Curacao

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jess_Garr

Berichten: 179
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: Langedijk

Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 22:26

Heej!
Ik ga 23 Augustus voor 10 dagen naar curacao Papagayo beach. Hebben jullie hier nog leuke verhalen of informatie over...?
Alvast bedankt!
Liefs Jessica

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:07

Nee geen verhalen en info. Ik wil er zelf zooooooooo graag heen! Het lijkt me echt geweldig daar Haha!.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:01

PB Annelou of Klijn eens!

Klijn zit daar nu voor een langere tijd, voor haar stage! Heeft geloof ik wel bijna heel het eiland gezien daar. Annelou is haar zus, die is twee weekjes op bezoek geweest, dus die kan je er vast ook wel wat over vertellen!

Druif_01

Berichten: 8844
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:01

wat wil je weten? mijn vader heeft er 6 jaar gewoond, dus... het lijkt mij echt super wil er ook graag een keer heen, maar het schijnt dat je, als je voor het landschap gaat, je het beste naar Aruba kunt gaan.

Samy

Berichten: 11079
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:28

Ik hoorde vandaag van een kennis dat het binnenland niet echt iets aan is, maar de stranden en dergelijke erg mooi zijn. Zwemmen met dolfijnen moet je doen, ookal is het erg prijzig, je krijgt er spijt van. Hij betaalde, als ik het goed heb, 169 dollar ofzo ...
Komt tevens ook nog op de radio, maar dan bij radio M, ging over de vakantie's waar mensen geweest waren.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:21

Idd wat wil je weten Haha! Ik ben in februari 10 dagen geweest, was echt chill Haha! Haha! Haha!

Samouray

Berichten: 88
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:26

Papagayo Beach is echt heel mooi!!!! Ik heb een weekje op het buurresort gezeten, Jan Thiel! Lekker dicht bij Jan Thiel beach en de Zanzibar (restaurant) is ook een aanrader!! Maar ben het niet helemaal met Auk eens, ik vind Aruba een stuk minder mooi dan Curacao!! Heb een half jaar op Aruba stage gelopen en had het eiland na een week wel gezien. Is natuurlijk ook een stuk kleiner, maar het is er ook best kaal en vlak. Verbaasde me echt over het verschil tussen beide eilanden!

Kaia
Berichten: 307
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:27

Mijn zus is geweest!
Super daar!

Ga inderdaad met de dolfijnen zwemmen! Unieke kans, en laat vooral een foto shoot erbij doen (kan je er volgens mij gewoon erbij 'boeken'). Die foto's zijn zo mooi!

En probeer om een dagje te gaan duiken! Curacou staat bekend om zijn mooie wateren!

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:54

ik ga volgend jaar!!
ben van plan om er een jaar te gaan wonen, weet alleen nog niet wanneer.
Als mensen nog leuke tips (waar je bijv. heen MOET) ofzo hebben plaats die dan ff.. Knipoog

majijke

Berichten: 452
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Gouda

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:48

@ Myrz: Mag ik vragen wat je van plan bent om tijdens dat jaar wonen te gaan doen? Ga je ook werken? Ik ga er namelijk in November heen om te werken Haha! Als dierenartsassistente nog wel, maar dat is een beetje off topic.... Clown

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:52

Duiken of snorkelen (bij Grote Knip)!!
En zwemmen met dolfijnen, als je er het geld voor hebt. Ik heb het gedaan, maar wilde het al heeel lang, dus ik vond het niet jammer van m'n geld! Was een droom die uit kwam, echt prachtig!

Verder lekker naar het strand (Kas Abou is mooi! En grote Knip natuurlijk!), aan het strand eten, zwemmen, snorkelen, uitgaan (lekkere strandfeesten).

In het stadje heel veel souvenirs kopen, en vooral veel kleding voor volgend schooljaar hehe Knipoog

Oooh en een boottocht maken. Bijvoorbeeld met de Insulinde! Die was echt leuk! Ga je snorkelen op zee, midden in de zee zwemmen, lekker fruit eten en zonnen op het schip! En de bemanning is ook heel leuk!

