Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 10:51

Op het moment zit ik hier in een internetcafeetje in Chiang mai, in het noorden van thailand.
Dinsdagnacht weer naar huis, na een 18daagse rondreis.
We hebben het echt geweldig gehad!
Eerst zijn we een paar dagen in Bangkok geweest. Wat een stink-stad zeg! Er is ook zoveel verkeer! Alleen al in die stad wonen 14 miljoen mensen!
Ik had gedacht dat het een hele toeristische stad zou zijn, maar dat is echt niet waar. Bijna alleen maar Thaise mensen, waar wij dan tussen liepen met onze 3 blonde koppies.
Vervolgens zijn we de stad uitgegaan, naar een heel mooi resort midden in de jungle. Daar meer de natuur-dingen bekeken. Olifanten, apen, watervallen, boottochten enz!
We zaten daar helaas maar 4 dagen, maar ontzettend veel gezien!
Daarna zijn we met de nachttrein dus naar chiang mai gegaan. Een kleinere stad dan bangkok, maar wel een stuk toeristischer!Veel tempels bezocht, met monniken gepraat die nederlands van ons wilden leren, een end gereden om naar the golden triangle te gaan! Het drielandenpunt, thailand, laos en burma! Super om daar met een snelle longtailboot over de mekong te gaan!
Ook hier nog een keer naar een olifantenkamp! Hier heb ik echt geen negatieve woorden over. De olifanten worden hier harstikke goed verzorgd. Wat vonden ze het heerlijk om languit in de rivier te liggen om vervolgens door hun verzorgers gewassen te worden!
Gisteren heel wat bergstammen bezocht. Mooi om te zien hoe die mensen daar leven!
Alleen blond haar hebben is niet altijd even fijn. In het begin was het natuurlijk superlachen als je bij het grand palace loopt en mensen willen met jou op de foto i.p.v. met het grand palace, maar soms als je moe over straat loopt en iedereen wijst maar, wordt het wel vervelend.
Op het station in bangkok werden we uitgezwaaid door de politie, dat had dan wel weer wat Clown
Ik kan niet wachten om alle foto' s nog eens door te kijken, want op het moment vergeet ik zoveel te vertellen!
Zodra ik thuis ben zal ik de foto' s uploaden Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:09

Hé, volgens mij doe je dezelfde rondreis als mijn ouders op dit moment Haha! Die doen ook een 18daagse rondreis en zijn ook in Bangkok en (met de nachttrein naar) Chiang Mai geweest Lachen
Komende woensdag komen ze weer terug. Ben heel benieuwd naar foto's!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:29

klinkt gaaf. ben ook heel benieuwd naar de foto's Ja

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:27

klink goed!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 20:48

... en weer terug in het land Lachen
Vanochtend zijn we aangekomen. Pff wat een lange vliegreis. Ik hou al niet zo van vliegen, maar toen begon ook nog eens het vliegtuig heel erg te schudden toen we net een uurtje onderweg waren. Koe
Ik vond het echt een súpervakantie en ik weet zeker dat ik daar nog eens terug kom!
We hebben echt heel veel foto's gemaakt, ik zal er een paar plaatsen zodat jullie een beetje mee kunnen genieten!

Bangkok at night. Hier zaten we te eten in de hoogste toren van bangkok! Wat een geweldig mooi uitzicht was dat.
Afbeelding

Rijstvelden waar gewerkt werd.
Afbeelding

Bij het grand palace, overal van die mooi geknipte bomen!
Afbeelding

De drijvende markt! Heel apart al die bootjes op het water. Erg leuk om daar tussendoor te varen.
Afbeelding

Op weg naar een grot kwamen we een open plek tegen waar vaak apen worden gevoerd. Er zaten er heel wat te wachten!
Afbeelding

Kleine show met apen in een ander plaatsje. Heel schattig Lachen
Afbeelding

Een brug half onder water, omdat er zo veel regen gevallen was!
Afbeelding

Bij een tempel werden we door een monnik gevraagd of we hem wilden helpen met wat Nederlandse zinnetjes. Eigenlijk leerde hij Frans, maar omdat er steeds meer Nederlandse toeristen komen wilde hij graag Nederlands leren.
Erg knap hoe snel ze een zin konden uitspreken!
Afbeelding

Olifantenkamp, kijk hoe ze die staartjes vasthouden Lovers
Afbeelding

Bij het drielandenpunt (thailand, Burma (myanmar), Laos) met de rivier de mekong.
Afbeelding

Een vlot-tochtje nadat we een olifantenrit hadden gemaakt. (die hoedjes kreeg je op)
Afbeelding

WIj met z'n 3tjes op de grootste olifant daar! Wat een mooi beest was dat!
Afbeelding

