ticket reserveren , dat kan via de telefoon of internet, of bij het station. De greyhound is vrij standaar, veel mensen maken gebruik hiervan.
Wat betreft de kou, tis wel andere kou dan hier, maar wellicht kun je balance eens pmmen, die woont daar.
Veel succes! enne ga je nog paardrijden daar?

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:34

Als het kan wil ik zeker paardrijden. Maar dat zie ik allemaal wel als ik daar ben denk ik, ik weet dus ook nog niet echt hoe dat zit met vervoer. Ik hoorde dat vrijwel iedereen daar een auto heeft, ook de studenten. Maar ik zou inderdaad wel gebruik kunnen maken van greyhound, als ik daar ben hebben we namelijk ook nog een week vakantie en dan moet je van de campus af.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18168
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 08:35

Hoi, je hebt het gevonden zie ik! Ik wist zo snel even niet hoe het topic heette maar ik ben blij dat je het nieuw leven hebt ingeblazen. Over de kou: hier heerst een droge kou. Toen we b.v. eens in dec. in NL waren, hadden we het bij -7 echt ijskoud terwijl het hier -30 was of zoiets. Calgary is iets warmer, de rockies houden veel kou tegen en je hebt er warme valwinden. In de zomer daarentegen houden ze ook de warmte wat tegen en is het hier in Edmonton vaak 's avonds nog goed vertoeven maar moet je in Calgary toch wel een jasje of trui aan. Vragen per p.b. mag natuurlijk ook maar ik denk dat je je al goed hebt voorbereidt, spannend hoor!
Mag ik vragen wat je gaat studeren?

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:27

ha daar is balance ook weer! Lachen Hoe is t in Canada? eerste sneeuw al gevallen?
@roseK, idd veel mensen rijden daar al vroeg een auto, met die afstanden moet je bijna ook wel! Heb jonge meiden zien rijden in een dikke dodge ( zie je hier niet zo snel.. )

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:54

Bedankt voor de info Lachen
Ik ga daar eerst vooral engels volgen, je word ingedeeld op je niveau en ik streef ernaar om echt vloeiend te leren spreken Bloos . Verder kan ik daar dan nog wel extra courses volgen maar dat is zo duur (1100 extra Bloos! ), een jongen die daar vorig jaar is geweest vond ook alleen de engelse les prima, en die had ook wel een hoog niveau dus voorlopig laat ik het daar bij.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:36

Engels studeren,ben je niet bang dat je met een canadees accent thuiskomt? Haha!
Owwjehhh, enzo ? Wel onwijs gaaf hoor, ik heb calgary vanuit de lucht mogen aanschouwen, we hadden dit jaar een tussenlanding daar, en het ligt schitterend, lijkt wel in een soort dal, aan de voet van de rockys.
Ik wilde eigenlijk bijna uitstappen daar, want paar dagen nadat ik daar was, was de jaarlijkse stampede, maar ja , ik moest naar huis..

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18168
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 08:18

Hello ladies...

Heel vreemd hier nu. Wel een mooie sneeuwlaag gehad maar die is allang weer verdwenen. Alles is zo bruin hier met de droogte dat ik snak naar sneeuw inmiddels. Het is nu bijna 11.00 pm (post meridian; na de middag (?) en het is -3. Volgende week wordt sneeuw voorspeld, ik ben benieuwd.

Pas maar op, RoseK. Voor je het weet ben je smoorverliefd op dit mooie land. Tenzij je de winters niet omkrijgt natuurlijk. Calgary is wat meer amerikaans, vind ik maar het ligt dan ook dichter bij de grens. Veel cowboy's, neem maar een lasso mee. Of een hengel, als je tussen de beren met hem op zalm wilt vissen. Ik ben er niet zo heel vaak geweest maar in Edmonton is een stadsbusdienst dus dat zal in Calgary ook wel zijn. Fietsen kan ook binnen de stad maar het verkeer is niet zo op fietsers ingesteld als de NLer.
Heel de dag engels spreken en het gaat rap hoor. Als je met mij in het engels wilt kleppen per p.b. als je iets wilt weten dan mag dat ook, wel zo makkelijk dat ik ook NLs ben en het nog steeds thuis spreek.
Overigens heb ik wat kleding betreft nog wel een tip denk ik: koop het hier en neem alleen wat basiskleding mee hierheen als het al erg koud is. De CAD is nog steeds lager dan de Euro (zunige NLers he?) maar bovendien is deze provincie er helemaal op ingericht om kleding voor de winter te leveren. Hoe beter inburgeren dan lekker shoppen? (grijns). Hier in Edmonton zou je dat ook nogeens kunnen doen als je naar de West Edmonton Mall wilt in de week die je vrij hebt.
Daarnaast is het handig als je dat basispakket in je handbagage mee zou kunnen nemen, het scheelt een hoop gezeul en je hoeft niet bij de bagageband op je koffers te wachten.
Blijf rustig en beleefd bij de douane, "Yes Sir" en "Yes M'am" kweekt over het algemeen nog weleens goodwill. Het land heeft nog steeds de beleefde Engelse roots.

