Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:38

Esther_92 Die moet ik nog wel ergens hebben. Zal eens zoeken :-)

*Edit* Gevonden, ik stuur je even een PB :D

Esther_92

Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:57

Super dankje!! *D

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 03:30

SplashIsLief schreef:
Misschien. Ligt niet echt op de route maar moet nog even kijken naar andere mogelijkheden. Ik ben tussen 12-21 juli in die buurt. De 14de vertrek ik uit Calgary richting Banff / Jasper.

Kom je nog deze kant op? Vanavond campfire met de crew ;)
Heb het hier zo onwijs naar mijn zin! Lekker met de paarden spelen, toeristen helpen, beetje sightseeing... ik wil hier stiekem nooit meer weg!

De lokale dierenarts is al op leeftijd. Zeker dat ik hem ga contacten of er iets te regelen valt na mijn afstuderen! Ik ben echt verkocht!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:22

Geen idee. Ik ga het van dag tot dag bekijken.
Mooi dat jij het zo naar je zin hebt.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:56

Gisteren bij dr Stampede geweest. Wauw! Gaaf om een keer mee te maken!

Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:41

Hoi ik kom even binnenvallen!
Zijn er in dit topic ook mensen die via WWOOF nu een tijdje in canada zitten of zijn geweest? Zouden die mensen via pb wat van mijn vragen willen beantwoorden? :)

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:00

Hoi allemaal, ik heb een vraag:
Mijn vriend en ik willen volgend jaar graag naar West Canada. Maar nu mijn vraag: we willen rondreizen maar ook een husky-sledetocht maken. April leek handig, want goed begaanbare wegen en toch sneeuw in de bergen. Maar nu hoorde ik dat mooie meren zoals Lake Louise dan bevroren zijn. Logisch natuurlijk, maar we willen ook bijvoorbeeld een meer over kunnen kanoën.

Willen we iets onmogelijks, namelijk West Canada maximaal beleven én sneeuw? Zijn er lager gelegen mooie meren waar we alsnog kunnen varen? Is april een fijne reistijd? Ik hoor graag tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 00:36

Daancha schreef:
Hoi allemaal, ik heb een vraag:
Mijn vriend en ik willen volgend jaar graag naar West Canada. Maar nu mijn vraag: we willen rondreizen maar ook een husky-sledetocht maken. April leek handig, want goed begaanbare wegen en toch sneeuw in de bergen. Maar nu hoorde ik dat mooie meren zoals Lake Louise dan bevroren zijn. Logisch natuurlijk, maar we willen ook bijvoorbeeld een meer over kunnen kanoën.

Willen we iets onmogelijks, namelijk West Canada maximaal beleven én sneeuw? Zijn er lager gelegen mooie meren waar we alsnog kunnen varen? Is april een fijne reistijd? Ik hoor graag tips :)

Voor zover ik weet mag je überhaupt niet kanoën buiten het hoogseizoen. Het bergwater is dan zo koud dat je mega snel onderkoeld raakt, sneller dan ze bij je kunnen zijn. Als je zelf met een eigen kano naar een meer rijdt kunnen ze je niet tegenhouden, maar volgens mij gaan de verhuurbedrijven pas in het hoogseizoen open.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:02

Ok dankje, ik denk dat we het beste in de zomer kunnen gaan dan.. ik heb van meerdere mensen gehoord dat wat we willen lastig is. Dan maar geen huskytocht op deze reis.

lennylenny

Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:50

Die combi is bijna niet te doen, April in de bergen is gewoon nog volop winter en niet de ideale reistijd als je veel wilt zien. Ik zou dan eerder voor September/ Oktober kiezen. Een husky tocht is echt winter werk, zit niks anders op dan twee tripjes boeken ;)

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:26

Wij zijn dit jaar van 20 mei tot 7 juni geweest.
De meeste meren waren toen nog (deels) bevroren, maar niet minder mooi :)

Maar het was overal wel lekker rustig, 2 jaar terug zijn we in september geweest toen was het een stuk drukker.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:23

Bedankt voor jullie reacties!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:59

Daancha schreef:
Ok dankje, ik denk dat we het beste in de zomer kunnen gaan dan.. ik heb van meerdere mensen gehoord dat wat we willen lastig is. Dan maar geen huskytocht op deze reis.


De mushers trainen de honden ook in de zomer lijkt mij zo. Je kunt allicht vragen of je misschien op zo'n zomertraining mee mag.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:06

balance schreef:
Daancha schreef:
Ok dankje, ik denk dat we het beste in de zomer kunnen gaan dan.. ik heb van meerdere mensen gehoord dat wat we willen lastig is. Dan maar geen huskytocht op deze reis.


De mushers trainen de honden ook in de zomer lijkt mij zo. Je kunt allicht vragen of je misschien op zo'n zomertraining mee mag.

