tunesië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:23

_Lorette_ schreef:
Bij mij was dat 'blonde gedoe' helemaal niet zo erg. Ze kijken naar je haar en voelen er hooguit een keer aan, maar je wordt nooit echt lastiggevallen.


Nou, dat vond ik wel Boos!
Ik vond het zeer storend, als ze de kans krijgen pakken ze je bij je arm om je even goed te bekijken of ze sleuren je gelijk de winkel om hun waar te verkopen aan je.

Maar goed, als rasechte Hollander is het vaak; kijken,kijken, maar niet kopen Haha!

Nee, ik vond die gasten heel irritant en als ik nog een keer ga verf ik mijn haar zwart en neem ik bruin gekleurde lenzen!!!

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:04

Goof: ookal ben je niet blond dan proberen ze je de winkel in te plukken hoor! Dat ligt niet aan het blond zijn.

sammiesam

Berichten: 1141
Geregistreerd: 13-08-05

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 14:56

nee het ligt zeker niet aan het blond zijn hoor.
vriendin die ik daar had leren kennen had hele donker bruine ogen en donker haar en had veel last van mannen. ik totaal niet en heb blond haar en blauwe ogen.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:18

Nou ik wacht het wel af.Ben niet blond en over een week of wat ga ik er naar toe.... Beetje lief terug lache joh is hun dag ook weer goed haha

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:52

*verstopt dr haar onder een grote hoed* Schijnheilig Haha!

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:44

Ben een paar jaar geleden in Sousse geweest, ik vond het echt armzalig, weinig te doen en smerige stad.
Liep de hele dag met hoofdpijn van de uitlaatgassen en eten was smerig, ik vond alleen het strand mooi verder was het enorm afzien.

Mariekje22

Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-09-05

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:03

klinkt allemaal niet erg positief!

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:37

Ik ben net terug uit Tunesië en het was echt super! Paar dagen strand (echt lang genoeg) en toen een rondreis door het hele zuiden. Bevolking was heel vriendelijk en ik ben nergens vervelend benaderd. Wel zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden.
- Buiten de luxe resorts is meestal weinig te doen. Verwacht geen groots nachtleven of veel uitgaansmogelijkheden. Dit soort dingen moet je binnen het resort zoeken.
- Wil je echt wat van het land zien boek dan een rondreis of excursies met een gids. Het land is heel erg mooi en heeft genoeg te bieden (kameel rijden, paardrijden in zee, cultuur etc)
- Hou er rekening mee dat Tunesie voor onze begrippen arm is. En het is wel een totaal andere cultuur! Dus het is viezer dan in Europa, je kunt er overal dode of opgezette dieren kopen en die hangen soms ook buiten (als je buiten het toeristengebied komt).
- Je moet onderhandelen, prijzen liggen niet vast en zijn van alles afhankelijk. Zomaar naar de prijs vragen kan niet. Als je de prijs van iets vraagt ben je van plan het te kopen. Ga eerst naar een vaste prijs winkel voor een goede indruk. Ik vond het onderhandelen heel erg leuk en het ging ook goed. Vergeet je eigen salaris en probeer hoe ver je kunt gaan. De mensen vinden het juist leuk als je met ze onderhandeld! Alleen maar leuke reacties gehad van verkopers.
- Verkopers spreken je aan en proberen je naar binnen te lokken. Maar nergens doen ze echt vervelend. Ik ben niet agressief benaderd, aangeraakt of wat dan ook. De opmerking over "je ben zoveel kamelen waard" is gewoon om jouw aandacht te trekken! Ik heb mij nergens onveilig gevoeld en heb heel veel souks en markten gezien.

Ik heb veel gezien van het land en lokale bevolking ontmoet. Mensen met slechte ervaringen hebben vaak gewoon verkeerde verwachtingen. Het is geen Europa en armoede, viezigheid of opdringerige verkopers komen er natuurlijk voor.

En Tunesie is veel meer dan alleen maar zand! Wij hebben in enkele dagen echt alles gezien zee, gigantische bergen, grotten, zoutmeren, veel zand, een oase met helder water etc. Ik vond de rondreis dan ook leuker dan de dagen aan het strand.

Mocht er iemand vragen hebben dan hoor ik het wel.

wjerbo_en_ik

Berichten: 690
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: beek en donk

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:48

ik ben er vorig jaar geweest, en vond het niks, (we zate 10min. van port el kantoui, de paarden daar zijn zo mager als wat, het eten was niet veel soeps, en alles en iedereen was opdringerig, bij ons was voor onze neus bijna een paard doodgegaan, dhij viel (voor de kar) de kar ging over hem heen, maar die mensen sloegen hem gewoon weer op. verder moet je er zelf niet rijden met een auto, want als ze vinde dat je te langzaam rijdt dan duwen ze je aan (echt waar).

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 02:37

Ik vind het zo jammer, die negatieve verhalen.. ( en imo zo onterecht!)

Wat verwachten jullie nou? Dat je in een stukje Nederland in Noord-Afrika komt?
Dat het eten, de cultuur, de hygiëne, de normen en waarden etc. etc. exact zo zijn als hier??

Dan moet je naar die (vreselijke) nederlandse resorts gaan in Turkije o.i.d., lekker patat en schnitzels eten ( of frikandellen natuurlijk ).

Tunesië heeft mij zeker geïnspireerd, begin oktober zit ik lekker 2 weken in Marokko! Clown

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:31

@ superlenie ik vrees dat sommige mensen dat wel verwachten idd..

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:24

Veel mensen kijken alleen naar de goedkope prijzen. Maar bij dit soort landen moet je je ook in de cultuur en het land zelf verdiepen. Het is geen europa en gebruiken zijn daar anders. Mensen gaan daar heel anders met dieren om dan bij ons. Veroordeel dat niet meteen met westerse waarden.