Ach, eevita. Je moet het maar als een mooie reden zien om nog eens terug te komen voor de stampede. Ik ben er 1 dag geweest om iemand uit te helpen maar dat is ruimschoots voldoende voor mij hoor. Hier in Edmonton zijn overigens grootse plannen op het gebied van paarden evenementen. De uitbreiding van het daarvoor bestemde evenementen complex is reeds begonnen. Ik zou het toch wel heeeel erg leuk vinden als er eens een equitana gehouden kan worden.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:57

Ik ben toen tijdens de Stampede in Calgary geweest en dat is echt geweldig, had het eerder in dit topic ook al verteld, staan ook foto's. Ook van Edmonton mall.
Volgend jaar juni/juli gaan we weer naar Calgary. altijd leuk om daar familie te hebben.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:46

Dus de eerste sneeuw is alweer weg,tjeetje, dat is wel vreemd, toch iets met klimaatbeheersing? Pling
Maar goed er zal toch wel wat vallen komende tijd? Kun je tzt niet wat foto´tjes plaatsen hier, ik vindt sneeuw plaatjes altijd zo gaaf!
Ik heb van mijn trip in juni (tjeetje wat lang geleden) een fotocollage gemaakt, die hangt in twaalf fotolijstjes boven mijn pc, dus af en toe droom ik nog eens terug...

Ik ga zeker nog eens terug, volgend jaar vrees ik van niet, ben zo langzamerhand toe aan een nieuwe auto, en wil die volgend jaar ergens aanschaffen. Dan maar het jaar daar op, 2009, maar wil dan een combi maken met de Usa, moet als neerlandse cowgirl, ook eens het wilde westen bezoeken, nietwaar?

Hebben ze in Edmonton wel eens een equitana gehouden? Ik ken dat alleen van in Duitsland, ben drie jaar geleden eens geweest, maar dat wel erg engels gericht,maar dat zal daar wel anders zijn?

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:09

Ik heb eindelijk mijn vlucht geboekt Go jij! Go jij!
We zouden eerst 1 januari vliegen waardoor ik 31december al van texel zou moeten vertrekken en geen oud en nieuw zou kunnen vieren met mijn vrienden. Dat was dus wat minder.
Maar de buurvrouw van een van mijn reisgenootjes werkt bij een reisbureau en heeft kunnen regelen dat we 2 januari vliegen Hyper! dus ik kan gewoon oud en nieuw thuis vieren!
Moet trouwens wel om 7 uur sochtends vliegen maar dat maakt niet. We stappen over in London wat wel een beetje moeilijk schijnt te zijn maar we hebben wel 4 uur de tijd.
Het komt nu allemaal heel dicht bij, als het goed is kan ik ook deze week mijn kamer reserveren op de campus, maar ik heb er echt heel veel zin in!
Ben nu druk op zoek naar warme schoenen en jas Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:30

gefeliciteerd zeg! Leuk hoor! Je hebt echt iets om naar uit te kijken,*vooral veel sneeuw Knipoog
Enne goed geregeld van je tante zeg. Is oud en nieuw op texel wel leuk dan ( m'n moeder woont op ameland, en daar is t met oud en nieuw dodelijk saai Nagelbijten / Gniffelen )

Heb je al een warme jas gevonden?

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:28

Haha, nou al mijn vrienden zijn hier op texel met oud&nieuw, is zo'n beetje de enige tijd in de winter dat het hier leuk is. Texel is ook wel wat groter dan ameland, heeft ook wat meer uitgaansgelegenheden. Vind het echt super leuk als je na 12en allemaal uitgaat en iedereen blij en gelukkig nieuwjaar wensen Ja
Ik ben een ramp wat jassen en schoenen betreft Nagelbijten / Gniffelen dus heb nog steeds niks gevonden, morgen maar weer even in amsterdam kijken.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:01

ohh, ben nog niet eerder op Texel geweest eigenlijk, jahh honderd jaar geleden ofzo Bloos
Maar goed, dit jaar ga ik het weer proberen, ook met oud en nieuw daar, een keertje rustig op de bank bij moeders kan ook geen kwaad Haha!