Ik weet niet hoe het is met de longdistance/ toeristische sledehonden, maar de echte (sprint)honden trainen niet in de zomer. Het is dan veel te warm voor ze namelijk.. al onder -10 is het eigenlijk te warm voor ze om echt te trainen. Laat staan 20+ ;) ze beginnen pas weer in laatzomer/ herfst en dan doen ze ze voor de quad. Is echt niet hetzelfde met het staan op een slee.

April is echt geeen goeie maand om te reizen. De ergste stormen kan je hebben in maart april ;) dit jaar bijvoorbeeld was het nog puur winter in april terwijl vorig jaar was het 30 graden in april :') dit is alleen dan wel saskatchewan, dat is alweer ander klimaat dan bijvoorbeeld BC. Maar toch heb je die verschillen ook in Alberta en BC.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:01

We willen wel echt in de sneeuw zo'n tocht maken.. en niet in de zomer. Bedankt voor het meedenken!
Voor de sneeuw gaan we dan naar Lapland zoals we oorspronkelijk ook bedacht hadden en Canada dan in de zomer! Misschien niet in hetzelfde jaar :$ twee prijzige trips. We hoopten in Canada de combi te kunnen maken maar dat is dus niet realistisch.. April is een beetje onvoorspelbaar begrijp ik, we hebben in mei een paar jaar geleden ook sneeuw gehad in de Grand Canyon en Yosemite, dus deze keer maar op safe en in het hoogseizoen gaan.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 02:43

Tot of tot en met september dus. September is nog heerlijk over het algemeen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 01:42

Zijn hier mensen die van Vancouver Island naar Amerika zijn gereisd? Ik heb nog een dagje over en twijfel of ik die oversteek zal maken en even Seattle in te duiken, maar heb geen idee of dat een aanrader is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 01:48

SplashIsLief schreef:
Zijn hier mensen die van Vancouver Island naar Amerika zijn gereisd? Ik heb nog een dagje over en twijfel of ik die oversteek zal maken en even Seattle in te duiken, maar heb geen idee of dat een aanrader is :D

'Even' gaat je niet lukken aangezien je een ESTA aan moet vragen en dat wel echt even van tevoren moet. Het duurt geen weken, maar houd er wel rekening mee dat het een paar dagen kan duren voordat die is aangevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 01:55

Esta duurt maximaal 72 uur maar heb je 9 vd 10 keer binnen 2 minuten binnen. :+

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 01:57

Als ik het goed lees is een ESTA alleen als je over zee aan komt en niet via de weg. (Varen naar Vancouver en daar rijdend de grens over zou dus kunnen denk ik)

I am a citizen of a VWP country and am visiting the U.S. from Canada or Mexico?
If you are a citizen of a country that participates in the Visa Waiver Program (VWP), and you enter the U.S. by land from Mexico or Canada, ESTA is not required. If you do not have ESTA, you will be required to complete the paper I-94W form and proceed through a manual entry process at the land border crossing. If you have an approved ESTA when entering the U.S. at a land border crossing, you will not be required to complete the paper I-94W form and your entry process is expedited. However, if issued, you should return your green I-94W card upon departure from the U.S. If you are arriving by air or sea, you do need to apply for ESTA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 02:02

Dan moet je bij de grens voor je visa betalen, geloof dat dat $6 CAD is ofzo. Heb dat ook een keer gedaan. Er werd mij toen wel verteld dat ze eigenlijk liever een esta zien omdat 't sneller is :+

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 05:52

Seattle is in elk geval de moeite waard.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 06:27

Oef, nog maar twee dagen en dan moet ik alweer naar huis. Heb mijn verblijf enkele dagen weten te rekken, maar helaas kreeg ik het op school niet rond om er nog een maandje aan te plakken.
Momenteel zit ik op Willow Ranch in Valemount (BC) en ik ben echt geschokt! Nooit gedacht dat ik hier zo op mijn plek zou zijn! Fantastische mensen, een geweldig land... I don't wanna go!!!!
Zeker dat ik terugkom als ik de kans heb. Met een beetje mazzel volgend jaar. En dan niet voor een paar weken, maar dan maken we er een paar maanden van.
Nog twee dagen genieten en dan terug naar huis... helaas...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:42

SplashIsLief schreef:
Zijn hier mensen die van Vancouver Island naar Amerika zijn gereisd? Ik heb nog een dagje over en twijfel of ik die oversteek zal maken en even Seattle in te duiken, maar heb geen idee of dat een aanrader is :D

Ja hoor, ik heb in Vancouver (stad, niet Island) gestudeerd en wij gingen vaak wel voor een dagje of weekend naar Seattle :j Om via het land Amerika binnen te gaan heb je geen ESTA nodig (is alleen voor als je per vliegtuig binnenkomt), maar een ander soort formulier als ik me niet vergis. Maar dat kan je makkelijk en snel ter plaatse invullen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 06:33

Bedankt allemaal :D het is gelukt (alleen de reis duurde 10 uur ipv 4) maar dat mag de pret niet drukken. Morgenochtend even de stad in en daarna terug naar Vancouver voor mijn laatste 2 dagen!