En als laatste nog de geboortedag-boeddha's. Iedereen hoort bij 1 van deze boeddha's, afhankelijk van de dag dat je geboren bent.
Ik heb de 4e van links. De boeddha met het schaaltje in z'n handen. Deze staat voor woensdag-ochtend.
Omdat woensdag het midden van de week is heeft die 2 boeddha's. Voor de ochtend en de avond.
Op deze foto is de linkse boeddha zondag, dan maandag, dinsdag, woensdag-ochtend, donderdag, vrijdag, zaterdag en dan nog woensdag-avond en de laatste wete ik eigenlijk niet meer...
Afbeelding

Ik heb nog veel meer foto's en ik kan wel blijven vertellen! Haha
Maar zo hebben jullie hopelijk toch een aardige indruk over het geweldige thailand!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:55

vet cool! je hebt PRECIES dezelfde reis gemaakt als ik Clown allemaal bekende foto's alleen dan met andere personen erbij Knipoog
ging de olifant in het kamp toevallig een schilderij schilderen van een bloem Nagelbijten / Gniffelen

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 11:16

hé wat toevallig!
Haha ja een bloem. Vond het echt knap, hij deed het heel precies!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:29

hij ging echt met de kwast eerst heen en weer en mikte dan precies op 1 punt he Haha!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:47

Haha voor mij ook erg herkenbaar Haha!
Ik vond het ook een hele leuke reis.. Heb grotendeels hetzelfde gedaan..Alleen gingen wij niet naar de gouden driehoek maar naar Mae Hong Son & Pai en daarna Koh Samui.
Hadden jullie nog last van overstromingen in het noorden?? Wij vorig jaar wel namelijk.. Sommige steden stonden nog onder water, wegen helemaal weggeslagen enzo..

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 09:56

We hebben er niet echt last van gehad, maar wel enkele boottochtjes die niet doorgingen omdat er te veel stroming was op de rivier.
En de huisjes aan de rivier van het resort stonden bijna helemaal onder water. De onderste verdieping kon je al niet meer zien.
Er werd ons verteld dat de rivier zo'n 5 meter hoger stond, dus de watervallen waren ook niet meer zo veel bijzonders Tong uitsteken
Een aantal weken voor ons was er wel een overstroming in chiang mai geweest, je zag alle zandzakken nog liggen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:38

Haha, volgens mij heb je bij mijn ouders in het vliegtuig gezeten Haha! Zij kwamen inderdaad ook dinsdagochtend terug, en niet woensdag *dom*.
Hun foto's heb ik ook gezien en ze zijn inderdaad herkenbaar Knipoog

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 10:54

Ik kwam wel woensdagochtend terug Tong uitsteken Maar onze reis was verlengd met 1 dag, omdat er voor ons geen vlucht meer terug was op dinsdag Knipoog
Erg toevallig!

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:44

haha je hebt precies dezelfde tocht als mij gemaakt! Thailand is echt heel gaaf. Ik vond Chiang Mai wel de leukste stad. Ben je toen ook nog naar de night market geweest? Die was echt heel leuk. Ik vond de floating market een beetje tegenvallen.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:08

Mijn broer en schoonzus zitten nu in Laos,en zijn ook in Bangkok geweest!! Leuk om alles te zien, dan kan ik me er een beetje een beeld van voorstellen als ze mailtjes sturen!

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:41

Wij hebben onze reis naar Thailand ook nog voor de boeg. Wij gaan 9 dagen rondreizen door Noord Thailand en 7 dagen luieren op het eiland Koh Samui. Echt hele mooie foto's!!!!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 19:45

Heel veel plezier! Ik wou dat ik weer ging!
@ Olle, Ja die nachtmarkt was heel leuk Lachen Vond de floating market wel apart, maar ze hadden overal hetzelfde..

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:25

hele mooie foto's Ja maar zit dat aapje nou aan een touw?? zielig vind ik juist zulke dingen... ( of zie ik t verkeerd...)

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 09:53

Ja dat aapje zit inderdaad aan een touw. Zou ik ook niet voor kiezen..
Maar dat is alleen voor de shows.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:49

Jaloers jaloers jaloers jaloers, wat kost dat?

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:55

Ik was met mijn ouders en volgens mij waren wij 1700 euro pp kwijt voor deze reis. Eerst een trektocht van ongeveer 2 weken en dan nog een week strandvakantie eraan geplakt. Wij hadden ook een privégids en chauffeur dus dan betaal je altijd wel iets meer.

Ik zou zo weer terug gaan naar thailand, maar dan geen rondreis meer. Lekker naar Koh Tao of naar de andere kant richting Koh Phi Phi. Lekker op een eilandje bivakkeren

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:11

Wat mooi daar zeg! Dat wil ik ook ooit nog eens doen. Ja
Lief met die aapjes.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:45

Volgens mij heeft half bokt dezelfde reis gemaakt Clown

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Bijna aan z' n eind, vakantie in Thailand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:49

Als je een rondreis maakt door Noord Thailand komt iedereen langs de belangrijkste plaatsen. Dus elke rondreis is dan ongeveer hetzelfde.