Manege Ameland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:51

Volgens mij heeft ameland 4 maneges. Ik ben deze week ook op ameland geweest en heb daar 2 keer bij de Blinkert gereden.
Ik ben bij le cheval en nog een andere manege wezen kijken maar dat vond ik er nogal verpauperd uit zien.
Bij de blinkert zijn de groepen trouwens vaak wel idioot groot maar dat maakt het er alleen maar leuker op.

Anoniem

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:34

Moet je even aan Mietje vragen die weet er aaaaaaaaalles van! *LOL*

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:13

Ik heb dit jaar daar ook weer gehobbelt met vriendlief. Bij het Jutterspad (zo heet ie geloof ik)

Elegant

Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Sassenheim

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:19

Een jaar a anderhalf jaar geleden ben ik naar Ameland geweest, buitenritten gemaakt bij De Blinkert, mensen zijn wel aardig, mocht zelf paard uitkiezen, ze hadden voornamelijk friezen.

Heb even hun site opgezocht: http://www.rijstaldeblinkert.nl/

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:53

de blinkert heeft nu zoveel nieuwe paarden. En eigenlijk zijn de friezen in de minderheid nu dacht ik..

Elegant

Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Sassenheim

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:34

Yvonniej schreef:
de blinkert heeft nu zoveel nieuwe paarden. En eigenlijk zijn de friezen in de minderheid nu dacht ik..

Dat zou best kunnen, daarom staat er ook ''hadden'' in mijn berichtje, en ''een jaar a anderhalf jaar geleden'' Knipoog

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:42

He oliebol!
Wat jammer dat ik dit nu pas zie!
IK heb deze zomer 5 weken op Ameland gewerkt! (bij 't Baken bij de strandopgang van Nes)
Ik wou ook steeds een x gaan rijden maar het kwam er maar niet van!
Wat jammer zeg anders had ik misschien een buitenrit kunnen maken met een bokker ofzo Clown

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 21:05

Volgend jaar rijmeeting Ameland? Schijnheilig Tong uitsteken

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:20

Oh dan doe ik wel mee Clown
Moet je me tegen die tijd wel pb'en anders ben ik het allang weer vergeten Tong uitsteken

Offtopic: welk liedje is dat in je onderschrift? Bloos

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:31

Meeting is leuk! Jammer dat ik dan niet meer in Leeuwarden woon... Maar dat maakt niets uit!

Liedje is geloof ik van Acda en de Munnik maar welke weet ik niet!!

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 09:04

Annemiekbram schreef:
Oh dan doe ik wel mee Clown
Moet je me tegen die tijd wel pb'en anders ben ik het allang weer vergeten Tong uitsteken

Offtopic: welk liedje is dat in je onderschrift? Bloos


Naar huis van Acda en de Munnik. Haha!

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:19

hahah okej Tong uitsteken

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:19

Yvonniej schreef:
Ik heb dit jaar daar ook weer gehobbelt met vriendlief. Bij het Jutterspad (zo heet ie geloof ik)


jij zat in hotel noordsee he, vlak achter ons Haha! Was het nog leuk?

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:24

mickey1989 schreef:
Yvonniej schreef:
Ik heb dit jaar daar ook weer gehobbelt met vriendlief. Bij het Jutterspad (zo heet ie geloof ik)


jij zat in hotel noordsee he, vlak achter ons Haha! Was het nog leuk?

Ja klopt.. Hoe toevallig...

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:47

ben er langs gereden maar geen tijd gehad om te rijden Clown

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:59

Wuis schreef:
Moet je even aan Mietje vragen die weet er aaaaaaaaalles van! *LOL*

Whoaaaah lief Haha!

Ik werk in de vakanties vaak (deze toevallig niet) bij de Blinkert! Haha!
Echte aanraders qua paarden zijn Meryante en Elke! Maar Milton is ook leuk en en en Haha! Eigenlijk bijna allemaal!
Verder schijnt Nella Dorien hele leuke ritten te organiseren! Ook 's avonds.
Le Cheval ben ik geen fan van, maar dat zal de rivaliteit wel zijn Vork (De Blinkert en Le Cheval zitten tegenover elkaar)
In Nes zit dan volgens mij De Postduif ofzo nog? Maar daar weet ik niks vanaf.
Ik zou naar De Blinkert gaan, maar ik ben natuurlijk veel te partijdig Clown

Rixt_

Berichten: 1400
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Leeuwarden en Stiens

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:11

@ annepanne, het is niet zo dat de paarden daar dag en nacht op een kaal land staan. Het land bij de stal is inderdaad vrij kaal, maar overdag krijgen ze meer dan genoeg eten. Aan het eind van de dag worden de paarden naar het grote land gebracht waar meer dan genoeg gras staat. De kleine pony's staan wel in het kleine land maar ze krijgen eten genoeg, ze zien er toch niet dun uit?