Enne, laagjes kleding, ook heel handig daar! Dat isoleert beter, en handig als je t per ongeluk toch warm krijgt!

Je gaat drie maanden, weet je ook al een beetje wat je naast je studie daar gaat doen, bijvoorbeeld de rocky mountains bezoeken of zo? Of de mega mall in Edmonton, of een bezoek aan een ranch?

Serengo

Berichten: 279
Geregistreerd: 20-04-05
Woonplaats: Son en Breugel

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:37

oohh... jaloers!!
ik ben deze zomer geweest.. helemaal alleen naar kennissen..
een ruime maand tussen de arabieren / partbred / saddlebreds gezeten! Meerdere shows gezien onderandere ook een 5 daagse show in US, zelf met een jong dier een show mee gereden (2e en 3e geworden).
Een roadtrip naar Calgary met 6 paarden op 2 trailers. 2 dagen door de rockies.....
een oogverblindend land en ik zou zo weer terug gaan!
Misschien als alles mee zit volgede zomer voor 4 weken..

ik ben echt jaloers.. een prachtig land!

Oh, ik zat trouwens in BC, vlak bij vancouver (Langley)
Ben in Monroe geweest (US) en roadtrip naar Calgary, ook bijna langs Jasper geweest, Prachtig gewoon!

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:46

Eerlijk gezegd weet ik nog niet zo goed wat ik verder ga doen daar, ik ben er trouwens 4 maanden. Maar de mensen die al eerder via dit waren geweest, zeiden dat ze vooral dingen gingen doen met de mensen die ze daar leerden kennen, omdat die meestal ook een auto hadden enzo.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18168
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:13

eevita schreef:
Dus de eerste sneeuw is alweer weg,tjeetje, dat is wel vreemd, toch iets met klimaatbeheersing? Pling
Maar goed er zal toch wel wat vallen komende tijd? Kun je tzt niet wat foto´tjes plaatsen hier, ik vindt sneeuw plaatjes altijd zo gaaf!
Ik heb van mijn trip in juni (tjeetje wat lang geleden) een fotocollage gemaakt, die hangt in twaalf fotolijstjes boven mijn pc, dus af en toe droom ik nog eens terug...

Ik ga zeker nog eens terug, volgend jaar vrees ik van niet, ben zo langzamerhand toe aan een nieuwe auto, en wil die volgend jaar ergens aanschaffen. Dan maar het jaar daar op, 2009, maar wil dan een combi maken met de Usa, moet als neerlandse cowgirl, ook eens het wilde westen bezoeken, nietwaar?

Hebben ze in Edmonton wel eens een equitana gehouden? Ik ken dat alleen van in Duitsland, ben drie jaar geleden eens geweest, maar dat wel erg engels gericht,maar dat zal daar wel anders zijn?


Ja, combinatie met USA is natuurlijk makkelijk te doen als je hier langs de grens rondzwerft. Moet je zeker doen. Sparen is alleen maar goed, het verhoogd de voorpret met als knaller 2009 wellicht.
Zover ik weet in er in de USA wel een Equitana, als ik het goed heb zelfs op twee plaatsen. Hier heb ik er nog niet over gehoord, kan me niet voorstellen dat zo'n groot evenement niet ter sprake zou komen maar het zijn toch nog in meerderheid de cowboys (en girls) die hier de scepter zwaaien. Dat gezegd hebbende.... Spruce Meadows in Calgary is natuurlijk wel een groot evenmenten complex met springen en dressuur en ook de mensport als hoofdzaak in de kijker.
Maar met de uitbreiding hier in Edmonton wordt het wellicht toch wel eens mogelijk om hier de Equitana te houden, zou erg leuk zijn.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18168
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:22

Nou, hebben wij weer hoor. D'r stopte een jager hier op de plaats of hij het land op mocht om herten te schieten. Met pijl en boog, geweer mag niet. D'r is hier een grote groep van 25 herten die in 'ons' -of is het van hen?- bos woont. Ik moest wel lachen toen manlief het verhaal vertelde, hij had liever ruzie met de jager dan met mij. De man had worteltjes voor de herten gegooid die ze dan vrolijk komen opeten maar als hij dan richt, rennen ze het bos in, wetende dat hij dan niet zal volgen. Overigens wel weer eens onder de indruk van zoveel beleefdheid, hij had ook gewoon onze 'no hunting' bordjes kunnen negeren natuurlijk, ik kan hem midden in het bos toch niet zien. Ik blijf de beleefde omgangsnormen hier heerlijk vinden.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:12

