tunesië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:41

Bij mij was dat 'blonde gedoe' helemaal niet zo erg. Ze kijken naar je haar en voelen er hooguit een keer aan, maar je wordt nooit echt lastiggevallen.

Kimmetjeee
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-04-06

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:53

mooii

Mariekje22

Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-09-05

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:04

ik hoorde ook dat er niet zo heeel veel te doen is in Tunesie....weet niet wat jullie ervaringen zijn, ik wil graag naar Monastir, en dan naar hotel Monastir Center, iemand tips om dingen te gaan doen?

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:29

Ben een paar jaar geleden in Port el Kantaoui geweest.
En van mij echt geen negatieve verhalen.
Het ligt echt helemaal aan jezelf vind ik.

Wij zaten in een appartementje, boven een souvenier winkeltje. Ontzettend leuk contact gehad met de jongens die er werkten!

We deden onze boodschappen in de lokale supermarkt, als ik in het buitenland ben, wil ik echt geen 'normaal' eten Haha! Het winkelpersoneel vond het ontzettend leuk en met handen en voeten wezen ze ons op de lekkertste dingen. De man van de kaas afdeling had iedere dag weer een heerlijk stukje voor ons klaarliggen.

Wij konden ook prima als 3 vrouwen alleen over straat en ik ben met mijn 1.86 en blond haar wel een opvallende verschijning daar. Tuurlijk komen de mannen wel op je af, maar kom op zeg, dat doen Italianen en Spanjaarden ook.

Wij gingen ook gewoon naar het normale strand, tussen de locals, en hebben nooit last gehad van mensen.

En op een marktje in de omgeving, waren we bijna de enige toeristen. Nou heerlijk thee gedronken met wat schapen handelaren. Óntzettend gezellig, ook al spraken wij geen frans en hun geen engels.

En wbt de kleding, de meiden daar lopen er net zo bij als ons. Maar houd er rekening mee dat je in een islamistisch land bent. Wij hadden altijd wikkelrokken bij ons en iets om onze schouders mee te bedekken. Mocht je in een situatie komen dat dat gewenst is, sta je niet voor verassingen.

Verder, laat je 'westerse' gewoontes los en ga genieten van de gastvrijheid van de mensen!

Hele fijne vakantie !

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:58

Ben er in februari geweest in Yasmin Hammamet.
Heb het erg naar me zin gehad, alleen is het even wennen hoe ze je daar dingen willen laten kopen. Soms word je er gek van. Wij zaten in Iberostar Chich Khan ****

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:22

Ik ben ook in Yasmin Hammamet geweest Lachen Idd als je al iets aanraakt moet je t kopen haha.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:23

Ow maar das wel goed om te weten want ik kijk altijd met mn handen zeg maar haha

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:38

Iets moeten kopen als je het aanraakt??????
Nooooooit van gehoord en meegemaakt!!!!

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:45

Inderdaad Itisi, dat is grote onzin.

Let er wel op dat je wél gaat afdingen, het is daar een gewoonte en als je het niet doet wordt het vaak als een belediging gezien voor de verkoper.

( met dat het best leuk is, koppie thee, zitten en handelen maar Knipoog Haha! )

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:13

Kimmetjeee schreef:
maar zijn die mensen daar zo gek op blonden meisjes? met lastig vallen enz..?


Ze zijn er gek op en roepen je na, maar zitten niet aan je ofzo hoor Knipoog

Kimmetjeee
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-04-06

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:58

haha 0kee Lachen

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:06

Nou als ik het zo lees is het eigenlijk netzoals in Turkije????

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:00

Citaat:
Waarom mag je geen spaghettitopjes aan???heb verschillende reisverhalen gelezen en foto's van Tunesie bekeken, maar daarop hebben de mensen gewoon spaghettitopjes aan en rokjes....... wil zelf ook graag naar tunesie vandaar deze vraag, is dus niet aanvallend bedoelt, wil alleen niet voor verrassingen komen te staan als ik daar ben....

[/quote]

Ik denk dat dit soort foto's zijn gemaakt in of bij het hotel/resort. Veel hotels hebben ook een eigen strand waar je dit wel kan dragen. Ga je buiten het hotel naar de stad doe dan wat anders aan. Gewoon leuke wikkelrok met een gesloten top of shirt met mouwen. Als jij in een halter met korte rok in de stad loopt zorgt dit voor veel problemen. Vervelend gedrag van mannen, rare opmerkingen of zelfs aanrakingen. Door zo bloot te lopen laat je zien ook niet zoveel respect voor de cultuur te hebben. Gewoon niet doen dus dan krijg je ook geen gezeur. Dit land is niet te vergelijken met de Spaanse costa's.

