Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:47

Ik vond de Icefields met de bus zeker wel de moeite waard! Trouwens vorig jaar in 2 weken BC geen beer gezien en ook niet in Yellowstone ....

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:16

eevita schreef:
@miss-jumpy, mooi verslag heb je zeg! heb een aantal stukken er uit gelezen, leuk om te doen , je heb een aardig tijdje daar geweest zeg! ( ik vindt twee en halve dag in jasper al moeilijk inplannen zeg)
jij bent de berg in jasper met het trambaantje niet opgeweest, en zoals ik las, de icefields niet met de snowcar opgweest, niet de moeite, denk je? (ik twijfel nog)


Dank je!

Wij zijn de icefields gewoon een stukje van beneden opgelopen, was ook al heel mooi. Zo'n tour met zo'n bus is behoorlijk prijzig en ik vind het ook leuker om zelf een stukje te lopen en lekker buiten te zijn.
Maar andere mensen vinden het wel heel leuk, ik geef daar gewoon niet zo veel om.

Voor dat trambaantje geldt hetzelfde, wij gaan liever zelf ergens een stuk wandelen dan met zijn allen met zo'n baantje omhoog.

Ik vind trouwens dat ik nog veel te kort ben geweest, zou me in de rockies met gemak veel langer kunnen vermaken. Helaas hadden wij bijvoorbeeld geen tijd om alle parken te bezoeken.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:52

Wat de beren betreft. Mijn voorkeur heeft het als ze op veilige afstand blijven maar wel zo dat mijn fototoestel er een fatsoenlijke pose van kunnen maken. Dan mogen ze nog wat leuke poses aannemen (voor de foto's) en dan mogen ze weer in de bosjes verdwijnen Bloos

Nee serieus. Ik wil ze natuurlijk net zoals iedereen heel graag in het wild zien, maar niet zo dat het gevaarlijk wordt.

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:45

miss_jumpy schreef:
ah, ik word weer helemaal jaloers als ik dit lees. Ben 2 jaar geleden in Canada (BC) en Alaska geweest het was prachtig! Kan er gewoon weer heimwee naar hebben. Heerlijk 3 weken rondgetoerd met camper, veel mooie natuur en beren gespot!

Voor uitgebreid reisverslag en veel foto's zie http://teeentee.atspace.com/


Wat een leuk verslag!

Wij gaan in september, en we maken zo goed als hetzelfde rondje als jullie, nu kan ik niet meer wachten na jullie verhalen te hebben gelezen! Hyper!

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:46

Oh, nog een vraagje, is het ook verstandig om een video camera mee te nemen naast digitale fototoestel?

Wat is jullie ervaring en welke camera hebben jullie?

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:56

dan ga je echt een leuk rondje maken egni!!
(kan ik mee in je koffer??)

Wij hadden alleen een digitale camera mee maar wel 1 waarmee we ook korte filmpjes kunnen maken. Ik heb de videocamera niet gemist moet ik zeggen, maar er is natuurlijk wel genoeg moois te filmen.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:27

Scum schreef:
Nee serieus. Ik wil ze natuurlijk net zoals iedereen heel graag in het wild zien, maar niet zo dat het gevaarlijk wordt.


hihi "dangerous" is my middle name Tong uitsteken Pling

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:36

miss_jumpy schreef:
dan ga je echt een leuk rondje maken egni!!
(kan ik mee in je koffer??)

Wij hadden alleen een digitale camera mee maar wel 1 waarmee we ook korte filmpjes kunnen maken. Ik heb de videocamera niet gemist moet ik zeggen, maar er is natuurlijk wel genoeg moois te filmen.



