zwemmen met dolfijnen in turkije?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 22:59

wie heeft hier ervaring mee? hoe duur? hoe lang? waar? enz enz..

Jip_123
Berichten: 1190
Geregistreerd: 14-09-04

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:13

oeh das wel interessant! Want ik ga morgen op vakantie Knipoog

Mijn vriendin had wel een of andere bootreis gezien waarmee er wel eens dolfijnen gezien worden, alleen dat is helemaal niet zeker.
Dat was trouwens in Alanya, weet niet waar jij heen gaat?

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:39

Hm volgens mij is het de dood van die dolfijnen. Die huid is er niet voor gemaakt om elke 20 minuten aangeraakt te worden door de volgende toeristen, ze hebben vaak heeeel weinig bewegingsruimte en kunnen ook niet weg als ze toeristen zat zijn..mijn idee dus: niet doen.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 12:41

ja maar dat geld dan denk ik niet alleen voor turkije toch...?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:43

Ik weet niet naar welke plaats je gaat? Opweg van het vliegveld Milas van Bodrum naar Gumbet zit er een klein bassin. Kotsmisselijk wordt je van de kleine ruimte de ze hebben. Ik zie het steeds vanuit de bus, het is iets nieuws. Ze hebben ze uit het wild gevangen uit de zee daar en zitten nu vast in een hele kleine opppervlakte.
Ikzelf weiger in Turkije geld aan dat bassin te besteden, puur in de hoop dat de toeristen dat allemaal doen en dat daar wordt opgeheven.
Je hebt wel dat de eerste 2 weken van september erg veel dolfijnen te zien zijn tijdens een boottrip, zwemmen dan lansg je boot mee met de stroom, zo ontzettend mooi om te zien. Met wat geluk als je aan gaat leggen en gaat zwemmen zijn ze daar ook, maar die kans is wel erg klein.
Zwemmen met de dolfijnen zou ik je dus afraden in Turkije. Puur omdat ze pas sinds kort wat beter met de dieren om gaan en zwemmen met dolfijnen een heel nieuw iets is daar..maar das mijn mening Knipoog

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 11:48

super bedankt voor je reactie!!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 11:48

trouwens ik ga naar Lara, vlak bij Antalya

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:54

Oh die plaats ken ik niet, mss dat er daar wel betere voorzieningen zijn voor de dolfijnen hoor Knipoog
Wel veel plezier alvast en anders lekker genieten met een boottrip en fotocamera mee, want het is schitterend om te zien hoe ze met je meevaren en springen, niet te beschrijven wat een indruk dat op je achterlaat (althans op mij wel, hihi)

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:27

Idd wij hebben bij het sorkelen op isla margarita wilde dolfijnen gezien, dat was zoooo ontzettend mooi en indrukwekkend. Dat je het graag wil begrijp ik, maar wat Kimberley zegt: welzijn is gewoon niet altijd de eerste prioriteit...

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:59

Kimberley77 schreef:
Ik weet niet naar welke plaats je gaat? Opweg van het vliegveld Milas van Bodrum naar Gumbet zit er een klein bassin. Kotsmisselijk wordt je van de kleine ruimte de ze hebben. Ik zie het steeds vanuit de bus, het is iets nieuws. Ze hebben ze uit het wild gevangen uit de zee daar en zitten nu vast in een hele kleine opppervlakte.
Ikzelf weiger in Turkije geld aan dat bassin te besteden, puur in de hoop dat de toeristen dat allemaal doen en dat daar wordt opgeheven.
Je hebt wel dat de eerste 2 weken van september erg veel dolfijnen te zien zijn tijdens een boottrip, zwemmen dan lansg je boot mee met de stroom, zo ontzettend mooi om te zien. Met wat geluk als je aan gaat leggen en gaat zwemmen zijn ze daar ook, maar die kans is wel erg klein.
Zwemmen met de dolfijnen zou ik je dus afraden in Turkije. Puur omdat ze pas sinds kort wat beter met de dieren om gaan en zwemmen met dolfijnen een heel nieuw iets is daar..maar das mijn mening Knipoog


Mensen uit ons hotel in gumbet hadden dit gedaan. En ze wisten dus eerst niet dat het zo klein was en ze vonden het echt zielig. Ze waren geloof ik 65 euro per persoon kwijt. Je mocht geen camera mee nemen maar je kon er wel foto's kopen. Deze waren gewoon 10 euro per foto! En niet eens hele mooie foto's! Geldklopperij dus. En als ze zoveel geld durven vragen mogen ze ook wel wat aan de ruimte doen voor de beestjes.

Mijn vriend en ik wilde het ook gaan doen maar ben achteraf blij dat we het niet hebben gedaan.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 14:31

we hebben het hıer gevraagd, en we gaan naar een dolfıjnen show geen ıdee even waar, je kan er ıdd met ze zwemmen maar wıj gaan dus eerst de voorzıenıngen enz bekıjken voordat me vrıend en ık belıssen Lachen

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:34

bonney4evver schreef:
we hebben het hıer gevraagd, en we gaan naar een dolfıjnen show geen ıdee even waar, je kan er ıdd met ze zwemmen maar wıj gaan dus eerst de voorzıenıngen enz bekıjken voordat me vrıend en ık belıssen Lachen


Dat is wel beter inderdaad. Dan kun je altijd nog kijken of je het wel of niet doet.

Trouwens, vervelend he, die rare i op het toetsenbord daar Haha!

missblonda

Berichten: 820
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Houten

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:35

ik was dit jaar ook naar turkije en de ouders van nu inmiddels me ex hebben ook met de boot wilden dolfijnen gezien ook blak bij alanya

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 19:40

nou we hebben t gedaan
5 mın 100 euro nıet gezond maar goed tıs altıjd me droom geweest
heb er goed over nagedacht maar hıer was t oke. geen opdrıngerıgheıd en de traıner bleef er ook aldoor bıj staan
geweldıge ervarıng ık zal woensdag als ık naa rhuıs ga foto plaatsen Lachen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:56

Wauw, te gek, ik ben reuzebenieuwd..neem aan dat daar alles wel beter geregeld was voor die prijs Knipoog

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 21:31

hier issie eindelijk Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:58

Jaaaa wat ontzettend gaaf zeg. Was vast een hele mooie ervaring he.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:47

5 minuten 100 euro?! Scheve mond Scheve mond Scheve mond

Wat een commercieel en zielig spelletje zeg
Het is ook een droom van mij, maar dan niet op deze manier!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: zwemmen met dolfijnen in turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:22

Ja Gerbenfroh, in Turkije zijn ze een beetje aan het doorslaan wat de euro's betreft. Komen ze volgend jaar wel op terug, want gok dat er niet erg veel mensen zijn die dit willen betalen voor 5 minuutjes..
Zelfs op Curacao was het in vergouding stukken goedkoper en dat voor 30 minuten.

Maar heb je 100euro betaald, voor 5 minuutjes? Of viel het reuzemee?