Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:02

HippoLogic schreef:
Purrrfection schreef:
Ik ben ondertussen weer thuis. Jetlag is een b.tch. (Zie tijd van dit bericht :+)

De tijd van je bericht is 20.29 :') (op mijn pc) dat is toch niet erg om wakker te zijn... ;)


Het was hier 05.29 :')

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:42

Veilig aangekomen, avontuur kan beginnen! <3

faxa

Berichten: 2173
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:50

Ik en mijn familie gaan over 3 weken van Vancouver naar Calgery rond trekken. Heb er al super veel zin in. Het liefste wil ik in Vancouver al een paar boots kopen, iemand tips voor winkels met mooie betaalbare laarzen?

Lottexxx

Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:47

faxa schreef:
Ik en mijn familie gaan over 3 weken van Vancouver naar Calgery rond trekken. Heb er al super veel zin in. Het liefste wil ik in Vancouver al een paar boots kopen, iemand tips voor winkels met mooie betaalbare laarzen?

Toen ik in Vancouver was heb ik geen enkele westernstore gezien, vond dat zo tegenvallen. Maar ik was ook de enige die daar op boots liep :'). In calgary weet ik dat er sowieso meerdere zijn. Goedkope boots ben ik nog niet tegengekomen ik zou toch zeker rekening houden met $200.

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:03

In gastown zit een westernstore in vancouver, bij de stoomkoker. Kan later thuis wel even foto's opzoeken!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:06

Wij zijn boven Calgary naar een hele grote winkel geweest http://www.irvinesaddles.ca/ Maar als je daar heen wilt kan dat pas aan het einde van je reis :)

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:17

faxa schreef:
Ik en mijn familie gaan over 3 weken van Vancouver naar Calgery rond trekken. Heb er al super veel zin in. Het liefste wil ik in Vancouver al een paar boots kopen, iemand tips voor winkels met mooie betaalbare laarzen?

Wanneer vlieg jij? Wij zaterdag 6 aug naar Vancouver

faxa

Berichten: 2173
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:04

Miesemuisje schreef:
In gastown zit een westernstore in vancouver, bij de stoomkoker. Kan later thuis wel even foto's opzoeken!


Het plan is om ook naar gastowm te gaan dus als je meer info hebt ; graag!

@kwebbelengel ; de 15e vliegen we :)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 02:03


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 02:04

In Vancouver weet ik alleen Greenhawk, dat is een Engelse tackshop (mini Divoza zeg maar)

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:55

faxa schreef:
Miesemuisje schreef:
In gastown zit een westernstore in vancouver, bij de stoomkoker. Kan later thuis wel even foto's opzoeken!


Het plan is om ook naar gastowm te gaan dus als je meer info hebt ; graag!

@kwebbelengel ; de 15e vliegen we :)


Daar ben ik ook geweest, super veel hoeden hebben ze! Best een leuk winkeltje :j

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:52

Er zijn ook enkele Lammles winkels! :) Moet je maar eens opzoeken, heb ik vorig jaar en 2 jaar geleden veel westernspullen gekocht :D

faxa

Berichten: 2173
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:59

Dankje voor alle reacties! Ik heb nu al een winkel in gastown gevonden: http://okbootcorral.com/
De reden dat ik Vancouver al laarzen wil kopen is omdat we daarna naar een ranch gaan en gaan paardrijden. Wil alleen liever niet mijn laarzen van thuis in mijn koffer mee nemen want die stinken zo :') Goed excuus om dus direct te shoppen en ze in te rijden!

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:30

faxa schreef:
Dankje voor alle reacties! Ik heb nu al een winkel in gastown gevonden: http://okbootcorral.com/
De reden dat ik Vancouver al laarzen wil kopen is omdat we daarna naar een ranch gaan en gaan paardrijden. Wil alleen liever niet mijn laarzen van thuis in mijn koffer mee nemen want die stinken zo :') Goed excuus om dus direct te shoppen en ze in te rijden!


dat is die wat ik bedoelde! erg leuke winkel! (al heb ik geen verstand van westernspullen, zag er wel mooi en goed uit!)

foto's van binnen:


Afbeelding

Afbeelding

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:45

Leuk! Ga ik ook eens kijken de volgende keer dat ik in Gastown ben :)

xEliine schreef:
Er zijn ook enkele Lammles winkels! :) Moet je maar eens opzoeken, heb ik vorig jaar en 2 jaar geleden veel westernspullen gekocht :D

Ik zie geen Lammles in Vancouver op hun site. Wel Kamloops en West-Kelowna in BC. Jammer, ziet er ook leuk uit.

