Manege Ameland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 20:13

Weet even niet waar ik dit kwijt moet, dus maar even hier.

11 augustus ga ik naar Ameland, en het lijkt me wel weer eens leuk om daar te rijden.
Maar zo'n hele groep, vind ik dus helemaal niks.
En ik vroeg me af of er daar ook iets is waar ze gewoon paarden verhuren zonder zo'n hele groep mensen erbij.
Als iedereen wil rijden die mee is, zijn we met 5.

Hoop dat iemand hier wat weet, en anders wordt het maar weer een hele groep. Clown

Bedankt, Marlies. Lachen

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:17

Wij zijn toen met zn 3e gegaan maar dat moest wel onder begeleiding. Was een hele mooie rit met strans, heide en bos. Moet alleen even denken hoe de manege heet. Het was iig niet in het dorp, er lagen daar 2 stallen bij elkaar bij een rotonde en een daarvan was het.

sientjuh89

Berichten: 660
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Surhuizum

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:20

heej
in Nes heb je een hele leuke paardenverhuur.
Manege jutterspad heet het.
Heb er 5 weken gewerkt echt superleuk, je gaat dan gewoon met het groepje met wie je komt. In jouw geval dus met zn 5en.
Soms was het zelfs zo dat ik (als begeleiding) gewoon met 1 iemand weg ging.
11 augustus moet ik er geloof ik weer werken weet niet zeker is dat in week 32??

xXIrisJarig

Berichten: 1210
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: Emmen//Erm

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:21

ik ga laatste week van de zomervakantie eind augustus, naar ameland, vind ik ook wel leuk om te weten, vriendin en ik gaan daar paardrijden

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:25

Je kan heel erg leuk paardrijden bij de lange dunen op ameland. Dit ligt aan de p. miedeweg in Ballum. Ze hebben ook een mail adres dat is www.delangedunen.nl

Zie net dat het internetadres nog niet werkt, maar kan je vertellen dat de mensen die er werken super zijn.

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 09:44

hopkefamke schreef:
heej
in Nes heb je een hele leuke paardenverhuur.
Manege jutterspad heet het.
Heb er 5 weken gewerkt echt superleuk, je gaat dan gewoon met het groepje met wie je komt. In jouw geval dus met zn 5en.
Soms was het zelfs zo dat ik (als begeleiding) gewoon met 1 iemand weg ging.
11 augustus moet ik er geloof ik weer werken weet niet zeker is dat in week 32??


Hm dat weet ik zo niet, ga iig zelf op 11 augustus heen. Haha!

De rest bedankt! Lachen

xXIrisJarig

Berichten: 1210
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: Emmen//Erm

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:26

zit er misschien ook een leuke manege bij hollum van daar gaan wij heen??

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:39

@mlies: De leukste manege om te rijden (en waar ze niet met van die hele grote groepen gaan) is manege Le Cheval. Das een hele leuke manege en iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam!!
Hij ligt aan de rotonde in Ballum ( kan je niet missen want er is maar 1 rontonde in Ballum Tong uitsteken)
Ik ben al 22 keer naar ameland op vakantie geweest (jah jah Tong uitsteken) en ga altijd een rit bij Le Cheval maken! Als je een beginners rit volgd ben je een uur weg, en als je een gevorderde les volgd ben je anderhalf uur weg en ga je ook galopperen!! Je gaat wel altijd onder begeleiding weg, maar die meiden zijn altijd heel aardig!!! Een gervorderde rit kost €15. De leukste pony vind ik Nadje das een leuke haflinger!!
Omdat je niet in grote groepen wil rijden raad ik je af om naar De Blinkert te gaan, daar rijden ze soms met wel 14 tegelijk, dat is best gevaarlijk!! K hoop dat je hier wat aan hebt!!

@iriojoppa: In Hollum zit ook een manege die heet Nella Dorien, het ligt midden in het dorpje, daar heb ik maar een paar keer gereden en weet niet zo heel veel info!!
Je gaat iig (met de gevorderde groep) wel in keiharde renalop over het strand!! (ZOO GAAF Tong uitsteken)

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:45

capopjekop schreef:
Wij zijn toen met zn 3e gegaan maar dat moest wel onder begeleiding. Was een hele mooie rit met strans, heide en bos. Moet alleen even denken hoe de manege heet. Het was iig niet in het dorp, er lagen daar 2 stallen bij elkaar bij een rotonde en een daarvan was het.


Kan het zijn dat dat manege De Blinkert was?
Nou ja in iedergeval heb ik daar gereden. Je reed daar wel in een groepje (was niet echt heel erg groot). Ik weet zo niet of je daar ook gewoon paarden verhuren zonder dat je met een groep mee moet. Dat zul je daar dan moeten vragen Knipoog

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:46

Owjah, en nog een fijne vakantie Tong uitsteken

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 20:55

Hiervoor heb ik idd altijd bij de Blinkert gereden, en idd vrij grote groepen. Wat ik dus helemaal niks aan vind. Schijnheilig

Zal eens even rondkijken als we er zijn, bedankt alvast! Haha!