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:59

majijke schreef:
@ Myrz: Mag ik vragen wat je van plan bent om tijdens dat jaar wonen te gaan doen? Ga je ook werken? Ik ga er namelijk in November heen om te werken Haha! Als dierenartsassistente nog wel, maar dat is een beetje off topic.... Clown


ik ben van plan om er wel te gaan werken, maar dan gewoon een bijbaantje.
ik ga erheen om uit te rusten van mijn hele schoolcariƩre die dan hopelijk achter de rug is.. Clown

guttegut..wat klink ik weer als een oma.. Sigaar

Jess_Garr

Berichten: 179
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: Langedijk

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 10:26

Okee leuk al deze informatie! Ik ga ook idd naar Papagayo beach heb echt super veel zin!

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 03:12

Woon en werk inmiddels een maand of 4 op dit prachtige eiland.
De tijd zit er officieel na 2 maanden op, maar ben het nog niet zat hier Bloos

Papagayo Resort is een luxe resort, mooi gelegen bij het strand van Jan Thiel
waar je echt super mooi kan duiken en snorkelen. Perfecte locatie hoor!

Voor de feesten moet je iets meer richting het westen gaan, richting
Tutu Tango (op vrijdag) en Zanta Beach (op vrijdag) Mambo Beach (op zaterdag)
en Wet & Wild (op zondag).

Als je van feesten houdt is het een Temptation Island-vakantie voor je Haha! Tong uitsteken

Mocht je vragen hebben, roep maar Knipoog

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:27

Curacao... ik kom er net van terug na een verblijf van een half jaar Lachen
Ik denk toch wel dat ik het hele eiland nu ken Tong uitsteken dus als je vragen hebt!

Papagayo resort.. mm je hebt echt heel veel mooiere strandjes. Cas abou vind ik de mooiste! (ook bon bini beach genoemd)
Grote knip is ook zeker een aanrader!
Porto Marie, ook heel leuk en mooi snorkelen!
Baya alleen voor te snorkelen en het mega heldere water! er ligt daar een bootje, de tugboat! heel veel vissen heb je daar!

Verder is de Christoffelberg beklimmen een leuke active activiteit! dit moet je alleen wel al vroeg doen anders is het te warm (uur of 7 daar zijn!)

Corine je vergeet de donderdag avond om te feesten! ik vond dit de mooiste avond! eerst heb je happy hours in de nachtwacht en daarna door naar de Cinco!

Een auto huren is ook noodzakelijk wil je wat meer zien dan alleen het resort...

Verder is duiken natuurlijk geweldig! ik heb daar mijn paddi gehaald, dus als je tijd hebt.. in 3,5 dag kun je hem hebben!

Wat ook leuk is; een bootje huren! gewoon een klein motorbootje! en dan over het spaanse water varen! heel relax!! koelbox met wat rose en stokbrood mee! mm Je hoeft geen vaarbewijs te hebben en het is niet zo duur! 30 gulden per uur geloof ik (nog geen 15 euro) dit kan bij boathouse ofja het zit naast het boathouse ben even de naam kwijt..

Veel plezier!!

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:57

Klijn schreef:

Corine je vergeet de donderdag avond om te feesten! ik vond dit de mooiste avond! eerst heb je happy hours in de nachtwacht en daarna door naar de Cinco!


Uhm, er moet toch ook gewoon gewerkt worden op vrijdag, dus de donderdag zit er niet bij voor mij Clown
Natuurlijk heb je helemaal gelijk! Alleen gingen wij (als salsafreaks zijnde) dan naar de Heeren,
om vervolgens inderdaad af te sluiten bij Cinco!

Klijn schreef:
Wat ook leuk is; een bootje huren! gewoon een klein motorbootje! en dan over het spaanse water varen! heel relax!! koelbox met wat rose en stokbrood mee! mm Je hoeft geen vaarbewijs te hebben en het is niet zo duur! 30 gulden per uur geloof ik (nog geen 15 euro) dit kan bij boathouse ofja het zit naast het boathouse ben even de naam kwijt..

Veel plezier!!


Nog nooit gedaan! Klinkt goed, bedankt voor de tip,
dat ga ik ook eens proberen.

Wat overigens ook erg leuk is bij Jan Thiel,
is om bij Cat Sailing te gaan Catamaran zeilen.
Heb inmiddels al een paar keer een halve dag-tocht gemaakt,
waarbij je naar een strand zeilt waar je alleen per boot kan komen
(waar je gaat lunchen) en inderdaad ook over het Spaanse Water gaat.
Echt een aanrader (en je hoeft niet te kunnen zeilen)!

