ervaringen (oude amerikaan) auto huren in Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

ervaringen (oude amerikaan) auto huren in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:22

Mijn vriend en ik willen volgend jaar op vakantie naar Amerika. Welke regio, daar zijn we nog niet uit.
We willen eigenlijk alleen een ticket kopen en een auto huren.
Maar geen gewone auto. We hebben thuis een amerikaanse auto (Polara) en het is natuurlijk geweldig om ook in zo'n auto rond te reizen in Amerika zelf.

Op internet kan ik niet echt iets vinden over het huren van een oude amerikaan.

Wie heeft tips voor ons, of heeft ervaring over het huren zo'n soort auto?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: ervaringen (oude amerikaan) auto huren in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 03:29

Ik denk niet dat er veel maatschappijen zijn waar je zo'n auto kan huren, maar je kan altijd Hertz ofzo bellen en vragen of dat kan, en zo niet of ze iemand kunnen aanraden. Mensen zijn vaak heel erg behulpzaam en wie weet krijgen ze die vraag wel vaker.

Je kan ook overwegen om er eentje te kopen. Bij rondreizen denk ik toch aan minimaal een maand, of heb ik dat verkeerd? Ik heb nog nooit van een polara gehoord, maar je ziet hier wel vaker van dat soort autotjes rondrijden, dus wie weet kan je er eentje goedkoop op de kop tikken (of zijn ze heel duur? Blond).

Het lijkt me alleen wel link als je met zo'n oude auto door de woestijn wil rijden, want dan ben je echt de pineut als je pech hebt, om nog maar niet te spreken over bochtige bergweggetjes langs een diep ravijn zonder vangrail. Sowieso heb je in veel gebieden meer aan een robuuste 4x4, zeker als je naar natuurgebieden wil gaan of je in de sneeuw moet rijden.