Over de inentingen

Altijd doen!! Tunesie is een risicogebied voor Hep A (45 euro) en DTP (19 euro). Lokale bevoling is vaak drager en met name Hep A is heel besmettelijk. Je kunt er maanden ziek van zijn en blijvende gevolgen aan overhouden. Zelfs in een luxe resort kan je dit oplopen omdat het niet te controleren is of iemand of iets (voedsel, alles wat met water in aanraking is geweest) Hep A heeft. Als jij naast de basisverzekering een aanvullende verzekering hebt wordt het bijna volledig vergoed. Gewoon doen dus.

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 00:02

Ik denk dat dit soort foto's zijn gemaakt in of bij het hotel/resort. Veel hotels hebben ook een eigen strand waar je dit wel kan dragen. Ga je buiten het hotel naar de stad doe dan wat anders aan. Gewoon leuke wikkelrok met een gesloten top of shirt met mouwen. Als jij in een halter met korte rok in de stad loopt zorgt dit voor veel problemen. Vervelend gedrag van mannen, rare opmerkingen of zelfs aanrakingen. Door zo bloot te lopen laat je zien ook niet zoveel respect voor de cultuur te hebben. Gewoon niet doen dus dan krijg je ook geen gezeur. Dit land is niet te vergelijken met de Spaanse costa's.

Als je in de toeristische steden bent dan kan je gewoon met een halter en rokje de straat op en de stad in. Geen mens die je aanraakt of er van op kijkt.Het is wat anders als je met een jeep kleine dorpjes achteraf langs gaat dan kan je inderdaad jezelf anders kleden, niet voor vervelend gedrag van mannen, rare opmerkingen maar gewoon uit respect voor de cultuur en de mensen die de toerisme niet van dichtbij mee maken. Het is inderdaad niet te vergelijken met de spaanse costa's, zou een belediging zijn voor Tunesie!!!!

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 00:03

Verkeerd gegaan met het quoten van Flowerxxx. Maar het eerste gedeelte is van haar.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:40

Nou ik ben er geweest, ook gewoon in rokje en topjes gelopen.. De rest ook die mee was, nergens last van gehad hoor! Ja wel opmerkingen, maar die kreeg ik ook als ik wel wat langers aanhad. (Blond haar Knipoog) En dat blijken ze daar enorm mooi te vinden Clown

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:52

Haagsemeid schreef:
Ben er in februari geweest in Yasmin Hammamet.
Heb het erg naar me zin gehad, alleen is het even wennen hoe ze je daar dingen willen laten kopen. Soms word je er gek van. Wij zaten in Iberostar Chich Khan ****



Heej wen,
toevalig ben ik ook in hammamet yasmin geweest.

Begin bij bieden altijd zo laag mogenlijk (een paar cent) loop dan weg, ze komen toch wel achter je aan.
Een zilveren armbandje met je naam er in getikt, moet je niet meer dan 5 a 6 voor betalen, dat is een nette prijs (weet ff de naam van hun valuta niet meer)
Ook als je iets leuk vind op een hele negatieve manier er over hebben, ook al vind je het helemaal geweldig...Laat je geen waterpijp aan smeren, dat zijn allemaal prut dingen.

Geniet van je vakantie, en negeer alle mannen.
Ik had een erge engerd achter me aan zitten, heb zelf een handgeknoopt zijden tapijtje gekregen. En dat terwijl ik (samen met mn vriend) als getrouwd op vakantie gingen (en ook geboekt hadden)


ik heb het er iig heel ergleuk gehad!

Alexandra_x
Berichten: 464
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Voorburg

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:10

Haagsemeid schreef:
Ben er in februari geweest in Yasmin Hammamet.
Heb het erg naar me zin gehad, alleen is het even wennen hoe ze je daar dingen willen laten kopen. Soms word je er gek van. Wij zaten in Iberostar Chich Khan ****


heej hoe vond jij je iberostar hotel,, wij zaten op kreta ook in een **** iberostar vond het super leuk:D

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:14

@ ma_rie_tje: getrouwd of niet daar hebben hun geen boodschap aan hahaha

Kimmetjeee
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-04-06

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 09:28

ik ben net terug uit tunesie..Lachen het was echt prachtig..mooie stranden lekker zwembad.. ik ben wezen winkelen in souse echt super leuk daar,jeepsafari gedaan ook een aanrader,kamelen safari ook erg leuk en paardrijden langs het strand was ook echt superr..Lachen volgend jaar weer tunesie:D

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:26

This_is_me schreef:
@ ma_rie_tje: getrouwd of niet daar hebben hun geen boodschap aan hahaha


De ene helft wel, de andere helft niet.
Een groot deel van de mannen had er "respect" voor maar een deel ook niet (zoals de jongeman van het hotel winkeltje)

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:37

Zo ik zal even mijn ervaringen delen!