Zelf werk ik bij Le Cheval, kleine groepen en leuke begeleiding. Voor beginners hebben we hele lieve rustige paardjes maar voor de gevorderde ruiters zitten er ook leuke paardjes tussen.
Wat de Blinkert-Le Cheval betreft, ja dat is meer rivaliteit. De eigenaars kunnen niet echt goed met elkaar opschieten en bij welke stal je werkt, die mening neem je dan gauw over. Zelf kan ik meestal wel goed met de begeleiding van de Blinkert opschieten, behalve met nieuwe meisjes. Maar dit went na een tijdje wel.
De andere stallen ken ik niet en daar kan ik je ook niets over vertellen. maar bij welke stal je ook gaat rijden, in augustus is het hoogseizoen wel voorbij en heb je meer kans dat je met je eigen groepje + begeleiding kan rijden. Zonder begeleiding rijden kan volgens mij nergens op ameland.

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:15

Vorigjar ben k ook naar Ameland geweest. Elke dag gereden. Een paar dagen zelfs 2x. We reden bij de blinkert. De langere buitenritten vond ik ook erg gaaf!
We waren soms wel met heel veel! Maarja, de paarden waren braaf en leuk. De omgeving ook dus had een topweek!

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:23

@ passival: dan ben ik verkeerd voorgelicht :y) Hoorde namelijk dat er niet meer land was dan dat om de rijstal heen! Sorry!

Ik heb laatst op meryante gereden, super paardje! Kan ook heeeeeeel hard! Ha ha

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:26

M'n nichtje gaat altijd naar ameland en rijd ook, en die heeft mij aangeraden om naar de paarden in Ballum te gaan. De paarden bij die twee stallen schijnen niet altijd even vriendelijk te zijn, en de groepen zijn groot.

Maar dat heb ik gehoord, dus ik weet het niet zelf. Clown

Odyne

Berichten: 458
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:28

Ik vond Nella Dorien t leukst, ligt vlak naast t reddingsmuseum! Is echt gaaf...hard over t strand joh!

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:31

ik kom best vaak in ameland, en je hebt daar wel aardig leuke maneges nella dorien is volgens mij ( na wij reden er elke keer ) in groepen. Le Chavall ben ik nog nooit geweest is volgens mij zo'n manege waar je ook met groep gaat.
je hebt ook nog iets van manege dollores?? daar staat mijn oude paard Knipoog die maken ook strand ritten, volgens mij kan je daar wel gewoon in kleine groepjes. maar weet ik ook niet zo zeker. maar er zijn ook nog heel veel kleine maneges/stalletjes waar je gewoon paarden mee kan krijgen. dus ik denk dat je gewoon even als je in ameland bent even langs een paar stallen moet gaan en even informeren. ik denk dat als het rustig is je bijna bij alle stallen wel met zijn 5e kan.

nella dorien is inderdaad aast het reddingsmuseum, dus makkelijk te vinden. dit is in hollum Knipoog en als je nog een leuk hotel zoekt kan je naar het domtorentje gaan in hollum Schijnheilig woont een vriendin van mij..na is van de ouders van een ''vriendin'' van mij Knipoog is naar ameland verhuist.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:37

Passival schreef:
de Blinkert-Le Cheval betreft, ja dat is meer rivaliteit. De eigenaars kunnen niet echt goed met elkaar opschieten en bij welke stal je werkt, die mening neem je dan gauw over. Zelf kan ik meestal wel goed met de begeleiding van de Blinkert opschieten, behalve met nieuwe meisjes. Maar dit went na een tijdje wel.

Klopt. Eigenlijk best erg.. Sommige mensen bij ons weten niet eens waar de ruzie of wat dan ook over ging (onder wie ikzelf Haha! )
En toch is er die rivaliteit.. Eigenlijk best raar, aangezien ik heel Le Cheval eigenlijk niet ken.. Nagelbijten / Gniffelen
Als ik bijvoorbeeld in de duinen 1 van jullie groepen tegenkom en gewoon groet, krijg ik altijd een groet terug en vaak zat dat ik een praatje met 1 van de begeleiders maak! Niks mis mee hoor, prima mensen! Lachen

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:22

Les cheval hebben we trouwens een kinder pony gehuurt, aan de hand. Daar werd ontzettend ruw en onproffesioneel met de shetjes omgegaan. Ook stonden ze vastgebonden te wachten op ruitertjes (wij hadden niet besproken en konden zo eentje meenemen)

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:34

Yvonniej schreef:
Les cheval hebben we trouwens een kinder pony gehuurt, aan de hand. Daar werd ontzettend ruw en onproffesioneel met de shetjes omgegaan. Ook stonden ze vastgebonden te wachten op ruitertjes (wij hadden niet besproken en konden zo eentje meenemen)


ook niet erg aardig tegenover die beestjes...
dan is het bij het Jutterspad denk ik wat beter geregeld, wij zadelen de shetjes pas om als de mensen komen of als ze een afspraak hebben gemaakt vijf minuten van te voren of iets dergelijks.