Stampede zit in Surrey, BC en dat is 40 minuutjes van Vancouver

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:51

Wij zijn net een paar weken terug vanuit Canada. Wat een fantastisch land.
Rondje camper gedaan in 3 weken van Vancouver naar Calgary.

Alles gedaan/gezien wat we wilden doen/zien.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:55

Mooie route!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 06:34

Ik heb even flink de tourist uitgehangen bij Gouse Mountain en Capilano Suspension Bridge Park. Superleuk, helemaal voor kinderen (en oke, studenten zoals ik :D ).

Blijkbaar hangen er Picasso's in The Art Gallorie, dus daar misschien nog heen en zondag waarschijnlijk naar de pride parade. Morgen een stuk fietsen in ieder geval.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:08


Sannens
Berichten: 1409
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:16

Ik ben aan het orienteren om in de zomer 2017 naar Canada en misschien Amerika te gaan. Mijn grootste probleem is, dat ik wil inschatten wat het gaat kosten, aangezien ik maar een arme student ben en dus moet inschatten of ik genoeg gespaard heb.

Wat hebben jullie uitgegeven aan een rondreis van ongeveer 2-3 weken? Hebben jullie tips wat bijvoorbeeld goedkoper kan, etc?
Mijn bedoeling is niet om volledig budget te gaan, want dat is ook niet leuk. Maar ik wil graag weten waar ik aan toe ben. :)

Alvast heel erg bedankt!

Lottexxx

Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 01:18

@Sannens, leuk dat je dat wil gaan doen! Canada is prachtig en zeker de moeite en het geld waard.
Onderschat het vooral niet, je bent altijd duurder uit dan je denkt. Ik ben 1.5 maand geleden vanaf Nobleford (2.5 uur van Calgary) naar Vancouver Island rond gereisd met de auto en wij zijn denk ik 10 dagen weggeweest. Alles bij elkaar heeft het ongeveer 2000 dollar gekost = 1400 euro ongeveer. Wij sliepen iedere nacht in Hostels wat wel voordelig was rond de 30/40 CAD per nacht. Ook mochten wij de auto mee van mijn werkgever. Benzine betaalden we zelf, dat is relatief goedkoop maar je verbruikt ook een stuk meer. En vliegticket er nog bij zou ik ook zeker 800 euro voor uittrekken. Wij waren niet in het hoogseizoen dan is alles drukker en duurder en moet je echt op tijd boeken. Ook hadden wij een parkpas waardoor we ieder park op konden. Wij gingen wel gewoon vaak uiteten en het was waarschijnlijk voordeliger geweest om meer zelf te koken :+ . Daarbij zou ik niet snel 3 weken in een hostel gaan zitten, na 10 dagen waren wij het wel echt zat. :o

Sannens
Berichten: 1409
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:45

Heel erg bedankt voor je feedback! :D Hier kan ik echt wat mee!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:38

Wij zijn vorige maand met een camper rond geweest 3 weken lang van Vancouver, via vancouver island naar Calgary.
Camperhuur + brandstof is erg aan de prijs + dan nog je campgrounds, eten/drinken en alles wat je daar nog wilt doen of kopen.
Ik denk dat wij inclusief tickets voor twee personen rond de 10.000 euro kwijt waren, maar dan hebben we wel echt alles gedaan wat we wilden. Denk aan walvis spotten, vliegen met een watervliegtuig, downhill biken, paardrijden, wildlife safari, 2/3 van de vakantie uit eten. Wij willen op een vakantie echt niet bezuinigen.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:56

-kruipt onder meeleessteen vandaan-

@ odenxia: wow, 10.000 euro is best heel veel, maar niet onlogisch met zo'n reis. Hoeveel van dat budget waren jullie kwijt aan de camper en brandstof?

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:01

Camper huur € 3000,-
Brandstof durf ik uit mn hoofd niet te zeggen maar we hebben ongeveer 2500 km gereden. Dus reken maar uit.