Daarbij opdringerige verkopers en dode dieren kan je ook in Turkije, zuid-spanje en griekenland vinden. Daarbij is het verkeer in steden als parijs en rome ook verschrikkelijk. Dat weet je toch als je daar heen gaat??

boemel

Berichten: 8488
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:25

Ik vond het eten in Tunesië ook slecht.
Ik ben niet zo'n verwende resorttoerist, maar vind het wel leuk om ergens in een restaurantje wat te eten.
Misschien hadden we pech, maar we vonden het nergens lekker.

Dit jaar hebben we 2 weken rondgereisd in Turkijke. We zijn van Dalaman tot Antalya de kust afgereisd en daarna het binnenland in tot Cappadocië. Heerlijk gegeten! En nergens ziek van geweest. Hetzelfde geldt voor Brazilië en Thailand.

Verder klopt het inderdaad dat je Tunesië niet met onze westerse cultuur moet vergelijken, maar ondanks dat wil je nog wel graag een keer lekker eten en naar de wc kunnen, zonder dat je bang hoeft te zijn iets op te lopen, omdat het zo vies is.

In Tunesië zaten wij in Sousse. We zijn met het openbaar vervoer naar Tunis en omgeving geweest.
Erg mooi! Verder een 2-daagse safari naar de woestijn en het zoutmeer gedaan. Ik vond Tunesië best leuk voor een keertje, maar hoef er ook echt niet meer naar terug. Daar heeft het land naar mijn idee gewoonweg niet genoeg voor te bieden.

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:22

Nou ik ben ook weer terug en ik vond het geweldig! mooiste vakantie ooit.
vond de mensen daar ontzettend vriendelijke en gastvrij en heb geen enkele nare ervaring meegemaakt. wij zijn op Djerba begonnen en hebben zelfstandig rondgereisd dmv de louages. Superhandig systeem! We zijn geweest in: Gabes, Matmara, Khar Ghilane, Douce, Tozeur, Gafsa, Sbeitla en Sfax. Ook nog wat plaatsen naast de Algerijnse grens bezocht met prachtige oases en watervallen. In de Sahara overnacht en dromedarissen gereden.. Matmara was heel cool met die grottenhuisjes en het hotel was ook met grottenkamers, echt zo leuk!
Eten was beetje eenzijdig.. vond vooral de patat tussen de sandwiches zo raar haha Haha! en overal dezelfde salade he Lachen heb wel heerlijke vis en lamskoteletjes gegeten! Overal gewoon gegeten en geen last van mn buik gehad gelukkig!

Ben echt verliefd geworden op dit land Lovers
volgende keer gaan we het noorden onderzoeken *LOL*

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:35

haha patat tussen de sandwiches hihi.... Nou ben benieuwd wat ons te wachten staat. Wij gaan wel naar een resoort en niet reizen tussen door...

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:49

dan zal je denk ik geen patat tussen de sandwiches tegenkomen Haha! Haha!
waar ga je precies heen?

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:54

Wij gaan naar Hotel caribbean World Hammamet beach in Hammamet./ 10 oktober gaan we pas, maar heb er nu al zin an!!

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:55

oeh Hammamet leek me ook heeel erg mooi maar we hadden helaas geen tijd meer daar heen te gaan..

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 12:52

Ja we gaan het zien haha
Zal wel een topic openen met foto;s als ik terug ben

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:07

ik heb ook mooie fotos Ja
naja heb ze nog niet want zijn op digi van vriend gemaakt dus hopelijk heb ik ze snel dan zal ik ze ook laten zien Ja

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:11

Ja ik ben heel benieuwd...

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:57

Eindelijk kan ik mijn foto's online plaatsen:
Vjellko Het zal jou wel bekend voorkomen...

Ik heb vorige jaar juli 2005 in Sousse gezeten en hebben van daar uit twee excursies gedaan. 1 naar het zuiden en de andere naar Carthage, Sidi Bou Said en Tunis (het noorden dus).

Naar het zuiden:
Afbeelding
Dit was vlak bij Matmata

http://www.mijnalbum.nl/Foto=CP6FMHWO
Bij Douz voordat we kameel gingen rijden.

Afbeelding
Op de kameel hihi...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=EAP6YFSC
Bij de binnenzee (naam kwijt hihi)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=NWLFF8MA
Amphitheater van El Djem

http://www.mijnalbum.nl/Foto=L7NF47UM
Holwoningen in Matmata


Sousse zelf:
Afbeelding
Het oude centrum van Sousse

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KVRP7YTQ
Het zwembad bij ons hotel. Echt Tophotel. Karthago El Ksar

Afbeelding
Ingang van de Ribat in Sousse

Afbeelding
De Catacomben.


Noorden:
Afbeelding
Het oude badhuis in Carthago

Afbeelding
Sidi Bou Said

Zo hoop dat je zo een beetje een beeld hebt van Tunesie
Mocht iemand graag meer foto's zien PB maar!

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:00

al die witte huisjes met blauwe deuren en luikjes.. zo vrlijk he?

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:05

Leuk he! Tis daar zooo mooi net een sprookje. Alles wit en blauw soms een stukje zwart maar verder helemaal niets van kleuren. Is zooo mooi.

di_Segno
Berichten: 2181
Geregistreerd: 04-11-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:09

Ik ben ook in Port el Kantaoui geweest, welk hotel zit/zat je?

Ik was met mijn vader, maar hij wilde alleen maar beetje strand-liggen, vond er niet veel aan....
Misschien als ik wat meer excursies e.d. had gedaan, dat ik wat meer over de vakantie te spreken was Lachen