Spaanse Rijschool (Wenen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 20:58

Eej!
Mijn vader en ik gaan vrijdag naar Wenen, namelijk naar de Spaanse Rijschool Haha! Cool
Het lijkt me zo ontzettend gaaf om een keer in mn leven geweest te zijn!! Haha!

En nu wilde ik dus vragen of iemand hier al eens is geweest, en me kan vertellen hoe het daar is Tong uitsteken

Ik heb er iig super veel zin in Tong uitsteken Ja



Ps: ik weet niet of het hier hoort of bij hippische evenementen Tong uitsteken maar anders verplaats je het maar Knipoog

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 10:44

Nog niemand er geweest? Tong uitsteken

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 17:02

Nouwja... dan ga ik het zelf ervaren Haha!
Ben zoooo benieuwd hoe het daar is Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:05

ben er nog niet geweest Haha! maar wil er wel eens dolgraag naar toe

Illyria
Berichten: 50
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Langedijk

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:06

ben er nog nooit geweest, wel heel veel positieve reacties erover gehoord... wil er alles over horen als je weer terug bent Knipoog

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:08

1234, het is niet de bedoeling om je eigen topic steeds omhoog te schoppen Knipoog

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 18:12

Justy@ okeej Tong uitsteken

Illyria@ haha is goed Haha!

dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:18

ik ben woensdag terug gekomen van wenen.
en ben dinsdag bij de spaanse rijschool geweest.
ben s morgens en s middag geweest.
smorgens krijg je de ochtend traning, dan zie je 4 groepen die eigelijk het zelfde doen. stappen, draven, galoperen en wat piaferen. that's all.
en smiddags krijg je een rondleiding door de stallen. dat vond ik eigelijk een stuk intressanter.
denk erom dat je ruim op tijd bent.
ongelovelijk, ik dacht ook 'zijn nu buiten het seizoen dus zal niet zo druk zijn' maar wel dus.
busladingen vol komen er aan.
en je mag er geen foto's maken, heb ik wel gedaan maar dan krijg je dus op je donder.in de stallen houden ze je zo scherp in de gaten daar is echt geen kans.
als je nog meer wilt weten, pb me maar.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 18:32

haha klinkt wel erg leuk Haha!
Jammer dat je geen foto's mag maken Verdrietig Tong uitsteken was juist van plan om mijn camera mee te nemen Tong uitsteken
Kreeg jij ook de echte show te zien?

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:44

Voor zover ik het me kan herinneren mag een camera wel maar flitsen niet. Het zou kunnen dat die regels inmiddels zijn aangescherpt, ik was er een jaar of vijf geleden. Maar ik snap het wel, tijdens de training werken ze ook met jonge paarden, sowieso is een flitser geen pretje voor paarden, en op stal is rust van belang.

@1234: Ik heb een aantal jaren geleden een interview gehad met de erste oberbereiter. Mocht je belangstelling hebben, kan ik dit vast wel ergens opduikelen. Pb me dan maar.

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:48

al een aantal jaar geleden heb ik ooit het bericht gehoord dat de rijschool in wenen failliet was. kan dat kloppen of ben ik gewoon gek?

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:57

Yeps.. heb 5 maanden in Wenen gewoond, dus ook de Spaanse Rijschool heb ik van binnen gezien!

Zeker de moeite waard om naar toe te gaan, de show is echt 'wow Haha! '

Ik weet niet wat je verdere plannen in Wenen zijn?
Zoja, dan zou ik de Prater overslaan aangezien dit echt niet druk is en er daardoor weinig te beleven is.
Wat je zeker moet zien is 'Schloss Schonbrunn'... echt WOWWWW Ja Is dus het 'paleis' waar Sisi vroeger gewoond heeft! Zoo groot, das echt superstoer! Hele grote tuin erachter, een dierentuin ligt erbij (waar we een dag mee bezig zijn geweest om alle dieren te zien Haha! ) en nouja.. gaaf dus Haha!

Verder is een wandeling door de stad erg aan te raden aangezien er echt zoooveel mooie gebouwen zijn. De spaanse rijschool ligt net naast de stad, dus binnen no time zit je in the city Haha! En een wandeling over de Ringstrasse (die dus om de stad heen loopt) is ook de moeite waard aangezien ook daar kwijlgebouwen liggen. Ga even bij de starbucks langs om een chocomel en een koek te scoren Vingers aflikken(de ene ligt bij de Spaanse rijschool, de andere bij het Bristol hotel)

Mocht je meer willen weten, dan vraag maar raak, desnoods via PB.

dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:57

de rijschool is 20 jaar gesloten geweest voor publiek.
dit werd allemaal betaald door de staat.
nu zijn ze op zich zelf en moeten hun deuren wel openen voor publiek anders komen er erg weinig inkomsten binnen.
nee je krijgt geen show te zien alleen die ochtend training.
je mag helemaal geen foto's maken. ook niet zonder flits.
er loopt continu iemand rond die controleerd en iedereen waarschuwt. het gebouw is heel oud maar wel mooi.
dat is al een hele belevenis.

dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:07

oh ja, het kan maar zo dat er een bereider van de paarden naast je zit. dit was bij ons. gewoon een simpel manetje en later zie je hem strak in het pak te paard. echt leuk.
inderdaad de winkelstraat kun je je goed uitleven!!!!
de poorten uit rechtsaf(iets rechtui en dan rechts), daar vind je echt leuke winkels.
de poort uit links kom je bij hele dure winkels zoals armani en diesel........
er lopen veel zwervers rond dus denk om je spullen!!!
ze komen ook bij je aan teras zeuren of je iets voor hun kind over hebt. dan zijn ze zwanger.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 19:36

okeej Haha! bedankt voor alle tips Haha!
Ik zal er aan denken Haha!

Helaas zijn we er maar een weekend, dus ik denk niet dat we alles kunnen bekijken, maar ik zal er zeker een paar onthouden Haha! We hebben verder nog niet echt plannen in wenen Tong uitsteken We zouden gewoon naar die rijschool gaan, en dan wel zien wat er verder nog te beleven valt Haha! Tong uitsteken

Mijn vader zei dat we ook naar de show konden... Verward zal wel iets anders zijn dan Clown
maarja ik weet het allemaal niet zeker Tong uitsteken Ik zie wel wat ons te wachten staat Tong uitsteken

dollie83
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:07

heel veel plezier!!!!!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:12

ben er geweest maar in de zomer en dan staan alle paarden op de wei echt super jammer. Veel plezier! heb er wel een hele gave video van gekocht toen...

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:26

Ik ben er geweest... de show is echt gaaf!! En duurt circa 1,5 uur dus zitplaatsen zijn wel aan te raden. Zelf hadden wij toen staanplaatsen, maar dat voel je na afloop wel in je rug hoor. De show is gewoon heel erg mooi om te zien. Je mocht niet fotograferen.. doe je dat wel dan wordt je erop aangesproken.
Veel plezier bij de show!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 07:46

jaah Tong uitsteken toch erg jammer van dat fotograferen, maar ik snap et ook wel een beetje Tong uitsteken

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:05

Ik ga ergens volgend jaar met school daarheen Haha! Dus ik hou dit topic even in de gaten

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 21:43

haha cool Haha! wij gaan met school nooit naar iets met dieren Clown

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 14:32

Vandaag naar wenen Haha! Haha!

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:16

Fijn weekend dan!
Laat even weten wat je allemaal gedaan hebt, vind ik wel leuk om te horen Haha! Party!!

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:25

Ja, vertel asjeblieft hoe het was, heeft heel erg zin om naar Wenen te gaan.
Lijkt me echt een toffe stad, heb hier nog ergens een kaart liggen van de stallen, met gouden knoppen enzo..

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Spaanse Rijschool (Wenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 14:31

Ik ben weer thuis Haha! Het was echt helemaal super!!
Gister wat problemen met het vliegtuig Nagelbijten / Gniffelen die had problemen, waardoor ie niet mocht vliegen, en alle andere vluchten die die avond zouden gaan zaten vol Nagelbijten / Gniffelen dus konden we pas vanochtend vliegen, maar dan via Stuttgart. Tong uitsteken

Wenen zelf is echt ontzettend gaaf zeg! We zijn naar het Natuurhistorisch museum geweest, wat heel vlakbij de rijschool is, en dat is echt zooo ontzettend groot!! Daar zijn we gewoon maar even doorheen gewandeld, want anders waren we echt nog een week bezig Clown

Ook zijn we naar Schloss Schonbrunn (paleis van sissi) geweest. Dat was ook mega groot en mooi Kwijl Echt een aanrader Haha! moet je alleen wel de tijd voor nemen, whaha Tong uitsteken of er gewoon even doorheen wandelen, want anders ben je ook nog een hele tijd bezig voordat je daaruit bent Tong uitsteken

Zijn ook naar concert van Mozart en Strauss geweest, whahah Tong uitsteken ik vond het niet zo interressant, maar me vader wel Tong uitsteken

De show zelf was trouwens ook echt super Haha! wij hadden de beste plaatsen volgens mij:D onder het schilderij, recht voor de bak Tong uitsteken Haha!

heb -tig foto's van alles, dus als je nog wat wilt zien... Tong uitsteken