Groetjes uit Alaska!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:20

MelanieS schreef:
Kobus17 schreef:
Wij zijn toen met een klein watervliegtuigje wezen vliegen, was alleen erg rotweer waardoor veel turbultentie, kan ik niet zo heel goed tegen Clown , had ook Misselijk


Ik vond het juist minder eng dan in een groot vliegtuig, raar maar waar! Alleen op de terugweg maakte de piloot een hele scherpe bocht, dat was wel minder. 't Jochie dat achter mij zat moest ook Misselijk


Eng vond ik het niet, maar ik kan niet zo goed tegen een hoop geschud Haha! , en door het weer gingen we nogal op-en-neer, daar kan mijn maag niet zo goed tegen, wij moesten op een x-moment over een bergkam om daarna te landen op een meer, en toen gingen we steil omhoog en idem dito weer omlaag en toen moest ik Misselijk

Jammer, hè, dat zulke vakanties alweer om zijn voordat je het weet.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:26

Wateen geweldige foto's ik heb ook meteen reisgidsen aangevraagd. maar klopt het dat jezelf je ticket nog moet betalen. en is zo een rondreis vooruit gepland of bepaal je zelf waar je heen gaat?

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:40

@tuhan, wij zijn 3 wken eerst door Canada aan het rondrijden geweest, zo'n reis is min of meer, vergelijkbaar als wanneer je bijv. door Alaska gaat reizen,onze reis stond al helemaal vast. Ticket hebben wij direct 'besteld' bij het bespreken van de reis, het staat alleen een beetje onduidelijk bij de gidsen uitgelegd, maar je moet dus naast de reis, ook het ticket bijrekenen in veel gevallen.( staat vaak in hele kleine lettertjes onder de prijzen van de vakantie).
Je kan ook zelf bepalen waar je heen gaat en overnacht, dan huur je gewoon een auto en stippel een route uit, maar dan moet je ook nog eens hotels, campings gaan zoeken.
Wij vonden het fijner, dat het van te voren vast stond, omdat het onze eerste keer was, dan hoef je niet meer naar hotels ed. te zoeken. En dan weet je ook direct wat wel goede hotelketens zijn en welke niet.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:11

Tuhan schreef:
Wateen geweldige foto's ik heb ook meteen reisgidsen aangevraagd. maar klopt het dat jezelf je ticket nog moet betalen. en is zo een rondreis vooruit gepland of bepaal je zelf waar je heen gaat?


Wij gaan 16 dagen en bij ons is de rondreis gepland. Al de hotels zijn geboekt en sommige parken hebben we al kaarten voor. Verder hebben we een auto gehuurd en zijn we dus erg vrij. Het enige waar we voor moeten zorgen is dat we 's avonds op de plek zijn van het volgende hotel. De tijd die we er over doen, de route etc. mogen we dus zelf bepalen.

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 12:21

Tuhan schreef:
Wateen geweldige foto's ik heb ook meteen reisgidsen aangevraagd. maar klopt het dat jezelf je ticket nog moet betalen. en is zo een rondreis vooruit gepland of bepaal je zelf waar je heen gaat?


Bij Askja was de ticket er bij de totaalsom inbegrepen, dus de prijzen op het internet zijn inclusief ticket. Bij ons was de reis ook al helemaal vastgesteld, maar we hebben bijvoorbeeld Fairbanks overgeslagen, dus dat kan ook, dan wordt ie aangepast. De vlucht met de Cessna, de excursie in Denali en de cruise in Prince William Sound zat er ook bij in. De boottrip waar we de Orca's hebben gezien hebben we zelf nog geboekt omdat we perse walvissen wilden zien en we die op de cruise niet zagen. Maar je kan Askja gewoon mailen hoor, de brochure aanvragen en aangeven wat je precies in gedachten hebt.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:22

MelanieS

heb je voor mij meer foto's van je vakantie zodatik me vriend kan overhalen dit volgend jaar te gaan doen?

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 14:17

Tuhan schreef:
MelanieS

heb je voor mij meer foto's van je vakantie zodatik me vriend kan overhalen dit volgend jaar te gaan doen?


Als je mij je emailadres pbt, kan ik je het digitale album sturen. *LOL*

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 15:32

Nog een fotootje! Cool
Afbeelding

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:05

Te cool gewoon........
Hyper!

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:37

Ohhhh *zucht enigsinds jaloers*

Ik ben jaaaaren geleden eens een aantal weken in Alaska geweest, met een camper rondgetrokken.... wat een prachtig land.

Ik ga uit principe nooit meer terug naar Amerika, maar zou voor Alaska toch bijna een uitzondering maken. Knipoog

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:14

waauww... je wil niet weten hoe jaloers ik ben! Wordt je nu niet helemaal gek in Nederland van alle drukte mensen enz..

Super foto's!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Groetjes uit Alaska!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 21:35

Firedancer schreef:
Ohhhh *zucht enigsinds jaloers*

Ik ben jaaaaren geleden eens een aantal weken in Alaska geweest, met een camper rondgetrokken.... wat een prachtig land.

Ik ga uit principe nooit meer terug naar Amerika, maar zou voor Alaska toch bijna een uitzondering maken. Knipoog


't Is inderdaad bijzonder jammer dat het bij Amerika hoort, al zie je Alaska nooit in beeld wanneer de Amerikanen een landkaart laten zien Verward Ben jaren geleden eens in 'het andere amerika' geweest en daar hoefde ik ook niet zo nodig naar terug, hoewel we prachtige dingen hebben gezien (Grand Canyon, Yosemite....New York, ook leuk), maar ik heb het gewoon niet zo op dat overdreven gedoe. Maar Alaska..! Dat is toch wel iets aparts! (als je de Amerikanen en alle typische Amerikaanse dingen wegdenkt)