Tunesie is een geweldig land! Ik ben er vorig jaar juli geweest en heb er een super vakantie gehad.
Wij zijn naar Sousse geweest en hebben rondreis gedaan van 2 dagen naar het zuiden. Ook zijn we naar Karthago, Tunis en Sidi Bou Said geweest. Was heel mooi.
We zaten trouwens in Karthago El Ksar. Een echt tophotel met super animatie en hele mooie zwembaden. Enig nadeel was dat de ligbedjes zo weg waren maar dat is in heel veel landen.

- De mannen zijn opdringerig met praatjes maar zullen je nooit vastpakken of aanraken. Ze hebben gladde praatjes maarja daar loop je gewoon voorbij. Mooi meisje mooi prijsje dat soort dingen. Ik had niet het gevoel dat ik niet over straat kon in mn eentje. Ik was er samen met mn vriend maar als hij in een winkeltje stond te kijken kon ik gewoon alleen naar een ander winkeltje lopen. Geen vervelend volk dus maar heel vriendelijk en hartelijk.
- Wat betreft kleding: In het hotel liep ik gewoon waarin ik zin had maar ik ging niet in een minirokje ofzo het centrum in. Ik vind dat weinig respect voor de cultuur die ze daar hebben. Ik deed meestal een shirtje aan en een rok tot net boven mn knieen. Daar deden ze dan totaal niet moeilijk over. Alleen als je de moskee in Sousse wil bezoeken moet je een lange broek aan en je schouders bedekken maar je krijgt een doek voor over je schouders mocht je een topje aan hebben dus ze zijn het gewend.
- Afdingen is daar een sport en moet je ook doen! Wel zijn er in Sousse winkeltjes waar je niet af hoeft te dingen maar die vast prijzen hebben. Deze liggen redelijk rond de normale prijs of net iets erboven maar als je slecht bent in afdingen is het veel handiger. Ze zijn daar ook totaal niet opdringerig maar je loopt gewoon rond en als je wat gevonden hebt ga je naar de kassa. Dit zijn er echter nog niet veel maar kan de namen ervan wel opzoeken. Eentje was geloof ik la grotte ofzo... Als je iets aanraakt moet je het kopen waar slaat dat op???? Zo makkelijk laat je je toch niet ompraten. Al raak je de hele winkel aan je bent niks verplicht. Ze proberen het wel maar geef ze eens ongelijk ze moeten ook verdienen.
- Wat betreft het ziek zijn en het eten moet je opletten. Het eten is in de hotels vaak goed gemaakt maar veel olijfolie en daar kan je diaree van krijgen. Maar dit kan je ook al krijgen door eerst in de zon te liggen en daarna een airco binnen te stappen. Die klimaatverschillen kunnen ook op je darmen slaan.
- Blond zijn ja daar zijn ze weg van in alle landen waar het weinig voorkomt dus ook in Tunesie maar ze doen er niet echt veel mee . Ze zeggen er wat over maar verder ook niks.

Ik vond de mensen vriendelijker dan in Egypte waar ik vorige week ben geweest.

Mocht iemand verder nog vragen hebben stel ze maar hoor!!!

sammiesam

Berichten: 1141
Geregistreerd: 13-08-05

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 13:43

gister terug gekomen.
het land is zeker een aanraden. we hadden een hotel dat was niet te geloven. alles was van marmer en goud. je hoefde maar met je ogen te knipperen of er kwam al weer een lakei.
we hadden een vaste ober. maar elke keer als ik wat te drinken bij het eten ging halen pakte hij me drinken vast en mij aan de andere kant en bracht me terug naar me plaats. om ons hotel stond een dikke muur en stroom. we zijn er 5 min erbuiten geweest of ze trokken je bijna de taxi erin. dat blonde gedoe vond ik wel mee vallen. ja ze hebben een keer aan me haren gevoeld. wel riepen ze elke keer in alle talen naar me van ik hou van je.
maar niet alleen de mannen zijn opdringerig. die vrouwen kunnen er ook wat van. wilde zo zilver armband. dus afdingen ze wilde het gewoon niet laten doen omdat ze het te weinig vond.

foto komen snel

Mariekje22

Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-09-05

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:39

lijkt me niet echt heel erg relaxed sammiesam!
mijn vriend denkt trouwens dat tunesie 1 grote zandbak is, kan iemand met goede argumenten uitleggen of dat zo is of niet, en wat je er kan doen, wil graag naar monastir....

Anoniem

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:31

ik ga de 15de Party!!
heb er echt zin in. maar rokken tot je knieen kan dus wel? wiij gaan wel beetje rondtrekken namelijk.. pak ook 2 broeken in voor de zekerheid dan Lachen maar heb eigenlijk niet veel tshirts.. vooral spaghettihemdjes..
hoop niet dat ik last krijg van t eten want heb nogal gevoelige darmen Scheve mond
naja neem mn medicijnen wel mee..
ow ehh... zijn er regels voor medicijnen eigenlijk?? Bloos