Mag van mij, weet alleen niet of ik dat kan dragen Bloos

Maar ik moet dan wel uit voorzorg een grote kaart in de camera stoppen begrijp ik wel

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:22

MoniqueT schreef:
Ik vond de Icefields met de bus zeker wel de moeite waard! Trouwens vorig jaar in 2 weken BC geen beer gezien en ook niet in Yellowstone ....


nou, ik ga maar ter plekke ( pff over een weekje zit ik er al) beslissen of ik met de bus ga of niet, hoor zoveel wel en zoveel niet leuk...
Ik neem alleen digitale camera ( en een oude normale) mee, geen video, die kijk ik toch nooit terug, ben ik de enige daarin?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:11

Wij hebben ook de video camera meegenomen ( foto's van de bulturg zijn foto's van de video Haha! ) en hadden in totaal 5 uur band ( op 4 weken vakantie) hebben dat terug gebracht naar een half uur canada en half uur Alaska, en gebrand op DVD ( een mix van de video en foto's) dit is precies lang genoeg als je hem ook aan vrienden en/of familie wilt laten zien. Zo nu en dan stop ik hem nog in de computer en kijk het nog een keer na, de foto's heb ik in 3 albums geplakt, maar daar kijk ik misschien 1x in de 2 jaar eens na.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:21

Egni schreef:
miss_jumpy schreef:
dan ga je echt een leuk rondje maken egni!!
(kan ik mee in je koffer??)

Wij hadden alleen een digitale camera mee maar wel 1 waarmee we ook korte filmpjes kunnen maken. Ik heb de videocamera niet gemist moet ik zeggen, maar er is natuurlijk wel genoeg moois te filmen.



Mag van mij, weet alleen niet of ik dat kan dragen Bloos

Maar ik moet dan wel uit voorzorg een grote kaart in de camera stoppen begrijp ik wel


Wij zitten bij kennissen, dus ik kan ze daar eventueel nog op de pc zetten, en dan naar mezelf mailen.. Lachen Da's wel handig..

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:37

Ik had een kaart van 2 GB bij me. Uiteindelijk niet echt nodig gehad gezien ik bij mijn tante in huis zat en ze daar gewoon op internet kon zetten. Toch al met al 500 à 600 foto's gemaakt.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18151
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 08:43

Enne.... ze zijn hier ook te koop en wellicht goedkoper dan in NL.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:18

alles is goedkoper daar, begin ik te geloven!° Lachen mijn creditcard gaat mee hoor!
had vanavond nog een fijn buitenritje over t strand (om t af te leren Haha! ), en er reden een paar meiden van buitenaf mee.
Tuurlijk had ik het over mijn aankomende reis , en toen bleek een van die meiden precies op de zelfde ranch te zijn geweest (en later dit jaar nog een keer te gaan) als ik straks zit, wel toevallig, en grappig, kreeg er nog meer zin in dan ik al had..
Maar ja moet eerst nog even de mountains in, daar was ze ook geweest, dus nog even de highlights besproken..
Moet alles nog inpakken, stel het veel ste lang uit, en moet nu morgenochtend alles doen, want smiddag s nog verjaardag...

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:33

@eevita : het komt nu wel heel dichtbij, he! Veel plezier. Ik ben zeer benieuwd naar je verhalen en avonturen!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18151
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:29

Eevita is goed aangekomen. Ik zag een reportage op t.v. van een cougar die uit de bosjes bovenop een kleine hond sprong, hond had behoorlijke verwondingen ervan overgehouden. Het is uiterst zeldzaam dat de predatoren hier een uitval/aanval doen van deze aard maar het maakt toch dat ik weer wat meer op m'n hoede ben....
Het domme is dat mensen hier vaak -of all, zou je zeggen- toch wildlife voeren en dat leid inmiddels tot wat meer regelmatige aanvallen van de coyotes op huisdieren.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:20

balance schreef:
Eevita is goed aangekomen. Ik zag een reportage op t.v. van een cougar die uit de bosjes bovenop een kleine hond sprong, hond had behoorlijke verwondingen ervan overgehouden. Het is uiterst zeldzaam dat de predatoren hier een uitval/aanval doen van deze aard maar het maakt toch dat ik weer wat meer op m'n hoede ben....
Het domme is dat mensen hier vaak -of all, zou je zeggen- toch wildlife voeren en dat leid inmiddels tot wat meer regelmatige aanvallen van de coyotes op huisdieren.


Ik zag een paar weken geleden nog een coyote in Utah.
Ook veel dooie coyotes langs de weg Huilen Dat je een cougar tegenkomt is zeldzaam. En indd 'wildlife voeren' is uit den boze !!!