RoseK schreef:
Eerlijk gezegd weet ik nog niet zo goed wat ik verder ga doen daar, ik ben er trouwens 4 maanden. Maar de mensen die al eerder via dit waren geweest, zeiden dat ze vooral dingen gingen doen met de mensen die ze daar leerden kennen, omdat die meestal ook een auto hadden enzo.



Oh, ik denk dat je je daar wel gaat vermaken hoor! pfff, vier maanden, kun je een hoop zien!

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:17

balance schreef:
Nou, hebben wij weer hoor. D'r stopte een jager hier op de plaats of hij het land op mocht om herten te schieten. Met pijl en boog, geweer mag niet. D'r is hier een grote groep van 25 herten die in 'ons' -of is het van hen?- bos woont. Ik moest wel lachen toen manlief het verhaal vertelde, hij had liever ruzie met de jager dan met mij. De man had worteltjes voor de herten gegooid die ze dan vrolijk komen opeten maar als hij dan richt, rennen ze het bos in, wetende dat hij dan niet zal volgen. Overigens wel weer eens onder de indruk van zoveel beleefdheid, hij had ook gewoon onze 'no hunting' bordjes kunnen negeren natuurlijk, ik kan hem midden in het bos toch niet zien. Ik blijf de beleefde omgangsnormen hier heerlijk vinden.


Ehmm, ik neem aan dat jullie ontkennend hebben geantwoord ?? Huilen van het lachen Zo´n vraag zou ik hier in nederland niet eens serieus vinden, als ik m al zou krijgen, tjeetjee..

Dat Spruce Meadows is toch waar ons aller Anky ook heen geweest is, of vergis ik me nou?
Laten we de Equitana in Edmonton dan medio 2009 plannen, dan kom ik, na drie weken America, wel een weekje naar Canada. Kom ik een bakkie bij je doen Koffie (of thee)!

heleen06

Berichten: 568
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:20

ik ben afgelopen zomer twee weken naar Alberta Jasper en Banff geweest, was erg gaaf!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18168
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:49

eevita schreef:
Ehmm, ik neem aan dat jullie ontkennend hebben geantwoord ?? Huilen van het lachen Zo´n vraag zou ik hier in nederland niet eens serieus vinden, als ik m al zou krijgen, tjeetjee..
Dat Spruce Meadows is toch waar ons aller Anky ook heen geweest is, of vergis ik me nou?
Laten we de Equitana in Edmonton dan medio 2009 plannen, dan kom ik, na drie weken America, wel een weekje naar Canada. Kom ik een bakkie bij je doen Koffie (of thee)!


......die vraag heb ik in NL ook weleens gehad hoor. Ondanks dat het niet mocht van mij werd er vrolijk vanuit het bos op konijnen in de wei geknalt, gewoon tussen de paarden. Ik ben overigens niet geheel tegen de jacht. Mits het dan gedaan wordt door mensen die de eindjes wat moeilijker aan elkaar kunnen knopen en zo'n dier dan ook echt helemaal opeten. Maar liever niet op mijn land. D'r hangt ook een bordje dat rv's niet zijn toegestaan, wel wandelaars.

Ja, Anky is er weleens. Edward Gal is hier in de buurt geweest voor een clinic geloof ik, vond het wel een grappig idee maar om nou te gaan kijken, eh, te weinig wedstrijdgevoel denk ik. Ik vind het prima, we plannen hem in 2009 Knipoog . Voor een bakkie ben ik wel in.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:15

nee soms moet de jacht wel heh, momenteel hier erg in t nieuws, er lopen iets te veel wilde zwijnen op de hoge veluwe, ze worden bij bosjes aangereden.. niet zo mooi dus.
Hoe staat t met je plannen voor een minicamping?

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:40

Serengo schreef:
Een roadtrip naar Calgary met 6 paarden op 2 trailers. 2 dagen door de rockies.....
een oogverblindend land en ik zou zo weer terug gaan!


The Rocky Mountains.... zijn indd oogverblindend !!!!!! Bloos

Afbeelding

Iedere keer dat wij in The Rockies waren was het ook schitterend weer !!! (echt heimwee)