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 00:06

Hey leuk! Ik ga ook naar Ameland (13 augustus!) Welke camping zit je?
Ik ben redelijk bekend in Ballum, waar idd Le Cheval zit en de Blinkert! (Heb er nog nooit ritten gemaakt, had altijd m'n eigen paardje mee, maar ken wel mensen die er gereden hebben en zie heel vaak groepen langs komen!)
Bij Le Cheval heb ik idd ook het idee dat de groepen wat kleiner zijn. Was dat ook niet de stal waar ze veel fjorden en haflingers hebben?Dacht dat bij de Blinkert meer verschil was, ook friezen enzo!
Hebben ooit op Ameland wel eens nagevraagd, maar eigenlijk iedereen die wij hebben gevraagd zei dat je alleen onder begeleiding een rit kon maken, dus je kan zover ik weet geen 'losse paarden' huren!
In ieder geval veel plezier Haha!

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 09:17

Begeleiding is ook prima, ik zie die groepen alleen niet zo zitten. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zit in Nes, Ameland State, geloof ik hoe dat ding heet Clown
Jij ook een fijne vakantie! Haha!

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:27

Ben laatst bij de Blinkert geweest en dat was echt helemaal geweldig!! Kleine groep, leuke begeleiding, leuke paarden!! Wat ik bij le cheval heb zien staan vond ik echt niet wat, alles klein en dag en nacht op zo'n klein afgegraast weilandje. Daar zou ik echt never nooit niet heengaan! Als ik weer ga dan ga ik zeker naar de Blinkert! Kan je niet vragen of je met een eigen groep kan en niet met nog andere mensen erbij? Een groep van 14 zou ik ook niet zo zien zitten.. Maar misschien valt er gewon heel veel te regelen als je het even van te voren vraagt? Leken me allemaal hele aardige mensen! Heb nog wel wat impressie foto's voor geinteresseerden!

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:12

Le cheval heb ik 2 jaar lang geholpen, mensen zijn erg behulpzaam, paarden staan op kaal land, maar worden bijgevoerd bijna de hele dag
de ritten zijn verantwoord en je kunt zelfs vragen of je met z'n 5e kan zonder andere erbij, daar willen ze nog wel eens mee overleggen
begeleiding is goed, paarden zijn super
nadja, Start en janis zijn mijn aanraders voor jullie!

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:15

Mlies schreef:
Begeleiding is ook prima, ik zie die groepen alleen niet zo zitten. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zit in Nes, Ameland State, geloof ik hoe dat ding heet Clown
Jij ook een fijne vakantie! Haha!

daar ben ik wel 10 keer geweest in ameland state. Ik ga nu naar iets wat er vlakbij zit..

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 00:31

29 augustus zit ik in de buurt bij nes, tis wel een leuke manege, alleen willen de mensen met wie ik ga niet een rit maken...

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:30

Ga je toch lekker alleen met groep mee?

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:35

Pinacolada schreef:
Ga je toch lekker alleen met groep mee?


vorig jaar hebben we geen mogelijkheid gehad, ook ivm het weer dus weet niet als het dit jaar kan.

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:21

Gewoon proberen!

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:14

ik hoop dat het weer dan wel beter word...

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 21:30

Haha ik heb jaaaren terug ook al eens met regenpak daar op't paard gezeten.. Niet helemaal ideaal. Lachen

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:22

misschien een beetje late reactie op dit topic, maar ik werk ook bij manege jutterspad Haha!
het is er heel leuk alleen het is mét begeleiding.. kweet niet of jullie dat wat vinden?
Met gevorderden maken we een leuke strandrit!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:22

Mlies schreef:
hopkefamke schreef:
heej
in Nes heb je een hele leuke paardenverhuur.
Manege jutterspad heet het.
Heb er 5 weken gewerkt echt superleuk, je gaat dan gewoon met het groepje met wie je komt. In jouw geval dus met zn 5en.
Soms was het zelfs zo dat ik (als begeleiding) gewoon met 1 iemand weg ging.
11 augustus moet ik er geloof ik weer werken weet niet zeker is dat in week 32??


Hm dat weet ik zo niet, ga iig zelf op 11 augustus heen. Haha!

De rest bedankt! Lachen


ik ga ook 11 augustus naar ameland Haha!
@hopkefamke: werk jij ook bij manege jutterspad?
ik weet wel dat irene en desiree (zo heten ze geloof ik) uit friesland daar ook werken. Ik weet niet of jij één van die twee bent Clown Maar in jeprofiel stond francine, dus lijkt me niet hihi. Maar wat leuk, ik wist dat helemaal niet! SInds wanneer werk je daar?

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Manege Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:05

Jammer dat ik deze zomer niet kon, had het nog wel leuk gevonden ook om ff 2 weekjes ritten te begeleiden op het oude stekkie
veel plezier daar, en nog steeds : nadja,Stark en janis zijn de aanraders mocht je naar LC gaan