Tes82

Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:17

Aaa ik krijg al weer helemaal de kriebels als ik die verhalen hier lees. Ik heb bijna 2 jaar geleden een half jaar stage gelopen op Curacao. Ben er daarna nog 1 keer op vakantie geweest en ga in februari weer 2 weken.

Ik ben ook 2 keer op Aruba geweest, maar vind Curacao toch wel mooier hoor. Curacao is minder toeristisch.
Grote Knip en Porto Marie waren toch wel mijn favo stranden.
Een boottocht met de Insulinde naar klein Curacao is echt supermooi, alleen de boottocht erheen was in mijn geval wel even afzien Knipoog

Bij het Cristoffelpark kun je ook paardrijden, je rijdt dan door het park en gaat zelfs een klein stukje door het water.

Ik heb er ook gezwommen met dolfijnen, is ook idd een echte aanrader!

Om uit eten te gaan raad ik: Hooks Hut, Fort Nassau, Sarifundy's en de Gouverneur aan!

majijke

Berichten: 452
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Gouda

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:18

@ Clijn en/of Corine:

Waar hebben jullie in die tijd gewoond? Ik zat nl. in een studentenhuis (Bonitostraat) en ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de eerste bokt-bonito heb gevonden Haha!

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:33

majijke schreef:
@ Clijn en/of Corine:

Waar hebben jullie in die tijd gewoond? Ik zat nl. in een studentenhuis (Bonitostraat) en ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de eerste bokt-bonito heb gevonden Haha!


Helaas, helaas, ik kan je niet blij maken! Ach gut

Woon hier gelukkig trouwens nog steeds Haha!
Laatst bijgewerkt door Corine op 03-08-06 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:33

Corine schreef:
majijke schreef:
@ Clijn en/of Corine:

Waar hebben jullie in die tijd gewoond? Ik zat nl. in een studentenhuis (Bonitostraat) en ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de eerste bokt-bonito heb gevonden Haha!


Helaas, helaas, ik kan je niet blij maken! Ach gut

Woon hier gelukkig trouwens nog steeds Haha!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:36

Ik ga komende winter 3 maanden naar Curacao!! Zoek nog iemand die met me mee gaat Knipoog maar ik ga sowieso! Ik wil er gaan werken, dus als iemand nog tips heeft.. of nog tips voor een kamer te huur dan hoor ik het graag!
Corine wat doe jij voor werk? En waar woon je?

majijke

Berichten: 452
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Gouda

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 08:52

www.room4rent.nl biedt o.a. studentenkamers aan.
Kost wel redelijk veel, en is niet altijd helemaal spik en span, maar iets is beter dan niets. Je kan bv de eerste maand een kamer huren, en daarna een appartementje huren, als je een beetje connecties hebt is dat handig.
Werken kan je volgens mij in de horeca het makkelijkst voor 3 maanden.

Tes82

Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:39

Aramat schreef:
Ik ga komende winter 3 maanden naar Curacao!! Zoek nog iemand die met me mee gaat Knipoog maar ik ga sowieso! Ik wil er gaan werken, dus als iemand nog tips heeft.. of nog tips voor een kamer te huur dan hoor ik het graag!
Corine wat doe jij voor werk? En waar woon je?


Ik heb in dit appartement gezeten, ligt lekker centraal dus mij is het wel goed bevallen: http://www.montebellowillemstad.com/. Anders kan je ook op deze site kijken: http://www.olstra.com/FSNL.htm zij hebben ook betrouwbare woningen.
Wat wil je voor werk gaan doen?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:04

Ik denk dat werk in de Horeca daar het makkelijkst is om te vinden. Maar moet ik dat vanaf hier regelen, of als ik daar ben kan ik dan heel snel werk vinden? Ik ken ook wel iemand die daar woont die zei dat ie werk voor me kon regelen.
En als je voor 3 maanden gaat heb je geen visum nodig toch?? Hoe zit het met het weer in december? Ik wil t liefst dec, jan, feb, maar hoorde dat december nog niet zo mooi weer is. Regent het dan de hele dag of valt dat wel mee? En is Januari meestal wel mooier?

majijke

Berichten: 452
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Gouda

Re: Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:08

Je kan om wat zekerheid te krijgen alvast mailen naar wat horeca op Curacao, bv. De Tropen, Plein Wilhelmina cafe,
December is gewoon goed weer hoor, tis daar altijd minimaal 25 graden!
Alleen in de herfstmaanden (zelfde als hier) heb je kans op meer (vaker) regen.