visa amerika

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HarryM
Berichten: 420
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Ergens

visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 18:40

hallo
ik hoop dat iemand me hier uit de brand kan helpen

ik ga in december op vakantie naar canada en vanuit daar trek ik door naar amerki alleen nu vroeg ik mij af heb je daar een visum voor nodig...?

ik probeerde het te vragen bij de ambasade maar als je zon iemand aan de telefoon wilt krijgen moet je 15 euro betalen dus ik hoop dat een van jullie me kon helpen..;.

groetjes leonihuis

Cowboy55
Berichten: 8523
Geregistreerd: 11-10-05

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:04

leonihuis schreef:
hallo
ik hoop dat iemand me hier uit de brand kan helpen

ik ga in december op vakantie naar canada en vanuit daar trek ik door naar amerki alleen nu vroeg ik mij af heb je daar een visum voor nodig...?

ik probeerde het te vragen bij de ambasade maar als je zon iemand aan de telefoon wilt krijgen moet je 15 euro betalen dus ik hoop dat een van jullie me kon helpen..;.

groetjes leonihuis


Ik roep maar eens even dat je bij de grensovergang Canada-VS ter plekke een toeristenvisum kunt krijgen. Lijkt me niet onlogisch gezien het over-en-weer verkeer.

Als je het zeker wil weten (en dat wil je wel denk ik) moet je eens gaan vragen bij de Verenigde Staten/Amerika forums, bijvoorbeeld op startpagina. Daar zitten de ervaren Amerika-gangers.

Hou er ook rekening mee dat je met je Canadese huurauto (als je die hebt) niet zomaar de VS in kan (en omgekeerd)!

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:04

Als je gewoon een Nederlands paspoort hebt, en geen strafblad, heb je naar mijn weten geen visum nodig voor Amerika.

Cowboy55
Berichten: 8523
Geregistreerd: 11-10-05

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:17

Firedancer schreef:
Als je gewoon een Nederlands paspoort hebt, en geen strafblad, heb je naar mijn weten geen visum nodig voor Amerika.


Als ik met het vliegtuig naar de VS ga moet ik aan boord toch zo'n kaart invullen?! Da's toch een toeristenvisum voor (max) 3 maanden of zo?

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:18

Cowboy55 schreef:
Firedancer schreef:
Als je gewoon een Nederlands paspoort hebt, en geen strafblad, heb je naar mijn weten geen visum nodig voor Amerika.


Als ik met het vliegtuig naar de VS ga moet ik aan boord toch zo'n kaart invullen?! Da's toch een toeristenvisum voor (max) 3 maanden of zo?


Ja, maar dat is een formaliteit he? Als je echt een werk of studie visum nodig hebt, dan moet je ruim van te voren je zaakjes regelen bij het consulaat.

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:19

Je hebt geen visum nodig voor de USA. Ik ben dit jaar nog naar Florida geweest. Je moet wel een groene en een witte kaart invullen. Een gedeelte van de groene kaart krijg je mee als je in het land bent. Als je er weer uit gaat moet je 'm weer inleveren. Dit is heel belangrijk, ze moeten weten dat je het land weer uit bent. Als je het niet doet heb je kans dat je nooit meer de US in mag.

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:20

Ligt er trouwens aan hoe lang je gaat. Voor een gemiddelde vakantie heb je geen visum nodig.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:23

Pas als je langer al 3 maanden blijft heb je werkelijk een visum nodig je hebt diverse visa.

Je moet wel alle gegevens invullen niet wat overslaan (verblijf adress) anders loop je de kans dat je niet naar binnen mag of dat ze je lang vasthouden. Denk er niet te licht over ze zijn op dit moment erg streng en controleren alles. Zorg ook dat je paspoort niet te nieuw en niet TE oud is.

Bij mijn vriend heeft de visum aanvraag voor werk zeker een 8 maanden geduurt. Hij heeft nu wel gelukkig een E2 geeft alle ruimte voor hem en ook mij Haha!.

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:27

Dat gezeur over dat ze je hele doopceel lichten en dat je dus alles moet invullen en verantwoorden.... ik ga dus NOOIT meer naar Amerika.

Het is mij niet waard dat ze al die informatie over mij hebben. Zijn ze helemaal besodemietert, wat moeten ze daar nou mee. Behalve kwaad als zij dat willen.

Nee, het is een boevenstaat geworden. De hele wereld zit vol met terroristen, dat ben ik dus ook. Tenzij ik het tegendeel bewijzen kan.

Blegh.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:31

Firedancer schreef:
Dat gezeur over dat ze je hele doopceel lichten en dat je dus alles moet invullen en verantwoorden.... ik ga dus NOOIT meer naar Amerika.

Het is mij niet waard dat ze al die informatie over mij hebben. Zijn ze helemaal besodemietert, wat moeten ze daar nou mee. Behalve kwaad als zij dat willen.

Nee, het is een boevenstaat geworden. De hele wereld zit vol met terroristen, dat ben ik dus ook. Tenzij ik het tegendeel bewijzen kan.

Blegh.

daar heb je wel een punt Firedancer. Ik denk niet zo extreem maar ik vind wel dat het erg overdreven is zoals ze daar doen.

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:35

Ik kan mij voorstellen dat je mijn standpunt extreem vindt, maar ik heb jaren in Amerika gewoond en daar heel veel van "binnenuit" mee gemaakt.

Daarnaast zat mijn vader hoog in de militaire kringen en heb ik veel meer mee gekregen (ook over de 1e golfoorlog en de aanslagen op 11 september) dan mij lief is.

Ik vind het heel jammer mijn standpunt te moeten behouden, want er wonen ook veel lieve mensen en het is gewoon een geologisch prachtig land. De macht van de regering en het Amerikaanse leger zijn echter groter dan de macht van het "lieve" volk.

Daarbij staat Amerika aan de rand van de Economische afgrond. China en India komen eraan, Amerika gaat het nog heel erg moeilijk krijgen (en wij ook trouwens!). Een kat in nood maakt rare sprongen en ik heb liever dat ze niet zo veel van mij weten als ze zich in het nauw gedreven voel.

Overigens boycot ik dus Google ook om die reden. Dat is notabene een commercieel bedrijf die ongelofelijke hoeveelheden informatie aan het verzamelen is. Te koop aan de hoogste bieder....

Anoniem

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:14

LZP --> BI.

iilse

Berichten: 1295
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: Haarlem

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:01

Toen ik naar New York ging, moesten we in het vliegtuig een papier invullen. Deze moest je inleveren op de luchthaven en daar kreeg je terplekke een toeristenvisum. Je moet dan ook een vingerafdruk geven en er wordt een foto van je gemaakt. That's it Lachen

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:03

polkaPONY schreef:
Je moet dan ook een vingerafdruk geven en er wordt een foto van je gemaakt. That's it Lachen


Vergeet je niet dat je luchtvaartmaatschappij de rest van de informatie al gegeven had?

HarryM
Berichten: 420
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Ergens

Re: visa amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 15:27

he he eindelijk tijd om een antwoord te geven...
heel erg bedankt voor de informatie.. kan ik met een gerust hart op vakantie