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:31

Coyotes zijn toch wel vrij algemeen volgens mij. Ik zag er in Californië, gewoon midden tussen de melkveebedrijven nog een paar lopen, een paar weken geleden. Vrienden van ons hebben daar een ranch en vertellen dat er heel erg veel zitten.

En cougar lijkt me trouwens wel heel eng om zomaar tegen te komen, maar nee, die kans lijkt me niet zo erg groot. Afgelopen week is er trouwens in Grand Teton NP weer iemand door een beer aangevallen. Altijd voorzichtig blijven dus, het blijven wilde dieren en wij moeten ze gewoon met rust laten!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:44

MoniqueT schreef:
Afgelopen week is er trouwens in Grand Teton NP weer iemand door een beer aangevallen. Altijd voorzichtig blijven dus, het blijven wilde dieren en wij moeten ze gewoon met rust laten!


Oeps, Grand Teton NP zijn wij in 1997 geweest, op de rit naar Yellowstone.
Wow, zo prachtige natuur.
Met beren is het altijd opletten en uitkijken. In Waterton Lake NP mochten we om het meer niet lopen (door de bossen) daar er mensen aangevallen waren door grizzly's ! Het is en blijft wildlife en wij zijn op hun territorium Knipoog

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:59

Nog 7 dagen en dan ben ik in Canada. Begin het nu toch wel erg eng te vinden Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:34

ben alweer terug... Tjeetje wat gaat dat snel zeg, 15 dagen zijn zo om! Heb eindelijk beren gezien, gelukkig alleen zwarte.. Heel veel ander wildlife ook, moose (helaas niet op de foto kunnen zetten) dear, coyote, (helaas ook dode) berggeiten enzovoort!
Zal vanavond eens kijken of ik wat foto´s kan plaatsen. Als je kijkt onder mijn berichten, zie je foto´s van een paardenveiling, die we bezocht hebben, echt superleuk!

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:12

@Eevita: leuke foto's van de paardenveiling. Is inderdaad wel eens apart om mee te maken.

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:35

Oke, hier dan een kleine selectie van de 150 foto´s die ik gemaakt heb;
Foto vanaf Mountain Whistler, met de tram omhoog, en dan een schitterend uitzicht:
Afbeelding

De Athabasca falls:
Afbeelding

Een White tail dear, een van de vele die je rondzag lopen in t park:
Afbeelding

Een squirrel, zo schattig, bleef hele tijd rond mij lopen ( en ik gaf m geen eten Vork )
Afbeelding

De Columbia icefiels, echt onwijs gaaf om daar te zijn, t sneeuwde zelfs op de gletsjer:

Afbeelding

Afbeelding

Een fotootje vanuit t dorpje Jasper, dat ligt zo mooi tussen de bergen:

Afbeelding

Een aantal bighornsheeps op de weg:

Afbeelding

Wat dus regelmatig voor zo´n kleine verkeerschaos leidde:

Afbeelding

Oei, terug in de bewoonde wereld, en wel in het grootste winkelcentrum ter wereld in Edmonton, met onder andere een piratenschip:

Afbeelding

en een ijsbaan:
Afbeelding

En, zie je dat kleine zwarte vlekje daar? Dat is mijn allereerste black bear die ik zag in Canada.

Afbeelding

er volgden er nog 4 , waarvan een met een kleintje die in de boom zat( zo schattig), echter geen digitale foto´s van omdat ik zo stom ben geweest mijn (geleende) digi camera van een rots te laten vallen, en over moest naar mijn oude camera, van mijn verblijf op de ranch geen digitale foto´s dus, mocht er een hele leuke nog tussen zitten, zal ik ze nog wel scannen Lachen
Nou, als je nog foto´s van de paardenveiling wilt zien, die staan onder westernfoto´s..
Al met al een hele belevenis, het was super, en voor degene die nog gaan, heel veel plezier daar!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:08

Ik ben in 2005 in Canada geweest + NewYork..erg gaaf, erg warm!
We verbleven bij familie van mn vader..

Anoniem

Re: Canada 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:56

@roosje84, oh, leuk, waar ben je geweest in canada?